MuscleMeat

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Pro-stano is een DHT afgeleide. Testosteron converteert naar DHT om bepaalde androgene receptoren in je lichaam te activeren, en zorgt o.a voor een goed libido, energie, een gevoel van welzijn maar op latere leeftijd ook haartuival. Veel mensen worden lethargisch as hell van PH`s zoals Epistane of H-drol (omdat je je eigen test-aanmaak platlegt, en dus slechts de anabole effecten merkt), waardoor pro-stano een goede uitkomst biedt op 800-1000 mg. om de sides van de andere compounds te minimaliseren aangezien het aan androgeen is.

Pro´s: aggressie, gevoel van welzijn, libido

Con´s: haaruitval, acné, hart en prostaatproblemen

Oke thanks. Ik heb op ph/ds gebied enkel nog maar ultradrol gedaan. Daarmee had ik geen last van lethargie.

Iemand enige mening over de nieuwere 1-AD / 4-AD / Decavol producten van advanced muscle Science ?

Je schijnt deze 3 goed te kunnen stacken met elkaar.

Zijn deze DHEA varianten echter nog steeds effectief vergeleken met de oude vertrouwde sterke 1-AD pro's ?

PS: Ze beweren ook dat al deze producten 0% liver toxic zijn.....

Pro-stano is een DHT afgeleide. Testosteron converteert naar DHT om bepaalde androgene receptoren in je lichaam te activeren, en zorgt o.a voor een goed libido, energie, een gevoel van welzijn maar op latere leeftijd ook haartuival. Veel mensen worden lethargisch as hell van PH`s zoals Epistane of H-drol (omdat je je eigen test-aanmaak platlegt, en dus slechts de anabole effecten merkt), waardoor pro-stano een goede uitkomst biedt op 800-1000 mg. om de sides van de andere compounds te minimaliseren aangezien het aan androgeen is.

Pro´s: aggressie, gevoel van welzijn, libido

Con´s: haaruitval, acné, hart en prostaatproblemen
DHT bindt aan dezelfde androgene receptoren als testosteron, er zijn wel twee isoformen maar naar mijn weten vertonen deze onderling geen significante verschillen qua affiniteit met hun liganden. Weefselspecificiteit wordt veroorzaakt door de conversie in het betreffende weefsel naar DHT door aanwezigheid van 5a-reductase. Je kunt overigens ook prima lethargisch worden op een testosteron kuur.

Injects is altijd beter voor de lever. Ph's/ds zijn alleen niet per definitie slechter dan de reguliere oral aas.
Klopt, dat is nu net onbekend.

@Getxxl: Op ergogenics las ik wel dat levertoxiteit van epistane vergelijkbaar was met die van anavar. Heb de onderliggende onderzoeken niet gelezen dus kan het niet op waarde beoordelen.

@Getxxl: Op ergogenics las ik wel dat levertoxiteit van epistane vergelijkbaar was met die van anavar. Heb de onderliggende onderzoeken niet gelezen dus kan het niet op waarde beoordelen.
Probleem is natuurlijk dat je met de hepatotoxiciteit ansich nog geen 'volledig' toxicologisch profiel hebt. Daarnaast is zelfs dat onbekend van veel PHs. I.h.a. is er ontzettend weinig bekend omtrent PHs. Enige wat we soort-van weten van de meeste PHs is hoe anabool ze zijn aan de hand van de grote hoeveelheid gebruikerservaringen. Tevens wil ik er ook nog aan toevoegen dat ze het in de supplementenindustrie wat betreft PHs het niet zo nauw nemen qua zuiverheid; soms wordt geeneens de PH van de ingredientenlijst in het supplement aangetroffen, en bijna altijd aanverwanten in significante hoeveelheden (waarvan je wederom het toxicologische profiel niet weet). Dit i.t.t. reguliere AAS waarvan het productieproces onderhand tiendubbel uitgekauwd is en de aanpassingen t.o.v. 'vrij' verkrijgbare precursors in het productieproces vrij beperkt zijn, i.t.t. PHs waaraan vaak meerdere chemische stappen plaatsvinden (dus verhoogde kans op een verlaagde zuiverheid, en meer chemische aanverwanten in het eindproduct).

DHT bindt aan dezelfde androgene receptoren als testosteron, er zijn wel twee isoformen maar naar mijn weten vertonen deze onderling geen significante verschillen qua affiniteit met hun liganden. Weefselspecificiteit wordt veroorzaakt door de conversie in het betreffende weefsel naar DHT door aanwezigheid van 5a-reductase. Je kunt overigens ook prima lethargisch worden op een testosteron kuur.

Dus het is niet zo dat het vooral DHT is dat van invloed is op o.a je libido, je prostaat en acné? Dat testosteron zelf ook alle androgene eigenschappen d.m.v de androgene receptor uitoefent is bekend.

En met een test-only kuur kun je toch alleen lethargisch worden als je de aromatisatie van testosteron naar oestrogeen tegengaat met een AI, omdat oestrogeen ook invloed heeft op je serotonine productie?

