Ik zou geen rijtjeshuis nemen omdat het gemiddelde rijtjes huis in een pauperbuurt staat en ik heb niet bepaald positieve ervaringen met mensen die in rijtjeshuizen wonen.
Niemand in mijn familie of vrienden woont in een rijtjeshuis en ik heb nooit problemen gehad of wat dan ook totdat ik om begon te gaan met lui die wel in een rijtjeshuis woonde.
Rijtjeshuis = goedkoop = bedoeld voor mensen die weinig verdienen.
Mensen die weinig verdienen = vaak simpele mensen = vaak niet in staat op een normale manier om te gaan met lastige situaties.
Ons huis is meer dan 5 ton waard en ik ken eerlijk gezegd niemand in de buurt die geen hbo/universiteit gedaan heeft.
Niet iedereen zal daar problemen mee hebben maar ik wil vrij zijn om mijn mening te uitten en ik heb een schijt hekel aan mensen die ergens omheen lullen dus ik zeg altijd gewoon waar het op slaat. Verder ben ik altijd netjes, loop mensen niet uit te schelden of wat dan ook.
Maar ja, misschien loop ik wel te generaliseren. Zelf heb ik niet zoveel goede ervaringen met laag opgeleide mensen.. De enige ruzie's die ik ooit gehad heb waren met lager opgeleiden.
Verder heb ik totaal niet de behoefte om jou je mond te snoeren met hoe slim ik wel niet ben, hoe hoog mijn startsalaris straks wel niet is en hoeveel jaar jij wel niet moet werken om evenveel verdiend te hebben als ik op de bank heb staan. Iedereen is vrij om zijn mening te uitten en mijn mening is gewoon dat er in rijtjeshuizen meer 'paupers' wonen dan in appartementen waardoor je er sneller mee in contact komt en als je er dan ruzie mee krijgt wordt je auto vernield.
Ik zei dat het percentage paupers bij rijtjeshuizen hoger ligt dan in andere buurten. Volgens mij betekend hoger niet gelijk 100% maar dat kan aan mij liggen hoor.
Je bevestigd wel het stereotiepe, niet lezen en gelijk gefrustreerd reageren zonder met argumenten te komen.
Goed punt. Zowel intelligentie als geld staan niet gelijk aan geluk. Daarnaast weet ik ook dat niets voor niets komt en zal ik ook keihard moeten studeren om straks dat startsalaris te krijgen, wat redelijk gegarandeerd werk is.
En ja ik acht mijzelf slimmer dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner. Als die mensen allemaal zo slim waren hadden ze wel een universitaire studie gedaan en hadden ze niet in zo'n huis gewoond. Dat wil niet zeggen dat ik neer kijk op mensen die keihard werken en in zo'n huis wonen. Mijn punt is dat je, over het algemeen, sneller ruzie krijgt met andere mensen wanneer je in een buurt met lager opgeleide mensen woont. Tuurlijk het overgrote deel is wel normaal maar wanneer 1 op de 10 al vervelend is dan zit je al gouw in de buurt van zo iemand aangezien je redelijk dicht op elkaar woont.
Daarnaast betalen mijn ouders eigenlijk niets en is de enige reden dat ik thuis woon omdat het gezellig is. Ons huis is groot zat dus we kunnen zitten niet op elkaars nek. Ik heb een auto die 3.5 jaar geleden 70.000 euro was dus ja ik had makkelijk een huurhuisje kunnen huren als ik alleen wilde wonen.
Je moet wel kijken naar gelijke prijs. Tante van mij woonde eerst in zo'n ouwe lui buurt met redelijk goedkope woningen en die is naar een apartement gegaan wat volgens mij net boven de 2 ton zat. Niet extreem groot maar groot zat voor 2 personen met 1 kind.. Nette buren enz..
Appartement is wat anders als een flat..
---------- Post added 22 August 2012 at 10:31 ----------
En toch doet het diep van binnen pijn te weten dat iemand zoals mij als hij 30 is in een groter huis zal wonen dan jou.
Beste vriend had pa met eigen bedrijf -> ma kreeg kanker -> pa kon niet verwerken en pleegde zelfmoord -> bij vriend werd zeer zeldzame ontsteking in ruggengraad gevonden -> op 18 jarige leeftijd euthanasie gepleegd omdat hij nog maar 2 jaar te leven zou hebben en na de operatie die zijn leven zou verlengen zou hij alleen maar plat op bed kunnen liggen.
Zijn familie had hem half in de steek gelaten en kwam nooit langs toen hij bijna jaar in ziekenhuis lag.. Pas toen ze hoorde dat hij euthanasie wilde plegen kwamen ze opeens allemaal langs.
Hij heeft toen besloten zijn familie de vinger te geven omdat ze er nooit waren en heeft het geld nagelaten aan zij die er wel voor hem waren al die tijd.. Een vriend van mij en ik dus..
