XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bedoelt @Steks niet dat als er meer zorg moet komen dat ook meer belasting/premies gaat geven?

Dat zou kunnen maar dan heb ik hem niet goed begrepen.
Mocht hij DIT bedoelen, dan is de kans natuurlijk aanwezig dat premies e.d. omhoog gaan.

Daar heb ik 2 dingen over te zeggen:
1. Die premies zullen hoe dan ook omhoog gaan, dat is gewoon een stelselmatig proces en waarheid.

2.Sta er dan ook bij stil wat de situatie zoals hij nu is wel niet kost.
Al die lockdowns steeds, de enorme vaccinatie-campagnes en alles wat in het kielzog mee gaat.
En dan praat ik niet alleen over kosten uitgedrukt in geld, maar in alle menselijk-maatschappelijke-economische aspecten.

Wat uiteindelijk natuurlijk het meest belangrijke is, dat we niet een paar tientjes meer gaan betalen!

Dat vind ik nou typisch zo'n kloterige karaktertrek van Nederlanders in het algemeen.
Klagen, klagen en nog eens klagen, maar betalen voor een mogelijke -preventieve- oplossing, ho maar.

Ik neem aan dat mensen begrijpen dat als "we" massaal schreeuwen dat er meer geld naar de zorg moet, dit ook duurder gaat worden voor iedereen.

Alhoewel, het is ook echt mode geworden om te roepen dat er alleen betaald moet worden door de mensen die ongezond leven. Alles moet beter, maar mij mag het niks kosten.

we hebben techno viking nodig, dan komt alles goed

viking GIF

Ierland is weer up and running 👌
Geen restricties meer

Absolute r**ards zijn het. Totaal geen contact met de werkelijkheid. Alles wat de realiteit aangeeft moet eerst nog worden doorgerekend met een half jaar achterlopend model om dan nog uitvoerig met elke r*tard te overleggen want het is theoretisch niet uit te sluiten dat het in de toekomst misschien wel erger wordt. Ongelofelijk dat deze mensen iets te zeggen krijgen.

Volgen jullie deze onzin nu nogsteeds?

Absolute r**ards zijn het. Totaal geen contact met de werkelijkheid. Alles wat de realiteit aangeeft moet eerst nog worden doorgerekend met een half jaar achterlopend model om dan nog uitvoerig met elke r*tard te overleggen want het is theoretisch niet uit te sluiten dat het in de toekomst misschien wel erger wordt. Ongelofelijk dat deze mensen iets te zeggen krijgen.
Want? Wat is de R(t=0) van de omikron variant en wat is die van griep)

Volgen jullie deze onzin nu nogsteeds?

Ja, het is alsof er al 2 jaar blufpoker wordt gespeeld en de kaarten bijna open gelegd moeten gaan worden. Juist nu wordt het spannend, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. En nee, het gaat idd allang niet meer over Corona alleen.

Want? Wat is de R(t=0) van de omikron variant en wat is die van griep)

De griep uit 2018 had zo'n 5,5 miljoen besmettingen in 4 maanden. Had dus zo'n 45.000 besmettingen per dag. Wat zou Omikron nu doen, 200.000 per dag?

De griep uit 2018 had zo'n 5,5 miljoen besmettingen in 4 maanden. Had dus zo'n 45.000 besmettingen per dag. Wat zou Omikron nu doen, 200.000 per dag?
Kan jij daaruit de R(t=0) voor beide infecties bepalen? Ik niet.

Als je een beetje googled kom je voor influenza tegen dat hey afgelopen 100 jaar nooit hoger is geweest dan 2 en schattingen voor omicron gaan tot 7 en misschien zelfs hoger.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven