Ja, van zijn zakgeld.Hoeveel motoren hebben jullie staan dan? 8 stuks? Wel handig dat je zelf geen cent hoeft uit te geven dan> Moet je de benzine wel zelf betalen?![]()

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, van zijn zakgeld.Hoeveel motoren hebben jullie staan dan? 8 stuks? Wel handig dat je zelf geen cent hoeft uit te geven dan> Moet je de benzine wel zelf betalen?![]()

Neen ben nog maar 18. Kan enkel met crossmotor rijden (ktm 250 sx).
Honda is idd betrouwbaar, zijn grootste pluspunt.
Ik kom met gemak aan een 7-8000km per jaar denk ik.
Oh, dan kan ik nog even verder verzamelen dus.Maar als ik alle motorshizzle optel kom ik aan 8 inderdaad en 1 ervan is gesneuveld vorig jaar (R6)

Dat zijn redelijke kilometers maar valt nog mee inderdaad vergeleken met sommige motorrijders die er 20000+ opzetten per jaar...Ik rij ook minimaal 12.000 km per jaar, probeer het hele jaar woon-werk te rijden mits er geen sneeuw, ijzel, mist is.
Daarna graag in de weekenden met mooi weer ook een ritje maken van 200 of 300 km
Mijn broer heeft een BMW 1600GT op LPG. Die rijdt volgens mij meer dan 25.000 per jaar.Dat zijn redelijke kilometers maar valt nog mee inderdaad vergeleken met sommige motorrijders die er 20000+ opzetten per jaar...
Duc zit op rond de 140/150pk en de Fireblade tussen de 170/180pk. Fireblade heeft ook een volledige akrapovic uitlaat. Zal ietsje uitmaken denk ik.

Ideaal, kosten brandstof zijn laag en de houderschapsbelasting gaat ook niet omhoog.
Less is more?

First world problems...![]()
Ik zit te dubben tussen aankoop van een Panigale 899 uit 2014 met 20350km of een originele Repsol Fireblade uit 2016 met 14600km. Ik weet dat de Duc bij 24000km de gevreesde desmo service moet hebben maar als ik die prijs bij de duc optel dan zit ik op de aanschafprijs van de Fireblade... Moeilijk.
Ik heb beide gereden en de ergo's van allebei passen mij prima. De duc is wat meer beleving, goede electronics en een lekkere twin maar de CBR oogt super in Repsol kleuren en is natuurlijk mega betrouwbaar en een stuk sneller dan de duc. Wel mist de CBR alle electronica die de duc heeft behalve ABS.
Meningen? Heb ik wat over het hoofd gezien misschien?
![]()
![]()
Beetje kort door de bocht (no pun intended). Ducati is vanaf de 848 een redelijk stuk betrouwbaarder. service interval is ook flink verruimd en de onderhoudskosten liggen redelijk in de buurt van een japanner. Alleen de desmo service is nog aan de dure kant maar bij een fireblade de kleppen laten stellen is ook niet goedkoop.Als je hem vaak bij de dealer wil hebben staan stukgaatie.
Slecht geluisterd.Als je wilt rijden fireblade.
Als je hem vaak bij de dealer wil hebben staan stukgaatie.
Makkelijke keus imo.
/edit yes eindelijk 100posts👌.
Doe er je voordeel mee 😜
Prachtige machine
Beste keuze