XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic



Lees nog niets over de gyms
[sarcastic mode]
Het kabinet vindt het kennelijk belangrijker dat we ons op de terrassen weer vol laten lopen met alcohol, dan dat we aan onze fysieke gezondheid werken.
[/sarcastic mode]
 
Vandaag (7 april) zijn er 6.409 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 831 meer dan de vorige waarde. Wel nog ruim 1200 minder dan vorige week.
 
Zonnestudio's vallen niet onder contactberoepen (want, geen contact) dus moeten dicht blijven :roflol:

 
[sarcastic mode]
Het kabinet vindt het kennelijk belangrijker dat we ons op de terrassen weer vol laten lopen met alcohol, dan dat we aan onze fysieke gezondheid werken.
[/sarcastic mode]
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen (want ik ben helemaal niet gecharmeerd van het huidige beleid) maar de onderbouwing klinkt wel logisch:

Alles van buiten​

Volgens bronnen is het nu afhankelijk van het OMT-advies of deze versoepelingen ook in deze volgorde gaan gebeuren. In elke volgende stap in het openingsplan worden de maatregelen telkens versoepeld.

Volgens een ingewijde kiest het kabinet ervoor eerst alles buiten te openen. "Buiten is er immers veel minder besmettingsgevaar."


In dat openingsplan zal de binnensport toch wel ergens genoemd gaan worden. Daarbij zijn ze hier in Utrecht nu fieldlab experimenten aan het doen bij een squashbaan (vanaf vrijdag 9 april). Dat is de eerste binnensport die weer kan. Al met al komt er wel langzaam wat meer perspectief..
 
Inmiddels ligt het zogenoemde reproductiegetal op 1,01. Dat betekent dat het aantal nieuwe besmettingen ongeveer gelijk blijft. Ook stijgt het aantal mensen dat inmiddels corona heeft gehad en antistoffen in het lichaam heeft. Volgens bloedbank Sanquin heeft inmiddels 20 procent van de bevolking antistoffen.

Berekeningen van RIVM zouden nog optimistischer zijn en erop uitkomen dat 30 procent van de bevolking inmiddels immuun is. Dat is ook goed nieuws omdat het betekent dat iemand met corona maar twee op de drie mensen kan besmetten.
 
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen (want ik ben helemaal niet gecharmeerd van het huidige beleid) maar de onderbouwing klinkt wel logisch
I know. Ik snap ook wel dat gereguleerd de terrassen openen een logische eerste stap is, want buiten = minder risico. Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat ik mijn ei niet meer kwijt kan in de sportschool...
 
Ik ben zelf bloeddonor en kreeg in februari al een brief dat er antistoffen waren aangetroffen.

Wel lekker. Verder ook nooit klachten gehad oid.
Dan weet je dus ook je bloedgroep? Die speelt ook mee met je kans op besmetting en hoe ziek je ervan wordt
 
I know. Ik snap ook wel dat gereguleerd de terrassen openen een logische eerste stap is, want buiten = minder risico. Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat ik mijn ei niet meer kwijt kan in de sportschool...
Die frustratie voelen we allemaal denk ik. Ik had ook veel liever gezien dat er andere keuzes gemaakt zouden worden. Lekker belangrijk dat we naar de nagelstyliste kunnen, en via de Jamin en de Gal en Gal naar een terrasje voor bier. Volksgezondheid staat niet op één zoals geroepen wordt.. Dan had het beleid er in de kern anders uitgezien.
 
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen (want ik ben helemaal niet gecharmeerd van het huidige beleid) maar de onderbouwing klinkt wel logisch:




In dat openingsplan zal de binnensport toch wel ergens genoemd gaan worden. Daarbij zijn ze hier in Utrecht nu fieldlab experimenten aan het doen bij een squashbaan (vanaf vrijdag 9 april). Dat is de eerste binnensport die weer kan. Al met al komt er wel langzaam wat meer perspectief..
De 14e gaan er alweer een paar kroegen open 😉

OMT advies? Ja ja. Gommers pleit al langer voor meer sporten, en dat wordt gewoon genegeerd. Ben benieuwd of het echt om OMT advies gaat, of om Jaap's doemscenario's
 
De 14e gaan er alweer een paar kroegen open 😉

OMT advies? Ja ja. Gommers pleit al langer voor meer sporten, en dat wordt gewoon genegeerd. Ben benieuwd of het echt om OMT advies gaat, of om Jaap's doemscenario's
Ik heb toch geen doemscenario's aangedragen? :scratch:
 
Er liggen nu trouwens 776 mensen op de ic met corona, dat is het hoogste aantal op de eerste piek (een jaar geleden) na. Ik geloof dus nog niet in die versoepelingen.
 
[sarcastic mode]
Het kabinet vindt het kennelijk belangrijker dat we ons op de terrassen weer vol laten lopen met alcohol, dan dat we aan onze fysieke gezondheid werken.
[/sarcastic mode]

Ja begrijp ook niet dat de bordelen dicht zijn. Sex is toch gezond ???
 
Er liggen nu trouwens 776 mensen op de ic met corona, dat is het hoogste aantal op de eerste piek (een jaar geleden) na. Ik geloof dus nog niet in die versoepelingen.
Het valt en staat met het vaccinatie tempo.
 
Er liggen nu trouwens 776 mensen op de ic met corona, dat is het hoogste aantal op de eerste piek (een jaar geleden) na. Ik geloof dus nog niet in die versoepelingen.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik krijg steeds sterker het gevoel dat jij die lockdown stiekem wel lekker vindt... :eyebrow:
 
Er liggen nu trouwens 776 mensen op de ic met corona, dat is het hoogste aantal op de eerste piek (een jaar geleden) na. Ik geloof dus nog niet in die versoepelingen.
Logisch toch met meer besmettingen de afgelopen weken. Dat daalt nu allemaal dus kan prima.
 
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik krijg steeds sterker het gevoel dat jij die lockdown stiekem wel lekker vindt... :eyebrow:
Ik ben alleen maar realistisch.
 
Back
Naar boven