Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Thnx! Hopelijk zitten er hier ook wat belgische motorijders..
Ik denk dat ik trouwens een site gevonden heb waar ik de belasting op inverkeerstelling kan te weten komen (BIV)

Had inderdaad een slot vergeten :)


[Link niet meer beschikbaar]
 
oordoppen koop je toch pas als je ze echt nodig hebt, als je helm gewoon stil genoeg is hoef je die dingen toch niet
 
Mensen, ik wil mijn motor verkopen, weet alleen niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Bij particuliere verkoop ben ik bang dat de potentiële koper hem platlegt, of dat hij ter plekke, of een paar dagen later gestolen wordt als ze mijn adres hebben.
De vraagprijs zal rond de €9000 zijn en ik heb geen 2de motor om er achteraan te rijden bij een proefrit.

Nu zie ik wel eens motoren bij de dealer staan "die voor een klant verkocht worden" maar daar mag ik van aannemen dat de dealer een flink stuk van de prijs wegsnoept. Voordeel natuulijk is wel dat de dealer verzekerd is voor calamiteiten tijdens proefritjes.

Iemand tips?
 
Vraagprijs 9000? Wat is t dan? Je kunt er tog met de auto achteraan of je neemt zijn portemonnee/paspoort en blijft thuis
 
Vraagprijs 9000? Wat is t dan? Je kunt er tog met de auto achteraan of je neemt zijn portemonnee/paspoort en blijft thuis

Ze geven net zo makkelijk een vals paspoort tegenwoordig.

Ik zou het gehele bedrag als borg vragen. Serieuze kopers zouden daar geen moeite mee moeten hebben.

---------- Post toegevoegd Tue 14 Aug 2012 om 15:58 ----------

oordoppen koop je toch pas als je ze echt nodig hebt, als je helm gewoon stil genoeg is hoef je die dingen toch niet

Ik heb een schubbert, 1 van de stilste helmen volgens de tests, maar rijdt toch altijd met oordoppen. heb de eerste 1000 km zonder gereden, en heb nu een blijvende piep in mijn oor.
 
wauw ik al 14000km zonder oordoppen waarvan denk zeker meer dan de helft snelweg(dus veel ruis), heb nog niks... Weet niet of het bij jou in de familie zit ofzo dat dovige, uit mijn familie is de enige die doof is mn oma van 86
 
Ze geven net zo makkelijk een vals paspoort tegenwoordig.

Ik zou het gehele bedrag als borg vragen. Serieuze kopers zouden daar geen moeite mee moeten hebben.


Een vals paspoort? Als ze een vals paspoort kunnen leveren dat niet van echt te onderscheiden is, dan betalen ze ook met vals geld :P

Als ze ermee onderuit gaan dan laat je ze de vraagprijs betalen, laat je ze eerst een overeenkomst tekenen dat ze daarmee akkoord gaan.

Voor de proefrit neem je gewoon hun rijbewijs en paspoort in en neem je een foto van ze. Vraag je ze ook even hun adres te geven, google map je meteen even of het een echt adres is.
 
wauw ik al 14000km zonder oordoppen waarvan denk zeker meer dan de helft snelweg(dus veel ruis), heb nog niks... Weet niet of het bij jou in de familie zit ofzo dat dovige, uit mijn familie is de enige die doof is mn oma van 86

Nee, het zit bij mij niet in de familie. Ik houd naast het motorrijden ook nog van gitaarspelen en muziek luisteren, dus mijn gehoor wil ik niet verliezen.

Na een dagje motorrijden (met doppen), merk ik al dat die piep 's avonds wat erger is.

Ik vind met doppen sowieso chiller rijden btw, heerlijk rustig aan je hoofd, scheelt ook weer in vermoeidheid.
 
Nee, het zit bij mij niet in de familie. Ik houd naast het motorrijden ook nog van gitaarspelen en muziek luisteren, dus mijn gehoor wil ik niet verliezen.

Na een dagje motorrijden (met doppen), merk ik al dat die piep 's avonds wat erger is.

Ik vind met doppen sowieso chiller rijden btw, heerlijk rustig aan je hoofd, scheelt ook weer in vermoeidheid.

Toch sommige mensen die nog wat verstand hebben!!
Oordopjes zijn idd onontbeerlijk op de moto. Ook al voel je nog niets, na jaren van motorrijden zonder doppen is er weldegelijk schade. (en zelfs al véél sneller)
Ik rijd altijd met mijn op maat gemaakte oordoppen maar ja, ben dan ook een vakidioot he (ben audiologe en zie dagelijks de gevolgen van lawaaitrauma's en geloof mij, een hoortoestel kost vééééééél meer dan een setje oordoppen van €120);)

dus @gasgitaartje: doe zo voort, dan kan je later nog een goeie klant worden van mij :D
 
Kijk maar uit jongens.
Mijn zwager (vriend van mijn zusje) die al +-4 jaar samen zijn haalde vorige maand zijn motorrijbewijs.
Hij is 22 dus mocht meteen vol vermogen rijden. Haalde 2 weken geleden een oudere Yamaha 1000cc racer. Vette shIT duss. Egt supertrots en blij was die ermee. Zou die vrijdagavond met mijn zusje gaan rijden. Ze kon niet en had afgezegd. Is hij met een vriend gaan rijden en onderuit gegaan. Nu ligt die in het ziekenhuis met beide armen en een been meerdere malen gebroken. Alsof dat nog niet genoeg is heeft die er ook nog een shedelbasisfractuur opgelopen en gelooft die niet dat die een motorongeluk heeft gehad.
En hij ging net lekker met sporten en alles, mega fanatiek was die:( heeel zielig vind ik het.
Dus ik wil zeggen jongens tis zeker vet een motor maar kijk uit. Je bent zo kwetsbaar op een motor en van de ene op de andere dag kun je je sport niet meer uitoefenen.
Ik zou egt gek worden:eek:

Zwaar k*t, alleen zoals gasgitaartje zegt.
1000cc om te beginnen, ik ben er geen fan van.

Met oordoppen rijden is echt ideaal.
Na mijn vorige tering herrie motor ben ik helemaal bekeerd, kan niet stil genoeg nu.

@Primal, vraag inderdaad gewoon een borg van 9000. Is maar net hoe erg je iemand vertrouw.
Al nam ik bij verkoop van mijn motor ook geen risico, gewoon rbw en autosleutels vragen (Dan ook daadwerkelijk meelopen naar zijn auto, en als het even kan rdw checken)
 
Ik heb echt geen last van lawaai als ik rij, zelfs niet op de snelweg. Denk dat het heel erg helm afhankelijk is. Heb zelf een vrij prijzige Shoei, misschien dat deze extreem stil zijn, maar vind het ook juist wel fijn om wat om me heen te horen.
 
Het gene wat een helm/oordop blokkeert of vermindert is voor het grootste deel wind ruis.

Ambulance of ander getik hoor ik nog prima.
 
Ik heb echt geen last van lawaai als ik rij, zelfs niet op de snelweg. Denk dat het heel erg helm afhankelijk is. Heb zelf een vrij prijzige Shoei, misschien dat deze extreem stil zijn, maar vind het ook juist wel fijn om wat om me heen te horen.

Je "went" ook heel snel aan de herrie. Het vervelende is dat je dus wel gehoorschade oploopt.

Ik heb weleens gehad dat 1 dopje er tijdens het rijden uit was gegaan. Natuurlijk geen zin om te stoppen, en dus gewoon doorgereden. Toen ik mijn helm afdeed merkte ik echt een gigantisch vershil tussen het ene en het andere oor.

Ik raad je aan het eens te proberen, kost maar 20 euro, dan merk je snel genoeg dat je niet meer zonder wilt ;).
 
Kijk maar uit jongens.
Mijn zwager (vriend van mijn zusje) die al +-4 jaar samen zijn haalde vorige maand zijn motorrijbewijs.
Hij is 22 dus mocht meteen vol vermogen rijden. Haalde 2 weken geleden een oudere Yamaha 1000cc racer. Vette shIT duss. Egt supertrots en blij was die ermee. Zou die vrijdagavond met mijn zusje gaan rijden. Ze kon niet en had afgezegd. Is hij met een vriend gaan rijden en onderuit gegaan. Nu ligt die in het ziekenhuis met beide armen en een been meerdere malen gebroken. Alsof dat nog niet genoeg is heeft die er ook nog een shedelbasisfractuur opgelopen en gelooft die niet dat die een motorongeluk heeft gehad.
En hij ging net lekker met sporten en alles, mega fanatiek was die:( heeel zielig vind ik het.
Dus ik wil zeggen jongens tis zeker vet een motor maar kijk uit. Je bent zo kwetsbaar op een motor en van de ene op de andere dag kun je je sport niet meer uitoefenen.
Ik zou egt gek worden:eek:
Klinkt meer als een gevalletje van ''ik zal wel ff laten zien dat ik kan rijden'' m.a.w. gewoon veel te overmoedig....


@tommie:
denk dat je nog wel gezeik gaat krijgen.... zelfs snelle racers op 25kW gaan maar rond de 180 dus 221 gaat wel opvallen.
 
Hij heeft niet te hard gereden is uit onderzoek gebleken. En het is een super relaxte gozer die egt niet gek gaat doen. Wat de oorzaak was blijft vooralsnog een raadsel. Hij herrinerd zich niks meer van motorrijden of een ongeluk.
 
Hij heeft niet te hard gereden is uit onderzoek gebleken. En het is een super relaxte gozer die egt niet gek gaat doen. Wat de oorzaak was blijft vooralsnog een raadsel. Hij herrinerd zich niks meer van motorrijden of een ongeluk.

Ziek man... Maar hij reed dus met alleen een helm op?
 
ATGATT

All The Gear All The Time

Het enige wat ik af en toe niet doe is een motor broek aan op een ritje van 5km.
Maar dat is zelfs nog af en toe een uitzondering.
 
Ziek man... Maar hij reed dus met alleen een helm op?

Hij had een spijkerbroek en dikke jas aan. Maar verder geen beschermende kleding, deze zou die in het weekend aanschaffen.
 
Dan heeft die een flinke smak gemaakt. Enige die ik ken die wel is onderuit is geweest is me neef (Yamaha R6), maar dit was op het circuit. Met 120 ofzo door de bocht onderuit gegleden. Enkel wat last van zijn pols en schade aan de motor maar thats it :).

Zelf twijfel ik nog steeds voor een motorrijbewijs, vooral door dit soort dingen. Het kan flink fout gaan. Voel ik me in een auto toch veiliger :p.
 
Back
Naar boven