AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

nee snap ik,

maar een 600cc, die op kenteken van een lichte motorstaat, maar ONBEGRENST is, hoe werkt dat dan?

moet ik hem dan begrenzen, laten keuren ofzo voor kentekenbewijs, en vervolgens begrenzing weer eraf halen?

Laten begrenzen door een erkende dealer en die regelt het met de RDW of hij geeft je aan hoe je het verder af moet handelen en daarna de begrenzing er zelf uithalen of door een dealer laten verwijderen.

Je fiets is dan op papier begrenst maar in praktijk niet , op papier klopt dus alles en zal dit geen probleem vormen bij staande houding of wat ook tenzij je snelheden behaalt die onmogelijk zijn voor het type fiets/begrenzing.

Sommige dealers hebben er moeite mee om het te doen de ander vind het geen probleem.
 
Je fiets is dan op papier begrenst maar in praktijk niet , op papier klopt dus alles en zal dit geen probleem vormen bij staande houding of wat ook tenzij je snelheden behaalt die onmogelijk zijn voor het type fiets/begrenzing.

En je WA is ook niks waard als je een ongeluk krijgt.....

Er zijn wel een aantal 25kw motoren die de 160kmpu halen hoor. Lijkt me toch een stuk veiliger.
 
In elk geval ga ik geen grappen uithalen met de motor. Die tijd heb ik al met de scooter gehad. Ik rij liever zonder me zorgen te hoeven maken.
 
En je WA is ook niks waard als je een ongeluk krijgt.....

Er zijn wel een aantal 25kw motoren die de 160kmpu halen hoor. Lijkt me toch een stuk veiliger.

Verhaaltjes verhaaltjes , 3x me fiets gecrasht waarbij 3x niet 25kw op kenteken of wat ook en kreeg gewoon uitbetaald...niet iedereens praatjes nazeggen maar spreken uit eigen ervaring , hebben mensen meer aan.

Tuurlijk loop je het risico maar daarvan heb je 98% in eigen hand en is het je eigen keus.


In elk geval ga ik geen grappen uithalen met de motor. Die tijd heb ik al met de scooter gehad. Ik rij liever zonder me zorgen te hoeven maken.


Waar woon je in Den haag en welke fiets rijd je?
 
Verhaaltjes verhaaltjes , 3x me fiets gecrasht waarbij 3x niet 25kw op kenteken of wat ook en kreeg gewoon uitbetaald...niet iedereens praatjes nazeggen maar spreken uit eigen ervaring , hebben mensen meer aan.

Tuurlijk loop je het risico maar daarvan heb je 98% in eigen hand en is het je eigen keus.

Ja tuurlijk, meestal word je uitbetaald. Maar het gebeurd wel, toch goed dat dat ook gezegd word??? Vooral bij grote claims als iemand voor zijn leven lichamelijk letsel toedoen zou ik het risico niet willen lopen. Maarja ieder zijn keus natuurlijk.

Er zijn genoeg leuke opties die je op 25kw kan zetten.
 
gaat me niet zo zeer om de top snelheid, maar om de acceleratie enzo...
 
gaat me niet zo zeer om de top snelheid, maar om de acceleratie enzo...

Mijn mening: Fiets kopen met 2e type goedkeuring ,deze op 25kw laten zetten zodat je het op kenteken krijgt en daarna de begrenzing verwijderen van de motorfiets.

Risico heb je zelf aardig in de hand en hangt dus voor het overgrote deel af van je zelfdiscipline.

Je kan ook een 25kw fiets aanschaffen , deze 25kw laten en tandwiel verhoudingen aanpassen wat ten kostte gaat van je top maar je acceleratie goedkoop toe laat nemen.

Zover mijn ervaring reikt (en informatie van mensen die het als vak uitoefenen) word technische controle slechts in gevallen uitgevoerd waarbij variabelen zijn bereikt die te hoog liggen of officieel niet mogelijk zouden zijn op papier.
 
Ik ken echt maar 1 straat in Den Haag bij naam.. hahaha, dus ik heb geen idee waar je woont :)
 
dacht meer aan een z1000. leuk om mee te stunten.
144pktjes

geen 1000 ss meer dus? Waarom geen speed triple of een superduke, kan je ook leuk mee kloten :D
 
zeu, straks weer lessen, heerlijk weertje (A) heb er zeker weer zin in :D
 

Ohja kan het begrijpen idd. BKing :P. Z1000 lijkt me echt een brute fiets. Vriend van me rijdt een z750 en dat ding heeft ook behoorlijke koppel.
 
Back
Naar boven