XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Honda is idd betrouwbaar, zijn grootste pluspunt.

Ik kom met gemak aan een 7-8000km per jaar denk ik.

Ik rij ook minimaal 12.000 km per jaar, probeer het hele jaar woon-werk te rijden mits er geen sneeuw, ijzel, mist is.
Daarna graag in de weekenden met mooi weer ook een ritje maken van 200 of 300 km

Ik rij ook minimaal 12.000 km per jaar, probeer het hele jaar woon-werk te rijden mits er geen sneeuw, ijzel, mist is.
Daarna graag in de weekenden met mooi weer ook een ritje maken van 200 of 300 km
Dat zijn redelijke kilometers maar valt nog mee inderdaad vergeleken met sommige motorrijders die er 20000+ opzetten per jaar...

Dat zijn redelijke kilometers maar valt nog mee inderdaad vergeleken met sommige motorrijders die er 20000+ opzetten per jaar...
Mijn broer heeft een BMW 1600GT op LPG. Die rijdt volgens mij meer dan 25.000 per jaar.
Hiervoor had hij een Goldwing op LPG.

First world problems... :o
Ik zit te dubben tussen aankoop van een Panigale 899 uit 2014 met 20350km of een originele Repsol Fireblade uit 2016 met 14600km. Ik weet dat de Duc bij 24000km de gevreesde desmo service moet hebben maar als ik die prijs bij de duc optel dan zit ik op de aanschafprijs van de Fireblade... Moeilijk.
Ik heb beide gereden en de ergo's van allebei passen mij prima. De duc is wat meer beleving, goede electronics en een lekkere twin maar de CBR oogt super in Repsol kleuren en is natuurlijk mega betrouwbaar en een stuk sneller dan de duc. Wel mist de CBR alle electronica die de duc heeft behalve ABS.
Meningen? Heb ik wat over het hoofd gezien misschien?

IMG_1481.PNG IMG_1480.JPG

Als je wilt rijden fireblade.
Als je hem vaak bij de dealer wil hebben staan stukgaatie.

Makkelijke keus imo.

/edit yes eindelijk 100posts👌.
Doe er je voordeel mee 😜

Als je hem vaak bij de dealer wil hebben staan stukgaatie.
Beetje kort door de bocht (no pun intended). Ducati is vanaf de 848 een redelijk stuk betrouwbaarder. service interval is ook flink verruimd en de onderhoudskosten liggen redelijk in de buurt van een japanner. Alleen de desmo service is nog aan de dure kant maar bij een fireblade de kleppen laten stellen is ook niet goedkoop.

Geen grote fan van BMW motoren, maar deze ombouw mag er wel zijn
C5DBBC8D-89C6-414D-AE54-BBD14F736ED2.png

Net een nieuwe voorband laten monteren.

Ben tegenwoordig een Pirelli man, daarvoor Michelinmannetje.

Na zowat alle types van Michelin te hebben geprobeerd (minstens 20 achterbanden en ongeveer 15 voorbanden) om daarna te constateren dat de nieuwe modellen van Pirelli in alle opzichten gewoon beter zijn (geworden), ben ik nu op zoek naar de ideale band van dat merk.

De Diablo Rosso 3 voorbanden gaan te lang mee (ruim 10K) en verliezen al bij 4-5 de aanvankelijk redelijk goede stuureigenschappen, terwijl de Rosso 3 achterbanden een ingebouwde magneet lijken te hebben voor doorborende schroeven (achter elkaar zijn er 3 lek gegaan). De vorige (laatste) set, Supercorsa SP V3, stuurde van begin tot einde veel beter. Maar dat einde was snel in zicht. De voorband, die misschien 3mm beginprofiel had, was al na 2K versleten op de zijkanten; heb er daarna nog even mee doorgereden en lekker hard geremd om ook het rubber in het midden aan te pakken. Met de Supercorsa's daarvoor (V2 versie die er bij aankoop onder zat) ging de voorband iets langer mee, maar toen was het ook kouder en reed ik rustiger. De nieuwe Supercorsa achterband gaat vreemd genoeg langer mee dan de voorband, hoop er misschien wel 5K mee te halen.

Nu voor de gulden Pirelli middenweg gegaan, een Corsa 2, voluit geschreven Pirelli Diablo Rosso Corsa 2. Als de SC SP V3 (!) achter op is ook maar een Corsa 2 achter voor de motorvakantie (hopen we dan).

Laatst bewerkt:
Zijn ook echt monsters.
vandaag de SP1 terug gekregen van de monteur. Enorme benzinelucht, bleek gelukkig alleen maar de retourslang te zijn. Kosten vielen dus enorm mee.
over drie weken de duc voor een beurt, zal wel wat duurder worden... :o

Terug
Naar boven