Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

hoe verwacht men dat ondernemers zich nog in gaan houden nu? Je krijgt enorme jaloezie en het gevoel van oneerlijkheid
En binnenkort een stortvloed aan rechtszaken van die ondernemers.
 
Wauw, het is een wonder!

De mysterieuze R van de Britse variant, die vorige week nog op 1,13 stond.... Volgens van Dissel staat die nu eindelijk op 1,1. Samen met de R van de klassieke variant kom je dan op een R ruim onder de 1.
Toch knap dat zo-besmettelijke-Britse-variant daalt nàdat de scholen open zijn gegaan.

Fanmail kan naar Rutte
Was op 1.3 geschat toch, waar deelt hij dit nieuws van de 1.1?
 
Ik vind de versoepelingen wel heel arbitrair. Klaver vroeg zich ook af waarom mensen wel naar de nagelstudio mogen maar niet in de universiteitsbibliotheek mogen studeren. Ik kan dat echt niet uitleggen, behalve dat het een 'pilot' is. Maar waarom dan per se deze bedrijfssectoren? Veel gelobbyd?
Kappers open kan ik na een maandenlange sluiting nog wel begrijpen. Nagelstudio's, wimperstylistes en massagesalons is luxegeneuzel en had wat mij betreft gesloten kunnen blijven. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor slijterijen en ijssalons.
 
Probleem van het politiek is dat er te weinig word gedacht in oplossingen en teveel in problemen/medische beleving, dat is niet alleen met Corona maar met het hele (met name medische)beleid.
Laten we voorop stellen dat 90% het beleid op dit forum anders zou willen zien, betekend dat er veel onvrede is, maar vanuit de samenleving word er ook weinig tot niet geanticipeerd, de oppositie loopt maar wat te schreeuwen zonder met realistische oplossingen te komen, waarom kun je als oppositie niet gewoon meedenken en misschien helpen? Lijkt mij een manier om kiezers te werven in plaats van valse beloftes.

Nederland was altijd een vooruitstrevend land, maar dat is de laatste 25 jaar niet meer, de coalitie is het meest vooruitstrevend in de huidige situatie (klinkt heel gek), maar de oppositie wil alles nog meer afwachten in plaats van met oplossingen te komen. Door strenger te zijn zou je bijvoorbeeld ook ruimte kunnen creëren, verplicht supermarkten (dikke winsten in Corona tijd) en sportscholen bv. studenten (die nu veelal zonder baan zitten) aan te nemen die de karretjes/toestellen continue schoonmaken, op deze manier draagt de supermarkt bij (denken nu alleen aan zichzelf) dat andere winkels weer eerder open kunnen, de sportscholen kunnen weer open, maken wel meer kosten maar kunnen ook lidmaatschap innen.
 
Kappers open kan ik na een maandenlange sluiting nog wel begrijpen. Nagelstudio's, wimperstylistes en massagesalons is luxegeneuzel en had wat mij betreft gesloten kunnen blijven. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor slijterijen en ijssalons.
Omdat jij niet naar een nagelstudio, wimperstyliste, massagesalon gaat betekent niet dat ze geen recht hebben om open te zijn. Ook de eigenaren van zulke ondernemingen moeten rondkomen. Dat zelfde geldt voor het feit dat je niet drinkt en niet een ijsje haalt. De wereld is groter dan jouw eigen behoeftes. Dat zouden meer mensen hier eens even goed moeten realiseren.

Natuurlijk blijft het krom als je bedenkt wat er op dit moment wel open mag en wat niet, maargoed. Alles wat open mag is mooi meegenomen. Mensen raken in de shit, of dat strookt met jouw/mijn/onze eigen behoeftes is niet relevant.
 
Probleem van het politiek is dat er te weinig word gedacht in oplossingen en teveel in problemen/medische beleving, dat is niet alleen met Corona maar met het hele (met name medische)beleid.
Wel eens met dat er heel veel is gericht op symptoombestrijding!
 