Probleem is natuurlijk dat je met de hepatotoxiciteit ansich nog geen 'volledig' toxicologisch profiel hebt. Daarnaast is zelfs dat onbekend van veel PHs. I.h.a. is er ontzettend weinig bekend omtrent PHs. Enige wat we soort-van weten van de meeste PHs is hoe anabool ze zijn aan de hand van de grote hoeveelheid gebruikerservaringen. Tevens wil ik er ook nog aan toevoegen dat ze het in de supplementenindustrie wat betreft PHs het niet zo nauw nemen qua zuiverheid; soms wordt geeneens de PH van de ingredientenlijst in het supplement aangetroffen, en bijna altijd aanverwanten in significante hoeveelheden (waarvan je wederom het toxicologische profiel niet weet). Dit i.t.t. reguliere AAS waarvan het productieproces onderhand tiendubbel uitgekauwd is en de aanpassingen t.o.v. 'vrij' verkrijgbare precursors in het productieproces vrij beperkt zijn, i.t.t. PHs waaraan vaak meerdere chemische stappen plaatsvinden (dus verhoogde kans op een verlaagde zuiverheid, en meer chemische aanverwanten in het eindproduct).

Precies, dat is de reden dat ik geen PH´s meer gebruik ;) Over de reguliere AAS is zoveel meer bekend.

Dus het is niet zo dat het vooral DHT is dat van invloed is op o.a je libido, je prostaat en acné? Dat testosteron zelf ook alle androgene eigenschappen d.m.v de androgene receptor uitoefent is bekend.

En met een test-only kuur kun je toch alleen lethargisch worden als je de aromatisatie van testosteron naar oestrogeen tegengaat met een AI, omdat oestrogeen ook invloed heeft op je serotonine productie?

Precies, dat is de reden dat ik geen PH´s meer gebruik ;) Over de reguliere AAS is zoveel meer bekend.
Molecuul per molecuul is DHT potenter natuurlijk qua androgene activiteit. Je 'genereert' dus meer androgene activiteit PER weefsel afhankelijk van 5a-reductase door wat testosteron in te leveren (immers 5a-reduceer je deze naar DHT). De totale androgene activiteit van de verminderde hoeveelheid testostseron, maar gegeneereerde hoeveelheid DHT is MEER dan de oorspronkelijke androgene activiteit van louter de hoeveelheid testosteron die je had. Je kunt dus diezelfde androgene activiteit feitelijk bereiken zonder 5a-reducering naar DHT, door simpelweg meer testosteron aanwezig te hebben. Nu is dat natuurlijk heel simplistisch gesteld, gezien de aromatisering naar oestradiol van testosteron vaak ook invloed heeft op eventuele androgene neveneffecten en vice versa.

Onder fysiologische condities speelt DHT uiteraard een belangrijke rol, immers is je testosteronniveau vrij constant en biedt die DHT dan een flink relatief voordeel. Bij toediening van suprafysiologische hoeveelheden testosteron vervaagt deze rol. Daarnaast zijn de effecten, met name op het libido, nogal multifactorieel en niet louter toe te schrijven aan slechts androgene activiteit.

Verschil tussen DHT en testosteron is concreet:
- Molecuul per molecuul is testosteron minder potent in transactivatie via de AR dan DHT, zonder evt. metabolisatie in beschouwing te nemen.
- Testosteron kan nog metaboliseren naar een potenter androgeen (DHT) afhankelijk van het weefsel. DHT kan dit niet.
- Testosteron kan nog metaboliseren naar een oestrogeen (oestradiol) afhankelijk van het weefsel. DHT kan dit niet.
- Testosteron is ansich anaboler (dat is niks anders dan de potentie van transactivatie van de AR in skeletspierweefsel) dan DHT, doordat DHT snel wordt gemetaboliseerd naar een inactieve metaboliiet door de reductie van de carbonylgroep op C3 door 3a-HSD, een enzym rijkelijk aanweefsel in spierweefsel (dit geldt overigens voor alle 5a-gereduceerde 3-keto steroiden).

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik wil binnenkort een (eerste) cycle epi gaan beginnen, doel is wat meer massa te krijgen. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor die van dragon moet gaan of die met de groen-zwarte pot.

Ik denk aan de volgende dosering:

week 1: 30mg epi
week 2-3: 40mg epi
week 4-5: 50mg epi
week 6-7: 20mg nolva
week 8-9: 10mg nolva

sups: Multivit, omega 3, glucosamine + chondroitine + MSM
Zijn mariadistel en taurine nog aan te raden?

Wat vinden jullie hiervan?

Hey,

Ik wil binnenkort een (eerste) cycle epi gaan beginnen, doel is wat meer massa te krijgen. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor die van dragon moet gaan of die met de groen-zwarte pot.

Ik denk aan de volgende dosering:

week 1: 30mg epi
week 2-3: 40mg epi
week 4-5: 50mg epi
week 6-7: 20mg nolva
week 8-9: 10mg nolva

sups: Multivit, omega 3, glucosamine + chondroitine + MSM
Zijn mariadistel en taurine nog aan te raden?

