AndroidHealthClinic

Het grote alien en multi-dimensionale universum topic.

Ja, maar daar moeten we heden ten dage toch wel boven uit kunnen stijgen?
Nee tuurlijk niet. Je hersenen zijn zo geprogrammeerd om realiteit op deze manier te verwerken.

Dat is dus het interessante. Stel er is een intelligentere levensvorm die dit wel ziet, dan zullen ze veel verder komen dan ons.

Alsof je de werking van een klok en tijd aan een aap probeert uit te leggen, hij gaat het niet snappen. Zijn hersenen hebben gewoonweg niet de capaciteit om het concept te bevatten en te visualiseren. Wij zijn dan dus de aap in deze.

Nee tuurlijk niet. Je hersenen zijn zo geprogrammeerd om realiteit op deze manier te verwerken.
Met huidige (meet)techniek, en computerprogramma’s doen we al lang zaken die onze biologische mogelijkheden te boven gaan.

Alsof je de werking van een klok en tijd aan een aap probeert uit te leggen, hij gaat het niet snappen. Zijn hersenen hebben gewoonweg niet de capaciteit om het concept te bevatten en te visualiseren. Wij zijn dan dus de aap in deze.
Dat ligt in lijn met wat ik bedoelde met de vraag wat ten zuiden van de zuidpool ligt.

Maar wie weet zal AI dit probleem voor ons kunnen oplossen in de nabije toekomst.

Met huidige (meet)techniek, en computerprogramma’s doen we al lang zaken die onze biologische mogelijkheden te boven gaan.

Dat ligt in lijn met wat ik bedoelde met de vraag wat ten zuiden van de zuidpool ligt.
Nee want de zuidpool is een absoluut punt. Er kan niks ten zuiden van de zuidpool liggen.

Het is dus niet vergelijkbaar met tijd..want tijd is niet absoluut.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.090
Moet je nagaan dat er dus een kans bestaat dat wanneer je sterft je gewoon restart...

Zelfde lichaam, zelfde ouders, zelfde leven...
Leek me altijd leuk mits ik andere keuzes kan maken, beetje als Groundhog life.

Bill Murray Laughing GIF

Tenzij het een tripkikker is. Dan kan ik mijzelf de hele dag likken.

• #1.095
1697765319438.png

• #1.099
2 de moeite waard docs vind ik :) Over George Knapp

• #1.100
1698055037797.png

Terug
Naar boven