Leeman
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 90
- Lengte
- Massa
- 43kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat mss de cleans wel pr's zijn of het attempts zijn op nooit eerde gedaan kg's?
Ik denk dat je je vergist met de spina scapula, deze ligt namelijk op de scapulaDe processus coracoideus ligt wel aan de voorzijde van het lichaam. Hierop hecht dan ook de coracobrachialis aan. Dit zou dus ook de verkleuring op de pec verklaren...
![]()

Mijn anatomie heeft het mij toch anders geleerd
Zowel de processus coracoideus (aanhechting korte kop van biceps) als het acromion (het uiteindelijke uitsteeksel van de spina scapulae) zijn deel van de scapula.
Maar ik snap niet hoe zijn pec zo blauw komt te zien. Misschien dat er gewicht tegen is geknald met een of ander oefening dacht ik, want de pecs hechten wel aan op de humerus maar het is geen pec tear...
Hij komt wel voort uit de scapula, maar loopt onder de clavicula door naar voren. Zie ook maar eens de anatomische atlas. volgens mij zag ik een filmpje van donny met 210kg die (volgens mij) gewoon good lift was. De rest weet ik niet, vind amerikaanse gewichtheffers verder niet echt boeiend.
De Proc. Coracoideus is toch echt te palperen aan de voorzijde van het lichaam hoor (zelf moeten doen tijdens anatomie lessen)Hij komt wel voort uit de scapula, maar loopt onder de clavicula door naar voren. Zie ook maar eens de anatomische atlas.
Minotaures, wat je zegt klopt idd. Echter als het aan de pectoralis minor ligt, dan zou het niet van een deadlift moeten komen, want daarbij zou het wel heel vreemd zijn om deze spier te scheuren. Lijkt me eerder uitstraling van de bloeding door afscheuren van de coracobrachialis in het geval van een deadlift.