AndroidHealthClinic

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Qua resultaat? Weinig verschil.

H-drol:
  • When used in a bulking diet, users typically report gains somewhere in the 10-15lb neighbourhood on a 5 week cycle at 75mg.
  • When used in a recomp diet, users typically report gains somewhere in the 7-10lb neighbourhood while simultaneously losing 1-2% bodyfat on a 5 week cycle at 75mg.
  • When used in a cutting diet, users typically report gains somewhere in the 3-5lb neighbourhood while losing 2-4% bodyfat on a 5 week cycle at 75mg.
Epi/Havoc:
  • When used in a bulking diet, gains can range from 10-15+lbs on a 5 week cycle at 40mg.
  • When used in a recomp diet, gains can range from 7-10lbs on a 5 week cycle at 40mg, while also possibly reducing body fat 1-3%.
  • When used in a cutting diet, gains can range from 4-6lbs on a 5 week cycle at 40mg, while also possibly reducing body fat 2-4%.
Sommige mensen doen het echter beter op de ene compound dan op de andere.

Epi/Havoc:
It should be noted that the effectiveness of this compound seems to vary greatly by user, some users don’t respond to havoc or epistane, the ratio of non-responders on Epi-Havoc compared to other compounds is significantly higher. The ‘gain’ ranges above are considered normal, however some users have reported gains in upwards of 20lbs and some users may not experience many noticeable gains at all.

Volgende kuur doe ik denk ik een epi/test-e stack. Ga ik het ene deel van de stack loggen onder de supplementen en het andere deel onder AAS hahahahaha ;)
ok duidelijk!

alleen las ik dat men over het algemeen minder sides ondervindt bij epistanen dan h-drol

ok duidelijk!

alleen las ik dat men over het algemeen minder sides ondervindt bij epistanen dan h-drol

De enige manier om daar achter te komen is door ze beiden te proberen. Iedereen reageert anders op deze middelen. Zo had ik bij Epistane echt veel last van acné, terwijl ik dat bij H-drol niet had. Wel waren mijn leverwaarden na het gebruik van H-drol meer verhoogd dan bij epistane. Je zult bij vrijwel iedere oral sides ondervinden, hoewel ze bij beiden erg mild zijn.

Pas bij een middel zoals Superdrol moet je je druk maken :D Iets dat ik dan ook nooit ga gebruiken. Deze zomer nog een keer H-drol/11-OXO, en dan houd ik het voor gezien in het PH-wereldje ;)

Zijn er hier eigenlijk mensen die zich al hebben verdiept in SARMs en ze eventueel al hebben gebruikt?
Lees op een UK board dat veel mensen Ostarine gebruiken tijdens PCT.
Daarnaast is het niet duur en kun je t gewoon op engelse sites bestellen.

Ja er is al een topic van een user die kuurt met SARM

Ja klopt, maar in dat topic worden weinig updates gegeven en ik was ook benieuwd naar andere ervaringen.

Als ik de discussie van prohormonen principieel bekijk zijn het AAS maar dan een subgroep ervan en dus een subsectie. Als ik het heel pragmatisch bekijk zal een subsectie meer aandacht genereren en persoonlijk ben ik er niet zo happy mee dat mensen de ene na de andere oral cycle nemen, of dat nu winny of PH's zijn. Het gevolg van meer aandacht zal meer gebruik van prohormonen zijn. BigT vind het rotzooi (ik in mindere mate ook) Als je het rotzooi vind ga je dan dusdanig handelen als je weet dat die rotzooi daardoor meer gebruikt wordt.

Ik heb geleerd van mijn cycle epistane en ik vind het nog steeds leuk om af en toe wat advies te geven in dit topic, al was het maar omdat graag zie dat oral op een zo min mogelijk slechte wijze genomen worden. Maar na een cycle met PH's vind ik echt dat je moet zeggen; ik wil niet verder op de weg van chemische sportverbetering door hormonen en ga naturel verder OF je gaat all the way maar dan gewoon de spuit erin. En dan nog blijven nadenken en risico's onderkennen en minimaliseren...Cycle na cycle op de !&AA orals meerdere keren per jaar vaak lijkt me niet gezond.

Dus ja ik zie graag de hormonen uit de whey en creatine hoek verdwijnen maar meer aandacht en de sijgende populariteit van PH's vind ik niet zo wenselijk.

