Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

lieve honden hier allemaal :D Helaas zie ik mezelf pas een hond kopen na mn studietijd, maar is dat te doen als je je hond best vaak zo'n 8-9 uur alleen moet laten thuis? of misschien 1 keer in de middag dat je langs kunt om m uit te laten.

Ik weet nog dat mn ouders vroeger toen we een berner sennen hadden ook gewoon veel werkten en dan was ie soms ook zo lang alleen thuis. Deed dat beest toen iig niet moeilijk over :) Hoe zit dat met mensen die nog steeds een hond hebben? Blijft ie ook weleens lange tijd thuis zonder problemen? Wat doen jullie zodat ie het chiller thuis heeft en moet ie echt soort getraind worden om lang alleen te kunnen zijn?
Hangt vast wel van het soort hond af ook...Wij deden vroeger iig muziek aan en daar moest ie het maar mee doen :P

m1nybx6w33ps.jpg

Waw leuke honden man!

Later wil ik ook een stuk of 4-5 honden, husky's dan wel!
Vindt een hondenroedel zo fantastisch he!!:D

Vraagje aan de hondenbezitters. Hoe lang zitten jullie honden alleen overdag? Ik neem aan dat de meeste van jullie werken/naar de les moeten. Hoe doen jullie dat om de honden niet te lang alleen te laten?

Mijn hond zit nu maximaal 2 uur per dag alleen (muv in de nacht dan). Maar de hond van mijn ouders zat eerst ongeveer 7/8 uur alleen. Het ligt ook wel aan het ras en wat je een hond aanleert. Een hond kan heel goed wennen aan lang alleen. Als je per se een hond wilt die niet alleen kan (of moeilijk alleen kan zijn) kun je natuurlijk een hondenoppas regelen of naar het pension brengen. Dit is wel een gedoe en kost wat geld, maar je hond heeft er wel wat aan. Als je toch besluit een hond te nemen die wel alleen thuis kan blijven voor een tijdje, zorg dan voor genoeg speeltjes of een bot bijvoorbeeld.

Wat betreft het feit dat de hond niet uitgelaten kan worden overdag, kan aangeleerd worden natuurlijk. Alleen het vervelen moet je dan wel proberen tegen te gaan.

ja dat zou je zeggen dat die het houden maar hijs echt een beetje sterk heb ik het idee ( kaakkracht) neemt dingen wat zwaarder als hem zelf zijn gewoon in zen mond en gaat er mee wandelen..

Dat kunnen ze allemaal, JR's hebben een enorme kracht en power.

De mijne:
vipfk7.jpg

2a0m98x.jpg

Helaas zijn we slachtoffer geworden van een kl***zak in een bestelbus die zich asociaal gedroeg en toen mijn aangelijnde hondje overreed.

2 ijzeren platen, 9 schroeven en een flink bedrag (niet vergoed) voor de operatie verder:

2vw71ug.jpg

54d95f.jpg

v5hbvc.jpg

Ondertussen kan hij (na 6 weken benchrust) weer een klein beetje z'n 4e pootje gebruiken, maar of hij ooit nog met z'n baasje kan gaan skaten....? :(

Laatst bewerkt:
Verveling kun je tegen gaan door speeltjes, bot(kunnen ze uren op knagen) maar belangrijkste is dan voordat je weggaat een goede wandeling.
Liefst 1 waarbij je de hond zoveel mogelijk vermoeid, vermoeide honden slapen en doen dan niks :P

Verveling kun je tegen gaan door speeltjes, bot(kunnen ze uren op knagen) maar belangrijkste is dan voordat je weggaat een goede wandeling.
Liefst 1 waarbij je de hond zoveel mogelijk vermoeid, vermoeide honden slapen en doen dan niks :P

Precies dit. Alleen bij mijn eigen hond is dat absoluut niet nodig, die is zo vreselijk lui..die moet je naar buiten slepen :roflol: Ze is totaal niet actief, behalve als ze eten krijgt :rolleyes:

Ze moet trouwens weer naar de 'kapper' :p

Voor de kapper:

Mina_zps42de7609.jpg

Na de kapper:

Mina2_zps3e8704a2.jpg

Die van ons is ook niet erg actief maar als we weten dat we voor aantal uur weg gaan laten we haar sowieso goed uit.
Denk ook dat het voor de hond zelf prettiger is als ze moe zijn en lekker gaan slapen inplaats van zich vervelen.

Die van ons is ook niet erg actief maar als we weten dat we voor aantal uur weg gaan laten we haar sowieso goed uit.
Denk ook dat het voor de hond zelf prettiger is als ze moe zijn en lekker gaan slapen inplaats van zich vervelen.

