MuscleMeat

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Ik heb weer effe een noob vraag op dit onderwerp, Stel je wilt PH gebruiken tijdens een cut periode, welke PH zou er het meest geschikt voor zijn? en daar bij zou je dus ook nolva in huis moeten halen? zijn er nog andere dingen wat je nodig hebt om sides zo minmogelijk te houden en je lever een beetje te beschermen? Nogmaals sorry maar dit is echt een aardbeving in mijn hersenen over de AAS.. Heb btw al de wiki sectie over PH gelezen dus weet wel ongeveer wat wat is.. thnx ;)

Ik heb weer effe een noob vraag op dit onderwerp, Stel je wilt PH gebruiken tijdens een cut periode, welke PH zou er het meest geschikt voor zijn? en daar bij zou je dus ook nolva in huis moeten halen? zijn er nog andere dingen wat je nodig hebt om sides zo minmogelijk te houden en je lever een beetje te beschermen? Nogmaals sorry maar dit is echt een aardbeving in mijn hersenen over de AAS.. Heb btw al de wiki sectie over PH gelezen dus weet wel ongeveer wat wat is.. thnx ;)

Lees in deze volgorde de volgende artikelen:

http://www.predatornutrition.com/content/prohormones-comprehensive-guide-prohormones-updated

[Link niet meer beschikbaar]

http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=12118.0

http://wiki.dutchbodybuilding.com/Nolvadex

Ik zou deze winter een test/epistane cycle draaien, maar door enkele stedentripjes komt ik hier niet aan toe hehe ;) A.s maandag begin ik een 6-weekse epistane/Pro-stano cycle. Houd ons op de hoogte van je ervaringen met injects i.t.t PH´s!

Ik zou overigens ook gaan voor de low-dose SD. Flinke stack samen met test-e en bold hehehe :D Hoe ziet je kuur er precies uit?

Ik heb in het verleden (4,5 jaar terug) ook al 2 inject cycles gehad. 1e was Test-e 10 weken op 500mg en 2e was Test prop 100mg EOD voor 8 weken. Vond beide cycles een stuk fijner verlopen dan die H-drol cycle die ik in het voor jaar heb gepakt. Voelde me op een gegeven moment nooit helemaal fit toen ik bezig was met H-drol, terwijl ik me op de test destijds super voelde. Toch zaten er ook wel wat nadelen aan de testo en dat was dat ik wel gyno ontwikkelde (wat in de pct wegging) en een enorme vochtkop kreeg. Destijds woonde ik ook nog bij me ouders en die hebben gedurende de 2e cycle mijn ampullen gevonden en hebben daarbij gelijk opgezocht wat het precies was e.d. Zo wisten ze gelijk waar die vochtkop vandaan kwam waar ze het telkens over hadden:rolleyes: .

Om bovenstaande klachten te voorkomen wil ik een cycle pakken waar ik me sowieso goed bij voel, weinig risico loop op gyno en waarvan ik niet teveel vocht vasthoud (deels voeding afhankelijk natuurlijk). Ik ben daarom van plan niet te hoog te gaan in de dosering test-e en denk ik dat ik dat gewoon op 250/300mg houd. Aangezien ik al 2 test only's heb gepakt in het verleden ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar andere stoffen. De keuze viel op deca of op boldenone. Mijn vriendin zorgde ervoor dat de keuze al snel op Boldenone viel. Zo gaf ze aan dat ze het "oke" vond als ik ging kuren mits ik geen vochtkop zou krijgen en mijn libido nog zou behouden. Oftewel is deca hierdoor geen optie, aangezien men hier wel vaak libido loss als een side ervaart. Aangezien test-e en bold beide langzaam werkende esters hebben, was ik van plan een oral te gebruiken als kickstart. Hier zat ik te twijfelen over Anavar en turinabol en sinds gisteren SD. Dit moet ik de komende weken maar eens uit gaan zoeken;). Tot slot moet ik ook nog bepalen bij welke source en welk UG lab ik het ga halen.

