Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

mja tremendes rijdt ook geen racer he dus dan ben je al minder snel geneigd om zon poserpak te kopen

/wil zelf uiteraard wel poserpakkie

Nee idd..dat staat ook niet op zo'n oldtimer. En als alternatief zo'n brave 3-kwart huisvader motorpak vindt ik ook niks.
 
Iemand die me zo wat kan vertellen wat het totale kostenplaatje +- is voor een pak, helm, handschoenen, schoenen, verzekering (ninja 250R),... ?

Ik twijfel nog wat tussen dit of een auto :-/
 
Laatst bewerkt:
tussen de 700 en 1500 euro.
 
Iemand die me zo wat kan vertellen wat het totale kostenplaatje +- is voor een pak, helm, handschoenen, schoenen, verzekering (ninja 250R),... ?

Ik twijfel nog wat tussen dit of een auto :-/

Ik denk dat het beter is om eerst auto te rijden, om zo meer verkeersinzicht op te bouwen. Ik heb ook heel erg zitten twijfelen over wat ik nu eerst wilde halen. Ben achteraf blij dat ik eerst auto gehaald heb. (moet wel zeggen dat ik zo ongeveer meteen na mijn auto motor ben gaan halen)

Verder is een auto praktischer, niet zo afhankelijk van het weer, je kunt mensen/dingen meenemen. Maar: je staat altijd te wachten bij stoplichten en in files.

Voor mij is motorrijden veel meer waard dan autorijden, puur door de fun-factor, maar dit is voor iedereen anders.

Bekijk de voor en nadelen eens en kijk wat het best bij je past voor nu.
 
Iemand die me zo wat kan vertellen wat het totale kostenplaatje +- is voor een pak, helm, handschoenen, schoenen, verzekering (ninja 250R),... ?

Ik twijfel nog wat tussen dit of een auto :-/

Ben gelijk voor Motor gegaan. Mss niet de slimste keuze, maar zeker wel de leukste! Kwa verkeersinzicht had ik 0, ook brommer ervaring niet. Vandaar dat de kosten van rijbewijs wat hoger opliepen.

Kwa kosten. Ik was iets meer dan 500 euro kwijt voor pak, helm, laarzen, handschoenen. Verzekering 20 euro per maand wa+ en dan wegen belasting 90 euro per jaar. Dat kost dus geen drol, enige wat redelijk wat geld kost is onderhoud. Maar hoe meer jezelf doet hoe minder het kost uiteraard.
 
Hoewel ik graag motor rijd, zou ik toch voor een auto kiezen. Vele malen praktischer.

Mijn kosten:

- rijbewijs 1000
- pak/helm/laarzen enz 1000
- motor 3000
- verzekering 15 euro per maand & wb 80 (geloof ik).
 
Laatst bewerkt:
gelijk voor je motor gaan veel leuker, auto kan dan wle praktisch zijn maarja file's, parkeergeld etc al die onzin. Ik was voor mn rijbewijs 1000 kwijt excl de examens, dus 1500 ongeveer totaal. Pak kan je zo duur maken als je wilt, denk dat je voor 200 klaar kan zijn alleen na een tijdje zal je wel iets nieuwers willen wss.

veel plezier iig
 
Haha een dame in dit topic!
Zit er over na te denken om zelf voor mijn motorrijbewijs te gaan over een tijdje, want ik moet voor mijn werk OF veel met het Ov OF in de file staan. Met een motor kan ik zo door de file scheuren.

Wat raden jullie aan met motor rijles, pak enzo al kopen of eerst kijken hoe het bevalt? En hoe veel lessen heb je ongeveer nodig? Ik had voor mijn auto iets van 45 lessen nodig en 5 keer afrijden om te slagen... :eek:

Ik ben ook heel klein (1,62) heeft dat nadelen met rijlessen?
 
Laatst bewerkt:
Met een motor kan ik zo door de file scheuren.
Vergis je daar niet al te hard in ;)

Eerst maar eens kijken of je het wat vindt voordat je van alles aan gaat schaffen zou ik zeggen...

---------- Toegevoegd om 10:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

Oh, en tweede dame in dit topic: na aantal jaren trouw achterop zitten met eigen pak / helm etc. en een motor in de tuin hebben staan waar ik ook op kan rijden (qua hoogte etc) wil ik binnenkort ook met lessen beginnen.
 