Kan me best vinden in je redenering. Maar denk dan dat de thread beter 'verstopt' kan worden onder de AAS. Als losse thread genereert hij dan niet zoveel aandacht als een aparte sectie en daarmee is hij ook uit de supplementenhoek verdwenen.

Als ik de discussie van prohormonen principieel bekijk zijn het AAS maar dan een subgroep ervan en dus een subsectie. Als ik het heel pragmatisch bekijk zal een subsectie meer aandacht genereren en persoonlijk ben ik er niet zo happy mee dat mensen de ene na de andere oral cycle nemen, of dat nu winny of PH's zijn. Het gevolg van meer aandacht zal meer gebruik van prohormonen zijn. BigT vind het rotzooi (ik in mindere mate ook) Als je het rotzooi vind ga je dan dusdanig handelen als je weet dat die rotzooi daardoor meer gebruikt wordt.

Ik heb geleerd van mijn cycle epistane en ik vind het nog steeds leuk om af en toe wat advies te geven in dit topic, al was het maar omdat graag zie dat oral op een zo min mogelijk slechte wijze genomen worden. Maar na een cycle met PH's vind ik echt dat je moet zeggen; ik wil niet verder op de weg van chemische sportverbetering door hormonen en ga naturel verder OF je gaat all the way maar dan gewoon de spuit erin. En dan nog blijven nadenken en risico's onderkennen en minimaliseren...Cycle na cycle op de !&AA orals meerdere keren per jaar vaak lijkt me niet gezond.

Dus ja ik zie graag de hormonen uit de whey en creatine hoek verdwijnen maar meer aandacht en de sijgende populariteit van PH's vind ik niet zo wenselijk.

Heb je zo´n slechte ervaringen gehad dan met 17aa´s? Feit blijft natuurlijk dat het niet goed is voor je lichaam. Bij mij viel de schade echter na bloedwerk echt reuze mee. Na eerlijk overlegd met mijn huisarts kwam hij tot dezelfde conclusie. Om deze reden heb ik besloten om wél nog een cycle te doen, maar daarna over te stappen op de reguliere AAS. Zoals Papanilala hiervoor al opmerkte is het een groot pluspunt dat er geen leverschade bij komt kijken. Maar de grote ophef omtrent leverschade die komt kijken bij 17aa´s moet wel enigszins gerelativeerd worden.

Kan me best vinden in je redenering. Maar denk dan dat de thread beter 'verstopt' kan worden onder de AAS. Als losse thread genereert hij dan niet zoveel aandacht als een aparte sectie en daarmee is hij ook uit de supplementenhoek verdwenen.

Jij had trouwens toch ook ooit je bloed laten testen, waar ook duidelijk uit naar voren kwam dat 17aa´s lang niet zo schadelijk zijn als altijd beweerd wordt?

Klopt, waarden na de epi/11-OXO kuur waren voor mij zo goed als normaal, kleine afwijking naar boven maar binnen de normale bandbreedte.

De lever is een erg veerkrachtig ( maar ook oh zo belangrijk orgaan ) en kan, tenzij je hem voor lange tijd continu zwaar belast zichzelf weer volledig herstellen ( afgaand op de informatie die de huisarts me gaf tenminste ).

Ik heb ooit in een periode van mijn leven dat het slecht ging een jaar lang me elke avond klemgezopen, met een vervette lever en hogere leverwaarden ten gevolge. Een half jaar nadat ik was gestopt waren mijn leverwaardes weer normaal en was volgens de huisarts de lever volledig hersteld.

Als ik dat in verhouding tot 17aa's zet denk ik dat het met de schadelijkheid ervan meevalt ( alhoewel ik ook geloof dat dit sterk persoonsgebonden is ). Ik denk ook niet dat de AAS-experts op het forum dit als 'main argument' tegen PH hebben ( alle orals die onder de AAS vallen zijn tenslotte ook leverbelastend ). Ik denk dat hun bezwaren meer liggen in het feit dat er weinig tot geen onderzoek beschikbaar is naar de lange termijn effecten van PH's op het lichaam. En daar hebben ze natuurlijk wel een punt, maar dat was vroeger hetzelfde voor dbol en test etc. en er zijn ook mensen die nu experimenteren met peptides/SARM waar nog weinig over de lange termijn effecten bekend is.

Anyway, de voor - en tegenargumenten zijn bekend. De afweging is aan de gebruiker :) Ik zou alleen willen dat we, for the sake of minors, de thread verplaatst konden krijgen :)

Zit nu te overwegen om ostarine op 12,5mg ED te pakken tijdens PCT (4 weken).
Dit zou ervoor moeten zorgen dat je de gains van de cycle vast houdt en je zou zelfs nog kunnen gainen in kracht en % vet verliezen.

