XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

32 . Mijn hart is momenteel a ritmisch. Zo duizelig dat ik bijna niet kan lopen en benauwd. Lekker spul die vacc. Sta nu in de wacht bij de huisartsenpost. Dit voelt totaal niet goed.

Ook niet belangrijk om te vergeten. Mijn benchpress was historisch laag vandaag.

Als ik doodga vandaag dan komt dat door de vaxx.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.622
32 . Mijn hart is momenteel a ritmisch. Zo duizelig dat ik bijna niet kan lopen en benauwd. Lekker spul die vacc. Sta nu in de wacht bij de huisartsenpost. Dit voelt totaal niet goed.

Ook niet belangrijk om te vergeten. Mijn benchpress was historisch laag vandaag.

Das wel kut man. Ken zelf ook een paar mensen met zure bijwerkingen na het nemen van het vaccin. Vriend van mij had na zijn eerste shot een week reumatische klachten. Kon zelfs 2 vingers op zijn rechterhand niet normaal strekken lol. Na zijn 2e shot heeft ie er meer dan een maand last van gehad.

Beterschap bro. Hopelijk ben je snel weer de ouwe.

• Heart
Waarderingen: Vonk

Bijwerkingen kan je op de site van het Lareb melden. Wellicht dat daar ook wat staat waar je wat aan hebt?

Beterschap, hopelijk snel weer de oude!

@apfelstrudel zou dit schaamteloos misbruiken mocht het misgaan bij jou.
😐
Ff screen maken

Klinkt alsof je een paniekaanval hebt.

• Haha
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.626
Waarom niet?
Meer bescherming dan dit gaan we niet krijgen...
Je kunt niet tot je dood corona maar ontlopen.
Zolang ik niet ziek ben blijf ik gewoon mijn ding doen... dat doe ik met andere virussen/ziektes ook.
Mijn vriendin was super ziek 3 weken dus die deed niks, ik had verder geen klachten dus ik ging gewoon gym, boodschappen doen etc.
Ga toch niet in quarantaine terwijl iedereen die wil gevaccineerd is.
Als je positief test kan je dus ook andere mensen besmetten. Vaccins zijn niet waterdicht en potentieel zadel je andere mensen met absurd veel ellende op omdat je niet jezelf een paar dagen binnen kon houden. Eenmaal corona gehad heb je aardig wat bescherming en meerdere keren het virus krijgen is aardig zeldzaam dus dat zou betekenen dat je een keer jezelf moet binnen houden om anderen niet potentieel het virus aan te steken. Lijkt mij niet zoveel moeite gevraagd. Zelfde geldt met overige virussen imo. Collega's die de hele dag door zitten te hoesten en gorgelen mogen van mij part ook lekker thuis blijven.

Ik zou me knap lullig voelen als ik wist dat ik positief was en vrienden/familie aan zou steken en hun vervolgens ziek maak. Er zijn ook mensen die het vaccin niet mogen en voor hun is er nog geen alternatief vaccin of medicatie. Jezelf voor een paar dagen bij zulke mensen weg houden is het minste wat je kan doen imo.

En daarnaast draag je bij bij het indammen van het virus, wat er voor zorgt dat het virus geleidelijker rondgaat en we hopelijk dus geen maatregelen hoeven in te zetten. Maar dat zal wel weer een complot discussie opleveren.

Laatst bewerkt:
Als je positief test kan je dus ook andere mensen besmetten. Vaccins zijn niet waterdicht en potentieel zadel je andere mensen met absurd veel ellende op omdat je niet jezelf een paar dagen binnen kon houden. Eenmaal corona gehad heb je aardig wat bescherming en meerdere keren het virus krijgen is aardig zeldzaam dus dat zou betekenen dat je een keer jezelf moet binnen houden om anderen niet potentieel het virus aan te steken. Lijkt mij niet zoveel moeite gevraagd. Zelfde geldt met overige virussen imo. Collega's die de hele dag door zitten te hoesten en gorgelen mogen van mij part ook lekker thuis blijven.

En daarnaast draag je bij bij het indammen van het virus, wat er voor zorgt dat het virus geleidelijker rondgaat en we hopelijk dus geen maatregelen hoeven in te zetten. Maar dat zal wel weer een complot discussie opleveren.

Voor het overgrote deel eens, ware het niet dat de “vals positieve” testen natuurlijk ook een bijdrage leveren aan het feit dat er minder draagvlak is voor het naleven van die regels.

