AndroidHealthClinic

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Op engelstalige boards zie ik vaak ook dat geadviseerd word om DHEA/ Dermacrine mee te laten lopen tegen lethargy. Iemand van jullie daar ervaring mee?
Dermacrine zag je vroeger regelmatig voorbij komen als middel tegen lethargy. Stano was er ook zo één.

Nu zie je vooral tr3st voorbij komen om de lethargy tegen te gaan. ( tr3st is wel vele malen sterker dan dermacrine maar het aromatiseert ook behoorlijk)

Voor degenen die het willen weten, 7 weken na epi kuur van 5 weken met 10 dagen clomid achteraf, alle bloedwaarden normaal, enkel testosteron aan de (te) lage kant.
Lever, cholesterol, alles ok... bloed is genomen rond 20u misschien is daarom de testosteron aan de lage kant, ben ook al 45.

Laatst bewerkt:
Voor degenen die het willen weten, 7 weken na epi kuur van 5 weken met 10 dagen clomid achteraf, alle bloedwaarden normaal, enkel testosteron aan de (te) lage kant.
Lever, cholesterol, alles ok... bloed is genomen rond 20u misschien is daarom de testosteron aan de lage kant, ben ook al 45.
Nice! Veel last gehad van sides?
Wat zijn de gains begin - eind epi? En hoeveel is er nu uiteindelijk van overgebleven?

Nice! Veel last gehad van sides?
Wat zijn de gains begin - eind epi? En hoeveel is er nu uiteindelijk van overgebleven?
veel last gehad van lethargie, 5 tal kilo bijgekomen, veel kracht ook, uiteindelijk alles blijven vasthouden. op een kilo of twee na.

Ik heb er een Cycle van Ostarine en cardarine opzitten en wil me nu gaan focussen op een epistane cycle. Twijfel alleen nog hoe lang ik rust zal houden. Dacht eraan om de liver en organ defender van Piana te kopen om alles te reinigen icm xtreme test van xxl, en dan na een maand (ostarine en cardarine was een maand) met epi te beginnen. Iemand betere suggesties? Misschien doe ik wel een bloedtest na die maand voor de zekerheid maar lijkt me overdreven.

Week vijf van mijn Epistane only cycle is aangebroken. Ik zit nu weer op 45 p/d. En ben onder de indruk van mijn kracht- en spierontwikkeling.

Week drie en vier vielen mij erg tegen door de heftige sides. Dit zal ook ongetwijfeld invloed hebben gehad op de gains. Sides week drie en vier: Koortsgevoel, hoofdpijn, vergeetachtig en erg duizelig. Sides nu: lethargie en enorme back pumps.
Ondanks 6g Taurine p/d toch last van backpumps. En ondanks visolie toch last van gewrichten (armen).

Week vijf van mijn Epistane only cycle is aangebroken. Ik zit nu weer op 45 p/d. En ben onder de indruk van mijn kracht- en spierontwikkeling.

Week drie en vier vielen mij erg tegen door de heftige sides. Dit zal ook ongetwijfeld invloed hebben gehad op de gains. Sides week drie en vier: Koortsgevoel, hoofdpijn, vergeetachtig en erg duizelig. Sides nu: lethargie en enorme back pumps.
Ondanks 6g Taurine p/d toch last van backpumps. En ondanks visolie toch last van gewrichten (armen).
Op welke dosis zat je in week 3 en 4 met die hevige sides, 30mg? Worden de sides dan juist minder als je die extra 15mg neemt, of moet je daar sowieso "ff doorheen" ?

Op welke dosis zat je in week 3 en 4 met die hevige sides, 30mg? Worden de sides dan juist minder als je die extra 15mg neemt, of moet je daar sowieso "ff doorheen" ?

De bedoeling was 45. Maar de sides waren zo erg, dat ik twee keer een dag helemaal niets nam. Vervolgens naar 30 gegaan. Nu ik er inderdaad 'doorheen' ben, weer 45 proberen.

Ik denk achteraf dat het minder hustle en minder schadelijk was geweest als ik voor twee vials van 10ml Testosterone Enanthate was gegaan.. [emoji51]

Mijn Epistanekuur van 6 weken is achter de rug en de eerste halve Clomid Hg zit er in.
De laatste anderhalve week heb ik 60mg Epi p/d gedoseerd in plaats van de geplande 45mg. Dit beviel erg goed. De nare sides van week 3 en 4 waren nagenoeg niet aanwezig en de gains maakte veel goed.

