MuscleMeat

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Lever bescherming bullshit?
In hoeverre is dit op waarheid gebaseerd? Want overal waar ik lees/kijk word liver protect/assist geadviseerd om te nemen om je lever te beschermen, zeker als je bijvoorbeeld een 4 weken superdrol of 6 weken bridget

Waar is je onderbouwing?

Alleen ph/ds gebruikers lopen altijd te leuren met leverbescherming, cycle assist, etc. Zijn producten waar fabrikanten geld mee kunnen verdienen en deze worden dus als noodzakelijk voortgebracht. Ik deed er in het verleden ook aan mee, mariadistel en al die ongein.
Als je een kijkje zou nemen bij de aas sectie zou je zien dat (bijna) niemand praat over leverbescherming wanneer ze bezig zijn met orals. Er bestaat geen bewijs dat liver protect of cycle assist je lever gaat beschermen tegen de orals. Als je normaal gebruikt en je lever verder niet teveel belast (lees: je elke avond klemzuipt, etc.) dan gebeurt er heus niets.
Maar goed, als je er wel in gelooft en je wil die paar knaken graag kwijt koop het dan vooral, geloof niet dat het kwaad kan.

Ik zit in China tijdelijk en kan hier aan 3-AD komen. In hoeverre is hier een nakuur met nolva noodzakelijk en heeft iemand ervaring ermee?

Krijg je die potjes zomaar door de douane? Als ze je pakken is het drugssmokkel. Toevallig in Shanghai? Daar ga k ook naartoe over n paar weken.

In hoeverre is dit op waarheid gebaseerd? Want overal waar ik lees/kijk word liver protect/assist geadviseerd om te nemen om je lever te beschermen, zeker als je bijvoorbeeld een 4 weken superdrol of 6 weken bridget

Waar is je onderbouwing?

Ik vind heel die cycle support-supps ook overbodig. Het is veel te duur voor wat het is. En ik denk ook niet dat de ingredienten zoveel nut hebben. Bijv.: Als je bloeddruk echt te hoog is zal die kleine hoeveelheid hawthorn berry niet veel doen, hetzelfde met saw palmetto enz... Een cycle duurt maar een paar weken, gewoon de sides erbij nemen.

Wat NAC en/of milk thistle kan ik nog in komen bij een methyl. Omdat zoiets niks kost als je het bij een webshop als bulkpowders bestelt. Dat doe ik zelf ook.

Ik zit in China tijdelijk en kan hier aan 3-AD komen. In hoeverre is hier een nakuur met nolva noodzakelijk en heeft iemand ervaring ermee?

3-ad stelt niet zoveel voor, vond het altijd een beetje een vaag product. pct is bij elk hormonaal product wel van belang vind ik persoonlijk en nolva doet z'n ding. Wordt het in China ook gewoon in winkels verkocht dan zoals in de UK? If zo koop dan gewoon een betere ph/ds. Succes

Alleen ph/ds gebruikers lopen altijd te leuren met leverbescherming, cycle assist, etc. Zijn producten waar fabrikanten geld mee kunnen verdienen en deze worden dus als noodzakelijk voortgebracht. Ik deed er in het verleden ook aan mee, mariadistel en al die ongein.
Als je een kijkje zou nemen bij de aas sectie zou je zien dat (bijna) niemand praat over leverbescherming wanneer ze bezig zijn met orals. Er bestaat geen bewijs dat liver protect of cycle assist je lever gaat beschermen tegen de orals. Als je normaal gebruikt en je lever verder niet teveel belast (lees: je elke avond klemzuipt, etc.) dan gebeurt er heus niets.
Maar goed, als je er wel in gelooft en je wil die paar knaken graag kwijt koop het dan vooral, geloof niet dat het kwaad kan.

Ik vind heel die cycle support-supps ook overbodig. Het is veel te duur voor wat het is. En ik denk ook niet dat de ingredienten zoveel nut hebben. Bijv.: Als je bloeddruk echt te hoog is zal die kleine hoeveelheid hawthorn berry niet veel doen, hetzelfde met saw palmetto enz... Een cycle duurt maar een paar weken, gewoon de sides erbij nemen.

Wat NAC en/of milk thistle kan ik nog in komen bij een methyl. Omdat zoiets niks kost als je het bij een webshop als bulkpowders bestelt. Dat doe ik zelf ook.

En bij een bridge van 6 weken met havoc/p-plex, dan nog steeds overbodig? Op normale doseringen uiteraard;)

doen jullie nog een ander trainingschema tijdens een cycle?

