MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

wat een onzin, valblokken zijn om je blok te beschermen.....

valblokken zijn op lagere snelheid (mits je net gunstig valt) in staat om je motor in totaal te beschermen. Als de valblokken op de goede locatie zitten beschermen ze je frame,kuipen voor groot deel, etc. etc.

Als je te hard gaat kun je beter hopen dat je niet te sterke bouten/valblokken hebt en dat het afbreekt want anders KOST het je vaak je blok (frame knikt en duwt zich in kop/kleppendeksel) en is hij per direkt total.

En als ze op de foute lokatie zitten dan kunnen ze er voor zorgen da tje motor om klapt en op beide zijde's schade heeft etc. etc.

Je moet geluk hebben met valblokken, niet meer, niet minder.

En zo'n rijsT ? het is net wat men altijd zegt, het overkomt altijd iemand die voorzichtig en met verstand rijd en de malloten komen er "vaak" goed mee weg (of het gaat compleet fout enkel dan is het te hopen dat men niemand mee neemt)

• Topic Starter Topic Starter
Goede en duidelijke uitleg, karma ;)

En zo'n rijsT ? het is net wat men altijd zegt, het overkomt altijd iemand die voorzichtig en met verstand rijd en de malloten komen er "vaak" goed mee weg (of het gaat compleet fout enkel dan is het te hopen dat men niemand mee neemt)

Dit vind ik dikke onzin. Als iemand op een normale manier deelneemt aan het verkeer, en gewoon z'n gezond verstand gebruikt dan is de kans op een ongeluk gewoon een stuk kleiner. Sowieso, waarom denk je dat er regels zijn in het verkeer ? Volgens mij zijn die er ook om de verkeersveiligheid te bevorderen. Maar ja, voor jou geldt dat waarschijnlijk niet ?

Als je dit niet in kunt zien dan ben je toch behoorlijk naïef in mijn ogen. De openbare weg is geen race-parcours waar je mensen op die manier kunt gaan inhalen. Uiteraard gaat dit heel vaak goed, dat is wel te zien op de filmpjes. Maar als een andere weggebruiker één verkeerde handeling verricht, waarop je niet meer tijdig kunt reageren door de te hoge snelheid, zal het waarschijnlijk einde oefening zijn. Maar ja, niet voor jou "Capoeirist", want jij bent een überchauffeur. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Relax CoD, wind je niet zo op man :cool:. Jullie hebben beide een goed punt, denk daaraan.
Capoeirist bedoeld ook niet dat hij zo rijd, maar dat het altijd degene overkomt die zich wel netjes aan de regels houdt en niet degene die de ene regel na de ander overtreed.
Maarja om CoD zijn argument wat steun te geven:

Dit vind ik dikke onzin. Als iemand op een normale manier deelneemt aan het verkeer, en gewoon z'n gezond verstand gebruikt dan is de kans op een ongeluk gewoon een stuk kleiner.....

Idd een stuk kleiner, maar iemand die ik ken is dus wel ff geschept toen hij zo'n koekblik ging inhalen. Die kerel voor hem deed beetje vaag snelheid / slingeren enzo, dus toen ging hij hem inhalen was er een weggetje naar links klapt die auto hem zo daar heen terwijl die gast hem aan het inhalen is.

Duurt nog wel ff voordat hij er weer bovenop is, als het al weer helemaal goed komt ziet er iig niet goed uit. :mad:

wat een onzin, valblokken zijn om je blok te beschermen.....

valblokken zijn op lagere snelheid (mits je net gunstig valt) in staat om je motor in totaal te beschermen. Als de valblokken op de goede locatie zitten beschermen ze je frame,kuipen voor groot deel, etc. etc.

Als je te hard gaat kun je beter hopen dat je niet te sterke bouten/valblokken hebt en dat het afbreekt want anders KOST het je vaak je blok (frame knikt en duwt zich in kop/kleppendeksel) en is hij per direkt total.

