XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Steentjes op de baan zijn echt levensgevaarlijk, vooral voor ik als noob. Eergisteren nog op een landweggetje bijna op me zak gegaan :o Was de eerste keer dat ik effe controle verloor, volgende keer iets later de gas opentrekken na de bocht. Maar de baan vroeg er echt om, om effe te cruizen :cool:
 
ja lol, ik reed ook te langzaam over die landweggetjes, maar wist de maximumsnelheid niet, achteraf had ik gewoon goed moeten scheuren daar. dat willen ze zien. later zei hij dat het de bedoeling was dat je voor elke bocht goed doorremt, de bocht inschat kwa vuil en dan de bocht neemt, ligt er niks op de weg dan goed gas bijgeven, ligt er wel wat op de weg, rustig doorrijden. later nog geoefend en toen ging het wel wat beter.

je uitslagformulier krijg je in principe toegemaild... en anders zal je rijschoolhouder het wel hebben.

als je de maximum snelheid al niet weet zegt al genoeg :P
ik moes altijd wat vlotter rijden van men instructeur ( 5 km harder dan toegestaan )

afrijden en besluiten is sowieso k*t
ik rij hier al een tijdje ( auto ) en gaat prima hoef nooit na te denken
alleen bij het afrijden met de motor moet je ook nog is nadenken over wat zou die examinator vinden
 
als je de maximum snelheid al niet weet zegt al genoeg :P
ik moes altijd wat vlotter rijden van men instructeur ( 5 km harder dan toegestaan )

afrijden en besluiten is sowieso k*t
ik rij hier al een tijdje ( auto ) en gaat prima hoef nooit na te denken
alleen bij het afrijden met de motor moet je ook nog is nadenken over wat zou die examinator vinden
mwah, ik twijfelde of het 60 of 80 was, had dat bord gewoon gemist, maar reed er dus wel 15 minuten.

mja zowieso, rij voor m'n werk ong 6u per week brommer in het centrum, al 3 jaar lang en daarnaast nog regelmatig op m'n eigen brommer. tot nog toe 1 ongeluk waar anderen bij betrokken waren. (afslaande auto die ik inhaalde, fout van de auto dus) en verder 1x een glijertje doordat ik te lui was om m'n achterband te vervangen. dus denk dat ik wel redelijke verkeerservaring/inzicht heb. maar die gasten willen alles precies op hun manier zien en het moet perfect, anders is het niet goed. dat vind ik onzinnig.
 
Steentjes op de baan zijn echt levensgevaarlijk, vooral voor ik als noob. Eergisteren nog op een landweggetje bijna op me zak gegaan :o Was de eerste keer dat ik effe controle verloor, volgende keer iets later de gas opentrekken na de bocht. Maar de baan vroeg er echt om, om effe te cruizen :cool:

Daarom ook voor zorgen dat je al gas kan geven in de bocht, je moet ook niet proberen om zonder gas in een bocht te gaan :D

Btw zijn hier ook rijders in de omgeving groningen ?
 
je uitslagformulier krijg je in principe toegemaild... en anders zal je rijschoolhouder het wel hebben.
Geen mail gehad, dan zal mijn rijschool 'm wel hebben. Met AVB kreeg ik wel een mailtje van het CBR dat ik was geslaagd.
 
Daarom ook voor zorgen dat je al gas kan geven in de bocht, je moet ook niet proberen om zonder gas in een bocht te gaan :D

Btw zijn hier ook rijders in de omgeving groningen ?
???

Waar staat dat ik zonder gas de bocht inging, zag gewoon te laat dat er kiezeltjes lagen :o

Anyhow heb ik op het gemeentenhuis ook men vast motorijbewijs gekregen. En blijkbaar gaat de "2-jaar-regeling" pas in vanaf je vast rijbewijs. Maarja kan toch al lekker cruizen met deze -25kw bike :cool:
 
Oh omdat je zei dat je later het gas ging opentrekken nadat je aan het einde van de bocht kwam. Ik had laast ook nog een gevaarlijke situatie was ook op een lange bocht naar links, maar de auto voor mij was aardig sloom door de bocht, ik ging dus maar even rustig rijden om zo lekker snel door de bocht te rijden zodat de auto mij niet hindert. Wat ik dus niet wist is dat de auto voorang moest verlenen aan een andere auto die als eerste over de brug mocht. Auto stond dus stil en ik kwam er aanrijden. Ik moest dus aardig krachtig remmen in de bocht. Ging maar net goed haha
 