En bij een bridge van 6 weken met havoc/p-plex, dan nog steeds overbodig? Op normale doseringen uiteraard;)

Ik vind van wel, maar dat is mijn idee, mocht jij het nodig vinden/je er goed bij voelen gewoon doen.
Ik heb in het verleden ook wel wat 'zwaardere' ph cycles gedaan (superdrol + pheraplex, epi + h-drol + 11-oxo, etc.) eerst wel die support supps genomen maar later niet meer, vond het zelf overbodig.
Hoeveel mg epi en p-plex neem je in per dag?

---------- Toegevoegd om 17:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:54 ----------

doen jullie nog een ander trainingschema tijdens een cycle?

Nee ik train altijd als een beest ;)

Krijg je die potjes zomaar door de douane? Als ze je pakken is het drugssmokkel. Toevallig in Shanghai? Daar ga k ook naartoe over n paar weken.

Nee, ik woon in Beijing en ik heb dat product hier nog in een healthstore zien staan terwijl het na mijn weten al niet meer wordt geproduceerd. Iemand ervaring of kennis over dit product (2-AD). Uit andere blogs leid ik af dat je echt een hoge dosis nodig hebt en het spul is super prijzig (90 eu.)

---------- Toegevoegd om 07:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:12 ----------

3-ad stelt niet zoveel voor, vond het altijd een beetje een vaag product. pct is bij elk hormonaal product wel van belang vind ik persoonlijk en nolva doet z'n ding. Wordt het in China ook gewoon in winkels verkocht dan zoals in de UK? If zo koop dan gewoon een betere ph/ds. Succes

Nee, dit is eigenlijk het enigste "sterkere" product die ik tegen kwam hier in de zeer beperkte healthstore winkels hier. Je hebt hier keuze tussen goede winkels die alles importeren maar je betaald makkelijk 30% meer als in Nederland voor alles of vage chinese namaakt troep die door iedereen wordt afgeraden. Deze producten zijn verder allemaal zonder hormonale werking toch? [Link niet meer beschikbaar]

Nee, dit is eigenlijk het enigste "sterkere" product die ik tegen kwam hier in de zeer beperkte healthstore winkels hier. Je hebt hier keuze tussen goede winkels die alles importeren maar je betaald makkelijk 30% meer als in Nederland voor alles of vage chinese namaakt troep die door iedereen wordt afgeraden. Deze producten zijn verder allemaal zonder hormonale werking toch? [Link niet meer beschikbaar]

Epistane/Havoc info

Ik heb her en der wat info verzameld over Epistane/Havoc gebruik. Misschien bruikbaar voor sommigen. Indien je op-en of aanmerkingen hebt, laat maar horen.

Epistane/Havoc

Bijwerkingen
• Gewrichtspijn;
• Aanslag op de lever;
• Bloeddruk, prostaat, lever, lipid profiel, cholesterol gehalte en endocrine systeem (interne hormonale afscheiding);
• Lethargy (verminderde alertheid).

Dosering
Epi-Havoc doseringen dienen op de dag te worden verspreid (i.v.m. de gemiddelde half life):
• 1 dosering in de ochtend;
• 1 dosering na de lunch;
• 1 dosering na het avondeten;
• Op trainingsdagen is het aan te bevelen een dosering ongeveer één uur voor de training in te nemen;
• Epi-Havoc kan de nachtrust nadelig beïnvloeden, daarom neem je beter géén dosering voordat je gaat slapen.

Cycle duur
Aanbevolen: 4-5 weken cycle van 40mg.
NB. 4 weken voor een eerste kuur is prima!

Effectiviteit (4-5 weken cycle van 40mg.)
• Tijdens de bulk zijn gains variërend van 3 - 5,3 kg. mogelijk;
• Tijdens de recomp zijn gains variërend van 1,5 - 3 kg. met een verlaging van het lichaamsvetpercentage met 1-3%;
• Tijdend de cut zijn gains variërend van 0,5 - 1,2 kg. met een verlaging van het lichaamsvetpercentage met 2-4% mogelijk.

NB. De effectiviteit van Epi-Havoc varieert sterk per gebruiker. Er zijn gebruikers die niet reageren op een Epi-Havoc cycle.

PCT (Post Cycle Therapy)
Omdat tijdens een Epi-Havoc cycle de eigen testosteron aanmaak door het lichaam wordt stilgelegd, moet het lichaam na de cycle een jump start krijgen zodat deze weer begint met de aanmaak van testosteron.

Om de stress op de interne hormonale afscheiding (hormoonhuishouding) te beperken, is een goede PCT een absolute must. Wanneer de PCT niet op orde is, kan de verstoorde hormoonhuishouding resulteren in de verschillende bijwerkingen:
• Gynecomastia (borstvorming bij mannen);
• Spanning/depressie;
• Lichamelijke pijnen;
• Impotentie en andere seksueelfunctioneel gerelateerde bijwerkingen;
• Verlies van opgedane gains tijdens de cycle.

