Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Lol zitten wel wat sicke dingen tussen man. Ben jij dit? Welke fiets?

ja ben ik. en tren clen en winstrol
:jk: Ktm exc supermotard. eerste fiets ook.


---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 21:06 ----------

Ik weet niet van hoe lang dit is, ik maak ook wel domme dingen mee maar niet constant dit soort shit.

het zijn wel verschillende stukjes van verschillende ritten. sommige zijn zelfs paar maand uiteen. maar ik denk toch regelmatiger dit soort dingen bij te houden. misschien ter herinnering voor mezelf of gwn ook om zoals nu te vragen of ik fouten maak. want als dit zo is ja dan wil ik hier wel uit leren dat het niet meer gebeurd :D
 
Ik zie het ook zo regelmatig, mensen die gewoon totaal niet op zitten te letten. Zolang je zelf rekening daarmee houdt, kun je heel veel ongelukken voorkomen.
 
k denk dat ik dan soms toch wel is een trap uit zou delen
moet toch gvd niet gekker worden
 
Ik rijd geen moto maar denk er wel aan om één te kopen. Maar als ik dit soort filmpjes zie blijf ik er toch maar vandaan.. Vind het 'te' gevaarlijk, heb het er niet voor over..
Belachelijk dat autobestuurders vaak zo arrogant reageren tegenover motobestuurders, maak zelf altijd meer dan genoeg plaats om dat voetjé te zien :D
 
Laatst bewerkt:
Jij maakt ze wel een stuk vaker mee dan ik als je al zoveel op film hebt... Ik rij met xenon en ook overdag valt dat gewoon op. Debiele mensen op de weg verder
 
ja ben ik. en tren clen en winstrol
:jk: Ktm exc supermotard. eerste fiets ook.


---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 21:06 ----------



het zijn wel verschillende stukjes van verschillende ritten. sommige zijn zelfs paar maand uiteen. maar ik denk toch regelmatiger dit soort dingen bij te houden. misschien ter herinnering voor mezelf of gwn ook om zoals nu te vragen of ik fouten maak. want als dit zo is ja dan wil ik hier wel uit leren dat het niet meer gebeurd :D

Omgeving kortrijk?
 
Rijd nu ook al 3 jaar, eergisteren weer bijna omvergereden op een rondpunt, meneer had me niet gezien. Op zo een momenten zou je willen afstappen en verhaal gaan halen, maar wat schiet je daar mee op.

Machteloos gevoel, wel leuk dat ze je komen bezoeken in het ziekenhuis en sterkte wensen.(als je het uberhaupt overleefd)
 
Krijg weer de rillingen van zo'n filmpje. Jaar of 3 geleden m'n rijbewijs gehaald. Erg enthousiast over het motorrijden maar 4 maanden geleden ernstig auto ongeval gehad(frontale botsing op provinciale weg) vanaf toen zie ik elke deelnemer aan het verkeer als een potentiële randdebiel en heb de volgende dag mijn motor te koop gezet en verkocht.
Kamp nu nog met de naweeën van het ongeluk. Op een motor was ik hartstikke dood geweest.
Ik doe het niet meer..
 
Krijg weer de rillingen van zo'n filmpje. Jaar of 3 geleden m'n rijbewijs gehaald. Erg enthousiast over het motorrijden maar 4 maanden geleden ernstig auto ongeval gehad(frontale botsing op provinciale weg) vanaf toen zie ik elke deelnemer aan het verkeer als een potentiële randdebiel en heb de volgende dag mijn motor te koop gezet en verkocht.
Kamp nu nog met de naweeën van het ongeluk. Op een motor was ik hartstikke dood geweest.
Ik doe het niet meer..

Blijft altijd een groter risico inderdaad. Wat is er precies gebeurt en wat had jij voor letsel?
In enkele gevallen ben je wel beter af op een motor dan in een auto tijdens een ongeluk, maar dat is te verwaarlozen.
Jammer dat je stopt met motor rijden.

Durf te wedden dat het snel weer gaat kriebelen :D
 
Krijg weer de rillingen van zo'n filmpje. Jaar of 3 geleden m'n rijbewijs gehaald. Erg enthousiast over het motorrijden maar 4 maanden geleden ernstig auto ongeval gehad(frontale botsing op provinciale weg) vanaf toen zie ik elke deelnemer aan het verkeer als een potentiële randdebiel en heb de volgende dag mijn motor te koop gezet en verkocht.
Kamp nu nog met de naweeën van het ongeluk. Op een motor was ik hartstikke dood geweest.
Ik doe het niet meer..

Zet je echt aan het denken he zulke filmpjes... Toen ik begin september vorig jaar viel met m'n tweewieler ben ik veel voorzichtiger gaan rijden. Durf ook veel minder goed etc. Zet je wel even met beide benen op de grond. Over een kleine 2 weken mag de begrenzing uit de motor en krijg ik ineens letterlijk 3 keer zoveel vermogen, kan ik weer opnieuw leren rijden...
 
Blijft altijd een groter risico inderdaad. Wat is er precies gebeurt en wat had jij voor letsel?
In enkele gevallen ben je wel beter af op een motor dan in een auto tijdens een ongeluk, maar dat is te verwaarlozen.
Jammer dat je stopt met motor rijden.

Durf te wedden dat het snel weer gaat kriebelen :D

Auto kwam opeens op onze weghelft. Nog veel geluk gehad. Heb 3 tussenwervel schijven verschoven. 2 in rug en 1 in nek. Veel pijn, veel hoofdpijn, zicht en oog probs.
Ja kriebelen doet het nu al wel maar ik doe het niet meer.

---------- Post toegevoegd 25 October 2013 om 18:32 ----------

Zet je echt aan het denken he zulke filmpjes... Toen ik begin september vorig jaar viel met m'n tweewieler ben ik veel voorzichtiger gaan rijden. Durf ook veel minder goed etc. Zet je wel even met beide benen op de grond. Over een kleine 2 weken mag de begrenzing uit de motor en krijg ik ineens letterlijk 3 keer zoveel vermogen, kan ik weer opnieuw leren rijden...


Nou en of. Soms is extra vermogen trouwens zelfs veiliger.
 
Shit die ik meemaak. Liegt het aan mij dat die dingen gebeuren of zijn er gwn zo veel retards op de baan. Eerlijke mening word geapprecieerd

http://www.youtube.com/watch?v=FdTq7vb0EG0

Sommige autobestuurders doen gewoon alsof je niet bestaat.... De enige waar je zelf fout bent is bij die ''Get some distance''. Als je bij een stoplicht vooraan staat en hij springt op groen moet je gewoon zorgen dat je weg bent en niet gaan staan treuzelen.
Als een auto naar links dreigt te komen naar jouw baan volgende keer misschien ff de koppeling in en in de rev limiter dan hebben ze je zo gezien (gehoord)
 
Gemiddelde autobestuurder beschouwt in mijn optiek een motorrijder als een voertuig dat 'lager' in rang staat in het verkeer vanwege het formaat, mede hierdoor word je vaak afgesneden of van de weg gedrukt omdat zij van mening zijn dat iemand met een per saldo groter voertuig meer plaats op de weg mag claimen.
 
Sommige autobestuurders doen gewoon alsof je niet bestaat.... De enige waar je zelf fout bent is bij die ''Get some distance''. Als je bij een stoplicht vooraan staat en hij springt op groen moet je gewoon zorgen dat je weg bent en niet gaan staan treuzelen.
Als een auto naar links dreigt te komen naar jouw baan volgende keer misschien ff de koppeling in en in de rev limiter dan hebben ze je zo gezien (gehoord)

Ik geef je gelijk en ongelijk. Had idd wat vlotter moeten vertrekken. maar is dat dan een reden om zo tegen mij te plakken? en het is trouwens zo dat als het groen is MAG je door rijden. bij rood MOET je stoppen. Dus ik heb niets fout gedaan. :D
 
Ik geef je gelijk en ongelijk. Had idd wat vlotter moeten vertrekken. maar is dat dan een reden om zo tegen mij te plakken? en het is trouwens zo dat als het groen is MAG je door rijden. bij rood MOET je stoppen. Dus ik heb niets fout gedaan. :D

kan niet anders zeggen dat je er hier en daar een beetje om vraagt. Ik rij nu 13 jaar motor en heb erg veel km'ers gereden in mijn leven en veel van die situaties in je filmpje zie je gewoon van verre aankomen. Gewoon er vanuit gaan dat ze je nooit zien en dus ook niet onodig in de buurt komen van auto's. Als je op deze manier blijft rijden gaat het vanzelf een keer fout. En daar bedoel ik ook mee dat je naast een auto gaat rijden om te laten weten dat je gelijk hebt.

De eerste 5 jaar van mijn motor leven zijn ongeveer met jou filmpje te vergelijken en dat heeft veel "dat ging net goed" momenten op geleverd en 1 motor total loss omdat een auto afsloeg en mij geen voorang gaf

Nu rijd ik veel defensiever en heb echt nooit meer van dit soort momenten. Dat wil niet zeggen dat ik niet door rijd overigens :).

maar conclusie sowieso, de meeste auto/ vrachtwagen bestuurders kijken niet, zijn met andere dingen bezig en hebben een hekel aan motor rijders.........
 
  • Like
Waarderingen: ive
Ik geef je gelijk en ongelijk. Had idd wat vlotter moeten vertrekken. maar is dat dan een reden om zo tegen mij te plakken? en het is trouwens zo dat als het groen is MAG je door rijden. bij rood MOET je stoppen. Dus ik heb niets fout gedaan. :D

Maar je vraagt er dan gewoon om, denk dat er weinig mensen geduldig gaan wachten tot jij echt gaat rijden.. is net zoiets als met 60km/h over de snelweg, want ja, het mag toch?

Helaas zitten er echt mongolen bij, het zijn bijna altijd mensen die het expres doen of ouderen die een verkeersinzicht van 0 hebben. Altijd moeite met mezelf beheersen als zoiets gebeurt
 
Doet me twijfelen om er zelf mee te beginnen.

Het rare is ook dat het iets is dat ik graag wil en geen idee waar dat vandaan komt want ik heb vroeger ook nooit op brommertjes gereden en die zooi.


Na de examens toch maar eens werk maken van dat rijbewijs! (kostelijke grap overigens ook)

is net zoiets als met 60km/h over de snelweg, want ja, het mag toch?

In België mag dat toch niet hoor... :D
 
Back
Naar boven