Na 12 (relevante) train-jaren is het erg bijzonder om zo'n eerste kuur te zien aanslaan. Mensen in de omgeving stonden met open mond. Toch heb ik twijfels om er ooit weer een Epi Cycle in te gooien. De sides waren soms echt verschrikkelijk. Lethargie (ja, toch nog), duizeligheid en een dikke backpump allemaal tegelijk is geen lolletje. Ik was nog te lam om mijn veters te strikken. Aan de andere kant, Epi lijkt mij wel de beste oral AAS voor droge massa. Misschien wordt er veel narigheid bespaard als je het combineert met Tr3st. En Oxy, Winny en Dbol only lijken mij helemaal niets.

Waarschijnlijk wordt het vervolg toch een Testosteron E cycle. Ik zit overigens nu op 14/15% BF, dus dat moet nog iets lager. Misschien met extra hulp van Anavar only over een maand? Advies is welkom. :)

Laatst bewerkt:
Mijn Epistanekuur van 6 weken is achter de rug en de eerste halve Clomid Hg zit er in.
De laatste anderhalve week heb ik 60mg Epi p/d gedoseerd in plaats van de geplande 45mg. Dit beviel erg goed. De nare sides van week 3 en 4 waren nagenoeg niet aanwezig en de gains maakte veel goed.

Na 12 (relevante) train-jaren is het erg bijzonder om zo'n eerste kuur te zien aanslaan. Mensen in de omgeving stonden met open mond. Toch heb ik twijfels om er ooit weer een Epi Cycle in te gooien. De sides waren soms echt verschrikkelijk. Lethargie (ja, toch nog), duizeligheid en een dikke backpump allemaal tegelijk is geen lolletje. Ik was nog te lam om mijn veters te strikken. Aan de andere kant, Epi lijkt mij wel de beste oral AAS voor droge massa. Misschien wordt er veel narigheid bespaard als je het combineert met Tr3st. En Oxy, Winny en Dbol only lijken mij helemaal niets.

Waarschijnlijk wordt het vervolg toch een Testosteron E cycle. Ik zit overigens nu op 14/15% BF, dus dat moet nog iets lager. Misschien met extra hulp van Anavar only over een maand? Advies is welkom. :)

Anavar doet echt heel weinig. Ik heb het ooit genomen op 60mg.

Ik zou dan eerder cutten op 15 of 30mg Epi.

Wat was het resultaat nu van je Epi kuurtje?

HALLO,

Er zullen denk ik vast meerdere mensen zijn die zich het zelfde afvragen als ik. Welke PH kan je het beste pakken of combineren o.b. te cutten lean bulken of bulken.

Zou het een idee zijn om een overzicht te maken

Beginner Cut cycle
Beginner Bulk Cycle e
etc

Licht gevorderd

Gevorderd

Met welke combinaties etc, zodat veel mensen een keuze kunnen maken en niet 'onderwerpen' meerdere malen worden aangehaald?

Ik heb zelf nog geen ervaring met PH,

HALLO,

Er zullen denk ik vast meerdere mensen zijn die zich het zelfde afvragen als ik. Welke PH kan je het beste pakken of combineren o.b. te cutten lean bulken of bulken.

Zou het een idee zijn om een overzicht te maken

Beginner Cut cycle
Beginner Bulk Cycle e
etc

Licht gevorderd

Gevorderd

Met welke combinaties etc, zodat veel mensen een keuze kunnen maken en niet 'onderwerpen' meerdere malen worden aangehaald?

Ik heb zelf nog geen ervaring met PH,

Ik ben zelf ook geen expert maar misschien dat je hier iets aam hebt ;) Mocht er info niet correct of up 2 date zijn is er vast wel iemand die dat ter sprake brengt.

BEGINNER BULKING (No Previous PH/DS Experience)

IForce Nutrition Bold 200
Methylated: No
Dosage: 800-1000mg.
Duration: 8-12 Weeks
Typical Results: Gains of 8-14lb (Largely dependent on cycle length)
OTC PCT: Yes
Overview: A very mild and effective compound known to increase appetite in many individuals making it a perfect option for a bulking cycle, especially for beginners. Bold is also a viable basis for a 'stack'.
Possible Side Effects: Mild. Side effects may include increased appetite and an increased possibility of acne. Gyno may also be a possibility with this compound as it does have some aromatization (although low). The use of an appropriate 'anti-oestrogen' product such as '6-Bromo' or 'Erase Pro' should be used on cycle.

