MuscleMeat

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Wat zouden jullie aanraden voor vooral massa kweken? ik ben een cycle aan het maken voor een kennis die lang en dungebouwd is en hij wilt vooral massa winnen...
Ikzelf zat te twijfelen tussen Hdrol, Epi en Pmag, dit is zijn eerste cycle.
Uiteraard nolva pct.

Zoals hierboven al aangegeven leek mij Hdrol de beste keuze, het leek me iets meer massa gericht dan bijv epi.

Heb Trenazone besteld, erg interessante compound imo :) uit de US, dus zal even melden of het binnenkomt of niet.

Wat zouden jullie aanraden voor vooral massa kweken? ik ben een cycle aan het maken voor een kennis die lang en dungebouwd is en hij wilt vooral massa winnen...
Ikzelf zat te twijfelen tussen Hdrol, Epi en Pmag, dit is zijn eerste cycle.
Uiteraard nolva pct.

Zoals hierboven al aangegeven leek mij Hdrol de beste keuze, het leek me iets meer massa gericht dan bijv epi.

Heb Trenazone besteld, erg interessante compound imo :) uit de US, dus zal even melden of het binnenkomt of niet.

Ik zou hem eerst eens een optimaal trainigsschema laten combineren met 5000 kcal. per dag ;) Indien hij dan weet waar hij goed op reageert, en zijn natuurlijke grens voorbij wil schieten, kan die altijd opteren voor 6 weken P-mag op 125 mg., of 6 weken Epistane op 60 mg. ;)

Update:

Alle uitslagen zijn binnen, bloed, ontlasting etc. Ik heb niks noemenswaardig gelukkig, alleen bezinksel in mijn bloed. Dit duidt op een virus/griep infectie wat niet naar buiten komt. Nu ben ik de afgelopen dagen wel beroerd, dus hoop dat het nu eindig is. Ben door die ellende wel 8,5kg kwijt, de dokter denkt ook door stress (doordat ik in spanning zat) dat het nog wat verergerd is. Ik kon nu een anti-biotica nemen, maar aangezien mn lichaam toch al flink gekuurd heeft, heb ik dat maar afgeslagen! Het is immers ook erge rotzooi!
Nu maar zien dat ik de motivatie voor de gym weer terugkrijg! 8,5kg verliezen terwijl je goed eet en traint is slecht voor de motivatie kan ik jullie vertellen... Maar aan de andere kant ben ik ook erg gebrand om die massa er zsm weer aan te hebben!

Gebruik simpelweg nolva. 20/20/10/10. Om je test. niveau te boosten kun je eventueel DAA gebruiken, of een andere test-booster. Om cortisol tegen te gaan is Leanextreme een goede keuze. Moet je je vriendin pleasen, denk dan aan ciales of kamagra. Gaat niets voor je libido, maar alles werkt tenminste hehehe :D

Verder ben ik tegenwoordig tegen het gebruik van een anti-e tijdens je PCT. Ik vroeg mezelf namelijk af waarom ik in godsnaam een ontzettend grote dip had na mijn 8 weekse H-drol/11-OXO-kuur. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam omdat ik tijdens mijn PCT, naast nolva, mijn oestrogeen té hard heb onderdrukt m.b.v een AI. Dit had een grote lashback tot gevolg, waarbij mijn oestrogenen NA mijn PCT stegen, en mijn test. nog laag was, met als gevolg een grote dip (lethargie, "down", geen zin om te trainen, fatgain etc.)

Dit vond ik erover:

BigCat:
"Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen."

BigT:
"Mannen produceren niet direct oestrogeen, wat er gebeurt is testosteron (endogeen of exogeen) dat wordt omgezet in oestrogeen om een gezonde balans van beide hormonen te voorzien. Hoge dosissen testosteron of hormonen die lijken op testosteron stimuleren dus hogere oestrogeenwaarden. Na de kuur is het lichaam gewend geraakt aan een hoge dosis exogene testosteron, wanneer die toevoer stopt, ligt de eigen testosteronproductie nog plat, terwijl er nog oestrogeen aanwezig is om de hoge testosteronwaarden van de kuur te balanceren. Het doel van het blokkeren van dat oestrogeen is eigenlijk het kunstmatig herstellen van de balans. Terwijl de eigen testosteron aanmaak langzaam weer op gang komt, verliest de gebruiker niet teveel massa vanwege actief oestrogeen in het lichaam. Het blokkeren van oestrogeen heeft een tweede werking, en dat is een signaal geven om meer hormonen te produceren. Aangezien mannen niet direct oestrogeen produceren, betekent dat dus dat er in eerste instantie meer testosteron zal geproduceerd worden.

