- Waardering
- 23.782
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 20%
Raar als je van een sportieve of een hogere toermoto afkomt.Ik ga binnenkort een Indian huren, benieuwd hoe die dingen rijden.
mja, even wennen
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Raar als je van een sportieve of een hogere toermoto afkomt.Ik ga binnenkort een Indian huren, benieuwd hoe die dingen rijden.
Raar als je van een sportieve of een hogere toermoto afkomt.
mja, even wennen
Ik vind het eigenlijk nogal tegenvallen allemaal bij de zware cruisers (zoals veel harleys en triump) in vergelijking met een huidige sportmoto. Natuurlijk heeft het wel heel wat power onderin maar er moet ook een serieus gewicht verplaatst worden. Zo een motor in toeren jagen is ook niet echt leuk (trillingen)Maar lekker veel koppel onderin of als supersport rijder valt dat wel mee?

Valt allemaal wel mee hoor. Voor mijn gevoel meer lawaai dan echt veel meer power en koppel. Dingen zijn ook zwaar natuurlijk.Maar lekker veel koppel onderin of als supersport rijder valt dat wel mee?
Mijn vrouw heeft een Suzuki M800 (niet vergelijkbaar met een echt zware cruiser natuurlijk, heb zelf een keer op de m1800 gereden) maar ik vind er echt niets aan.
De eerste meters trekken ze wel, je voelt het koppel ook wel maar de echte snelheidsbeleving zoals op een supersport heb je niet. Je bent zo door het beperkte toerengebied heen terwijl een 1000cc supersport dan pas begint En veel verder doortrekt.Vind hem wel gaaf de m1800r, hmm...dan zal het mij ook tegen gaan vallen denk ik...Heb mij laten wijsmaken dat ze flink trekken alleen geen hoge top hebben.

Beiden wel pittig veel kilometers... Mijn voorkeur zou sowieso naar duc gaanFirst world problems...
Ik zit te dubben tussen aankoop van een Panigale 899 uit 2014 met 20350km of een originele Repsol Fireblade uit 2016 met 14600km. Ik weet dat de Duc bij 24000km de gevreesde desmo service moet hebben maar als ik die prijs bij de duc optel dan zit ik op de aanschafprijs van de Fireblade... Moeilijk.
Ik heb beide gereden en de ergo's van allebei passen mij prima. De duc is wat meer beleving, goede electronics en een lekkere twin maar de CBR oogt super in Repsol kleuren en is natuurlijk mega betrouwbaar en een stuk sneller dan de duc. Wel mist de CBR alle electronica die de duc heeft behalve ABS.
Meningen? Heb ik wat over het hoofd gezien misschien?
![]()
![]()
Veel kilometers? Voor de duc nog geen 3400km per jaar en voor de blade een 3500km per jaar. Dat vind ik wel meevallen hoor.Beiden wel pittig veel kilometers... Mijn voorkeur zou sowieso naar duc gaan
First world problems...
Ik zit te dubben tussen aankoop van een Panigale 899 uit 2014 met 20350km of een originele Repsol Fireblade uit 2016 met 14600km. Ik weet dat de Duc bij 24000km de gevreesde desmo service moet hebben maar als ik die prijs bij de duc optel dan zit ik op de aanschafprijs van de Fireblade... Moeilijk.
Ik heb beide gereden en de ergo's van allebei passen mij prima. De duc is wat meer beleving, goede electronics en een lekkere twin maar de CBR oogt super in Repsol kleuren en is natuurlijk mega betrouwbaar en een stuk sneller dan de duc. Wel mist de CBR alle electronica die de duc heeft behalve ABS.
Meningen? Heb ik wat over het hoofd gezien misschien?
![]()
![]()
Ik rij niet, maar zal waarschijnlijk 1k km per jaar zijn ongeveer (voordeel van kunnen wisselen tussen motosVeel kilometers? Voor de duc nog geen 3400km per jaar en voor de blade een 3500km per jaar. Dat vind ik wel meevallen hoor.
Hoeveel rijd jij per jaar dan?
) Veel kilometers? Voor de duc nog geen 3400km per jaar en voor de blade een 3500km per jaar. Dat vind ik wel meevallen hoor.
Hoeveel rijd jij per jaar dan?
Honda is idd betrouwbaar, zijn grootste pluspunt.Honda, Honda, Honda. In ieder geval betrouwbaar.
Duc is gewoon een beleving.
Dat is toch helemaal niets, 3x tanken. Kun je beter een andere hobby zoeken.

Ik kom met gemak aan een 7-8000km per jaar denk ik.Als je er mee op de openbare weg meerijd en zo nu en dan mee naar je werk rijd ga je daar makkelijk overheen.
Wat voor motor houd je ernaast, of wordt dit je enige?
Ik rij niet, maar zal waarschijnlijk 1k km per jaar zijn ongeveer (voordeel van kunnen wisselen tussen motos)
Voor zover ik weet heeft papa enkel motos gekocht van rond de 3-5k kilometer. Meestal door mensen die zich mispakt hebben aan de moto.
Duc zit op rond de 140/150pk en de Fireblade tussen de 170/180pk. Fireblade heeft ook een volledige akrapovic uitlaat. Zal ietsje uitmaken denk ik.
Wat betekent dit? Isda bels?Meestal door mensen die zich mispakt hebben aan de moto.
Is ook niet voor naar t werk te rijden en dat soort zaken, om de zoveel tijd een rit van 70km ofzo.Dat is toch helemaal niets, 3x tanken. Kun je beter een andere hobby zoeken.
Ik kom met gemak aan een 7-8000km per jaar denk ik.
Ik heb de VTR SP1 er nog naast (en nog een oude CBR 600 RR uit 2003).
Dan de Honda, ik denk dat je het vermogen van de Fireblade dan wel wilt hebben. De VTR SP1 is ook niet mals en heeft niet eens zoveel minder vermaogen dan de duc.Ik heb de VTR SP1 er nog naast (en nog een oude CBR 600 RR uit 2003).
Hoeveel motoren hebben jullie staan dan? 8 stuks? Wel handig dat je zelf geen cent hoeft uit te geven dan> Moet je de benzine wel zelf betalen?

SP1 is wel een redelijke beul, vermogen scheelt wel iets hoor maar de duc heeft alles bovenin zitten qua power (vreemd voor een twin maar het is wel zo) en de SP1 veel meer in het middengebied. Daar trekt hij ook een stuk harder dan de duc.Dan de Honda, ik denk dat je het vermogen van de Fireblade dan wel wilt hebben. De VTR SP1 is ook niet mals en heeft niet eens zoveel minder vermaogen dan de duc.