Wat vinden jullie hiervan?

mariadistel is handig

taurine bijna een must voor de backpumps

dragon is het meest "vertrouwd" en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding

FF dom vraagje tussendoor. Ik wil volgend jaar eca afwisselen met yohimbine/caffeine in een cut.
Nu is de yohimbine zo te zien alleen in US nog te krijgen (en cheap ook). Ik las in AAS sectie dat je voor import van verboden middelen boetes kunt krijgen. Hebben jullie enig idee of dit voor yohimbine ook geld?
Of is aankoop/bezit wel ok, maar alleen verkoop niet?
Heb weinig zin in brieven van douane en bezoek aan bureau voor afstand doen van binnengekomen zaken.

Importeer het uit Belgie, Yocoral van Glenwood.

Dag 10 van superdrol van Dragon Nutrition
20 mg per dag
600 mg pro stano

on-cycle
Taurine 4000mg
Omega 4 caps
p-5-p
Glucosamine
Multi
Essential Cycle :Dragon Nutrition (http://www.jwsupplements.co.uk/Essential_Cycle.html)

Gaat prima. Kracht schiet omhoog, moet nu langzaam een beetje gains gaan zien
Af en toe hoofdpijn, voor de rest valt het nog wel mee vind ik.

Klein vraagje over mijn pct.

Was dit van plan:
Nolva
Xtreme test

En heb nu ook erase (Androst-3,5-dien-7,17-dione 25mg )

Zal ik die erase in 3e week van pct pakken? Of is dit overkill.

Thnx BOTS. Doseringen zijn verder goed zo?

Heeft iemand hier ervaring met de PH Spawn van beast biotech?
Zo ja ervaringen/resultaten op welke dosis?

Ik ben van plan om een Epi kuur te gaan starten, dit is eigenlijk een check of alles g2g is. De Epi zal ik verdelen door éérst een cap 's ochtends en daarna een cap uur voor de training.

De Kuur:
De kuur zal zijn Epi, opbouwend vier weken lang van 20mg naar 40mg.
Wk1 20 20 20 40 40 40 40
Wk2 40 40 40 40 40 40 40
Wk3 40 40 40 40 40 40 40
Wk4 40 40 40 40 40 40 40

Na kuur met nolva
Wk5 20 20 20 20 20 20 20
Wk6 20 20 20 20 20 20 20
Wk7 10 10 10 10 10 10 10
Wk8 10 10 10 10 10 10 10

Supplementen:

Tijdens:
- 1 multivit
- 2 marinol omega 3
- 5gr taurine verspreid over 2 dosissen
- 3 caps liverdetoxifier

Na kuur:
- 1 multivit
- 2 marinol omega 3
- 5gr taurine verspreid over 2 dosissen
- 3 caps liverdetoxifier
- 5gr crea 's ochtends + 5gr crea op trainingsdagen na de training

Vragen:
- Omega 3 caps verhogen tijdens en na de kuur?
- Meidoorn bijnemen tijdens en na de kuur?

Die liver detox is niet noodzakelijk. Maar als je die toch hebt gekocht kan het geen kwaad.

Omega 3 optioneel verhogen naar 3-5 caps ed.
Meidoorn 1 cap per dag zou voldoende moeten zijn tijdens je kuurtje, erna kun je deze weer laten staan.

Wk1 20 30 40 40 40 40 40
Wk2 50 50 50 50 50 50 50
Wk3 50 50 50 50 50 50 50
Wk4 50 50 50 50 50 50 50

Persoonlijk, zou ik dit doen. Epistane is ontzettend mild voor de lever, je zou zelfs 60 mg kunnen proberen. Die 40 mg is destijds gezegd als maximum, omdat het een nieuw steroid was en men niet zeker wist hoeveel impact Epistane zou hebben op de lever. Dit is heel mild gebleken. Je zou zelfs 6 weken kunnen proberen, al zeker met de supplementen die je er bij heb die bedoeld zijn om de lever gezond te houden.

De nakuur houden zoals je hem nu heb.

Laatst bewerkt:
Wk1 20 30 40 40 40 40 40
Wk2 50 50 50 50 50 50 50
Wk3 50 50 50 50 50 50 50
Wk4 50 50 50 50 50 50 50

Persoonlijk, zou ik dit doen. Epistane is ontzettend mild voor de lever, je zou zelfs 60 mg kunnen proberen.

De nakuur houden zoals je hem nu heb.

Op 50mg ging ik heerlijk, op 60mg ging ik stuiteren :p
Dus niet alleen de levertoxiteit in acht nemen bij het eventueel verhogen van een dosis AAS.

Op 50mg ging ik heerlijk, op 60mg ging ik stuiteren :p
Dus niet alleen de levertoxiteit in acht nemen bij het eventueel verhogen van een dosis AAS.

Stuiteren op je vriendin zeker. ;)
Ik vond de bijwerkingen ontzettend mild. Dit zal die zelf moeten ondervinden. :p

Ik weet nog dat mijn vriendin echt zoiets zei van. Ik voelde mij net een neukpop, je kwam klaar en ging meteen achter de computer zitten. :eek:

Terug
Naar boven