MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Laatst bewerkt:
1. is gebeurd
2. ga ik kijken of me dat lukt
3. moet te doen zijn :).. Bougiesleutel zoeken ergens

1. mooi
2. maak foto's of schrijf op hoe je hem uit elkaar haalt. Haal er steeds 1 uit elkaar dan kun je bij de andere kijken hoe het ooit in elkaar gezeten heeft. Draai niet aan allerlei "afstel"schroefjes! enkel reinigen.
3. draai de bougie er met een bougie sleutel in maar met de hand , kracht zetten mag niet, moeten er echt recht in en zonder kracht.
Pas later met ratel/sleutel en vast is vast, je draait het heeeel snel stuk. Op moment dat ie aangrijpt minder als een kwart draaien ongeveer.

succes ;)

2. Ik heb de carbs er af gehaald.. Op de kop gehouden, helemaal reinigen ga ik niet zelf doen ivm gasschuif en alles wat ik nog nooit zelf heb gedaan...

3. Bougie er in draaien met de hand? Daar kom ik nooit bij :P.. Bougies zitten 'in' de cilinders, zo'n 7-8 cm diep.. Maar snap wat je bedoelt, heb vroeger wel veel met scooters gebeund, maar dat was allemaal iets gemakkelijker :P (Meer ruimte om te sleutelen)...

Ik denk dat ik gewoon die bougies ga regelen en kijken ik hem dan kan starten, op zich moet de meeste diesel er al wel uit zijn... (Het was al een mengsel van 1:3 oid..) Komt dan gewoon weer schone benzine bij, dus moet op zich wel lukken denk ik.. Anders ga ik ff rondbellen, misschien dat er iemand is die die carbs voor mij schoon kan maken, moet ff iemand hebben die dat al wel eens bij een motor heeft gedaan

Thnx voor de tips :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.244
Hij importeert ze idd en hij vraagt per bestelling 25 euro. Dus 2 sets dan is het 12,50 per set, etc.

Hij geeft je ook 3% belasting cadeau ( spanje is 16% en nl is 19% ..)

Gisteren gereden in de eiffel, leuk sturen, lekker eten, rechte stukken in houden want veel politie. En kneedownen word ook niet erg gewaardeerd door de politie.

Hmm inprincipe hoef ik alleen een achterband, voorband is nog goed en heb er nog 1 liggen.
Maar dan haal ik zeker het prijs voordeel er niet uit. Ik kan wel een set bestellen, maar als ik het dan na een tijdje op me voorband wil laten monteren moet ik weer appart betalen zeker?
En wat kost zo'n set MPP's, weet je dat uit je hoofd?

Bedankt alvast.

• #1.245
2. Ik heb de carbs er af gehaald.. Op de kop gehouden, helemaal reinigen ga ik niet zelf doen ivm gasschuif en alles wat ik nog nooit zelf heb gedaan...

3. Bougie er in draaien met de hand? Daar kom ik nooit bij :P.. Bougies zitten 'in' de cilinders, zo'n 7-8 cm diep.. Maar snap wat je bedoelt, heb vroeger wel veel met scooters gebeund, maar dat was allemaal iets gemakkelijker :P (Meer ruimte om te sleutelen)...

Ik denk dat ik gewoon die bougies ga regelen en kijken ik hem dan kan starten, op zich moet de meeste diesel er al wel uit zijn... (Het was al een mengsel van 1:3 oid..) Komt dan gewoon weer schone benzine bij, dus moet op zich wel lukken denk ik.. Anders ga ik ff rondbellen, misschien dat er iemand is die die carbs voor mij schoon kan maken, moet ff iemand hebben die dat al wel eens bij een motor heeft gedaan

Thnx voor de tips :D

Zo lastig is het niet hoor, vlotter aan de onderkant loshalen, (ijzerenopvangbakje), die ff in de schone benzine leggen beetje schoonspoelen, vlotter zelf met een kwastje o.i.d. schoonmaken/met benzine insmeren. Inlaat en uitlaat van de carb doorspoelen met benzine, liefst je sproeier ook nog ff schoonspoelen, ik kijk ff of ik een verduidelijke foto kan vinden.

• #1.246
som3on3 : Reifenversand.com is dan goedkoper denk ik.

Prijzen kun je zien op de spaanse rodamoto website. Tel er dan 25 euro bij in totaal.

Bougies met de hand erindraaien lukt wel als je het goede gereedschap hebt. Ze moeten er namelijk echt recht in..scheef gaat ook gemakkelijk. Daarom : kracht mag niet nodig zijn :)

mijnsuperkawa.jpg

Dit is mijn skatje.....;)

• #1.250
som3on3 : Reifenversand.com is dan goedkoper denk ik.

Prijzen kun je zien op de spaanse rodamoto website. Tel er dan 25 euro bij in totaal.
Maar bij reifenversand krijg je wel de band, maar dan moet je hem nog laten monteren, heb daar in het verleden ook problemen mee gehad, niemand deed dat tenzij je ben hen een band kocht. Misschien dat ik dan toch een achterband bij AFS koop en dan gewoon de NL prijs betaal, wordt het tenminste wel gemonteerd en gebalanceerd, ben je meteen klaar, hoef je zelf alleen het achterwiel eruit te halen, zo gepiept.

Dat buisje dat nu zichtbaar is:
Maak je dan mensen wijs dat die inlaat van je turbo is? :D
En voor wat dient dit werkelijk, forced air cooling??

som3on3 : AFS , spaanse prijs, 25 xtra betalen, laten monteren daar 15 euro. Voila.

Regel ff iemand die ook bandje nodig heeft.. of setje. Ik voorlopig niet..

Saskia : Mooie brommer. Op je plaat gegaan dat ie gefighterd is ? ;)

Dat buisje dat nu zichtbaar is:
Maak je dan mensen wijs dat die inlaat van je turbo is? :D
En voor wat dient dit werkelijk, forced air cooling??

Zuigt irritante mannen naar binnen om ze op te vreten :o

Ram air : boven 180/200km/h levert het je normaliter paar pk xtra op. Hoe meer cc inhoud hoe meer winst je theoretisch kan behalen.

som3on3 : AFS , spaanse prijs, 25 xtra betalen, laten monteren daar 15 euro. Voila.

Regel ff iemand die ook bandje nodig heeft.. of setje. Ik voorlopig niet..

Saskia : Mooie brommer. Op je plaat gegaan dat ie gefighterd is ? ;)

Zuigt irritante mannen naar binnen om ze op te vreten :o

Ram air : boven 180/200km/h levert het je normaliter paar pk xtra op. Hoe meer cc inhoud hoe meer winst je theoretisch kan behalen.

Lol, nee, niet op mn plaat gegaan.... i just like beeing a bit different ;)

Terug
Naar boven