Ja sowieso wel goed uitlaten. Mijn eigen hond kan goed alleen zijn, houd niet van spelen of zo maar gaat rustig liggen tot ik terug ben. Nu ben ik nooit lang weg dus dat scheelt.

Ik heb een bobtail en dat beest is echt het meest luie levende wezen wat ik ooit heb gezien.
Ze slaapt de hele dag al en als je 's avonds dan wil gaan lopen met haar, dan doet ze eindelijk een keer haar kop omhoog en zodra de riem om zit hoor je een kreun en laat ze zich weer opzij vallen.

Blijft wel een lief beest, je ligt constant dubbel om dat slome beest. :roflol:

hebben jullie nog tips, zoek goede balllen (ter grote van een voetbal) voor men hond, is een kruising tussen jack russel en amer. stafford.

Heb nog geen echt lederen gebruikt maar ben er achter gekomen dat hij veeeull te pittig is voor een plastic bal en een voet-volleybal ( beide <5min kapot)

Een Kong de zwarte en dan zorgen dat je de grootste koopt

Kong gaat inderdaad heel lang mee. Ballen zijn bij mijn hond relatief snel kapot :P

hebben jullie nog tips, zoek goede balllen (ter grote van een voetbal) voor men hond, is een kruising tussen jack russel en amer. stafford.

Heb nog geen echt lederen gebruikt maar ben er achter gekomen dat hij veeeull te pittig is voor een plastic bal en een voet-volleybal ( beide <5min kapot)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/werpen/ballen/185861

Deze heeft goede reviews qua sterkte, is 20cm diameter groot genoeg?

Dat kan wel eens een oplossing zijn! Koop ik zo 1tje voor hem. Kijken of dat langer mee gaat!

2hr3312.jpg

2cqgql2.jpg

dacht even dat ik een oplossing had gevonden ( makkelijker om in de winkel een bal te kopen)

niet te geloven gewoon.. hardste bal die ik kan verzinnen in 4/5minuten naar de kloten.. zou zowat denken dat er een kwart pitbull in zit;p

bal is zo ongeveer een kilo zwaar en meneer springt er gewoon mee op de bank en gooit hem de halve kamer door.

2hr3312.jpg

2cqgql2.jpg

dacht even dat ik een oplossing had gevonden ( makkelijker om in de winkel een bal te kopen)

niet te geloven gewoon.. hardste bal die ik kan verzinnen in 4/5minuten naar de kloten.. zou zowat denken dat er een kwart pitbull in zit;p

bal is zo ongeveer een kilo zwaar en meneer springt er gewoon mee op de bank en gooit hem de halve kamer door.

Haal gewoon een zwarte kong, geloof me die gaan een tijdje mee.

sla hem want zoiets hoort ie natuurlijk niet te flikken!

Heeft iemand ervaring met onderhuidse bulten bij honden? Komen vetbulten net zo vaak voor bij honden als bij mensen of is dit meestal iets minder goedaardigs?

Dat kunnen ze allemaal, JR's hebben een enorme kracht en power.

De mijne:
vipfk7.jpg

2a0m98x.jpg

Helaas zijn we slachtoffer geworden van een kl***zak in een bestelbus die zich asociaal gedroeg en toen mijn aangelijnde hondje overreed.

2 ijzeren platen, 9 schroeven en een flink bedrag (niet vergoed) voor de operatie verder:

2vw71ug.jpg

54d95f.jpg

v5hbvc.jpg

Ondertussen kan hij (na 6 weken benchrust) weer een klein beetje z'n 4e pootje gebruiken, maar of hij ooit nog met z'n baasje kan gaan skaten....? :(

:o Moest iemand dat bij mijn hond flikken dan had die geen bestelbusje meer.

Snap niet dat dat soort lui niet snoeihard gestraft worden, voor t zelfde geld was t een kind.

Wist je dat als je moet uitwijken voor een kind (met de auto) en je hebt schade, dit niet vergoed wordt.
En als je moet uitwijken voor een hond, dat je het dan wel vergoed krijgt?

Zal wel bij elke verzekering anders zijn, maar ik ken iemand die niks vergoed zou krijgen (stond in de polis) als ze uit moest wijken voor een kind.

Wist je dat als je moet uitwijken voor een kind (met de auto) en je hebt schade, dit niet vergoed wordt.
En als je moet uitwijken voor een hond, dat je het dan wel vergoed krijgt?

Zal wel bij elke verzekering anders zijn, maar ik ken iemand die niks vergoed zou krijgen (stond in de polis) als ze uit moest wijken voor een kind.

Als iemand z'n kind bij mij voor de auto zou springen en ik zou schade krijgen doordat ik moet ontwijken dan stel ik gewoon die ouders aansprakelijk.

Nouja al onze auto's zijn allrisk verzekerd dus de verzekering zoekt t maar mooi uit.

Terug
Naar boven