Het zal er dan ong. zo uit zien:

Week 1-6: 70mg Anavar
of
Week 1-6: 60mg Turinabol
of
Week 1-4: 15mg SD (heb de 5mg caps)

Week 1-14: Test-e 250mg per week
Week 1-14: Boldenone 600mg per week

iemand ervaring met PES Erase als PCT?

Ik heb in het verleden (4,5 jaar terug) ook al 2 inject cycles gehad. 1e was Test-e 10 weken op 500mg en 2e was Test prop 100mg EOD voor 8 weken. Vond beide cycles een stuk fijner verlopen dan die H-drol cycle die ik in het voor jaar heb gepakt. Voelde me op een gegeven moment nooit helemaal fit toen ik bezig was met H-drol, terwijl ik me op de test destijds super voelde. Toch zaten er ook wel wat nadelen aan de testo en dat was dat ik wel gyno ontwikkelde (wat in de pct wegging) en een enorme vochtkop kreeg. Destijds woonde ik ook nog bij me ouders en die hebben gedurende de 2e cycle mijn ampullen gevonden en hebben daarbij gelijk opgezocht wat het precies was e.d. Zo wisten ze gelijk waar die vochtkop vandaan kwam waar ze het telkens over hadden:rolleyes: .

Om bovenstaande klachten te voorkomen wil ik een cycle pakken waar ik me sowieso goed bij voel, weinig risico loop op gyno en waarvan ik niet teveel vocht vasthoud (deels voeding afhankelijk natuurlijk). Ik ben daarom van plan niet te hoog te gaan in de dosering test-e en denk ik dat ik dat gewoon op 250/300mg houd. Aangezien ik al 2 test only's heb gepakt in het verleden ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar andere stoffen. De keuze viel op deca of op boldenone. Mijn vriendin zorgde ervoor dat de keuze al snel op Boldenone viel. Zo gaf ze aan dat ze het "oke" vond als ik ging kuren mits ik geen vochtkop zou krijgen en mijn libido nog zou behouden. Oftewel is deca hierdoor geen optie, aangezien men hier wel vaak libido loss als een side ervaart. Aangezien test-e en bold beide langzaam werkende esters hebben, was ik van plan een oral te gebruiken als kickstart. Hier zat ik te twijfelen over Anavar en turinabol en sinds gisteren SD. Dit moet ik de komende weken maar eens uit gaan zoeken;). Tot slot moet ik ook nog bepalen bij welke source en welk UG lab ik het ga halen.

Het zal er dan ong. zo uit zien:

Week 1-6: 70mg Anavar
of
Week 1-6: 60mg Turinabol
of
Week 1-4: 15mg SD (heb de 5mg caps)

Week 1-14: Test-e 250mg per week
Week 1-14: Boldenone 600mg per week

Klinkt alsof je het allemaal goed hebt doordacht. Jouw kritiekpunten op H-drol zijn inderdaad voor mij ook de redenen geweest om nóóit meer een oral met sterk anabole eigenschappen te draaien. Het verlies van libido, en de lethargie die erbij komen kijken, vanwege de geringe androgene werking bijv. H-drol en epistane maken het echt een must om ze te stacken met een androgeen zoals testosteron.
Ik zou overigens gaan voor de low-dose S-drol, zoals Doublecheese al aangaf ;) Hoeveel wil je gaan gainen deze cycle overigens hehe? :D

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 13:01 ----------

Een PCT bestaat uit nolvadex. Wil je dit niet gebruiken, moet je simpelweg geen AAS gebruiken.

Ik zou tijdens je PCT geen AI zoals Erase gebruiken, en zeker niet bij niet-aromatiserende PH´s zoals Epistane en Havoc.

Zie de onderstaande quote voor enige verduidelijking:

"First of all, if you aren't planning on running a SERM during your PCT stop reading right now.

