XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

zo'n mooie monster diesel :rolleyes:

Iemand bij mij in de buurt heeft er eentje.... zo'n mooi ding :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zo vandaag ff voor 650 euro aan motor troep besteld.

iets van 50 alu boutjes, zwart en zilver
stalen remleidingen voor en achter zwart
regina kettingset (gold)
kentekenplaathouder
K&N filter
nieuwe olie
remolie
oliefilter

ben vast nog wel iets vergeten. Moet iig alleen nog een tandwiel 15 scoren
Over een paar maanden een powercommander erop en op de bank en nog een keer een remschakel setje. En dan ben ik echt klaar.

Wilde eerst misschien een andere motor gaan halen maar toch maar besloten om deze nog 2 seizoenen door te rijden omdat er imo weinig mooie motoren onder de nieuwe generatie zitten.
 
Vandaag ook een stukkie gereden, blijft toch heerlijk met het zonnetje op je kop op twee wielen.
 
Het Motor Topic

Vandaag het 150cc kleine 4takt monster uitgelaten.
Altijd leuk hoe die mensen hun hoofd omdraaien, je ziet ze denken WTF is dat?

4utcme.jpg
 
Vandaag een mooie toerrit gemaakt met 4 personen, even het Westland bereden mooi.
 
Vandaag het 150cc kleine 4takt monster uitgelaten.
Altijd leuk hoe die mensen hun hoofd omdraaien, je ziet ze denken WTF is dat?

4utcme.jpg

Haha lache zo'n ding, mooi mandje voorop maken enzo, dan lijkt het net zo'n tomosje waar die oude vrouwtjes oprijden. Alleen dan on steroids. :roflol:
 
Heeft er iemand ervaring met het eerste model Aprilia RSV Mille R ('98 -'03)?
Ik wil een motor voor op straat en voor af en toe eens een circuitdagje te rijden. Meeste jappen stap ik kreupel vanaf (ik ben 1,88 m), deze schijnt wat groter te zijn. Daarbij wil ik niet meer uitgeven dan een €3500.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb ooit een RSV Mille R gehad. Je moet er van houden, zo'n twin. Het was niks voor mij. Ik heb hem na 2 maanden ingeruild op een ZX-6R 636. Veel soepeler en lekkerder zo'n 4 cilinder.
Het geluid is trouwens wel erg bruut.
 
Heb hem weleens met een paar superpole dempertjes voorbij horen komen, dat geluid is echt fantastisch!
 
vanmiddag weer ff rijden. Het weer schijnt namelijk weer slechter te worden naar het einde van de week toe. Ff genieten nog
 
Zo bij een vriend kijken die weer eens meedoet met een supermoto wedstrijd (in Zelhem) Hij doet gewoon weer een keer mee met zijn KTM 250 2takt :D Ben benieuwd of hij nog een beetje mee kan komen :)
 
Vanmiddag ook maar ff een blokje om!
 
Meeste jappen stap ik kreupel vanaf (ik ben 1,88 m), deze schijnt wat groter te zijn. Daarbij wil ik niet meer uitgeven dan een €3500.

Ik ben 1m97 en kan toch op verschillende Jappen hoor.. Enkel de laatste generaties 600cc worden echt veel te klein!
En wat zou je willen voor 3500€? Een 600cc of 1000cc?

Die aprilia's rijden best wel goed, maar ze hebben toch wel wat aandacht nodig...
 
Ik ben 1m97 en kan toch op verschillende Jappen hoor.. Enkel de laatste generaties 600cc worden echt veel te klein!
En wat zou je willen voor 3500€? Een 600cc of 1000cc?

Die aprilia's rijden best wel goed, maar ze hebben toch wel wat aandacht nodig...

Ik krijg vooral problemen met mijn onderrug als de afstand stuur-zadel erg klein is, als gecombineerd daarmee de voetsteunen ook nog eens erg hoog staan is het niet te doen. Motoren waar ik iig niet lekker op zit zijn een 2003 zx6r en een Honda vtr sp2. Een gsxr 1000 k2 of een triumph daytona 675 is wel te doen bijvoorbeeld.
Mijn verstand zegt dat ik beter een 600 - 750 cc viercilinder of 1000 cc tweecilinder kan pakken. Lijkt me ook beter voor op het circuit in plaats van een pk-kanon waar ik toch niet de volle capaciteit van kan benutten.
 
Vandaag het 150cc kleine 4takt monster uitgelaten.
Altijd leuk hoe die mensen hun hoofd omdraaien, je ziet ze denken WTF is dat?

