Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

Meneer sprong na nog 15 meter te zijn doorgereden uit z'n bestelbusje en riep, jij mag niet midden op de weg lopen.... De stoep was opengebroken dus ik riep had ik moeten vliegen dan of wat?

Het is dat m'n moeder erbij was, en mijn hond jankend van de pijn rondjes aan het draaien was, maar ik had hem het licht uit de ogen geslagen. Maar goed ik weet wie het is, waar hij woont, en waar z'n bedrijf gevestigd is :)

Heeft iemand ervaring met onderhuidse bulten bij honden? Komen vetbulten net zo vaak voor bij honden als bij mensen of is dit meestal iets minder goedaardigs?

Kunnen zowel vetbultjes zijn als ontstoken talgklieren.
Ontstoken talgklieren komen heel vaak voor.
Gaan vanzelf weer weg

Kunnen zowel vetbultjes zijn als ontstoken talgklieren.
Ontstoken talgklieren komen heel vaak voor.
Gaan vanzelf weer weg

Het is geen ontstoken talgklier, want die heeft ze meerdere van, deze is anders.
Komen vetbultjes ook vaak voor of is het dan meestal iets kwaadaardigs?
Wil eigenlijk weten met welke spoed ik naar de dierenarts moet.

Kunnen zowel goed als kwaadaardig zijn, ligt aan de locatie waar die zit en of er organen door belemmerd worden.
Ze worden ook wel vettumor genoemd dus :)
Voor alle zekerheid gewoon langs de dierenarts gaan imo.

Okee thanks, nja ik heb zelf 2 vettumoren (wel goedaardig) :p maar daarmee ging ik ook gelijk naar de arts.
Vanavond tussen 18:00 en 19:00 uur is er open spreekuur, misschien haal ik dat, en anders morgen.

Het zit trouwens zegmaar aan de onderkant van haar ribbenkast (beetje op de maag eigenlijk).

En het is al een oud vrouwtje dus ben er sowieso wat voorzichtig mee met dat soort dingen.

Ik ken het omdat een kat van mij het heeft maar op een onschuldige plek en de bult groeide ook niet snel.
Ligt er ook aan hoe snel die groeit dus vooral op de oude leeftijd het laten controleren waard.

Ja precies, ik merkte het een tijdje geleden al wel op, maar nu is hij wel een stukje groter.
Eigenlijk stom van mezelf dat ik niet gelijk was gegaan toen..nja hopen dat er niks is ;)
Dankje :)

Mijn hond heeft ook een vetbult vlak naast zijn staart. Kon geen kwaad volgens de dierenarts :) En hij is al 12 dus om het nou nog weg te laten halen zien we ook niet zitten.

Mijn hond heeft ook een vetbult vlak naast zijn staart. Kon geen kwaad volgens de dierenarts :) En hij is al 12 dus om het nou nog weg te laten halen zien we ook niet zitten.

Een vetbult kan inderdaad geen kwaad, maar soms voelen ze het verschil niet goed tussen een vetbult en een kwaadaardige 'vetbult'. Heb je het laten onderzoeken verder of gewoon zo laten zitten?
Op zich snap ik de redenatie wel.

I love this. Herdershonden en dan nog zwart ook.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Meneer sprong na nog 15 meter te zijn doorgereden uit z'n bestelbusje en riep, jij mag niet midden op de weg lopen.... De stoep was opengebroken dus ik riep had ik moeten vliegen dan of wat?

Het is dat m'n moeder erbij was, en mijn hond jankend van de pijn rondjes aan het draaien was, maar ik had hem het licht uit de ogen geslagen. Maar goed ik weet wie het is, waar hij woont, en waar z'n bedrijf gevestigd is :)

Niet naar de politie gegaan dan?

5d5avo.png

Mijn labrador van 6 maanden oud.

Inmiddels kilotje of 28 al.. Wordt groot net als zn baasje.

Een vetbult kan inderdaad geen kwaad, maar soms voelen ze het verschil niet goed tussen een vetbult en een kwaadaardige 'vetbult'. Heb je het laten onderzoeken verder of gewoon zo laten zitten?
Op zich snap ik de redenatie wel.

Het is niet onderzocht, we gingen erheen omdat naar ons idee er ook een vetbult zat bij zijn rechter achterpoot. Deze is toen ook verwijdert, was niet kwaadaardig maar hij liep er wat moeilijk door. Zie foto in spoiler wat er uiteindelijk uit zijn poot kwam.

b8v0o5.jpg

Me hand er naast om een inschatting te geven hoe groot die was :o

Het is niet onderzocht, we gingen erheen omdat naar ons idee er ook een vetbult zat bij zijn rechter achterpoot. Deze is toen ook verwijdert, was niet kwaadaardig maar hij liep er wat moeilijk door. Zie foto in spoiler wat er uiteindelijk uit zijn poot kwam.

b8v0o5.jpg

Je hebt de hond t vervolgens op laten eten dat t in een honden bak zit?

b8v0o5.jpg

Woow wat groot! Wat voor hond heb je dan? Dat bultje wat ik voel bij mijn hondje is ongeveer 2 knikkers (weet even geen andere vergelijking).
Ik ga over kwartiertje naar de dierenarts. Ik ben meestal wel zo dat ik wil dat ze het onderzoeken :roflol:
Ben benieuwd.

2ly4gib.jpg

sup yo

Je hebt de hond t vervolgens op laten eten dat t in een honden bak zit?

Heb het verdeeld over mijn maaltijden, kwam nog wat vet te kort.

Woow wat groot! Wat voor hond heb je dan? Dat bultje wat ik voel bij mijn hondje is ongeveer 2 knikkers (weet even geen andere vergelijking).
Ik ga over kwartiertje naar de dierenarts. Ik ben meestal wel zo dat ik wil dat ze het onderzoeken :roflol:
Ben benieuwd.

Engelse Stafford, bultje wat die nu naast zijn staart heeft is ook ten grote van een knikker. :p

En hoe was t bij de dierenarts? :)

Terug
Naar boven