AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

  • hahaha sta je ff voor lul, word je eruit gereden door een 250 cc aprilia bij het stoplicht. man wat voel je je dan k*t

    :roflol: Ik zie ook gewoon echt iemand voor me die serieus dit kitje koopt en vervolgens zijn haya.
     
    ey heren wat hebbie allemaal nodig voor lessen ??

    eh helm, stevige schoenen, handschoenen ( maakt t nog uit watvoor ) jas hebben ze daar denk k wel

    ga deze of volgende week ff langs voor mn eerste les aan te vragen

    haleluja!!!!!!!! :D
     
    Ik heb alleen eigen schoenen nodig
     
    eh helm, stevige schoenen, handschoenen ( maakt t nog uit watvoor ) jas hebben ze daar denk k wel

    Zou me toch zelf een motorvest kopen, heb je later toch nodig.

    Anders mag je zo'n lekker bezweette vest aandoen waar je voorganger 4u rijles in de 'verfrissende' zon mee heeft gehad.

    :D
     
    Zou me toch zelf een motorvest kopen, heb je later toch nodig.

    Anders mag je zo'n lekker bezweette vest aandoen waar je voorganger 4u rijles in de 'verfrissende' zon mee heeft gehad.

    :D

    nou ja dat probleem is dat ik nog niet helemaal weet welke kleur de motor wordt

    en wil natuurlijk wel in sT rijden :roflol:
     
    koop gewoon een goed jack en een goede broek hoeft echt niet meer te kosten dan 200 euro.

    Maar bespaar absoluut niet op goede beschermende kleding als je je rijbewijs hebt. Ik neem aan dat je een racer koopt als jeje rijbewijs gehaald hebt.

    1. een perfect passende zker niet te ruime glasfiber helm
    2. Een pak uit 1 of 2 delen van een goed merk met beschermende delen op de goede plekken.
    3. Goede handschoenen met knokkel bescherming meestal een carbon beschermend gedeelte op je knokkels.
    4. Goede leren laarzen die halverwege je scheenbenen komen en die je enkel goed beschermen.

    Deze bovenstaande dingen kunnen namelijk je leven redden.

    En btw heb je weleens iemand gezien die een schuivertje maakt e met 120 met een spijkerbroek aan, ik zeg je dat is niet lekker en je wordt waarschijnlijk opgenomen in het brandwonden centrum te Beverwijk voor een aantal huidtransplantaties.

    Ik ben eind januari gecrasht en hard ook en ik was dolblij dat ik goede kleding aanhad anders was het een stuk vervelender afgelopen met me.
     
    Ik ben het geheel eens met Bur.
    Mijn onderbeen heeft 7 kleuren. Heb littekens vanaf mijn enkel tot aan mijn lies.
    Was 70% geschaafd!
     
    Vergeet ook niet dat je niet bent verzekerd als je meer dan 25kw rijd!
    dat is nou juist het punt, die motor geeft gewoon 25kw, geen probleem, maar op het kentekenbewijs staat 28 omdat ie zo is ingevoerd.
     
    koop gewoon een goed jack en een goede broek hoeft echt niet meer te kosten dan 200 euro.

    Maar bespaar absoluut niet op goede beschermende kleding als je je rijbewijs hebt. Ik neem aan dat je een racer koopt als jeje rijbewijs gehaald hebt.

    1. een perfect passende zker niet te ruime glasfiber helm
    2. Een pak uit 1 of 2 delen van een goed merk met beschermende delen op de goede plekken.
    3. Goede handschoenen met knokkel bescherming meestal een carbon beschermend gedeelte op je knokkels.
    4. Goede leren laarzen die halverwege je scheenbenen komen en die je enkel goed beschermen.

    Deze bovenstaande dingen kunnen namelijk je leven redden.