Zit nu te overwegen om ostarine op 12,5mg ED te pakken tijdens PCT (4 weken).
Dit zou ervoor moeten zorgen dat je de gains van de cycle vast houdt en je zou zelfs nog kunnen gainen in kracht en % vet verliezen.

http://www.ergogenics.org/baseroids2.html
Waarschijnlijk belast ostarine, net als 17alpha-methyl-anabolen, toch de lever in meer of mindere mate.

Is dat wel zo'n goed idee?
Welke afweging heb je zelf gemaakt?

De afweging die ik heb gemaakt zijn ook meer gebaseerd op gebruikers ervaringen van logs op een UK board. Maar ik ben er ook nog lang niet uit of ik het daadwerkelijk ga gebruiken of niet. Met name vanwege het feit dat er nog weinig bekend is over de lange termijns gevolgen op het menselijk lichaam.

Als ik Ostarine gebruik dan hou ik de H-drol ook op 75mg ED en ga ik sowieso niet 100mg nemen.

Maar goed ik heb nog bijna 2 maanden om dit allemaal uit te vogelen en die tijd zal ik ook zeker gebruiken om zoveel mogelijk informatie te verkrijgen.

Nadeel van SARM's vind ik vooral dat ze bijwerkingen op de ogen kunnen hebben... En dat is nu echt iets dat ik liever niet zou vernken. De research door pharmaceutische bedrijven is trouwens ook stopgezet... Weet iemand de reden daarvoor?

En zou het niet gebruiken in PCT, aangezien het op BB doseringen toch iets onderdrukt, en dat wil je in je PCT vermijden fcourse. Dan zou ik het eerder stand alone laten lopen op een perfect axis met gematigde onderdrukking die erg snel weer herstelt.

Die bijwerking op de ogen wordt met name geconstateerd bij "s4" en als het goed is zou dit niet voorkomen bij Ostarine. Daarnaast zou een dosis van 12,5 mg de axis minimaal onderdrukken. Maar goed ik begrijp je punt en het zal ook wel verstandiger zijn om de Ostarine niet te gebruiken tijdens PCT.

Gewoon de H-drol maar gebruiken op 100 mg (ipv de Ostarine) als de sides op 75mg meevallen:).

Wanneer ga je trouwens de 11-oxo pakken? Ik zit zelf nog steeds te wachten op mijn bestelling, maar dat zal ook nog wel een aantal dagen duren.

Zit te denken aan p-mag (als het nog ergens te krijgen is). Ik lees over jullie ervaringen met bleodwaardes, ga je gewoon naar je huisarts en vraagt om een bloedtest? Of zeg je joh ik ga dit gebruiken...

Als ik nog wat Nolva kan scoren (lastig), dan start ik mijn p-mag/hdrol over een maand of 2... :)

Hmmm, heb P-mag al een poos niet gezien. Was ook een compound die mij interesseerde inderdaad. Ik vermoed dat je het op Amerikaanse websites nog wel eens tegenkomt, maar ik zou persoonlijk uit veiligheidsoverwegingen alleen PH's van websites in de UK kopen.

Zit te denken aan p-mag (als het nog ergens te krijgen is). Ik lees over jullie ervaringen met bleodwaardes, ga je gewoon naar je huisarts en vraagt om een bloedtest? Of zeg je joh ik ga dit gebruiken...

Als ik nog wat Nolva kan scoren (lastig), dan start ik mijn p-mag/hdrol over een maand of 2... :)

P-mag wilde ik ook gebruiken, maar is helaas voor zover ik weet nergens meer verkrijgbaar. Met H-drol zit je ook prima hoor ;) Ik heb eerlijk gezegd tegen mijn huisarts wat ik ging doen, dat ik de voordelen tegen de nadelen heb opgewogen, en dat ik een bloedtest wilde laten doen om te kijken of alles in orde was. Hij ging gelukkig akkoord, maar is dan ook vrij ruimdenkend (hoewel de beste man in de 60 is). Nolva zou geen probleem moeten zijn, gewoon even rondmailen op het forum ;)

Toevallig vond ik die gisteren, alleen kan geen ervaringen vinden van monstersupplements...

Hoe zag je cycle eruit Alainie en wat heb je bereikt?

Terug
Naar boven