XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.601
Angst angst angst

Paniek paniek paniek

Haaaaaaaans!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.604
Benieuwd wat ze van stal halen volgende week, zullen we de lockdown bingokaart weer uit de mottenballen halen?

Alle opties liggen op tafel. Zowel regionale ingrepen als maatregelen die exclusief voor niet-gevaccineerden gelden. ,,Er zijn geen makkelijke keuzes. Maar ik wil daar niet op vooruit lopen.” Niet-gevaccineerden de toegang tot zorg ontzeggen gaat in geen geval gebeuren, stelt De Jonge. ,,Dus of we moeten meer algemene maatregelen treffen of toch specifieke regels instellen die niet-gevaccineerden beschermen.”
Ik hoef niet beschermd te worden. fl**ker toch een eind op stelletje luchtfietsers. Alle risicogroepen zijn vrijwel geheel gevaccineerd. Alle bejaarden zijn vrijwel geheel gevaccineerd.

Begin langzaam te hopen dat er een variant komt die gewoon 80% van de mensheid uitroeit.

Heb vandaag mijn eerste pfizer prik gehad. Heb ineenkeer een bloedhekel aan ongevaccineerden! Meer mensen last van die bijwerking gehad?

Nee totaal niet zeg, ben reeds gevaccineerd maar houd juist van ongevaccineerden alsof het mijn geliefde familieleden betreft.
Wat nu? Boostershot? Overheidstherapie?

Maar je heb wel overal toegang met je QR code, dus besmet je juist meer mensen dan de ongevaccineerden die thuis blijven of negatief testen voor toegang. Blijkt ook dat 'veel' gevaccineerden ook gewoon weer naar buiten gaan als ze klachten hebben, want ze zijn toch gevaccineerd. Tot zo ver 'je doet het niet voor jezelf maar voor anderen'.

Het huidige beleid is een wassen neus. Gooi gewoon alles open en stop met alle maatregelen.
Je bent een stuk minder besmettelijk wanneer je gevaccineerd bent omdat je minder virus deeltjes bij draagt. Ergens moet je de lijn trekken, het zou absurd zijn dat je niks mocht als je gevaccineerd was. Vind dat G2/G3 beleid in duitsland helemaal geen gek idee. Elk systeem heeft z'n gebrekken. Je kan moeilijk verwachten dat wanneer je gevaccineerd bent je voor elk uitje nog eens gaat testen. Al zou ik me ondanks dat ik gevaccineerd ben wel laten testen als ik veel symptonen had omdat ik geen zin heb m'n ouders aan te steken.

De gevaccineerde lui die positief getest zijn en vooralsnog gewoon alles ondernemen zijn wel debielen ja, daar kan ik met m'n kop niet bij.

Fck it. Dag 1 nergens last van, nu last van intense hartkloppingen , ben duizelig en voel me behoorlijk fckd. Ik ben niet bepaald een kleinzeer , maar dit is net iets meer dan een beetje ziek voelen omdat de afweer goed begint te werken.

Ga even goed nadenken over die 2e prik mocht dit lang doorgaan. Had minder last van corona toen ik het had begin vorig jaar. Telt ook niet meer mee om maar 1 vaccinatie nodig te hebben. Klopt geen tiet meer van.

De gevaccineerde lui die positief getest zijn en vooralsnog gewoon alles ondernemen zijn wel debielen ja, daar kan ik met m'n kop niet bij.
Waarom niet?
Meer bescherming dan dit gaan we niet krijgen...
Je kunt niet tot je dood corona maar ontlopen.
Zolang ik niet ziek ben blijf ik gewoon mijn ding doen... dat doe ik met andere virussen/ziektes ook.
Mijn vriendin was super ziek 3 weken dus die deed niks, ik had verder geen klachten dus ik ging gewoon gym, boodschappen doen etc.
Ga toch niet in quarantaine terwijl iedereen die wil gevaccineerd is.

Waarom niet?
Meer bescherming dan dit gaan we niet krijgen...
Je kunt niet tot je dood corona maar ontlopen.
Zolang ik niet ziek ben blijf ik gewoon mijn ding doen... dat doe ik met andere virussen/ziektes ook.
Mijn vriendin was super ziek 3 weken dus die deed niks, ik had verder geen klachten dus ik ging gewoon gym, boodschappen doen etc.
Ga toch niet in quarantaine terwijl iedereen die wil gevaccineerd is.