    En btw heb je weleens iemand gezien die een schuivertje maakt e met 120 met een spijkerbroek aan, ik zeg je dat is niet lekker en je wordt waarschijnlijk opgenomen in het brandwonden centrum te Beverwijk voor een aantal huidtransplantaties.

    Ik ben eind januari gecrasht en hard ook en ik was dolblij dat ik goede kleding aanhad anders was het een stuk vervelender afgelopen met me.



    Is zo'n rugbeschermer nou echt een "must"? Ik zie veel (sport)motoren rijden, maar het valt me op dat maar weinig mensen zo'n rugbeschermer hebben (of ik kijk verkeerd!?)

    [Afbeelding niet meer beschikbaar]
     
    Is zo'n rugbeschermer nou echt een "must"? Ik zie veel (sport)motoren rijden, maar het valt me op dat maar weinig mensen zo'n rugbeschermer hebben (of ik kijk verkeerd!?)

    [Link niet meer beschikbaar]

    die dingen zitten volgens mij alleen op overalls, niet op combipakken

    of heb k t nou fout
     
    Zo'n racebult is airodynamica.. Rugprotector ziet er anders uit.

    rugprotector%20de%20luxe%20Eur%2069,00.jpg
     
    Laatst had ik een keer een jas aangepast, daar zat wel een plaat over je hele rug, maar niet zoals DvO hier laat zien
     
    Kan hoor Siroj, je hebt ze ook met backprotectors al in je pak.
     
    ey heren wat hebbie allemaal nodig voor lessen ??

    eh helm, stevige schoenen, handschoenen ( maakt t nog uit watvoor ) jas hebben ze daar denk k wel

    ga deze of volgende week ff langs voor mn eerste les aan te vragen

    haleluja!!!!!!!! :D

    Je hebt schoenen nodig die boven je enkel uitkomen. De rest hebben ze als het goed is al op de rijschool.

    (ik heb mezelf wel alvast een helm gekocht, dat is veel fijner dan zo'n netje over je hoofd trekken.)
     
    Er zit ook water in die race bult bij de coureurs.

    Weet iemand nog een Mille R te koop van '00 t/m '03 voor rond de € 7000,-
     
    Scaleo : importeren.


    Die bult achter op een race pak kan ook problemen geven als hij te klein is (zoals op veel pakken) en je zo dus je nek knapt als je op je rug valt.
     
    Scaleo : importeren.


    Die bult achter op een race pak kan ook problemen geven als hij te klein is (zoals op veel pakken) en je zo dus je nek knapt als je op je rug valt.

    Nah, ik heb geen zin om 500 km te rijden om er een in Duitsland te halen.
     
    Oké, ik heb mogelijkheid tot een deal met mijn instructeur..

    - Ik neem rijlessen op 20 jarige leeftijd en doe mijn examen licht (nu dus)
    - Hij zoekt voor mij een motor op 25kw (die koop ik dan van hem)
    - Ik doe mijn examen opnieuw op zware motor (in januari) (200 euro inc. een les met alle oefeningen doornemen, etc. etc.)
    - Hij neemt de 25kw motor van mij terug, voor max 200 euro minder

    De motor die het wordt is wss iets in de trend van een CB500 oid...

    Zou dus voor 400 euro extra dit jaar al kunnen rijden tot januari

    Goede deal? Slechte Deal? WaaroM?!
     
    wat zijn zoal de prijzen van de verzekering voor een 25kw??!!
    want binnekort ga ik daar mee beginnen dus zou ik het graag weten.
    vg
     
    wat zijn zoal de prijzen van de verzekering voor een 25kw??!!
    want binnekort ga ik daar mee beginnen dus zou ik het graag weten.
    vg

    rond de 180 ben ik kwijt dacht ik. WA voor een jaar. Dus niet allrisk enzo he ;)

    @ Siroj, ik zou het wel doen, voor 400 euro een jaartje rijden vind ik nog wel te overzien, de rijervaring die je opdoet is best belangrijk.
     
    Back
    Naar boven