Haha een dame in dit topic!
Zit er over na te denken om zelf voor mijn motorrijbewijs te gaan over een tijdje, want ik moet voor mijn werk OF veel met het Ov OF in de file staan. Met een motor kan ik zo door de file scheuren.

Wat raden jullie aan met motor rijles, pak enzo al kopen of eerst kijken hoe het bevalt? En hoe veel lessen heb je ongeveer nodig? Ik had voor mijn auto iets van 45 lessen nodig en 5 keer afrijden om te slagen... :eek:

Ik ben ook heel klein (1,62) heeft dat nadelen met rijlessen?


Hoor jij wel in het verkeer thuis dan?
Haha
 
Ik ga volgende week de Mergellandroute eens proberen, heeft iemand die al eens gedaan hier?
 
Ben gelijk voor Motor gegaan. Mss niet de slimste keuze, maar zeker wel de leukste! Kwa verkeersinzicht had ik 0, ook brommer ervaring niet. Vandaar dat de kosten van rijbewijs wat hoger opliepen.

Kwa kosten. Ik was iets meer dan 500 euro kwijt voor pak, helm, laarzen, handschoenen. Verzekering 20 euro per maand wa+ en dan wegen belasting 90 euro per jaar. Dat kost dus geen drol, enige wat redelijk wat geld kost is onderhoud. Maar hoe meer jezelf doet hoe minder het kost uiteraard.

Wowh best cheapy verzekering voor een R6. Wel lekker

IK ben ook als eerst voor mijn motor gegaan toen ik 18 was. Ik ben nu bezig met mijn auto rijbewijs, maar ik merk goed de gevolgen ervan. Ik ben veelste gehaast aan het rijden met de auto, zit me vollebak te irriteren hoe traag alles gaat. Daardoor zit ik nu al op 35 lessen. Terwijl ik op de motor met 20 lessen klaar was.

Mijn kosten waren toen overigens
20 euro verzekering
800 euro pak
130 euro handschoenen+40 euro winterhandschoenen
220 euro laarzen
250 euro helm

Daarnaast wel 500 euro per jaar kwijt aan onderhoud.
 
z1000;5734492[B zei:
]Wowh best cheapy verzekering voor een R6. Wel lekker[/B]

IK ben ook als eerst voor mijn motor gegaan toen ik 18 was. Ik ben nu bezig met mijn auto rijbewijs, maar ik merk goed de gevolgen ervan. Ik ben veelste gehaast aan het rijden met de auto, zit me vollebak te irriteren hoe traag alles gaat. Daardoor zit ik nu al op 35 lessen. Terwijl ik op de motor met 20 lessen klaar was.

Mijn kosten waren toen overigens
20 euro verzekering
800 euro pak
130 euro handschoenen+40 euro winterhandschoenen
220 euro laarzen
250 euro helm

Daarnaast wel 500 euro per jaar kwijt aan onderhoud.

Ik betaal voor mijn cbr900 rr en zxr400 iets van 10 e per maand. Voor mijn cr250 dacht ik 16 euro. Dus valt toch wel mee met dat cheapy?
 
Ik ben nu bezig met mijn auto rijbewijs, maar ik merk goed de gevolgen ervan. Ik ben veelste gehaast aan het rijden met de auto, zit me vollebak te irriteren hoe traag alles gaat.

Ik was eens naar de supermarkt in mn suzuki swift 1.0 nadat ik een lange motorrit gemaakt had, en ik zat nog helemaal in die mood. Stond er een langzame file achter een vuilniswagen, dus ik er direct omheen, vergetende dat ik nu niet in 3.1 op de honderd zat maar nu eerder in 23s :p Halverwege realiseerde ik me dat pas en tijdens het schakelen druk ik nog perongeluk op de claxon. Van de andere kant kwam een vrachtwagen, maar heb het echt nog maar net kunnen halen. Damn niet goed voor je hart, maar gebeurt me niet nog een keer
 
Ik was eens naar de supermarkt in mn suzuki swift 1.0 nadat ik een lange motorrit gemaakt had, en ik zat nog helemaal in die mood. Stond er een langzame file achter een vuilniswagen, dus ik er direct omheen, vergetende dat ik nu niet in 3.1 op de honderd zat maar nu eerder in 23s :p Halverwege realiseerde ik me dat pas en tijdens het schakelen druk ik nog perongeluk op de claxon. Van de andere kant kwam een vrachtwagen, maar heb het echt nog maar net kunnen halen. Damn niet goed voor je hart, maar gebeurt me niet nog een keer

Snellere auto kopen ;).
 