Na de nakuur zou er een betere balans moeten zijn tussen testosteron en oestrogeen, waardoor het lichaam niet langer beschermd hoeft te worden tegen hoge oestrogeenwaarden.

De nakuur beschermt je niet tegen alle verlies van massa, er is immers weken na de kuur nog steeds weinig eigen testosteron aanwezig. Het is meer een manier om de klap te verzachten."

Steroid.com:
"There is another important note we must briefly discuss and it’s the use of Aromatase Inhibitors (AI’s) in a PCT plan. AI’s such as Anastrozole (Arimidex) and Letrozole (Femara) and even Exemestane (Aromasin) will stimulate LH and FSH in a similar fashion as a SERM and tremendously so; even so, we do not recommend them for this purpose. As you understand, AI’s will reduce estrogen levels dramatically, and a PCT plan isn’t just about stimulating natural testosterone but normalizing your body. No, estrogen is nowhere near as exciting as testosterone, but you need a fair amount for proper health and function. In the end, save your AI use for when it’s the most beneficial, and that’s for combating estrogenic and progestin related anabolic steroid side-effects when on cycle."

Papanilala, en andere ervaren gebruikers, wat maken jullie hiervan? Aangezien Arofixen bijv. nu vaak wordt gebruikt als PCT?

Voor de geinteresseerden onder ons die hun kennis willen uitbreiden, zie het volgende topic, dat alle losse eindjes aan elkaar knoopt m.b.t het gebruik van AI´s tijdens, of na een PCT:

http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=14176.0

De gebruikerservaringen in dit topic bevestigen de bovenstaande opmkerkingen van BigT en BigCat, en de ervaringen op steroid.com. Voor mij geen AI´s meer tijdens een PCT, wellicht wél erna.

Vandaag wat aan het chatten geweest met iemand van predatornutrition ivm een eventuele cycle deze winter. Goede uitleg van die gasten en proberen niet om zomaar zoveel mogelijk te verkopen.

Zit te denken om van de winter Andromass met eventueel androhard te proberen. Ben er nog niet uit of ik ze alleen pak of in stack. Predator raadde aan om only mass te doen. Indien ik toch stack zeker niet meer nemen dan de aanbevolen hoeveelheid.

Wel jammer dat je zo weinig info en logs vindt op het net.

Iemand weleens haaruitval gekregen tijdens epistane/havoc? Zit nu in week 3 van m'n havoc cyle en soms zie ik een aantal haren op het toetsenbord omdat ik even moest krabben op m'n hoofd. Moet ik me zorgen maken :P?

nooit gehad eigenlijk, maar k heb sowieso al niet te veel meer :)

Hi, ik heb vanwege een foute bestelling (lang verhaal) een potje hdrol van cel staan, voor het mooie moet ik er nog een hebben alleen kom ik ze van cel niet tegen op de plekken waar ik bestel (powermyself etc.). Kan je ook hdrol van een ander merk nemen of is dat met prohormonen wat lastig vanwege het designer roids idee, kan me voorstellen dat er verschillen tussen zitten?

Vandaag wat aan het chatten geweest met iemand van predatornutrition ivm een eventuele cycle deze winter. Goede uitleg van die gasten en proberen niet om zomaar zoveel mogelijk te verkopen.

Zit te denken om van de winter Andromass met eventueel androhard te proberen. Ben er nog niet uit of ik ze alleen pak of in stack. Predator raadde aan om only mass te doen. Indien ik toch stack zeker niet meer nemen dan de aanbevolen hoeveelheid.

Wel jammer dat je zo weinig info en logs vindt op het net.

Interessant..!!

Zit ook het een en ander te kijken naar deze PH's en mijn oog was ook gevallen op deze combi..
Op http://www.prohormoneforum.com/forum.php staat het een en ande
ook review's, maar je weet nooit of ze gesponsord zijn

Das idd het probleem op die forums. K had de indruk dat predator mij stuurde naar andromass only of androhard only en eventueel dosering iets hoger pakken. bij een stack zeker niet boven de aanbevolen hoeveelheid

Hebben jullie wel eens gehoord van Finaflex 1-Alpha? En is dat een pro hormoon?

Voor de geinteresseerden onder ons die hun kennis willen uitbreiden, zie het volgende topic, dat alle losse eindjes aan elkaar knoopt m.b.t het gebruik van AI´s tijdens, of na een PCT:

http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=14176.0

De gebruikerservaringen in dit topic bevestigen de bovenstaande opmkerkingen van BigT en BigCat, en de ervaringen op steroid.com. Voor mij geen AI´s meer tijdens een PCT, wellicht wél erna.

Wat is je gedachtengang bij erna?

Wat is je gedachtengang bij erna?