Een goede PCT
• Start met je PCT nakuur één dag na je laatste Epi-Havoc dosering, dus ná de Epi-Havoc cycle;
• Een gebruikelijke PCT nakuur duurt 4 tot 6 weken (sterk afhankelijk van de cycle, gebruiker en het soort PCT);
• Óók tijdens je PCT blijf je Life Support, Cycle Assist of Cycle Support gebruiken;
• Goede OTC (Over The Counter) nakuren zijn:
o Competitive Edge Labs - PCT Assist;
Een all purpose PCT product die je testosteron productie op gang helpt, je hormoonhuishouden in balans brengt en het lichaam helpt bij het regulatie van estrogeen.
o iForce Nutrition - Reversitol;
Een effectieve estrogeen regulator en testosteron booster.
o Driven Sports - Lean Xtreme.
Één van de meest populaire (bewezen) producten voor het controleren van de effecten van cortisol.

NB. Wanneer een OTC nakuur wordt gebruikt, is een cycle van 6 weken aanbevolen.

Uitgaande van bovengenoemde OTC producten, zou je OTC nakuur er als volgt uitzien:

Week 1: PCT Assist, Lean Xtreme (de door de fabrikant aanbevolen dosering)
Week 1-5: PCT Assist, Reversitol (tijdens de eerste twee weken 3 capsules per dag. De volgende twee weken 2 capsules per dag.), Lean Xtreme
Week 5-6: Reversitol (tijdens de laatste week 1 capsule per dag).

• De méést effectieve PCT nakuur is een research drug zoals Nolvadex (Tamoxifen Citrate) in combinatie met Driven Sports - Lean Xtreme.

Een Nolvadex nakuur zou er als volgt uit kunnen zien:

Week 1-2: Nolvadex 20mg., Lean Xtreme (3 capsules)
Week 2-4: Nolvadex 10mg., Lean Xtreme (3 capsules)

Voorbeeld cycle inclusief research drug PCT nakuur:

Week 1-2: Pre-Load Cycle Support, Cycle Assist of Life Support
Week 2-3: Cycle/Life Support, Epi-Havoc 30mg.
Week 3-7: Cycle/Life Support, Epi-Havoc 40mg.
Week 7-9: Cycle/Life Support, Nolvadex 20mg., Lean Xtreme
Week 9-11: Cycle/Life Support, Nolvadex 10mg., Lean Xtreme

Tijdens de Epi-Havoc cycle én de PCT nakuur is het sterk aan te bevelen om onderstaande supplementen te gebruiken:
• Multi-vitamine preparaat;
• Visolie;
• Proteïne.

Tijdens de PCT nakuur is het sterk aan te bevelen om onderstaande supplementen te gebruiken:
• Creatine;
• Testosteron booster.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@SPX de gains die jij daar neerzet zijn wel erg optimistish. Mag gerust 1,5 af in bijde gevallen.

Waar is je onderbouwing?

Even typisch als heel die cycle support voor PH/DS gebruikers is de voorkeur voor een otc-pct.
Ik lees steeds vaker dat men na een PH-kuur niet nakuurt met een SERM.
Meestal is de reden dat ze geen zin hebben in de bijwerkingen van nolva. Maar met de (veel zwaardere) sides van hun cycle hebben ze geen probleem. In de AAS-sectie zal je niemand tegenkomen die nakuurt met enkel zo een producten.

Niet dat je niet kunt herstellen met een otc-pct (of zonder). Maar een andere reden dan geen bron hebben voor nolva (of clomid) om er voor te kiezen snap ik niet.

dat is niet helemaal waar wat je zegt. ik zou altijd voor een echte serm gaan. maar er zijn heel wat aas gebruikers die zweren dat je bij winny of anavar only geen nakuur hoeft te doen.

@SPX, laat al die cycle assist sups ed toch zitten, hierdoor vergeet je iets veel belangrijkers bij havoc/epistane... taurine!!

edit:
5 weken Nolva is ook te veel, gewoon 4 weken @ 20mg per dag.

Laatst bewerkt:
dat is niet helemaal waar wat je zegt. ik zou altijd voor een echte serm gaan. maar er zijn heel wat aas gebruikers die zweren dat je bij winny of anavar only geen nakuur hoeft te doen.

Wat ik bedoel is dat ze geen otc-product zullen gebruiken als nakuur. Of toch niet zoveel als je bij PH-gebruikers ziet.
Of je bij alle compounds moet nakuren is een andere discussie natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven