MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

lache iemand uit de buurt, woon in oosterhout maar die regel is idd hier van pas, je ziet ook niks opgevoerds meer rijden hier..

hier had je dat vroeger(4-6 jaar geleden) ook, van die sprinters met 20pk die gewoon op de weg reden, dat geluid was altijd echt vet om te horen, maar tegenwoordig hoor en zie je die dingen nooit meer rijden, hooguit een antiliaan op een zip met 125cc blok

over 25 dagen 25kw af:banana:
 
toch jammer want was toen leuk speelgoed haha maar niks kan meer tippen aan mijn r6je(a) mijn 25kw mag er over 2 maand uit!:D
 
In Dortmund is ook een flinke motorbeurs, maar dat is geloof ik ook pas in februari of maart.
Vorige week ben ik naar FC Moto gereden, maar vond het eerlijk gezegd erg tegenvallen qua oppervlakte en aanbod. Toen ik ging afrekenen vertelde de cassiere dat het makkelijker is om voor je langs wilt komen spullen te bestellen. Dan kun je ze in de winkel passen en eventueel direct meenemen.
De service was overigens prima.

Deze beurzen volgen elkaar op in Duitsland, ook in het 1e kwartaal van 2013.
http://www.zweiradmessen.de/termine/termine.shtm?navid=3
 
hier had je dat vroeger(4-6 jaar geleden) ook, van die sprinters met 20pk die gewoon op de weg reden, dat geluid was altijd echt vet om te horen, maar tegenwoordig hoor en zie je die dingen nooit meer rijden, hooguit een antiliaan op een zip met 125cc blok

over 25 dagen 25kw af:banana:

toch jammer want was toen leuk speelgoed haha maar niks kan meer tippen aan mijn r6je(a) mijn 25kw mag er over 2 maand uit!:D

354 dagen :mad:
 
Weet iemand ook een (web)shop waar ik remvloeistof reservoirs kan vinden die je rechtstreek op je remhendel aan kan sluiten? Zonder slangetjes bedoel ik dus.
Heb al gegoogled maar kan niets vinden.
 

Snap geen zak meer van die nieuwe regels, maar dacht dat er iets met terugwerkende kracht werd ingevoerd.

Zat het nu zo dat 25kw automatisch 35kw rijbewijzen worden met de nieuwe regels, en je vanaf je 24ste vol vermogen mag?
 
Snap geen zak meer van die nieuwe regels, maar dacht dat er iets met terugwerkende kracht werd ingevoerd.

Zat het nu zo dat 25kw automatisch 35kw rijbewijzen worden met de nieuwe regels, en je vanaf je 24ste vol vermogen mag?

Nee, iedereen die TOT de invoering van de nieuwe regels (ergens half januari 2013) zijn rijbewijs heeft gehaald, heeft geen last van de nieuwe regels. Ik val dus nog gewoon onder de oude 25kg regeling. Heb nu een dik jaar m'n motorrijbewijs namelijk.
 
Nee, iedereen die TOT de invoering van de nieuwe regels (ergens half januari 2013) zijn rijbewijs heeft gehaald, heeft geen last van de nieuwe regels. Ik val dus nog gewoon onder de oude 25kg regeling. Heb nu een dik jaar m'n motorrijbewijs namelijk.

Ahh okee, gelukkig maar.
 
Voor dat geld kun je nog wel een boete riskeren. Lekker zonder rijbewijs rijden dus :)

zou ik zelf ook graag doen, maar me ouders zijn daar erg streng in...
 
zou ik zelf ook graag doen, maar me ouders zijn daar erg streng in...

Snap ik, geef ik ze ook gelijk in. Als je een ongeluk maakt en je hebt schuld zijn de gevolgen in sommige gevallen niet te overzien. Gewoon lekker tegendraads zijn en zonder rijbewijs rijden! Je zit tenslotte in de puberteit ;)
 
Nee, iedereen die TOT de invoering van de nieuwe regels (ergens half januari 2013) zijn rijbewijs heeft gehaald, heeft geen last van de nieuwe regels. Ik val dus nog gewoon onder de oude 25kg regeling. Heb nu een dik jaar m'n motorrijbewijs namelijk.