Dus toen had ik op 19 jarige leeftijd, na aftrek van belastingen enz, 1.7 miljoen euro.
Daarnaast verdiende ik ook geld met gamen.. Vriend van mij had genoeg geluk/succes om op 16 jarige leeftijd een mercedes e coupe te kopen dus als je geluk hebt kun je er zat mee verdienen.. Ik verdien er genoeg mee om mezelf te voorzien in alles wat ik wil kopen aangezien ik al mijn geld 2 jaar geleden uit frustratie voor 10 jaar vastgezet heb.
Ik ben opgegroeid in een groot huis en iedereen in mijn familie heeft een hbo studie of hoger gedaan..
Mijn oma woont in een huis dat groter en duurder is dan waar een gemiddeld gezin in woont..
Zelf ben ik dus opgegroeid in een relatief rijke familie dus ik kan me het leven in een rijtjes huis eigenlijk niet eens voorstellen. Toen ik 2 jaar geleden 2 meisjes leerde kennen die in een rijtjeshuis woonde was dat een hele openbaring voor mij.. Zulke kleine huisjes enz. de kamer van 1 van die meisjes was gewoon het formaat van 2 bedden om zo maar te zeggen.
Helaas met die lui geen goede ervaringen gehad waardoor ik nu het beeld heb dat ik jaren lang geleefd heb in een relatief rijke omgeving, inclusief vrienden waarin ik nooit problemen had. Terwijl ik vervolgens 1 jaar omga met 2 figuren uit een buurt met 'rijtjeshuizen' en ik gelijk meer gezeik in mijn leven heb dan ik en mijn vrienden in ons hele leven gehad hebben.
Misschien loop ik daardoor wat meer te generaliseren en ga ik bij voorbaat al mensen uit de weg die in zo'n buurt wonen, ik heb zat mensen om mij heen die havo of hoger gedaan hebben waardoor ik niet de behoefte heb om met mensen uit een rijtjeshuis om te gaan.
---------- Post added 22 August 2012 at 11:30 ----------
Dat geld heeft me anders meer ongeluk dan geluk gebracht. Als ik vooraf geweten had wat het me zou brengen had ik het niet eens aangenomen en nog steeds zou ik het zo inleveren als dat hem weer tot leven zou brengen.
Maar goed, objectief gekeken hoef ik me niet meer heel erg druk te maken om geld.. Alleen helaas.. maakt geld inderdaad niet gelukkig![]()
![]()
Ach zolang je maar niet elkaar bewust het leven zuur gaat maken.
---------- Post added 22 August 2012 at 12:04 ----------
Nu vwo en daarna tandartsen opleiding.
Heb al stageplek en waarschijnlijk toekomstige werkplek bij een vriendin van mijn ma die tandartspraktijk aan huis heeft.
Als ik uitgeloot wordt ga ik waarschijnlijk in belgie studie doen omdat het daar geen lotingsstudie was.. Maar goed, is even afwachten. Eerst laatste jaar vwo maar afmaken en dan hopen dat ik ingeloot wordt of dat ik iets anders leuks vind.
Vriend van mij heeft net een huis gekocht en de buurman is makelaar dus ik denk dat ik wel redelijk op de hoogte ben van de markt op dit moment. Dat het moeilijk is om geld bij elkaar te krijgen weet ik ook wel maar TS zegt dat hij geld heeft om een woning te kopen dus daar ga ik dan gewoon van uit.
Of moet ik nu serieus gaan neerzetten wanneer je genoeg spaargeld hebt en genoeg per maand verdiend om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen en daardoor over genoeg geld kan beschikken om een huis te kopen.
Ik denk helemaal niet dat ik boven anderen sta. Mijn punt was dat er in wijken waar mensen gemiddeld minder verdienen door een lage opleiding meer mensen wonen waarmee je sneller gezeik krijgt dan met hoger opgeleide mensen.
Voor alle mensen die keihard werken om hun rijtjeshuis te financieren en wel normaal omgaan met andere mensen heb ik alle respect van de wereld. Helaas zitten er ook mensen bij die verstandelijk beperkt zijn en daardoor incapabel zijn op een normale manier met lastige situaties om te gaan. Dat percentage is hoger in rijtjeshuizen dan in appartementen (van dezelfde prijs categorie) en omdat ik afgelopen 2 jaar nogal wat problemen gehad heb met rijtjeshuis bewoners zou ik voor een appartement zou kiezen.
een selectie vanuit het rijtjeshuistopic de spelfouten staan in het vet, blijkbaar heeft iemand toch niet zo heel hard opgelet in de Nederlandse les...

Laatst bewerkt:

. Als ik vooraf geweten had wat het me zou brengen had ik het niet eens aangenomen en nog steeds zou ik het zo inleveren als dat hem weer tot leven zou brengen.
. Dat het moeilijk is om geld bij elkaar te krijgen weet ik ook wel maar TS zegt dat hij geld heeft om een woning te kopen dus daar ga ik dan gewoon van uit.

.