Shredded Labs MethylC25 / Antaeus Labs Mechabol (Similar to P-Mag)
Methylated: Yes
Dosage: 75-100mg.
Duration: 4-6 Weeks
Typical Results: Gains of 10-12lb in 6 weeks.
OTC PCT: Yes. Although a SERM is preferable for longer/higher dosage cycles.
Overview: Antaeus Labs’ more potent take of the classic ‘P-Mag’. An active compound with no conversion required. Mechabol doesn't aromatize and is great for first cycles especially when looking to bulk.
Possible Side Effects: Low-Moderate. Back pumps, increased aggression and increased blood pressure are likely to some extent.

IronMagLabs Halo Extreme (Halodrol)
Duration: 6-8 Weeks
Typical Results: Gains of 10-14lb in 6 weeks with a ‘bulking diet‘/3-5lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
OTC PCT: No
Overview: A versatile compound which is often recommended for beginners. Dry gains which are easy to keep during/after PCT
Possible Side Effects: Mild. Increased Libido, back pumps, increased aggression.

BEGINNER LEAN MASS/RECOMP (No Previous PH/DS Experience)

FRL Alpha Mass / AMS 1-Andro (Converts to 1-Testosterone)
Dosage: 90-120mg(Alpha Mass)/300-500mg(1-Andro)
Typical Results: Gains of 6-10lbs with a 1-2% reduction of body fat are not uncommon.
Overview: 2:1 Anabolic:Androgenic Ratio. Does not convert to oestrogen. Increases muscle hardness and vascularity. Often favoured for its ability to pormote moderate but consistent mass increases which are easy to maintain.
Possible Side Effects: Low. Side effects are likely to be mild but may include acne and increased aggression at a higher dosage given the nature of the compound.

IronMagLabs Halo Extreme (Halodrol)
Typical Results: Gains of 10-14lb in 6 weeks with a ‘bulking diet‘/3-5lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
Overview: A versatile compound which is often recommended for beginners. Dry gains which are easy to keep during/after PCT
Possible Side Effects: Mild. Increased Libido, back pumps, increased aggression.

AMS Decavol RDe (Converts to Nadrolone)
Dosage: 180-300mg.
Typical Results: Gains of 6-8lb in 6 weeks with a ‘bulking diet‘/3-5lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
Overview: Decavol commonly offers dry gains which are easy to keep during/after PCT. Many people report increased flexibility and reduced joint stiffness. Often Decavol is stacked but can be ran solo to increase hardness, strength, vascularity whilst adding lean tissue.
Possible Side Effects: Mild. Reduced libido, back pumps, increased aggression. Slight lethargy is also possible due to being a primarily anabolic compound.

INTERMEDIATE BULKING (Previously Completed 2-3 Successful Cycles)

Elite Formulations Epi Elite / RPN Havoc (Methepitiostane)
Dosage: 30-50mg.
Typical Results: Gains of 10-15lb with a ‘Bulking Diet’/ 4-6lb and a reduction of 2-4% body fat with a ‘Cutting Diet’.
Overview: A very versatile compound useful for both bulking or cutting. Displays some anti-oestrogen qualities. It appears that not everyone responds to Epi the same. Some users report little effect with others reporting quiet the opposite. Gains are very dry and easy to keep.
Possible Side Effects: Moderate. Epi/Havoc offers a very favourable ratio of ‘gains vs. sides’. Although still limited the more common sides seems to be: reduced libido, lethargy and ‘dry joints’.

Anabolic Innovations Cynostane
Dosage: 30-40mg.
Duration: 4 Weeks
Typical Results: Gains of 7-10lb.
Overview: Often regarded as a milder version of Superdol with fewer possible side effects. Dry gains which are relatively easy to keep during/after PCT. Noticeable strength increases. Seems to be hit or miss with some users reporting exceptional gains and other reporting less.
Possible Side Effects: Moderate. Considering the potency of Cynostane the sides are relatively mild. However, blood pressure, lipid profiles and cholesterol may still be effected, especially at higher dosages.

IronMagLabs DECA-DROL(LMG)
Typical Results: Gains of 8-12lb in 6 weeks.
Overview: Regarded as a ‘wet‘ compound making it a perfect choice for bulking. Excellent size and strength gains are commonly reported. Can be ran solo but more commonly as part of a stack.
Possible Side Effects: Low. The main concern with DECA-DROL is the possibility of progestin induced gyno, a SERM should be kept on hand.

