Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Mooie motor zeker mooie kleur.
    Is die Honda ook van jou:p?
     
    Zo bro's, nu gaat het voor mij ook eindelijk beginnen: motorrijlessen!

    Ik kijk al geruime tijd mee in dit topic en had sowieso altijd al interesse in motoren, maar nog niet het rijbewijs. Op dit moment zit ik financieel wel oké en vond ik het tijd om maar eens te beginnen. Gelijk een rijschool bij me in de buurt opgezocht en gebeld, maar ik kreeg te horen dat diegene niet in de winter motorrijlessen gaf. Ook raadde hij me sterk aan om eerst het rijbewijs B te gaan halen. Naja, nu heb ik al eens een poging gedaan om me autorijbewijs te halen, maar ik vond er weinig aan dus ben gestopt. Genoeg mensen die me aanraadde toch eerst me autorijbewijs te halen, aangezien dat "praktischer" is. Echter, in dat geval staat plezier boven het praktische in mijn geval (ook aangezien me werk dichtbij mij in de buurt is).

    Toen een andere rijschool gebeld en kreeg te horen dat ik, als ik eerst m'n theorie haal, meteen kon beginnen. :) Eerst dus even me theorie zien te behalen en dan begin ik zo spoedig mogelijk!
     
    ffd1dc.jpg

    14sgmcy.jpg

    23hrij6.jpg

    154kc44.jpg


    beetje k*t foto's aangezien de camera op mijn HTC dik zuigt in vergelijking met mijn verouderde K800i, ondanks dat het beide 3,2 mp camera's zijn. Maak morgen wel betere foto's. Wil mijn motor ook een schoonmaakbeurt geven zodat alles goed glimt :)
     
    alsof het altijd nat is. dan nog, ik doe ook geen kd's en rij geen steppies aan de grond, netaan 2000km gereden, heb aan beide zijden denk ik nog 2cm over.
     
    alsof het altijd nat is. dan nog, ik doe ook geen kd's en rij geen steppies aan de grond, netaan 2000km gereden, heb aan beide zijden denk ik nog 2cm over.

    Je zal er nog versteld van staan hoe veel dieper je zal moeten gaan om die 2 cm weg te krijgen. Niet dat dat zo belangrijk is, mensen fixeren zich daar veel te veel op.
     
    Je zal er nog versteld van staan hoe veel dieper je zal moeten gaan om die 2 cm weg te krijgen. Niet dat dat zo belangrijk is, mensen fixeren zich daar veel te veel op.
    dat weet ik, moeten sowieso nieuwe banden op, heb nog wat modificaties aan de vering in petto en bovenal veel oefening.
    maar dat was het punt ook niet. punt was dat je redelijk schuin kunt, zelfs met dit weer en dat die schaamranden van gorrillor ook echt wel kleiner gaan worden als ie even een paar honderd km erop zet.
     
    alsof het altijd nat is. dan nog, ik doe ook geen kd's en rij geen steppies aan de grond, netaan 2000km gereden, heb aan beide zijden denk ik nog 2cm over.

    klopt maar als het droog is wil het niet zeggen dat je plat door de bocht kan, als het wegdek koud is zijn je banden ook koud en heb je dus minder grip.

    Laatst reed ik in de avond naar huis, ging de bocht om en voelde mijn achterband een beetje wegglijden, heel raar gevoel was het, Ik dacht ohnee me achterband is lek, maar nee hoor helemaal niet lek. Maar zo voelde het wel haha.
     
    klopt maar als het droog is wil het niet zeggen dat je plat door de bocht kan, als het wegdek koud is zijn je banden ook koud en heb je dus minder grip.

    Laatst reed ik in de avond naar huis, ging de bocht om en voelde mijn achterband een beetje wegglijden, heel raar gevoel was het, Ik dacht ohnee me achterband is lek, maar nee hoor helemaal niet lek. Maar zo voelde het wel haha.
    heb dat regelmatig, schijnt dat ik dropveters om m'n velgen heb liggen :D
     
    Kheb zin in volgend jaar, dan heb ik teminste nog lef om een bocht steeds platter te pakken, maja nu neem ik het risico liever niet, Ligt ook tering veel olie op de weg daarmee moet je ook uitkijken.
     
    kwam vandaag nog een accu tegen op een rotonde :roflol: weet niet hoe je zoiets kwijt kunt raken en niet missen, maar t zal wel.

    heb 'm maar ff aan de kant gelegd.
     
    De achterband was gloednieuw toen de motor bij de dealer vandaan kwam en heb er pas een paar honderd km mee gereden. Ik doe dus sowieso nog even rustig aan vanwege het laagje dat er op zit ivm gladheid.

    Afgelopen week zijn er maar enkele goede dagen geweest om te rijden. Voor de rest regen en natte sneeuw.

    @baka boko, Leuke fiets!
     
    De achterband was gloednieuw toen de motor bij de dealer vandaan kwam en heb er pas een paar honderd km mee gereden. Ik doe dus sowieso nog even rustig aan vanwege het laagje dat er op zit ivm gladheid.

    Afgelopen week zijn er maar enkele goede dagen geweest om te rijden. Voor de rest regen en natte sneeuw.

    @baka boko, Leuke fiets!

    Wat je kan doen om dat laagje gladheid eraf te krijgen alvorens je echt platgaat is met heel fijn schuurpapier erover gaan. Is natuurlijk niet de bedoeling zo je schaamranden weg te krijgen, maar maakt het wel veiliger als je van plan bent plat te gaan.
     
    Wat je kan doen om dat laagje gladheid eraf te krijgen alvorens je echt platgaat is met heel fijn schuurpapier erover gaan. Is natuurlijk niet de bedoeling zo je schaamranden weg te krijgen, maar maakt het wel veiliger als je van plan bent plat te gaan.

    Ik wacht sowieso tot het beter weer is en ik wat meer ervaring heb voor ik 'm wat platter door de bocht ga gooien :) Maar bedankt voor de tip.
     
    Schuurpapier geeft ook niet echt een lekkere indicatie.

    Het beste rijd je de eerste 50km heel rustig door de bochten en dan ga je (als je bandjes warm zijn) elke 25-50km wat platter. Bij de 300km zijn ze ongeveer silicone vrij en kan je plat gaan.
    Zo heb ik ze altijd ingereden en nooit een vervelende ervaring gehad. Als je ze maar goed warm rijdt en niet meteen de grens opzoekt.
     
    Nu willen ze misschien apk voor motoren. Echt kansloos, ze hebben weer iets gevonden om de staatskas te spekken.. Dat dit maar niet wordt doorgevoerd
     
    Nu willen ze misschien apk voor motoren. Echt kansloos, ze hebben weer iets gevonden om de staatskas te spekken.. Dat dit maar niet wordt doorgevoerd
    dat geld gaat niet naar de staatskas, maar naar de autobedrijven en de rdw.
     
    Ok ik dacht dat het geld voor de keuring zelf ook gedeeltelijk naar de staat ging.

    Maar dit moet alleen al niet doorgevoerd worden omdat het klote is voor mensen die dingen aan hun motor hebben veranderd. Dan moet je hem ieder jaar terugbouwen.
     
    Back
    Naar boven