Mijn reactie op een US-board op dezelfde vraag:

An AI after a PCT is not really necessary in my opinion. You really shouldn't have any estrogen related issues at that point, because your hormonal balance should be better after the use of nolvadex.

DAA run with Erase Pro is a good stack for natural trainees who want to boost their testosterone, and restrict their estrogen. But after the use of anabolic steroids you really shouldn't be restricting estrogen until after your PCT because your body needs a "stasis" period before it should be pushing a hormonal inbalance. You would probably be OK with an AI directly after the SERM.

Zie ook:
http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=18302.0

Laatst bewerkt:
Mijn reactie op een US-board op dezelfde vraag:

An AI after a PCT is not really necessary in my opinion. You really shouldn't have any estrogen related issues at that point, because your hormonal balance should be better after the use of nolvadex.

DAA run with Erase Pro is a good stack for natural trainees who want to boost their testosterone, and restrict their estrogen. But after the use of anabolic steroids you really shouldn't be restricting estrogen until after your PCT because your body needs a "stasis" period before it should be pushing a hormonal inbalance. You would probably be OK with an AI directly after the SERM.

Zie ook:
http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=18302.0

Erase + DAA + Vit. D3 had ik al in gedachten als natty stack om deze winter eens te proberen :D

Hoe is de H-drol / 11-OXO combo afgelopen? PCT goed verlopen? ;)

De kuur is heel anders verlopen dan verwacht, maar uiteindelijk niet ontevreden. Het doel was een cut/ recomp. Was na 7 weken 9 kilo zwaarder en ben toen (een week eerder dan gepland) gestopt met de kuur, omdat de nadelen niet meer opwogen tegen de voordelen. Heb mij eigenlijk 7 weken lang rot gevoeld en volgens mij kwam dat door de 11-oxo. De Lethargy aan het begin was nog enigszins te bestrijden met pro-stano. Naarmate de kuur vorderde kreeg ik last van een soort algehele vermoeidheid die aan Pfeiffer deed denken. Dat was echt niet meer te doen. Voor mij echt nooit meer 11-oxo! :mad:

Reageerde wel erg lekker op de H-drol. Dat heeft de kuur gered. De 7 kilo die ik in 6 weken had gewonnen kwam op onderhoud, enkel met een significant verhoogde EW inname. Door die rottige vermoeidheid verloor ik de laaste week de discipline en heb ik meerdere keren gejunkt :o Ik blies op als een ballon. Na de eerste 2 dagen van de nakuur was ik dan ook 1,5 kilo kwijt: allemaal vocht. Mijn gewicht is sindsdien stabiel. Ook geen kracht verlies. Heb eerder het gevoel dat ik nu dieper kan gaan. Zit nu op dag 18 van de nakuur en voel mij kiplekker :) Beter dan tijdens de hele kuur :tanden: Wel een vreemde gewaarwording: Ben tijdens de kuur al vrij snel gestopt met alle cardio, omdat ik mij zo slecht voelde. Nu ik het weer heb opgepakt is mijn conditie beter dan daarvoor ??? Of lijkt dat enkel door de extra massa zo?

Zou ik nog vaker willen kuren? Ja. Echter niet zonder test e. Begrijp mij niet verkeerd, je kunt prima gainen op H-drol of Epi only. Het stacken van PHs zou ik niet noodzakelijk aanraden, hooguit met pro-stano. De belangrijkste les van deze kuur is het belang van je goed voelen. Dat is nou net waar test e om bekend staat. Om te cutten lijkt mij de simpele 12-14 weken 250mg test e ew die DoubleCheese noemde een hele goede optie (goed gevoel + massa behoud). De 12 weken 500mg test e ew met Epi kickstart die jij deze winter op het menu zei te hebben staan, lijkt mij ideaal om te bulken. 10 tot 12 kilo met geringe toename VP lijkt mij daarmee haalbaar. Keep us posted! :D

Wat is jullie mening op het gebied van andere pct producten gebruiken na ph dan nolva enz? Ik zie op veel US shops dat ze stacks aanbieden met een ander soort pct.
Erase zie ik namelijk veel voorbij komen en lean extreme heb ik ook al eens gehoord.

Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat hier nu het nut van is en waarom ze hierop inspelen. Is dit puur commercieel of zit er een goede verklaring achter?

Wat is jullie mening op het gebied van andere pct producten gebruiken na ph dan nolva enz? Ik zie op veel US shops dat ze stacks aanbieden met een ander soort pct.
Erase zie ik namelijk veel voorbij komen en lean extreme heb ik ook al eens gehoord.

Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat hier nu het nut van is en waarom ze hierop inspelen. Is dit puur commercieel of zit er een goede verklaring achter?
Lean Xtreme is een zeer goede toevoeging bij Nolva, niet in plaats van. Het is een zeer goed middel tegen het stresshormoon cortisol.

