AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Dus moeten we met zijn allen gewoon een boel meer belasting gaan betalen, of kan het ook op een andere manier gefinancierd worden?

Ik zou voor betere zorg wel wat meer over hebben, jij? Je komt allemaal een keer aan de beurt.
 
Nederland heeft gemiddeld 132 besmettingen per 100k inwoners.
Portugal zit nu op 300 per 1 miljoen.

Niet slecht.

Je zou bijna denken dat klimaat toch een rol speelt.
tijdje terug hadden Frankrijk en Spanje dezelfde cijfers., voor nu weet ik ze niet.Frankrijk zat op 80% gevaccineerden.

Denk je nog steeds dat Corona wel weg te prikken valt?
 
Je zou bijna denken dat klimaat toch een rol speelt.
tijdje terug hadden Frankrijk en Spanje dezelfde cijfers., voor nu weet ik ze niet.Frankrijk zat op 80% gevaccineerden.
Klimaat, bevolkingsdichtheid, cultuur, volksaard enz, enz speelt allemaal een rol.
Denk je nog steeds dat Corona wel weg te prikken valt?
Misschien wel, maar niet tegen een prijs die ik het waard vind. Met de juiste maatregelen is het misschien wel heel makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Vrijheid is meer waard dan je leven.
 
En daarom ga je nu een prikje nemen? Omdat dat "risico" het waard is om van de maatregelen af te komen?
Nee zo werkt vrijheid niet.

Vrijheid is dat jij zelf de keuze hebt als individu. Andere mensen jouw wil opleggen, onder het mom van wat dan ook, is geen vrijheid.

Iemand iets verplichten om hem zo zijn vrijheid terug te geven, is geen vrijheid. En je krijgt ook helemaal geen vrijheid terug.

Het is een glijdende schaal. Daarom hebben we grondrechten die ons beschermen tegen de overheid.
 
Nee zo werkt vrijheid niet.

Vrijheid is dat jij zelf de keuze hebt als individu. Andere mensen jouw wil opleggen, onder het mom van wat dan ook, is geen vrijheid.

Iemand iets verplichten om hem zo zijn vrijheid terug te geven, is geen vrijheid. En je krijgt ook geen vrijheid terug.
Vrijheid betekent ook de consequenties daarvan ervaren en soms kan dwang nodig zijn om die vrijheid te beschermen.

Dat gezegd, terwijl ik een groot voorstander van vaccineren ben, stuit vaccinatiedwang mij enorm tegen de borst.
 
Laatst bewerkt:
Vrijheid betekent ook de consequenties daarvan ervaren en soms kan deang nodig zijn om die vrijheid te beschermen.

Dat ben ik generaliserend gezien helemaal met je eens, maar dit is in geen enkel opzicht van toepassing op de huidige corona situatie en (voorgenomen) maatregelen.
Dat gezegd, terwijl ik een groot voorstander van vaccineren ben, stuit vaccinatiedwang mij enorm tegen de borst.

Ik ben ook voorstander, altijd al geweest.
Het feit dat vaccinatiedwang bij zowel jou als mij (en vele anderen) zo enorm tegen de borst stuit, is daarom een teken dat er iets goed mis gaat op dit moment.
 
En daarom ga je nu een prikje nemen? Omdat dat "risico" het waard is om van de maatregelen af te komen?
Wie bepaalt welk risico het waard is voor een ander?

Wanneer iemand zijn waarheid als de enige waarheid ziet en bereidt is om zijn wil, al dan niet d.m.v. geweld, op te leggen aan anderen, dan is het fascisme.

Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze willen doen. Het zijn niet de ongevaccineerden die de maatregelen in stand houden. Het zijn de beleidsmakers die de maatregelen in eerste instantie tot stand hebben gebracht.
 
Nee zo werkt vrijheid niet.

Vrijheid is dat jij zelf de keuze hebt als individu. Andere mensen jouw wil opleggen, onder het mom van wat dan ook, is geen vrijheid.

Iemand iets verplichten om hem zo zijn vrijheid terug te geven, is geen vrijheid. En je krijgt ook helemaal geen vrijheid terug.

Het is een glijdende schaal. Daarom hebben we grondrechten die ons beschermen tegen de overheid.
Wie bepaalt welk risico het waard is voor een ander?

Wanneer iemand zijn waarheid als de enige waarheid ziet en bereidt is om zijn wil, al dan niet d.m.v. geweld, op te leggen aan anderen, dan is het fascisme.

Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze willen doen. Het zijn niet de ongevaccineerden die de maatregelen in stand houden. Het zijn de beleidsmakers die de maatregelen in eerste instantie tot stand hebben gebracht.
Was niet serieus, je standpunt is inmiddels bekend :p
 
Was niet serieus, je standpunt is inmiddels bekend :p
Iedereens standpunt hier is na 2 jaar covid discussies wel redelijk bekend :roflol:.

Maar nu er verplichtingen komen wordt het allemaal wel next-level en gaat het voor velen te ver. Alles raakt in een stroomversnelling nu.
 
Maar nu er verplichtingen komen wordt het allemaal wel next-level en gaat het voor velen te ver. Alles raakt in een stroomversnelling nu.
Dit is wel punt idd.

Dat niet-gevaccineerden enige last ondervinden van hun keuze, zoals vaker testen, zie ik niet direct als discriminatie. De dwang om te vaccineren, in een land waar de vaccinatiegraad al hoog is, vind ik eng.
 
Dit is wel punt idd.

Dat niet-gevaccineerden enige last ondervinden van hun keuze, zoals vaker testen, zie ik niet direct als discriminatie. De dwang om te vaccineren, in een land waar de vaccinatiegraad al hoog is, vind ik eng.
Ach, ze hebben in ieder geval een effectieve manier gevonden om het aantal positieve testen te doen laten dalen!
 
Nee zo werkt vrijheid niet.

Vrijheid is dat jij zelf de keuze hebt als individu. Andere mensen jouw wil opleggen, onder het mom van wat dan ook, is geen vrijheid.

Iemand iets verplichten om hem zo zijn vrijheid terug te geven, is geen vrijheid. En je krijgt ook helemaal geen vrijheid terug.

Het is een glijdende schaal. Daarom hebben we grondrechten die ons beschermen tegen de overheid.
Wanneer open jij eens je ogen? Vrijheid en grondrechten hebben we nooit gehad en zullen we ook nooit krijgen.
 
Ach, ze hebben in ieder geval een effectieve manier gevonden om het aantal positieve testen te doen laten dalen!
Ja slim hè. Het was een onnauwkeurig meetinstrument, maar zo wist men nog een beetje wat de zorg te wachten stond. En dat laten we nu los te midden van de grootste besmettingsgolf terwijl een nieuwe variant zich heeft aangediend.
 
Ja slim hè. Het was een onnauwkeurig meetinstrument, maar zo wist men nog een beetje wat de zorg te wachten stond. En dat laten we nu los te midden van de grootste besmettingsgolf terwijl een nieuwe variant zich heeft aangediend.
Nee joh, meen je dat nou?

:o
 
De dwang om te vaccineren, in een land waar de vaccinatiegraad al hoog is, vind ik eng.
Eng? Het geeft toch gewoon de incompetentie van onze leiders aan?
 
Back
Naar boven