En als ze op de foute lokatie zitten dan kunnen ze er voor zorgen da tje motor om klapt en op beide zijde's schade heeft etc. etc.

Je moet geluk hebben met valblokken, niet meer, niet minder.

En toch zijn ze om je blok te beschermen.
De meeste valblokken zijn zo klein dat ze 1mm buiten je kappen uitsteken.
Daar bescherm je geen kap mee maar wel je blok bij schuivers

Geen valblok = een schuiver en hij schuift over je blok heen

Mijn Bike design doppen steken zo'n 5 cm langs beide zijden van de carnage uit.

4c9w45t.jpg

Ja en teflon blokken ook.

Maar heb t over die kleintjes bv van yamaha

13550622.gif

A ja, die zullen inderdaad de carnage niet zo goed beschermen.

yamaha eigen dan misschien, maar alle andere doppen steken ver genoeg uit om alles te beschermen op lage snelheid mits geen pech.

En je blok beschermen.. daar zijn speciale carter deksels voor als je geld over hebt :)

Cod : Ik bedoel dus idd dat het juist iedereen overkomt die veiligrijden ipv de malloten die vollegas tussen 2 auto's gaan inhalen of vol gas geven in bbk etc.
net als dat jan met de pet gepakt word voor een snoepje pikken maar de grote dieven er met tonnen vandoor gaan.. :)

Someone heeft het dus correct :) thanks (moe tpunten verdelen etc etc)

Pff juist geen bescherming. Laat de motor dan maar total loss zijn. Beur je tenminste je geld!
En anders kun je een schade motor opknappen!!!

Pff juist geen bescherming. Laat de motor dan maar total loss zijn. Beur je tenminste je geld!

Bij te hoge snelheid krijg je vast alles uitgekeerd van je verzekering:rolleyes:

Als motorrijder ben je veel kwetsbaarder in het verkeer ieder jaar lees ik wel berichten over automobilisten die motorrijders niet zien en ooit zat ik in een bus waarbij een wat oudere motorrijder op een rotonde reed en de bus zou de rotonde op de chauffeur had de motorrijder niet gezien en werd dus van zijn sokken gereden.
Dus in de discussie over snelheid op de openbare weg ben ik het eens, maar dat wil niet zeggen dat als er een ongeluk gebeurt het niet altijd komt door de snelheid van de motorrijder/coureur.

In Nederland misschien, ik ben eens de bocht uitgevlogen en er was enkel wat "plastiek" kapot (= de gehele kuip). Heeft me 3200 Euro gekost om hem terug in orde te zetten.

Bij een 2e schuiver bleef hij gelukkig op de baan, enkel een valblok moeten vervangen.

Cod : Ik bedoel dus idd dat het juist iedereen overkomt die veiligrijden ipv de malloten die vollegas tussen 2 auto's gaan inhalen of vol gas geven in bbk etc.
net als dat jan met de pet gepakt word voor een snoepje pikken maar de grote dieven er met tonnen vandoor gaan.. :)

Als jouw voorbeeld klopt, dan lijkt het er mij eerder aan liggen dat er meer mensen zijn die veilig proberen te rijden, dan dat er malloten zijn. Ik kan het mezelf in ieder geval niet voorstellen, dat je eerder een ongeluk krijgt wanneer je op een normale manier aan het verkeer deelneemt dan dat je als een malloot gaat rijden.

Door jezelf niet aan de verkeersregels te houden, is de kans op een ongeluk gewoon groter, aangezien de verkeersveiligheid afneemt. Dat staat gewoon vast. (vorige week nog een motorrijder gehad die hier in de buurt gewoon te hard had liggen rijden op een 60 KM weg. Er stond een zo'n zeikton waarvoor hij moest uitwijken. Tja, waarom denk je dat er een maximumsnelheid voor zo'n weg is ?)