Omdat jij niet naar een nagelstudio, wimperstyliste, massagesalon gaat betekent niet dat ze geen recht hebben om open te zijn. Ook de eigenaren van zulke ondernemingen moeten rondkomen. Dat zelfde geldt voor het feit dat je niet drinkt en niet een ijsje haalt. De wereld is groter dan jouw eigen behoeftes. Dat zouden meer mensen hier eens even goed moeten realiseren.

Natuurlijk blijft het krom als je bedenkt wat er op dit moment wel open mag en wat niet, maargoed. Alles wat open mag is mooi meegenomen. Mensen raken in de shit, of dat strookt met jouw/mijn/onze eigen behoeftes is niet relevant.
Van mij had er ook wel een verbod op hardlopen en wielrennen mogen komen maar hé wie ben ik.
 
Van mij had er ook wel een verbod op hardlopen en wielrennen mogen komen maar hé wie ben ik.
Van mij ook. Geheel los van de coronaperiode overigens.
 
  • Heart
Waarderingen: vntl
Omdat jij niet naar een nagelstudio, wimperstyliste, massagesalon gaat betekent niet dat ze geen recht hebben om open te zijn. Ook de eigenaren van zulke ondernemingen moeten rondkomen. Dat zelfde geldt voor het feit dat je niet drinkt en niet een ijsje haalt. De wereld is groter dan jouw eigen behoeftes. Dat zouden meer mensen hier eens even goed moeten realiseren.
Ik maak onderscheid tussen wat algemeen (niet vanuit mezelf geredeneerd) als basis/essentiële en als luxe goederen/diensten wordt gezien. Je bent toch met me eens dat er keuzes moeten worden gemaakt?
 
Ik maak onderscheid tussen wat algemeen (niet vanuit mezelf geredeneerd) als basis/essentiële en als luxe goederen/diensten wordt gezien. Je bent toch met mee eens dat er keuzes moeten worden gemaakt?

Inderdaad, de keuze of alles open of niet :trollface:
En er is maar één antwoord goed dus eigenlijk is er geen keuze :trollface:
 
Omdat jij niet naar een nagelstudio, wimperstyliste, massagesalon gaat betekent niet dat ze geen recht hebben om open te zijn. Ook de eigenaren van zulke ondernemingen moeten rondkomen. Dat zelfde geldt voor het feit dat je niet drinkt en niet een ijsje haalt. De wereld is groter dan jouw eigen behoeftes. Dat zouden meer mensen hier eens even goed moeten realiseren.

Natuurlijk blijft het krom als je bedenkt wat er op dit moment wel open mag en wat niet, maargoed. Alles wat open mag is mooi meegenomen. Mensen raken in de shit, of dat strookt met jouw/mijn/onze eigen behoeftes is niet relevant.
Een wimpersyliste plakt wimper voor wimper op iemand haar wimpers. Je ligt dan al snel een uur tot twee uur in elkaar's gezicht te hijgen. En na twee weken lig je er opnieuw een half uurtje.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het moeilijk te begrijpen dat de terrassen gevaarlijker zouden zijn.
 
Een wimpersyliste plakt wimper voor wimper op iemand haar wimpers. Je ligt dan al snel een uur tot twee uur in elkaar's gezicht te hijgen. En na twee weken lig je er opnieuw een half uurtje.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het moeilijk te begrijpen dat de terrassen gevaarlijker zouden zijn.
Dat vind ik ook moeilijk te begrijpen. Met dat stukje ben ik het ook echt wel eens. Maar ik vind het moeilijker om tegen iemand te zeggen dat hij/zij hun beroep niet mag uitoefenen en geen geld mag verdienen om rond te komen. Je wordt aan alle kanten financieel al kaalgeplukt in het leven, en dan ook nog eens niet mogen werken? Nee, sorry maar dat komt er bij mij niet in.
 
Back
Naar boven