Ok now that we got the people who are too lazy, irresponsible, or just uneducated about what they are getting into, we can continue.

No you cannot substitute an AI for a SERM. Furthermore, there is a good argument in my opinion, against using an AI at all during PCT.

Think about this: You come off cycle into PCT, and your man pecs are protected from becoming woman breasts by your SERM, because you are smart and you got one. Furthermore, said SERM is helping your body kickstart its testosterone production through the negative feedback loop, taking up estrogen receptors space, causing your body to think it is overloaded with estrogen and needs to crank up the testosterone production to reach homeostasis. The SERM is occupying the estrogen receptors making your body think this way, but not act like it is actually overflowing with estrogen- you don't get the effects of this happening (woman breast growth, water retention, etc.). So your testosterone gets cranked up and some of it aromatizes in to estrogen, which has no effect because you are protected by the SERM. Hormone levels are bouncing all over trying to reach homeostasis again, and you have a month of protection from the SERM.

Now think about this, lets say that while you are protected by the SERM, you suppress estrogen production by using an AI...then when you remove the SERM and AI, your body thinks it is out of balance still, and bumps your estrogen levels up...but now you are unprotected by the SERM. Wham...its called "rebound gyno" and also not fully recovered to homeostasis for an even longer period of time.

My point is this: If you are going to use an AI in PCT, use it the last week or two of the pct and then ramp it down slowly for a couple weeks after the PCT. (see Petey's PCT for Idiots Guide for direction on this) Or just be smart and let your body get itself back to normal while protected by the SERM, and don't mess with it while it does this...except maybe with a natty test booster or DAA".

Bron: http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=14176.0

Zie ook de volgende pagina: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/grote-prohormonen-topic-242868/index188.html

Laatst bewerkt:
Een PCT bestaat uit nolvadex. Wil je dit niet gebruiken, moet je simpelweg geen AAS gebruiken.

Ik zou tijdens je PCT geen AI zoals Erase gebruiken, en zeker niet bij niet-aromatiserende PH´s zoals Epistane en Havoc.

Geldt dit hetzelfde voor arofixen? (nolva+aromasin) Aromasin is AI

Ben vorige week begonnen met aro, na 5 weken epi..
so far so good.. maar zit niet te wachten op rebound gyno

Aro wel al eerder gehad, na test e en winstol..!!

Geldt dit hetzelfde voor arofixen? (nolva+aromasin) Aromasin is AI

Ben vorige week begonnen met aro, na 5 weken epi..
so far so good.. maar zit niet te wachten op rebound gyno

Aro wel al eerder gehad, na test e en winstol..!!

Ik raad het je echt af! Je hebt absoluut geen aromasin nodig na het gebruik van epistane, en je loopt idd. het risico op rebound gyno. Ik heb dankzij deze fout toch wel 6 weken rondgelopen met het libido van een 80-jarige (en dan heb ik het niet over Hugh Heffner...), geen feelgood gevoel ... gelukkig geen gyno o.i.d aan over gehouden. Zie ook de volgende link voor een simpele uitleg:

http://supplementreviews.com/forum/index.php?topic=18302.0

THNX man heeft goed geholpen! snap er nu wel meer van ;)

Wil je écht goed snappen wat PH´s, de reguliere AAS etc. doen in het lichaam, raad ik je "Anabolics 2009" aan. Erg leerzaam, ben er zelf ook veel van aan het opsteken. Tip: torrents hehe :D

ja weetje wat het is, ik heb een soort van interesse in INFO over AAS en wat t doet in je lichaam.. ik weet daar ook wel redelijk veel over maar over PH wist ik eigenlijk weinig over de werking.. effe info verzamelen en effe pro en cons doen of ik het miss ga nemen over een tijd.. heb voor de rest 0 ervaring met welke AAS/PH's kuur dan ook van daar :P

bedankt voor je reactie.

