AndroidHealthClinic

Sticky Het grote pics & vids topic

Nice die 180 van Jon... lekker dat die hem de 2e keer gewoon pakt ! ook gewoon 190 effe cleanen... echt sick die gozer

Waarom zijn ze allemaal tevreden met nolifts?
Blijft wel sterk, maar als competitief gewichtheffer kan je hier toch niet tevreden mee zijn?

Omdat mss de cleans wel pr's zijn of het attempts zijn op nooit eerde gedaan kg's?

Omdat mss de cleans wel pr's zijn of het attempts zijn op nooit eerde gedaan kg's?

Volgens mij zag ik een filmpje van Donny met 210kg die (volgens mij) gewoon good lift was. De rest weet ik niet, vind Amerikaanse gewichtheffers verder niet echt boeiend.

donny heeft idd al 210 gepakt. en ook een 170 + snatch. en jon heeft al eens 200 gecleaned. z'n rechterarm is de zwakke plek bij de jerk (valt me op in alle filmpjes)

Ik denk dat je je vergist met de spina scapula, deze ligt namelijk op de scapula ;) De processus coracoideus ligt wel aan de voorzijde van het lichaam. Hierop hecht dan ook de coracobrachialis aan. Dit zou dus ook de verkleuring op de pec verklaren... :)

Mijn anatomie heeft het mij toch anders geleerd :p
Zowel de processus coracoideus (aanhechting korte kop van biceps) als het acromion (het uiteindelijke uitsteeksel van de spina scapulae) zijn deel van de scapula.

Maar ik snap niet hoe zijn pec zo blauw komt te zien. Misschien dat er gewicht tegen is geknald met een of ander oefening dacht ik, want de pecs hechten wel aan op de humerus maar het is geen pec tear...

Mijn anatomie heeft het mij toch anders geleerd :p
Zowel de processus coracoideus (aanhechting korte kop van biceps) als het acromion (het uiteindelijke uitsteeksel van de spina scapulae) zijn deel van de scapula.

Maar ik snap niet hoe zijn pec zo blauw komt te zien. Misschien dat er gewicht tegen is geknald met een of ander oefening dacht ik, want de pecs hechten wel aan op de humerus maar het is geen pec tear...

Volgens wikipedia:

Aanhechtingen

Aan de processus coracoideus hechten verschillende structuren:

De Proc. Coracoideus is toch echt te palperen aan de voorzijde van het lichaam hoor (zelf moeten doen tijdens anatomie lessen) :) Hij komt wel voort uit de scapula, maar loopt onder de clavicula door naar voren. Zie ook maar eens de anatomische atlas.

Minotaures, wat je zegt klopt idd. Echter als het aan de pectoralis minor ligt, dan zou het niet van een deadlift moeten komen, want daarbij zou het wel heel vreemd zijn om deze spier te scheuren. Lijkt me eerder uitstraling van de bloeding door afscheuren van de coracobrachialis in het geval van een deadlift.

@eGo
Revaki gedaan in leuven toevallig?

Dat de proc. coracoideus aan de voorkant ligt klopt wel hoor, maar in een eerder bericht leek het alsof het niet zo was.
Aan de bloeding te zien lijkt het idd eerder op de coracobrachialis dan de biceps, maar kan die bloeding echt zo ver lopen tot aan de pecs?

Laatst bewerkt:
Nee ik ben momenteel derdejaars bewegingswetenschappen aan de universiteit van Maastricht. De bloeding kon wel ver erg ver gaan ja. Dit is ook goed te zien bij het afscheuren van de triceps. Sommige gevallen krijgen hierbij zelfs een bloeding die te zien is op de lattisimus dorsi.

De Proc. Coracoideus is toch echt te palperen aan de voorzijde van het lichaam hoor (zelf moeten doen tijdens anatomie lessen) :) Hij komt wel voort uit de scapula, maar loopt onder de clavicula door naar voren. Zie ook maar eens de anatomische atlas.

Minotaures, wat je zegt klopt idd. Echter als het aan de pectoralis minor ligt, dan zou het niet van een deadlift moeten komen, want daarbij zou het wel heel vreemd zijn om deze spier te scheuren. Lijkt me eerder uitstraling van de bloeding door afscheuren van de coracobrachialis in het geval van een deadlift.

Nee, leek me ook al vreemd maar zag dus dat zowel de biceps als de pecs gehecht zijn aan de Proc. coracoideus dus dacht misschien zal dat er iets mee te maken hebben. Heb er verder totaal geen verstand van, maar goed dat van de uitstraling van de bloeding lijkt me wel weer logisch. Thanks voor je uitleg!

kk hardcore die gast, hij squat met blote voeten.. MET BLOTE VOETEN !!!
omgwtfbbq

Alleen jammer dat ie geen echte sport is gaan doen.

geef hem eens ongelijk... hij verdiend er behoorlijk wat geld mee en daarnaast is het voor hem een mooie opening geweest naar een film carriere

Absoluut, ik geef hem zeker geen ongelijk, en hij komt er lekker mee rond, maar desondanks vind ik het nog steeds jammer dat ie geen echte sport doet :D

Terug
Naar boven