Feitelijk is het inderdaad, heb je klachten blijf je thuis. Die snapt en voelt iedereen. Maar heb je geen klachten en test je positief dan is er het valse onderbuikgevoel dat je waarschijnlijk toch niemand zult besmetten en waarom zou je in quarantaine gaan als de kans bestaat (substantiële kans), dat jouw test niet positief is, omdat je besmettelijk bent.

Iedereen die snottert of proest krijgt ook gewoon van mij te horen dat ze uit mijn buurt moeten blijven, ongeacht wat ze hebben. Ik vind het onfatsoenlijk. En nee daar maar je geen vrienden mee op het werk, maar daarvoor zit ik daar ook niet natuurlijk.

Voor het overgrote deel eens, ware het niet dat de “vals positieve” testen natuurlijk ook een bijdrage leveren aan het feit dat er minder draagvlak is voor het naleven van die regels.

Feitelijk is het inderdaad, heb je klachten blijf je thuis. Die snapt en voelt iedereen. Maar heb je geen klachten en test je positief dan is er het valse onderbuikgevoel dat je waarschijnlijk toch niemand zult besmetten en waarom zou je in quarantaine gaan als de kans bestaat (substantiële kans), dat jouw test niet positief is, omdat je besmettelijk bent.

Iedereen die snottert of proest krijgt ook gewoon van mij te horen dat ze uit mijn buurt moeten blijven, ongeacht wat ze hebben. Ik vind het onfatsoenlijk. En nee daar maar je geen vrienden mee op het werk, maar daarvoor zit ik daar ook niet natuurlijk.
Tja vals positief ga je altijd houden. In zo'n case zou ik voor zekerheid gaan in plaats van onderbuik gevoel. Het probleem hierbij is niet perse dat je alleen bij een gezonde vriend op gezoek gaat die geen last heeft van het virus, maar dat de gezonde vriend uiteindelijk het doorgeeft, en die het ook weer doorgeeft waardoor je een sneeuwbal effect creeert..

• Like
Wat bedoelt men trouwens met vals positief?

Kun je dat toelichten? Als je kinderen hebt kun je niet je gezin in quarantaine plaatsen? :dunno:
Gemiddeld zijn jonger kinderen 6 tot 8 keer per jaar snotterig/verkouden/ziek. Tel uit je winst als je 3 kinderen hebt die bovengemiddeld vaak ziek zijn.

Wat bedoelt men trouwens met vals positief?

Wat leesvoer voor je :cool:

https://www.nature.com/articles/s41576-021-00360-w

Even a test with a very high 99% specificity (1% chance of false positives), when used to screen asymptomatic populations with a low background rate of actual infection, will yield high levels of false positives.

The background rate of COVID-19 infection, even during high points, has always been relatively low. For example, Sadoff et al. 2021, the published results of the Johnson & Johnson vaccine clinical trial, including almost 40,000 participants in half a dozen countries, from late September 2020 to late January 2021, found a 0.5% PCR positive baseline (see Sadoff et al. 2021 supplementary appendix, p. 23).

Similarly, Baden et al., 2020, found a 0.6% background positive PCR test result in the 30,420 clinical trial participants for the Moderna vaccine, after initial testing. Study participants for this trial were selected based on being at higher risk for exposure to the virus and the testing was conducted from late July to late October 2020.

Additioneel:

PCR nor antigen tests are close to a 99% specificity level in practice, for various reasons (Braunstein et al. 2021). Lee 2020 performed a lab analysis of the CDC PCR test accuracy, which was widely used in the first months of the pandemic, and found it had a 70% specificity (i.e. 30% false positives) and 80% sensitivity (20% false negatives). This is because of faulty designs built in to the test from the beginning, as various news accounts from the Washington Post, NPR and ProPublica have since revealed.

This level of inaccuracy matches the CDC’s own internal report that found 33% false results when its PCR test was released in late February 2020, as reported on by National Public Radio (Temple-Raston 2020).
Intuitively, and in an emergency situation, we may think that a 70-80% accuracy rate is far from perfect but may still be “good enough.” But this is where common sense and intuition gets us – and the public – into trouble. If we input these figures in the BMJ calculator, we obtain a catastrophic 30 out of 31 false positives.

In other words, at a 1% pre-test probably (background prevalence), just one out of 31 positive test results is a true positive. And, again, we have zero false negatives, so the tests are not missing true positives in this scenario.

https://www.npr.org/2020/11/06/9290...avirus-test-was-flawed-but-released-it-anyway

En vooral leuk en leerzaam:

Terug
Naar boven