op diverse forums lees ik dat je met een 4 weekse kuur epistane een OTC PCT kan doen, dit heeft mijn sterke voorkeur. dosering zal niet hoger zijn dan 40. waarschijnlijk 30/40/40/40 of 20/30/30/30/30

welke producten zijn dan wel geschikt als OTC PCT?

wie heeft er daarnaast ervaring met een OTC PCT?

bedankt voor je reactie.

op diverse forums lees ik dat je met een 4 weekse kuur epistane een OTC PCT kan doen, dit heeft mijn sterke voorkeur. dosering zal niet hoger zijn dan 40. waarschijnlijk 30/40/40/40 of 20/30/30/30/30

Toremifene kan je denkek wel nog steeds online bestellen. Of liquid nolvadex.

bedankt voor je reactie.

Tja, je moet het zelf weten ;) Je hoeft niet per se een PCT te draaien nadat je met je hormomen hebt gekloot. Je hoeft ook niet per se je reet af te vegen nadat je naar de WC bent geweest. Maar je doet het toch. Waarom? Omdat het een slecht idee is om het niet te doen! Een PCT zonder een SERM zoals nolvadex is geen PCT, maar komt neer op het onverantwoord gebruiken van AAS, en het lopen van onnodige risico´s:

- Gynomecastia
- Verstoorde HPTA functionering (laag androgeengehalte = geen libido, depressie etc.)
- Het verlies van de gains on-cycle, wat voorkomen had kunnen worden door je lichaamseigenproductie op te laten starten met een SERM zoals nolva production of testosterone.

kan je D Aspartic Acid (B&F shop) nemen tijdens de pct?

Jongens, ik vroeg me af hea, ik lees hier endaar dat je ook andere dingen bij je cycle zou kunnen nemen zoals Life support/Cycle support, horny goat, taurine enz. enz. hoe doen jullie dit tijdens een volledig kuur. buiten het PH en de Nolva (of wat er als na kuur gebruikt wordt) wat nemen jullie dan en hoeveel zijn jullie ong. kwijt aan deze bij supps? ik heb zelf een excel sheet ghemaakt, en buiten de PH en Nolva kom ik uit op 370 euro aan andere supps die op het internet aanbevolen worden om naast je kuur te nemen... zou echt helpen om een idee te krijgen wat de supps zijn tijdens jullie kuur! alvast bedankt ;)

Wat taurine en visolie. Verder ben je niets nodig. Dus zon 20 euro

ok want ik heb dus zeg maar het komplete pakket wat echt optimaal zou zijn.. maar dat is niet echt nodig? ok thnx voor je reactie ;)

ok want ik heb dus zeg maar het komplete pakket wat echt optimaal zou zijn.. maar dat is niet echt nodig? ok thnx voor je reactie ;)

Is echt allemaal geldklopperij. Gewoon het prohormoon en de nolva. Misschien taurine voor de zogenaamde 'backpumps' en visolie voor als je last krijgt van je gewrichten.

ja kijk ik ben nog geen PH/AAS materiaal dus stress nog als ik aan de 'schade' aan me lever denk... dus ik dacht aan alles om je lever te beschermen en me libido weer op te krikken.. heb gewoon wat info nodig over of dit wel helpt die liever beschermings supps en zo... maar eigenlijk helpt dit niet (zo goed)?
thnx voor reactie ;)

Als je aan nolva kan komen zou ik de rest allemaal niet doen. Zat 6.5 week op 70mg epi en na 14 dagen nolva wask alweer de oude

Als je aan nolva kan komen zou ik de rest allemaal niet doen. Zat 6.5 week op 70mg epi en na 14 dagen nolva wask alweer de oude

ok ;) dus die lever en libido supps gewoon vergeten want nolva (die je sowieso moet hebben tijdens je kuur) doet gewoon wel al zn werk..
thnx man

Terug
Naar boven