INTERMEDIATE LEAN MASS/RECOMP (Previously Completed 2-3 Successful Cycles)

Antaeus Labs Trenazone
Dosage: 75-150mg. Due to a long half life 1 dosage a day is preferable. Apply to: neck, upper back, outer thighs, chest, or abdomen for maximum absorption. Rotate sites to avoid skin irritation.
Typical Results: Gains of 7-9lb, with a reduction of body fat of around 1% are common in 6-8 weeks.
OTC PCT: Yes up to 75mg. Over 75mg a SERM is essential.
Overview: A very potent supplement with minimal liver strain. Many users report: Increased aggression, increased muscle hardness and size, increased vascularity and quicker recovery. Significant strength gains are also typical with Trenazone.
Possible Side Effects: Moderate. As with oral Tren the most common side effects seem to be: loss of libido and increased blood pressure. Although uncommon gyno is possible due to an affinity for the progesterone receptor.

IForce Nutrition Protodrol
Typical Results: Gains of 10-14lb with a ‘Bulking Diet’/ 4-6lb and a reduction of 2-3% body fat with a ‘Cutting Diet’.
OTC PCT: Yes, if ran at 75mg or less for a maximum of 4 weeks.
Overview: A very versatile compound which can be used for bulking or cutting. Most often favoured for cutting. Dry gains with noticeable strength increases. Often regarded as a stronger version of H-Drol with very few side effects.
Possible Side Effects: Mild. Strangely, sleeping patterns seem to be interrupted with Protodrol. For this reason users should avoid taking Protodrol close to bed time.

Elite Formulations Tren Elite
Dosage: 30-50mg.
Typical Results: Gains of 10-14lb with a ‘Bulking Diet’/ 4-6lb and a reduction of 2-3% body fat with a ‘Cutting Diet’.
OTC PCT: No.
Overview: A very versatile compound which can be used for bulking or cutting. Most often favoured for cutting. One of the most tangible aspects of Tren is it's phenomenal strength gains. Tren Elite should not be confused with, other 'Tren' products which in actual fact are the weaker and inferior hormone 'dienolone'.
Possible Side Effects: Mild - Moderate. Increased aggression and blood pressure are common offenders for Tren products, as is reduced Libido. Although uncommon Gyno is possible due to an affinity for the progesterone receptor.

ADVANCED BULKING (Previously Completed At Least 3 Successful Cycles)

Antaeus Labs Ultradrol/Shredded Labs MSTEN-4
Dosage: 12-16mg.
Typical Results: Gains of 15-20lb in 4-6 weeks.
Overview: Many users report: Increased aggression, increased muscle hardness and size. Significant strength gains are also often reported. No conversion to oestrogen or affinity for progesterone receptor.
Possible Side Effects: Moderate. Loss of libido and lethargy are the most commonly reported sides. Given the potency of Ultradrol/MSTEN-4 it has relatively few sides.

Fusion Supplements Methadrol (Superdrol)
Dosage: 20-30mg.
Duration: 3-4 Weeks
Typical Results: Gains of 14-20lb.
Overview: Methadrol is one of the strongest compounds available. Gains are dramatic and quick with many users experiencing gains in strength and size as early as the first week.
Possible Side Effects: High. Methadrol commonly effects blood pressure, lipid profiles and cholesterol especially at higher dosages. Notorious for lethargy. As such cycles are kept at 3-4 weeks making sides relatively short in duration. The addition of Stano/5-Alpha Test significantly reduces sides for many users.

Fusion Supplements Xtreme Mass (Superdol & LMG)
Dosage: 80-120mg (2-3 Caps)
Typical Results: Gains of 14-20lb.
Overview: Superdrol & LMG offers users very dramatic results. Gains may be slightly wet in nature due to the addition of LMG. However this is beneficial to help reduce lethargy and increase overall mass accumulation.
Possible Side Effects: High. Superdrol commonly effects blood pressure, lipid profiles and cholesterol especially at higher dosages. LMG has a possibility of inducing gyno in sensitive individuals.

IronMagLabs Cyanostane Rx
Dosage: 20-40mg.
Typical Results: Gains of 14-18lb in 6 weeks with a ‘bulking diet‘/4-6lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
Overview: A very potent compound utilizing ‘Cynostane’ and ‘Dymethazine’ in one capsule. Offers very rapid and dry gains in size and strength.
Possible Side Effects: Moderate. Reduced Libido, back pumps, increased aggression and increased blood pressure are likely to some extent.

IronMagLabs Super-DMZ 2.0
Dosage: 20-40mg.
Typical Results: Gains of 16-20lb in 4 weeks with a ‘bulking diet‘/4-6lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
Overview: A very potent compound utilizing ‘Ultradrol’ and ‘Dymethazine’ in one capsule. Rapid dry weight gains, with very noticeable strength gains. One of, if not the most potent DS available.
Possible Side Effects: Moderate-High. Reduced Libido, back pumps, increased aggression and increased blood pressure are likely to some extent.

