XXL Nutrition

Het heelal en hoelang god erover heeft gedaan

BackInAction postte al een link met dat filmpje er in. Mooi beeldmateriaal idd.

Ze zeggen dat mensen in Nederland zo zwaar zijn dat als je ze allemaal een broodje kroket voert dat ze dan evenveel wegen als een maan van een planeet ver in het helaal.

Ze zeggen ook dat als je alles wat Turken ooit hebben gejat bij elkaar op telt, dat je dan 3 zonnestelsels kunt vullen.

het Vaticaan heeft zijn visie omtrent 'buitenaards' leven 180° omgegooid..

[Link niet meer beschikbaar]

Gelovig
Verder benadrukt hij dat de zoektocht naar buitenaards leven niet in strijd is met het geloof in God: wetenschap en religie hebben elkaar nodig, aldus Funes.

??? contradictie in terminus

ik wil toch even reageren op dit onderwerp..
als we jou mooie berekeningen achter wegen laten en het op een andere manier bekijken dan kan je er bijna niet van uit gaan dat alleen een big bang even een zonnestelsel maakt...
net als in dat filmpje
als je ziet hoeveel zonnestelsel en weet ik veel wat er nog meer rond dwarreld boven ons dan kan het bijna niet zo zijn dat er ergens een hogere macht zit die dingen regelt
want zoiets moois zoals het universum kan niet ontstaan uit pure toeval zoals sommige mensen zeggen...ik zet ook me vraagtekens bij de evolutie theorie maar dat is weer een ander verhaal..

iig bedankt voor het filmpje
en denk eraan wanneer je weer op een avond om hoog kijkt

ps. ik ben zelf niet 100% christen of gelovig maar als ik zo'n filmpje zie dan krijg ik toch bedenkingen

als we jou mooie berekeningen achter wegen laten en het op een andere manier bekijken dan kan je er bijna niet van uit gaan dat alleen een big bang even een zonnestelsel maakt...
net als in dat filmpje
als je ziet hoeveel zonnestelsel en weet ik veel wat er nog meer rond dwarreld boven ons dan kan het bijna niet zo zijn dat er ergens een hogere macht zit die dingen regelt
want zoiets moois zoals het universum kan niet ontstaan uit pure toeval zoals sommige mensen zeggen...ik zet ook me vraagtekens bij de evolutie theorie maar dat is weer een ander verhaal..

ps. ik ben zelf niet 100% christen of gelovig maar als ik zo'n filmpje zie dan krijg ik toch bedenkingen

Die "toevalligheid" gaat over miljarden jaren, dus dan is het niet meer zo toevallig dat er ineens wel wat gebeurd (zoiets als een big bang).

Als je er van uit gaat dat het gene wat er ook was voor de big bang, altijd al bestond, hoe groot is de kans dan (als je er vanuit gaat dat alle samenstellingen in de "lucht" steeds veranderen), dat er wat gebeurd? juist, dan is de kans 100%.

ja dat is ook zo
maar ik zal aarde nemen als voorbeeld
we staat precies de goede afstand van de zon
we hebben water ( wat de belangrijkste is voor leven)
we hebben een ozonlaag
en van de 4 miljard jaar dat onze aarde bestaat is er al 3 miljard jaar micro organisme hier op aarde
en waar je het maar gaat zoeken op aarde
overal waar je kijkt is leven 10000 km onder water of bijna 9000km de lucht in

en wij als slimme mensen hebben nog nooit iets van leven ontdekt in het heelal
en als je het van de andere kant bekijkt stel je voor dat er wel ergens anders zogenaamde aliens zijn die slimmer zijn dan ons
waarom hebben ze ons nog niet gevonden
als je de berekening meeneemt dan is de kans dat er nog iets is zoals aarde echt gigantisch klein
nog kleiner dan dat pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen zeg maar :P

groeten

God schiep de aarde volgens de bijbel wel op 1 dag ;) verder wel leuke berekening :)

Die "toevalligheid" gaat over miljarden jaren, dus dan is het niet meer zo toevallig dat er ineens wel wat gebeurd (zoiets als een big bang).

Als je er van uit gaat dat het gene wat er ook was voor de big bang, altijd al bestond, hoe groot is de kans dan (als je er vanuit gaat dat alle samenstellingen in de "lucht" steeds veranderen), dat er wat gebeurd? juist, dan is de kans 100%.

God > toeval
Ik geloof dat God geschapen heeft.
Jullie geloven dat toeval geschapen heeft.
Zo lang er maar genoeg tijd is kunnen jullie geloven in je toevalsgodje

net als in dat filmpje

God > toeval
Ik geloof dat God geschapen heeft.
Jullie geloven dat toeval geschapen heeft.
Zo lang er maar genoeg tijd is kunnen jullie geloven in je toevalsgodje

Nee, nee en nog eens nee. Het heeft helemaal NIKS met toeval te maken. Ga je eens verdiepen in kosmologie en zwaartekracht. De wetenschap heeft AL LANG verklaringen gevonden voor het ontstaan van sterren en planeten en er zijn ook wetenschappelijke bewijzen voor. Ga eens lezen.

