MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Ondanks horror verhalen over de betrouwbaarheid, op allroadmaniacs.nl,ga ik waarschijnlijk toch een Husqvarna 701 enduro kopen. A.s. vrijdag ga ik in de winkel kijken.

 
voor erbij of gaat de speedtriple de deur uit?

Erbij, ik aarzel nog tussen de Husqvarna 701 en de nieuwe Tenere 700 tweecilinder van Yamaha. De laatste is minder geschikt voor het terrein, maar waarschijnlijk meer betrouwbaar + veel langere levensduur.
 
Erbij, ik aarzel nog tussen de Husqvarna 701 en de nieuwe Tenere 700 tweecilinder van Yamaha. De laatste is minder geschikt voor het terrein, maar waarschijnlijk meer betrouwbaar + veel langere levensduur.

kan je zelf sleutelen?
 
Ja, doe mijn eigen onderhoud en de meeste reparaties. Maar ik heb geen zin om op vakantie stil te staan met bv. een gebroken zuigerveer of falende electronica.

Beste wensen trouwens.
 
Ja, doe mijn eigen onderhoud en de meeste reparaties. Maar ik heb geen zin om op vakantie stil te staan met bv. een gebroken zuigerveer of falende electronica.

Beste wensen trouwens.

Jij ook pa ;) Ik had onlangs nog een transalp op het oog, goedkoop en doet hetzelfde.

Ooit wil ik nog eens een motorvakantie inlassen, tentje mee en dan door Noorwegen ofzo.. uiteraard op een allroad.

Ik heb zelf geen ervaring met de modellen die je noemt. Waarom geen ktm adventure of africa twin oid? Denk je niet dat zo'n 700 over de lange afstanden wat te kort komt? Funfactor lijkt mij overigens wel hoog op zo'n ding, maar dan vooral op binnenwegen.
 
Jij ook pa ;) Ik had onlangs nog een transalp op het oog, goedkoop en doet hetzelfde.

Ooit wil ik nog eens een motorvakantie inlassen, tentje mee en dan door Noorwegen ofzo.. uiteraard op een allroad.

Ik heb zelf geen ervaring met de modellen die je noemt. Waarom geen ktm adventure of africa twin oid? Denk je niet dat zo'n 700 over de lange afstanden wat te kort komt? Funfactor lijkt mij overigens wel hoog op zo'n ding, maar dan vooral op binnenwegen.

Zelf ging ik vroeger vaak richting Alpen en Middellandse Zee eilanden als Corsica en Kreta, soort goedweergarantie in de zomer. Noorwegen (of Schotland) lijkt me ook wel eens leuk als het weer meezit.

Wil zo'n kampeervakantie binnenkort weer eens met een allroad doen, maar ik vind de Yamaha Tenere 700 twin al erg gewichtig met 205kg. Op de snelweg kan je daar wel flink mee opschieten.

Ik heb al eerder lange offroadtochten gemaakt over kleine weggetjes met erg lichte motoren, een Kawa KLR250 en een Honda XR600R. Dat was toen ik in Afrika woonde, in Malawi en Zambia. In Zambia werkte ik in een wildpark en daar heb ik wel eens een groep Duitsers op BMW's begeleid. Die kwamen niet echt goed vooruit op die zware GSen.

De Husqvarna 701 met rond 150kg lijkt me ideaal, die heeft als topsnelheid ook bijna 180km/u, dus je kan zonder de motor te zwaar te belasten 120-130 over de snelweggedeeltes. Alleen de levensduur en betrouwbaarheid trek ik in twijfel. Heb nu eindelijk geld om een nieuwe te kopen, maar dat geld kan ik maar 1 keer besteden. Wat het ook wordt, om te beginnen ga ik een kort uitje maken naar de Ardennen, dan ga ik de mountainbikeroutes rijden die ik van het fietsen ken.
 
Zelf ging ik vroeger vaak richting Alpen en Middellandse Zee eilanden als Corsica en Kreta, soort goedweergarantie in de zomer. Noorwegen (of Schotland) lijkt me ook wel eens leuk als het weer meezit.

Wil zo'n kampeervakantie binnenkort weer eens met een allroad doen, maar ik vind de Yamaha Tenere 700 twin al erg gewichtig met 205kg. Op de snelweg kan je daar wel flink mee opschieten.

Ik heb al eerder lange offroadtochten gemaakt over kleine weggetjes met erg lichte motoren, een Kawa KLR250 en een Honda XR600R. Dat was toen ik in Afrika woonde, in Malawi en Zambia. In Zambia werkte ik in een wildpark en daar heb ik wel eens een groep Duitsers op BMW's begeleid. Die kwamen niet echt goed vooruit op die zware GSen.

De Husqvarna 701 met rond 150kg lijkt me ideaal, die heeft als topsnelheid ook bijna 180km/u, dus je kan zonder de motor te zwaar te belasten 120-130 over de snelweggedeeltes. Alleen de levensduur en betrouwbaarheid trek ik in twijfel. Heb nu eindelijk geld om een nieuwe te kopen, maar dat geld kan ik maar 1 keer besteden. Wat het ook wordt, om te beginnen ga ik een kort uitje maken naar de Ardennen, dan ga ik de mountainbikeroutes rijden die ik van het fietsen ken.

Duidelijk verhaal. Een collega van mij heeft de husq, hij is er erg over te spreken.
Maar goed, hij rijdt dan ook met name in de plaatselijke bossen.
 
De gsxr gaat omgebouwd worden tot stuntbike, valbeugels, breed dik stuur, groter tandwiel. Aankomende zomer vooral beetje aankloten met stoppies, wheelies, driften etc. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden kwa ombouw?
 
De gsxr gaat omgebouwd worden tot stuntbike, valbeugels, breed dik stuur, groter tandwiel. Aankomende zomer vooral beetje aankloten met stoppies, wheelies, driften etc. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden kwa ombouw?

Vraag eens op het motor-forum.nl. Daar waren altijd topics over stuntrijden, zelfs DaLiks was (is?) daar actief.

Mijn Husky 701 is besteld.
 
IMG_20200126_222650.jpg
yamaha r1. Kan alleen niet bij de grond.. moet tegen de schutting opstappen
 
Geen problemen bij het stoplicht? Mooie bike dat wel, twee yoshi's eronder...dat zal wel lekker klinken! Wie is dat blondje wat erop zit?

Kan niet stilstaan dan val ik om (veel te zwaar en grof) ben 1.62 een r6 zou meer wat voor mij zijn. Dat blondje ben ik. Ben alleen nu aan brunette
 
Back
Naar boven