Shredded Labs RIZEN (EPI & TREN Stack)
Dosage: 80-100mg. (4-5 Caps)
Duration: 6 Weeks
Typical Results: Gains of 8-14lb in 6 weeks with a ‘bulking diet‘/4-6lb with a 2-3% reduction in body fat with a ‘cutting diet’.
Overview: A time proven classic with a modern twist. Unlike other ‘Spawn’ stacks RIZEN actually contains Tren rather than ‘dienolone’ making it superior. Perfect for cutting/bulking. Notorious for strength gains, hardness and vascularity.
Possible Side Effects: Moderate. Lethargy, increased aggression, increased blood pressure and reduced libido are likely to some extent. There may also be a possibility of gyno in sensitive individuals.

Shredded Labs ALPHA-1 (Methyl-1-Alpha/CEL Alpha One Clone)
Dosage: 40-60mg. N.B many users run 20-40mg in the first week to asses tolerance. Due to a relatively short half life dosages should be split around 5-6 hours apart.
Duration: 3-4 Weeks
Typical Results: Gains of 8-12lb are commonly reported in 3-4 weeks. Gains in excess of 20lb are certainly not unheard of.
Overview: Extremely potent with a very quick onset, many users report noticeable gains in the first week. Exceptional strength and mass gains are common with this compound.
Possible Side Effects: High. ALPHA-1 is one of the most potent supplements available and is likely to affect: blood pressure, lipid values and cholesterol. We consider a cycle support supplement such as ‘Super Cycle’ essential with ALPHA-1.

Bron: muscletalk.co.uk.

Anavar doet echt heel weinig. Ik heb het ooit genomen op 60mg.

Ik zou dan eerder cutten op 15 of 30mg Epi.

Wat was het resultaat nu van je Epi kuurtje?

Vijf en half kilo er bij! Bf zelfde gebleven. Kracht schoot ook omhoog. Niet normaal meer. Qua gains een succes dus.

Ik was gisteren wel blij dat de cycle voorbij was. Ik was klaar met de slapeloosheid en de hoofdpijn. Dus om nu meteen een cut kuur te beginnen met Epi zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik wil echt even wat anders proberen. Maar wat?

Vijf en half kilo er bij! Bf zelfde gebleven. Kracht schoot ook omhoog. Niet normaal meer. Qua gains een succes dus.

Ik was gisteren wel blij dat de cycle voorbij was. Ik was klaar met de slapeloosheid en de hoofdpijn. Dus om nu meteen een cut kuur te beginnen met Epi zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik wil echt even wat anders proberen. Maar wat?
Mooie gains zo, wel vervelend van de sides..
Meteen na de cycle ook geen last meer van? Of heeft dat nog ff geduurd voordat die vervelende sides weg gingen?
Lethargie enzo, ook meteen weg toen je naar 60 mg bent gegaan?

Misschien dat de sides op 15mg er niet zijn?

5 kilo is Nice! En nu nog zorgen dat je die 5 kilo vast houdt!

Neem aan dat bij ph's toch ook time on + pct time off is?

Mooie gains zo, wel vervelend van de sides..
Meteen na de cycle ook geen last meer van? Of heeft dat nog ff geduurd voordat die vervelende sides weg gingen?
Lethargie enzo, ook meteen weg toen je naar 60 mg bent gegaan?

Hoofdpijn is weg. Backpumps nog twee dagen geduurd. En ik ben nog best uitgeput/sloom.
Lethargie en andere sides werden minder op 60.
Slapeloosheid werd meer. Kan misschien ook door de 12 gram taurine per dag.

Ik vraag me nu af of 25mg Clomid per dag twee weken wel genoeg is voor herstel.
En wat mijn volgende kuur wordt over twee maanden [emoji51] Dbol only? Test E 500mg only? Epi met Trest?

Een week na de laatste Epi capsules, zit alles bij mij er nog aan. Kracht is ook niet verminderd. Vermoeidheid en backpumps waren nog aanwezig.

Hoe ziet een Epistane Tr3st cycle er eigenlijk uit qua doseren?

Een week na de laatste Epi capsules, zit alles bij mij er nog aan. Kracht is ook niet verminderd. Vermoeidheid en backpumps waren nog aanwezig.

Hoe ziet een Epistane Tr3st cycle er eigenlijk uit qua doseren?

Ep15tane: 30/45/45/45/45/45
Tr3st: 50/75/75/75/75/75

Terug
Naar boven