Maar daarmee ga je er vanuit dat vaccineren zaligmakend is. Terwijl de groep mensen die op leeftijd is en weer opgenomen worden in het ziekenhuis (al dan niet met onderliggende aandoeningen) én gevaccineerd zijn, gestaag zal toenemen met de tijd die verstrijkt na het laatste prikje.

Verder ben ik het met je eens, heb je geen klachten » dan hoef je ook niet thuis te blijven. Maar test je positief (dan heb je waarschijnlijk best wat klachten, anders zou je je als gevaccineerde niet laten testen toch?), dan blijf je toch gewoon thuis in elk geval tot het overgrote deel van de klachten weer voorbij is.

Maar test je positief (dan heb je waarschijnlijk best wat klachten, anders zou je je als gevaccineerde niet laten testen toch?),
Ik had nog niet een dag thuisgewerkt in de hele coronacrisis. Mijn vriendin kreeg corona dus liet me ook testen in de hoop positief te zijn zodat ik eindelijk thuis kon werken.
Dat bleek het geval maar verder niet echt ziek geweest. Wilde eigenlijk ook niet testen, echt een hekel aan maarja :P toch 2,5 week thuis kunnen 'werken'. I call worth

Precies als ik niet ziek ben ga ik niet thuisblijven omdat ik een virus bij me draag waar ik niet ziek van word.

• Like
Waarderingen: Vonk
Fck it. Dag 1 nergens last van, nu last van intense hartkloppingen , ben duizelig en voel me behoorlijk fckd. Ik ben niet bepaald een kleinzeer , maar dit is net iets meer dan een beetje ziek voelen omdat de afweer goed begint te werken.

Ga even goed nadenken over die 2e prik mocht dit lang doorgaan. Had minder last van corona toen ik het had begin vorig jaar. Telt ook niet meer mee om maar 1 vaccinatie nodig te hebben. Klopt geen tiet meer van.
Ik heb er 3 gehad (Phizer) en van alle 3 geen last gehad, ik ben hartpatient...

Dat je hartpatient bent staat niet garant voor bijwerkingen die te maken hebben met het hart. Gelukkig maar, want anders had jij bij het groepje ongevaccineerde, de paria van het hedendaagse volk, anno 2021 gehoord. Net zoals ondergetekende :o

Dat je hartpatient bent staat niet garant voor bijwerkingen die te maken hebben met het hart. Gelukkig maar, want anders had jij bij het groepje ongevaccineerde, de paria van het hedendaagse volk, anno 2021 gehoord. Net zoals ondergetekende :o
FB_IMG_1635251496163.jpg

Verder ben ik het met je eens, heb je geen klachten » dan hoef je ook niet thuis te blijven. Maar test je positief (dan heb je waarschijnlijk best wat klachten, anders zou je je als gevaccineerde niet laten testen toch?), dan blijf je toch gewoon thuis in elk geval tot het overgrote deel van de klachten weer voorbij is.
Gaan we dat ook voor de griep als leidraad hanteren?

• Like
Waarderingen: Vonk
Gaan we dat ook voor de griep als leidraad hanteren?

Ik ben voor normaal doen en thuis blijven als je besmettelijk bent (met wat dan ook), maar ben tegen het testen ansich, tenzij ernstig ziek en in het ziekenhuis opgenomen, puur ten behoeve van de behandeling en dus niet tbv de statistiek.

Ik ben voor normaal doen en thuis blijven als je besmettelijk bent (met wat dan ook), maar ben tegen het testen ansich, tenzij ernstig ziek en in het ziekenhuis opgenomen, puur ten behoeve van de behandeling en dus niet tbv de statistiek.
Ja, maar nu zijn er veel die zich laten testen en als de uitslag negatief is wat corona betreft maar toch flink ziek zijn gewoon van alles gaan doen onder het mom van “ik heb geen corona”.

Same met mijn vader, ook hartpatient . Omdat als je oud bent geen last hebt omdat je immuunsysteem luier is. Dan ga je ook niet voelen dat je immuunsysteem aan het werk gezet wordt.

Terug
Naar boven