AndroidHealthClinic

Sticky Het grote pics & vids topic

lol wat een beest

Ben ik het wel mee eens: 20x 180kg is niet echt bijzonder voor een SHW.

Een setje met 180 kilo. Vaak 10 seconden rust tussen de reps. Ik weet niet wat hier zo indrukwekkend aan is.

Het aantal reps is indrukwekkend.
Probeer maar eens een 20 rep squat te doen met 100 kg, gewicht squat je de eerste 5-7 keer zo omhoog, maar daarna merk je wel dat alles zeer begint te doen. Vanaf 15 reps kan ik mezelf amper recht houden.

Tenzij als je net smolov hebt gedaan, dan heb je een ubersquat conditie!

Zit met een hardnekkige bilblessure maar als die achter de rug is zal ik eens een poging doen 20x 180kg te verbeteren en het filmpje hier posten. Heb 12x 220kg full squat gedaan; dan zou je toch zeggen dat het er in moet zitten? Weeg overigens een kilo of 30 minder dan Marunde.

Ben ik het wel mee eens: 20x 180kg is niet echt bijzonder voor een SHW.
wat vinden jullie dan wel indrukwekkend?

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

lol,wist niet dat ross en bolton ooit bb waren
wat een verschil:eek:

Zit met een hardnekkige bilblessure maar als die achter de rug is zal ik eens een poging doen 20x 180kg te verbeteren en het filmpje hier posten. Heb 12x 220kg full squat gedaan; dan zou je toch zeggen dat het er in moet zitten? Weeg overigens een kilo of 30 minder dan Marunde.

Met een 12x220kg squat moet 20x180kg relatief gezien makkelijk te doen zijn. Hoe had je de blessure trouwens opgelopen en hoe lang kamp je er al mee?

Hoe de blessure ontstaan is is niet helemaal duidelijk. Loop er nu al 2 jaar mee - veel en veel te lang. De laatste hypothese is dat de hinder ontstaat door "verkleving" van de gluteus medius. Gerichte oefeningen, shiatsu en acupunctuur konden dit probleem niet opheffen. Nu begin ik volgende week met A.R.T. en verwacht er veel van.

Met een 12x220kg squat moet 20x180kg relatief gezien makkelijk te doen zijn. Hoe had je de blessure trouwens opgelopen en hoe lang kamp je er al mee?

In principe wel, maar ik vind wel dat er een groot verschil is in 12 en 20 reppers. 12 is nog relatief te doen met zwaar gewicht (nog steeds zwaar hoor) maar die laatste reps zijn gewoon doodgaan.

@dr woonkamersteen
Zou best kunnen dat je dat kan, zou zeker indrukwekkend zijn. Ik kijk al uit naar het filmpje! :)

Persoonlijk vind ik marunde's 98 x 100 wel indrukwekkender dan een 20 x 180 squat, maar ze zijn allebei wel ziek :)

Marunde heeft geen 98 x 100 gesquat.

20 x 180kg is op zich best indrukwekkend maar verre van wereldformaat...
Ik zit er ook mee in mijn hoofd als doel, en ik ben een gewone hobby-garagelifter en geen top strongman...

Trouwens even rondneuzen op youtube en je vind een aantal gewone niet-competitieve stervelingen die méér doen !

het zotte aan Marunde is dat hij dit deed op het einde van een training, als achterafje...

Laatst bewerkt:
die gast draait wel wedstrijden trouwens hoor

Terug
Naar boven