- Lid geworden
- 17 okt 2012
- Berichten
- 6.873
- Waardering
- 3.845
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Ik denk dat ik gewoon een tweede bike erbij neem. Zit te denken aan een Suzuki vstrom 1000 voor de langere ritten (met vriendin). En de racer hou voor de snellere ritjes.
Op de meeste Nederlandse wegen rij je op een 1000 Vstrom sneller door de bochtige gedeeltes dan met een supersportmotor zoals je nu hebt. Als er ook nog verkeersdrempels in de weg (letterlijk en figuurlijk) zitten moet je het zelfs afleggen tegen de 650... In het buitenland, bv. in de Alpen, is dit verschil nog groter. Alleen op op- en afritten met mooi asfalt is er een klein voordeel voor de supersport. (Zelfs op lange rechte stukken is er nauwelijks voordeel, tenzij je lang harder dan 250 wil rijden.)
Zelf heb ik ruim 40 jaar op 'racers' gereden in de veronderstelling dat je daarmee het snelste bent. Kom er eigenlijk nu pas achter dat een motor met een hoog, breed stuur, en vermogen onderin, in de praktijk veel sneller is. Heb alleen de fout gemaakt om er weer 1 met korte veerwegen te kopen: toen ik een reparatie liet uitvoeren aan mijn Speed Triple bleek ik op bochtige secundaire wegen harder te kunnen rijden op de leenmotor, een lamme Kawa Versys 650.
Een dergelijke bike gooit zich gemakkelijk om in de bochten en gaat makkelijker over drempels. Op de rechte stukken laat je ze echter ver achter je, als de vstrom op zijn top zit schakel ik naar de drie. Hiernaast is het geweld wat je op een supersport ervaart niet te vergelijken met een toerfiets.
Zo dacht ik er tot voor kort ook over.
Camelus leert het ooit nog wel. Buiten een snelweg ben je op alle wegen echt beter af op op een lichte wendbare machine.
Iemand een idee?Vraagje, volgend jaar wil ik mijn eerste motor halen. Als sinds ik kind was vond ik de motoren uit West Coast Customs en American Choppers kicken! Ik zelf kijk dus richting een bobber/chopper, en het liefst softtail zodat ik niet elk half uur moet pauzeren (althans zo las ik op internet). Ik heb er nog weinig verstand van en kijk wat rond op MP, ik zie veel met maar een one seat, bestaan er zo weinig bikes waar je met zn tweeën op kan?
Advies en namen waar ik eens naar moet Googlen zijn welkom! Gezien het om een eerste bike gaat, wordt het geen mega budget dus geen Harley, die komt later wel
en welke is het geworden?Zaterdag kijken voor een motor.
2 op het oog.
CBR 600 en een R6.
Bekijk bijlage 467930
Bekijk bijlage 467931
ik gok yamaha.en welke is het geworden?
en welke is het geworden?
Allez, beetje spanning hoort erbij. Still mooie moto thoDe CBR. Die R6 was mij veel te nerveus.
Bekijk bijlage 468978
De CBR. Die R6 was mij veel te nerveus.
Bekijk bijlage 468978
Nee, instructriceJe instructeur?