Zo iemand dacht net als jou dat ie een professional was. (jij bent de 'grote dief' m.a.w. professional t.o.v. jan-modaal) :D

Hoe zit het nou als je alleen nog maar op 25 kw motors mag rijden? Welke leuke motors zijn er dan? Of laat je je motor gewoon begrensen?

maar dat wil niet zeggen dat als er een ongeluk gebeurt het niet altijd komt door de snelheid van de motorrijder/coureur.

Dat heb ik volgens mij ook niet gezegd. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en kan dus iedereen gebeuren.

Verder zal ik maar niet meer deze thread vervuilen met deze onzin. Iedereen heeft er gewoon zijn eigen kijk op, en ik die van jan-modaal. :D

Hoe zit het nou als je alleen nog maar op 25 kw motors mag rijden? Welke leuke motors zijn er dan? Of laat je je motor gewoon begrensen?

Hoe ik het begrepen heb kun je de meeste motor's wel laten begrenzen. Alleen hoorde ik volgens mij in dit topic, of van een vriend van me, dat je met sommige afvoerpakketten eerst contact op moet nemen met de verzekering. (omdat sommige fabrikanten blijkbaar geen originele afvoerpakketten hebben, en er dan een ander pakket moet worden gebruikt)

Bij te hoge snelheid krijg je vast alles uitgekeerd van je verzekering:rolleyes:

Als motorrijder ben je veel kwetsbaarder in het verkeer ieder jaar lees ik wel berichten over automobilisten die motorrijders niet zien en ooit zat ik in een bus waarbij een wat oudere motorrijder op een rotonde reed en de bus zou de rotonde op de chauffeur had de motorrijder niet gezien en werd dus van zijn sokken gereden.
Dus in de discussie over snelheid op de openbare weg ben ik het eens, maar dat wil niet zeggen dat als er een ongeluk gebeurt het niet altijd komt door de snelheid van de motorrijder/coureur.

Zelfs dat ja:D
Als jij kan aantonen dat jij niet de veroorzaker bent van het ongeluk, en dat je snelheid geen betrekking heeft tot het ongeval, word je vrijgepleit!

Niet alle motoren kunnen als 25kw op het kenteken geregistreerd worden. Bij sommige motoren is deeltje 3 van het kenteken niet vrij gegeven en dus kun je deze niet officieel op 25kw krijgen. Zijn verzekeringen zat die je beloven uit te betalen maar voor de wet ben je illigaal bezig.

Verder zijn er maar een paar motors die standaard onder de 25kw komen vanuit de fabriek, geloof dat er wel een paar crosmotors zijn die dat hebben.

Wil je 25kw rijden zul je moeten afvoeren, kun je zelf weten of je het helemaal legaal doet met een afvoer setje van de importeur en ook op het kenteken, of dat je gaat rijden met een uitdraai van een testbank.

Als jouw voorbeeld klopt, dan lijkt het er mij eerder aan liggen dat er meer mensen zijn die veilig proberen te rijden, dan dat er malloten zijn. Ik kan het mezelf in ieder geval niet voorstellen, dat je eerder een ongeluk krijgt wanneer je op een normale manier aan het verkeer deelneemt dan dat je als een malloot gaat rijden.

Door jezelf niet aan de verkeersregels te houden, is de kans op een ongeluk gewoon groter, aangezien de verkeersveiligheid afneemt. Dat staat gewoon vast. (vorige week nog een motorrijder gehad die hier in de buurt gewoon te hard had liggen rijden op een 60 KM weg. Er stond een zo'n zeikton waarvoor hij moest uitwijken. Tja, waarom denk je dat er een maximumsnelheid voor zo'n weg is ?)

Zo iemand dacht net als jou dat ie een professional was. (jij bent de 'grote dief' m.a.w. professional t.o.v. jan-modaal) :D

het gaat om de gezegdes :sukkeltje:

het overkomt altijd de ander, etc. etc.

Terug
Naar boven