Nee, nee en nog eens nee. Het heeft helemaal NIKS met toeval te maken. Ga je eens verdiepen in kosmologie en zwaartekracht. De wetenschap heeft AL LANG verklaringen gevonden voor het ontstaan van sterren en planeten en er zijn ook wetenschappelijke bewijzen voor. Ga eens lezen.

Ja, ja en nog eens ja. Het blijft gewoon gokken. Ik weet heus hoe het verklaard word en ik vind het vaak ook erg logisch klinken. Het zou zo kunnen geweest zijn, maar zeker kan je het gewoon nooit zeggen. Je kan enkel het NU waarnemen, niet het verleden.

ja dat is ook zo

nodig voor leven zoals HET MEESTE op aarde, maar het kan ook anders: energie > vulkanen etc (bvb diep in de oceanen is er leven langs geisers

ook hier gebaseerd op leven wat wij het kennen, sommige opperen dat er ook leven kan met bouwstenen als bvb siliconen etc..

we hebben een ozonlaag
en van de 4 miljard jaar dat onze aarde bestaat is er al 3 miljard jaar micro organisme hier op aarde

wat is 3 miljard in de tijd van het bestaan van ons universum?

wij zijn nog niet verder dan op mars via een robot/probe.. en horen naar wat radiogolven uit een miniscul klein % van de sterren rondom ons.. maw we staan nog niet eens in onze kinderschoenen om op expeditie uit te trekken...

en als je het van de andere kant bekijkt stel je voor dat er wel ergens anders zogenaamde aliens zijn die slimmer zijn dan ons

1. Zijn wij bereikbaar voor hun?
  2. Wensen ze contact met 'onderontwikkelden' zoals ons?
  3. Misschien bezoeken ze ons al... hehehe :cool:
  4. ...

als je de berekening meeneemt dan is de kans dat er nog iets is zoals aarde echt gigantisch klein

groeten

'zoals onze aarde' is veel kleiner dan 'intelligent leven op andere planeet/maan/..' en nog veel kleiner dan de kans op leven elders... maar zelfs dat is ver van onmogelijk. :rolleyes:

Ja, ja en nog eens ja. Het blijft gewoon gokken. Ik weet heus hoe het verklaard word en ik vind het vaak ook erg logisch klinken. Het zou zo kunnen geweest zijn, maar zeker kan je het gewoon nooit zeggen. Je kan enkel het NU waarnemen, niet het verleden.

Je kunt het wel extrapoleren of de omstandigheden nabootsen.

ja dat is ook zo
we hebben een ozonlaag

groeten

Als die aliens slimmer zouden zijn, waarom zouden ze ons dan willen vinden? Sterker nog, waarom zouden ze willen dat wij weten dat we gevonden zijn?

Jij gaat ervan uit dat het niet toevallig kan zijn dat wij hier kunnen leven door de zogenaamde perfectie van de omstandigheden. Ik ga er echter vanuit dat wij hier juist kunnen leven omdat wij (het organisch leven op aarde in het algemeen) ons hebben aangepast aan de omstandigheden.

Maw, moest de aarde flink wat dichter bij de zon hebben gestaan kon er evengoed leven onstaan zijn. Enkel had er dan een totaal andere evolutie plaatsgevonden en waren wij hier niet of helemaal anders.

De omstandigheden voor het creëren van intelligent leven moeten dus verre van hetzelfde zijn als op aarde. Er is geen theorie die zegt dat er voor leven verplicht aan bepaalde eisen moet voldaan worden.

Kortom, de kans op leven elders is onmeetbaar groot. De kans op leven volgens onze criteria (atmosfeer, licht, water, bepaalde andere noodzakelijke stoffen, ...) is wel zeer klein, maar bestaat.

Laatst bewerkt:
En Allah dan ?

En ik die dacht dat het heelal oneindig groot was :mad:

net als in dat filmpje

Je wil alle berekeningen erbuiten laten, om direct daarna op kansberekening over te gaan! Zonderling...

En: je zet geen vraagtekens bij de evolutietheorie (want daarvan heb je te weinig kennis), maar het probleem is dat je géén vraagtekens zet bij de ID beweging of creationistische kolder. (hetgeen overigens hetzelfde is)

Citaat:
Origineel gepost door apfelstrudel
Ik telde geen manen mee..
Dan word het helemaal een klus om alles uit te rekenen.

Zelfs als de maan wel mee telt, ligt wel iets ingewikkelder.

Als ik met een dobbelsteen gooi, is de kans dat ik nummer "2" gooi ook niet 1 op 6. (als je het vergelijkt met de kans op leven in ons zonnenstelsel)

Dan mag je mij eens uitleggen waarom de kans niet 1 op 6 is als je op 2 komt wanneer je één keer met een dobbelsteen gooit, ervan uitgaande dat jouw dobbelsteen 6 zijden heeft....

Dan mag je mij eens uitleggen waarom de kans niet 1 op 6 is als je op 2 komt wanneer je één keer met een dobbelsteen gooit, ervan uitgaande dat jouw dobbelsteen 6 zijden heeft....

Snap ik ook niet... Misschien neemt hij externe factoren in acht? Maar dan nog weet ik niet of de kans veranderlijk is.

Terug
Naar boven