4utcme.jpg

Tof! Heb ook altijd al een chaly willen hebben, naat mijn dax en monkey die ik vroeger had.
Als je op een monkey rijdt met een motorplaat kijkt elke automobilist je na haha
 
Zijn hier ducati rijders aanwezig ?
Ik ben van plan binnenkort aan men motorijbewijs te beginnen . En me volgend jaar een ducati hypermotard of panigale aan te schaffen.

Zijn jullie tevreden over ducati . De aanschafprijs ligt wel behoorlijk hoog vind ik , maar als de onderhoudskosten meevallen durf ik er wel voor te gaan ;).

Ducati%201199%20Panigale%2012%20%204.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=QtkMdSME9FQ

Ik heb nu 2 jaar een 848 Evo. Bevalt prima, heerlijke motor en een geweldig geluid.
Panigale is een mooie fiets, maar niet echt een beginnersmotor hoor.
 
Ik heb nu 2 jaar een 848 Evo. Bevalt prima, heerlijke motor en een geweldig geluid.
Panigale is een mooie fiets, maar niet echt een beginnersmotor hoor.

panigale is idd zeer zeker geen beginners motor. Of je moet een natuur talent zijn. Maat van me had 10 jaar terug als eerste motor een 998sp......hij kan nu nog steeds niet rijden :o
 
Zijn hier ducati rijders aanwezig ?
Ik ben van plan binnenkort aan men motorijbewijs te beginnen . En me volgend jaar een ducati hypermotard of panigale aan te schaffen.

Zijn jullie tevreden over ducati . De aanschafprijs ligt wel behoorlijk hoog vind ik , maar als de onderhoudskosten meevallen durf ik er wel voor te gaan ;).

Ik heb zelf een 750 ss uit 1996, super blij mee. Altijd Ducati fan geweest door mijn omgeving.
De motor heeft een super gaaf karakter, is pure emotie eigenlijk waarom ik het rijd.
Elke keer weer lol, flinke klappen, super koppel en een klassieker qua design.

Duur? Onderhoud? Stukgaattie? Allemaal gelul als je je goed verdiept in het type motor dat je gaat kopen.
De nieuwe ducati's zijn over het algemeen duur in onderhoud van wat ik heb horen zeggen. Ook zijn er blokken die minder goed bekend staan (748 bijvoorbeeld).

En zet die Panigale of Hypermotard maar uit je hoofd, leer gewoon rijden op een ander type fiets. Het zijn echt varkens wat dat aangaat. Een vlijmscherp mes geef je aan een goede kok, niet aan een klein kind.
 
Laatst bewerkt:
Dacht zatedag als laatste klusje mijn voorwiel even langs te brengen bij ee zaak om er een nieuwe voorband op te laten zetten, zodat ik gister ( mooi weertje! ) weer eens lekker kon gaan rijden na maaaanden...

Blijkt er een slag in het wiel te zitten. k*tTTT, en is ie morgen als het goed is weer goed gemaakt en gebalanceerd. En ik weer 100 euro lichter aaaaaaaaarrghh.

Wel gister even nieuw kuipruitje besteld.
Fabbri double bubble kuipruit dark smoke.

En nieuw vizier voor me roof boxer helm, silver mirror.
:D
 
Ik heb zelf een 750 ss uit 1996, super blij mee. Altijd Ducati fan geweest door mijn omgeving.
De motor heeft een super gaaf karakter, is pure emotie eigenlijk waarom ik het rijd.
Elke keer weer lol, flinke klappen, super koppel en een klassieker qua design.

Duur? Onderhoud? Stukgaattie? Allemaal gelul als je je goed verdiept in het type motor dat je gaat kopen.
De nieuwe ducati's zijn over het algemeen duur in onderhoud van wat ik heb horen zeggen. Ook zijn er blokken die minder goed bekend staan (748 bijvoorbeeld).

En zet die Panigale of Hypermotard maar uit je hoofd, leer gewoon rijden op een ander type fiets. Het zijn echt varkens wat dat aangaat. Een vlijmscherp mes geef je aan een goede kok, niet aan een klein kind.

Haha bedankt om me een klein kind te noemen :D. Maar ik begrijp jouw mening volledig ;).
Ik heb al redelijk wat offroad ervaring , dit is uiteraard niet te vergelijken met een 135 of 195 pk baanmonster.
Ik ben ook geen geboren wheelerdealer , als ik iets koop dan is het de bedoeling om er zo lang mogelijk van te genieten . Daarom dat ik liever wat doorspaar zodat ik meteen men droom kan aanschaffen ;).

M'n voorkeur gaat uit naar de hypermotard ;)

Alvast bedankt voor de reply snakeman ;)
 
Back
Naar boven