Speciaal afstand groter maken tussen je voorligger doe ik ook wel vaak :D
 
Oh omdat je zei dat je later het gas ging opentrekken nadat je aan het einde van de bocht kwam. Ik had laast ook nog een gevaarlijke situatie was ook op een lange bocht naar links, maar de auto voor mij was aardig sloom door de bocht, ik ging dus maar even rustig rijden om zo lekker snel door de bocht te rijden zodat de auto mij niet hindert. Wat ik dus niet wist is dat de auto voorang moest verlenen aan een andere auto die als eerste over de brug mocht. Auto stond dus stil en ik kwam er aanrijden. Ik moest dus aardig krachtig remmen in de bocht. Ging maar net goed haha

Voortaan dus beter vooruit kijken, en als het een blinde bocht is nooit een gokje wagen op vrij spel.
Ervaring komt met de jaren...
 
Wie rijd er hier met een quad? Dit is mijn machine:

Fotos-0004.jpg

Fotos-0002.jpg

Fotos-0003.jpg

Fotos-0001.jpg
 
Lijkt me vet man, niet moeilijk om tegen hoge snelheden een bocht te pakken?

Vroeger had een vriend van me zo'n 50cc quadje, veel met liggen spelen toen :cool:
 
Lijkt me vet man, niet moeilijk om tegen hoge snelheden een bocht te pakken?

Vroeger had een vriend van me zo'n 50cc quadje, veel met liggen spelen toen :cool:

Op de verharde weg is het wel moeilijk om een bocht op hoge snelheid te pakken, een quad is niet zo wendbaar als een moto. Maar op bosweg gaat dat toch wel aardig goed, driften enzo...

Ik heb een 250cc dat is niet zo zwaar maar dat gaat toch al aardig. Mssn dat ik over enkele jaren een 450 ga kopen.
 
vandaag afgereden, kon alleen dat kenteken niet helemaal goed lezen voor de ogentest

maar de rit zelf ging goed, dus geslaagd :D

nu alleen even in afwachting van het CBR, moet ik een ogentest laten doen daarna kan ik me rijbewijs gaan halen
 
wat vinden jullie van die 180cc/200cc/etc motorscooters zoals dit?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

geen heel hoge top maar qua optrekken aardig snel.
 
wat vinden jullie van die 180cc/200cc/etc motorscooters zoals dit?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

geen heel hoge top maar qua optrekken aardig snel.

Koop gewoon een echte motor. Als je 16 bent vind je dit nog vet, maar als je je motor rijbewijs hebt wil je niet meer als scooter rijder gezien worden.
 
oke, miss maar 1% dat ik zon ding later thuis heb staan, aangezien een groot publiek zon ding wil pikken en er alles voor doet om er aan te komen.

Motor is dus leuker als zon ding waarschijnlijk?
 
wat vinden jullie van die 180cc/200cc/etc motorscooters zoals dit?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

geen heel hoge top maar qua optrekken aardig snel.
in de stad ideaal, voor lange afstanden wat minder

oke, miss maar 1% dat ik zon ding later thuis heb staan, aangezien een groot publiek zon ding wil pikken en er alles voor doet om er aan te komen.

Motor is dus leuker als zon ding waarschijnlijk?
klopt, ze zij nogal gewild onder bepaalde groepen in de bevolking.

denk dat je op een knappe motor stukken meer fun gaat hebben ja, veeeel meer koppel.
 
oke, miss maar 1% dat ik zon ding later thuis heb staan, aangezien een groot publiek zon ding wil pikken en er alles voor doet om er aan te komen.

Nee, dat is nou net NIET de reden. :o
 
wat vinden jullie van die 180cc/200cc/etc motorscooters zoals dit?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

geen heel hoge top maar qua optrekken aardig snel.

:D collega van me heeft er een , leuk voor in de stad, maar niet vooruit te branden vergeleken bij een fatsoenlijke motor
 
Back
Naar boven