Waarom Erase geen goed idee is heeft Alain laatst nog gepost

Gebruik simpelweg nolva. 20/20/10/10. Om je test. niveau te boosten kun je eventueel DAA gebruiken, of een andere test-booster. Om cortisol tegen te gaan is Leanextreme een goede keuze. Moet je je vriendin pleasen, denk dan aan ciales of kamagra. Gaat niets voor je libido, maar alles werkt tenminste hehehe :D

Verder ben ik tegenwoordig tegen het gebruik van een anti-e tijdens je PCT. Ik vroeg mezelf namelijk af waarom ik in godsnaam een ontzettend grote dip had na mijn 8 weekse H-drol/11-OXO-kuur. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam omdat ik tijdens mijn PCT, naast nolva, mijn oestrogeen té hard heb onderdrukt m.b.v een AI. Dit had een grote lashback tot gevolg, waarbij mijn oestrogenen NA mijn PCT stegen, en mijn test. nog laag was, met als gevolg een grote dip (lethargie, "down", geen zin om te trainen, fatgain etc.)

Dit vond ik erover:

BigCat:
"Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen."

BigT:
"Mannen produceren niet direct oestrogeen, wat er gebeurt is testosteron (endogeen of exogeen) dat wordt omgezet in oestrogeen om een gezonde balans van beide hormonen te voorzien. Hoge dosissen testosteron of hormonen die lijken op testosteron stimuleren dus hogere oestrogeenwaarden. Na de kuur is het lichaam gewend geraakt aan een hoge dosis exogene testosteron, wanneer die toevoer stopt, ligt de eigen testosteronproductie nog plat, terwijl er nog oestrogeen aanwezig is om de hoge testosteronwaarden van de kuur te balanceren. Het doel van het blokkeren van dat oestrogeen is eigenlijk het kunstmatig herstellen van de balans. Terwijl de eigen testosteron aanmaak langzaam weer op gang komt, verliest de gebruiker niet teveel massa vanwege actief oestrogeen in het lichaam. Het blokkeren van oestrogeen heeft een tweede werking, en dat is een signaal geven om meer hormonen te produceren. Aangezien mannen niet direct oestrogeen produceren, betekent dat dus dat er in eerste instantie meer testosteron zal geproduceerd worden.

Na de nakuur zou er een betere balans moeten zijn tussen testosteron en oestrogeen, waardoor het lichaam niet langer beschermd hoeft te worden tegen hoge oestrogeenwaarden.

De nakuur beschermt je niet tegen alle verlies van massa, er is immers weken na de kuur nog steeds weinig eigen testosteron aanwezig. Het is meer een manier om de klap te verzachten."

Steroid.com:
"There is another important note we must briefly discuss and it’s the use of Aromatase Inhibitors (AI’s) in a PCT plan. AI’s such as Anastrozole (Arimidex) and Letrozole (Femara) and even Exemestane (Aromasin) will stimulate LH and FSH in a similar fashion as a SERM and tremendously so; even so, we do not recommend them for this purpose. As you understand, AI’s will reduce estrogen levels dramatically, and a PCT plan isn’t just about stimulating natural testosterone but normalizing your body. No, estrogen is nowhere near as exciting as testosterone, but you need a fair amount for proper health and function. In the end, save your AI use for when it’s the most beneficial, and that’s for combating estrogenic and progestin related anabolic steroid side-effects when on cycle."

Papanilala, en andere ervaren gebruikers, wat maken jullie hiervan? Aangezien Arofixen bijv. nu vaak wordt gebruikt als PCT?

De rangorde van PCT:
1. SERM (Nolva/ Clomid)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dan pas test booster en Lean Xtreme :D

Jo gabbers, ik zit nu in week 4 van mijn eerste prohormoon cycle (havoc rpn) en ik heb op wat verwaarloosbare haaruitval, vettige huid en heel iets kleinere ballen na geen (erge) sides. Mijn plan was om het 4 weken te doen, namelijk 10/20/30/30. Ik zit nu op 40mg omdat ik me goed voel en ik niet optimaal reageer op 30mg. De kracht begint ook nu pas te komen... gewicht is zo'n 3 kilo toegenomen maar ik vraag me af of ik de cycle moet verlengen en zo er meer uit kan halen? Zal ik naar de 5 weken gaan en op 40mg blijven of toch 4 weken pakken vanwege eerste cycle en stress op de lever? Neem elke dag netjes liv52, cycle support, meidoorn, taurine, multi vit, glucosamine etc en genoeg levensmiddelen die een positief effect op de lever hebben (appels, avocado's, citroen, cranberrysap etc).

Terug
Naar boven