25kw wordt 35kw..

Specifieke situaties/constructies:
- Als je een 25 kw rijbewijs hebt (AL), mag je na 19 januari 2013 35 kw rijden(A1).
(of je 25kw wilt blijven rijden is het voorlopig onduidelijk of ja aan A1 of AL regels moet voldoen)
- Als je voor 19 januari je rijbewijs aanvraagt, gaat deze automatisch over op een zwaar rijbewijs. Als je na 19 januari je rijbewijs aanvraagt, moet je examen doen voor je het zware rijbewijs krijgt.
- Motortheorie is anders dan autotheorie, dus nee, je autotheorie is niet geldig.

geen zin om de bron te zoeken komt iig van de site van de overheid af:)
 
Snap ik, geef ik ze ook gelijk in. Als je een ongeluk maakt en je hebt schuld zijn de gevolgen in sommige gevallen niet te overzien. Gewoon lekker tegendraads zijn en zonder rijbewijs rijden! Je zit tenslotte in de puberteit ;)

ik luister braaf naar mijn ouders ;)
 

25kw is echt geen ramp hoor mijn r6je loopt er heerlijk op (ik weet nog neit wat ik mis dus) haha en wees blij dat je nog in de oude regeling valt;) anders had je de lul geweest en kon je bij 11kw beginnen:P
 
25kw wordt 35kw..

Specifieke situaties/constructies:
- Als je een 25 kw rijbewijs hebt (AL), mag je na 19 januari 2013 35 kw rijden(A1).
(of je 25kw wilt blijven rijden is het voorlopig onduidelijk of ja aan A1 of AL regels moet voldoen)
- Als je voor 19 januari je rijbewijs aanvraagt, gaat deze automatisch over op een zwaar rijbewijs. Als je na 19 januari je rijbewijs aanvraagt, moet je examen doen voor je het zware rijbewijs krijgt.
- Motortheorie is anders dan autotheorie, dus nee, je autotheorie is niet geldig.

geen zin om de bron te zoeken komt iig van de site van de overheid af:)
Huh wtf? Ik heb 10 november 2011 mijn motorrijbewijs gehaald. Heeft nu 25kw aan vermogen. Begrijp ik het nu goed dat ik vanaf 19 januari 35kw mag rijden? Jezus deze regels worden steeds onduidelijk? ???
25kw is echt geen ramp hoor mijn r6je loopt er heerlijk op (ik weet nog neit wat ik mis dus) haha en wees blij dat je nog in de oude regeling valt;) anders had je de lul geweest en kon je bij 11kw beginnen:P
Ja mijn Thundercat loopt ook wel prima op 25kw, maar ik mis wat acceleratie...

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 17:36 ----------

http://www.verkeerspro.nl/rijschool...ichtlijn-nieuwe-regels-voor-motorrijbewijs-a/

Hmm als ik dit lees kan ik er weinig anders uit opmaken dat ik gewoon 25kw moet blijven rijden na 19 januari 2013?
 
Huh wtf? Ik heb 10 november 2011 mijn motorrijbewijs gehaald. Heeft nu 25kw aan vermogen. Begrijp ik het nu goed dat ik vanaf 19 januari 35kw mag rijden? Jezus deze regels worden steeds onduidelijk? ???

Ja mijn Thundercat loopt ook wel prima op 25kw, maar ik mis wat acceleratie...

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 17:36 ----------

http://www.verkeerspro.nl/rijschool...ichtlijn-nieuwe-regels-voor-motorrijbewijs-a/

Hmm als ik dit lees kan ik er weinig anders uit opmaken dat ik gewoon 25kw moet blijven rijden na 19 januari 2013?


jij moet gewoon 25kw blijven rijden;)
achterop je rijbewijs staat de datum tot wanneer;) en wanneer je vol vermogen in gaat, jij valt dus onder de oude regeling;)
 
Denk dat je niet weet wat je meemaakt als je 'm voor het eerst vol open trekt nadat die 25kw eraf is gehaald (voor de R6 en de Thundercat) :)
Maar 't is idd geen wereldramp.
 
Back
Naar boven