Ik betaal voor mijn cbr900 rr en zxr400 iets van 10 e per maand. Voor mijn cr250 dacht ik 16 euro. Dus valt toch wel mee met dat cheapy?

Welke verzekering zit je:D?

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

Ik was eens naar de supermarkt in mn suzuki swift 1.0 nadat ik een lange motorrit gemaakt had, en ik zat nog helemaal in die mood. Stond er een langzame file achter een vuilniswagen, dus ik er direct omheen, vergetende dat ik nu niet in 3.1 op de honderd zat maar nu eerder in 23s :p Halverwege realiseerde ik me dat pas en tijdens het schakelen druk ik nog perongeluk op de claxon. Van de andere kant kwam een vrachtwagen, maar heb het echt nog maar net kunnen halen. Damn niet goed voor je hart, maar gebeurt me niet nog een keer

Haha dat scheelt nog al :P
 
Ik denk dat het beter is om eerst auto te rijden, om zo meer verkeersinzicht op te bouwen. Ik heb ook heel erg zitten twijfelen over wat ik nu eerst wilde halen. Ben achteraf blij dat ik eerst auto gehaald heb. (moet wel zeggen dat ik zo ongeveer meteen na mijn auto motor ben gaan halen)

Verder is een auto praktischer, niet zo afhankelijk van het weer, je kunt mensen/dingen meenemen. Maar: je staat altijd te wachten bij stoplichten en in files.

Voor mij is motorrijden veel meer waard dan autorijden, puur door de fun-factor, maar dit is voor iedereen anders.

Bekijk de voor en nadelen eens en kijk wat het best bij je past voor nu.
Ik heb mijn autorijbewijs al zo'n 9 maanden en ik heb toch al wat kilometers gemaakt en ik rijd ook graag met de auto maar met een motor lijkt me gewoon nog leuker!
En meestal kan ik hier thuis wel een auto lenen als ik ergens heen wil maar naar volgende jaar toe enzo (verder studeren) zou het wel handiger zijn om eigen vervoer te hebben anders moet ik zo lang op de trein/bus/tram zitten...

Ben gelijk voor Motor gegaan. Mss niet de slimste keuze, maar zeker wel de leukste! Kwa verkeersinzicht had ik 0, ook brommer ervaring niet. Vandaar dat de kosten van rijbewijs wat hoger opliepen.

Kwa kosten. Ik was iets meer dan 500 euro kwijt voor pak, helm, laarzen, handschoenen. Verzekering 20 euro per maand wa+ en dan wegen belasting 90 euro per jaar. Dat kost dus geen drol, enige wat redelijk wat geld kost is onderhoud. Maar hoe meer jezelf doet hoe minder het kost uiteraard.

Ik volg autotechnieken als studierichting dus zelf moet ik ook al één en ander gedaan krijgen.

Hoewel ik graag motor rijd, zou ik toch voor een auto kiezen. Vele malen praktischer.

Mijn kosten:

- rijbewijs 1000
- pak/helm/laarzen enz 1000
- motor 3000
- verzekering 15 euro per maand & wb 80 (geloof ik).
Hoeveel uur heb jij dan lessen genomen dat je op €1000 uitkomt? En ook examen met de rijschool?

gelijk voor je motor gaan veel leuker, auto kan dan wle praktisch zijn maarja file's, parkeergeld etc al die onzin. Ik was voor mn rijbewijs 1000 kwijt excl de examens, dus 1500 ongeveer totaal. Pak kan je zo duur maken als je wilt, denk dat je voor 200 klaar kan zijn alleen na een tijdje zal je wel iets nieuwers willen wss.

veel plezier iig

Verzekering is precies nog niet zo duur als ik dacht! Wat enkel maar positief is :D
Morgen eens navragen wat dat mij hier (in België) ongeveer zou kosten.

Bedankt voor jullie reactie's!
 
Ik heb 7x 1.5 uur les gehad + examens = 1000 euro. Maar volgens had ik best wel wat aanleg, ook als ik het met anderen van die rijschool vergeleek.
 
Back
Naar boven