XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik heb nog een paar vraagjes waarover ik jullie mening graag zou horen..

Zit nu veel op de duitse sites te kijken, vooral bij een GSX-R 2001 is het verschil met de Nederlandse marktprijzen INC. invoeren toch zo 1/1.5 k... Das nie niks..

Bij een R6 is dat verschil weer kleiner.. (keek eerst altijd naar een R6, dus heb het verschil nog niet eerder gezien :P... blijkbaar weinig R6 rijders in DLD)

Dus dan moet ik een afweging maken.. Een GSX-R waar hier 6k voor wordt gevraagd, of een R6 waarbij het verschil nihil is... Is die GSX-R duurder omdat het 'meer motor' is? Of is hij domweg duurder omdat hij meer gevraagd wordt?

Tuurlijk zou ik het eigenlijk zelf moeten testen, maar dat gaat niet omdat ik geen volledig RBW heb

Eigenlijk heb ik dus 2 afwegingen
1. GSX-R 2001 of R6 2001
2. GSX-R 750 of 600
Misschien toch voor de 750 gaan? Iets meer power en daarom minder snel neiging om zwaarder te willen?


ik heb een 03 gsxr 600 en vind het een super fiets! ik heb hem destijds nieuw gekocht, en heb er sinds dien nog niet 1 keer aan moeten sleutelen!!!!

Onderhoudjes en klaar! en dat nu 35000km lang en een paar keer per jaar ga ik op circuit rijden...
 
H
Siroj : Spijtig maar ben al geslaagd voor de 750 ;) Nouja voor 2 stuks eigenlijk :o van 2 word 1 gemaakt en word mijn dagelijks woon-werk verkeer motor.

Had er dan ff 3 gekocht :( :rolleyes:
 
Jiffy = zijstandaard

Als je deze uitklapt zie je op het schanierpunt of daar in de buurt een stekkertje zitten gekoppeld aan de schakelaar...dat is hem. Loskoppelen,doorknippen zijn de 2 makkelijkste opties.


Knippen is natuurlijk zonde als het dat niet is :)



Had er dan ff 3 gekocht :( :rolleyes:

hehe had niet het geld voor nummer 3 ;)


Heb vandaag de 3e gekocht in 1 week tijd..maar dan wel een VFR800i( NL kenteken) in super staat voor mijn vriendin. Net direkt een stukje gereden van 30km.

Ben nu klaar......................
 
Hey jongens, ff een vraagje, me fiets bokt een beetje bij lagere snelheden 0-60km/h en als ik onder de 5000 toeren zit, ligt dit aan dat de carbs nog niet gesynchroniseerd zijn of moeten de kleppen gesteld worden of bijde? Het word steeds ietjes erger namelijk, ketting is het niet, die heb ik gespannen.
 
Carb's zou wel eens goed kunnen... kleppen lijkt me niet echt, maar beiden laten doen kan nooit geen kwaad!
 
Carb's zou wel eens goed kunnen... kleppen lijkt me niet echt, maar beiden laten doen kan nooit geen kwaad!

Naja laten doen... laten controleren en indien nodig laten doen.
 
ketting goed gespannen ?

klepspeling checken moet iedere 24.000km.. als je het niet weet (historie) dan moet je die speling laten meten

carbs synchroniseren is ook een goede idd :)

misschien heeft ding wel hele grote beurt nodig, olie, olie filter, luchtfilter, bougies, klepstellen/controleren daarna carbs synchroniseren, etc.
 
Beurt was gedaan bij 24.000 er staat nu 36.000 op. Carbs waren bij die beurt niet gesynchroniseerd. Wel de kleppen gesteld, 8 stuks, bij de rest was de speling in orde. Olie+filter vervangen doe ik binnenkort al, daarbij ff luchtfilter schoonmaken. Kijk daarna wel ff wat ie doet. Kleppen stellen en carbs laat ik bij de dealer doen. Zoiets besteed ik liever uit. Wat zou ik daar ongeveer voor kwijt zijn? 300,-?

En ja ketting is goed gespannen.
 
hij had bij 30k ook een beurt moeten hebben..

en na kleppen stellen MOETEN de carbs gesynched worden. dus niet raar dat ie niet loopt.

6k kleine beurt
12k grote beurt minus klepen stellen
18k kleine beurt
24k grote beurt incl. kleppen stellen
30k kleine beurt
36k grote beurt minus klepen stellen
42k kleine beurt
48k grote beurt incl. kleppen stellen
 
hij had bij 30k ook een beurt moeten hebben..

en na kleppen stellen MOETEN de carbs gesynched worden. dus niet raar dat ie niet loopt.

6k kleine beurt
12k grote beurt minus klepen stellen
18k kleine beurt
24k grote beurt incl. kleppen stellen
30k kleine beurt
36k grote beurt minus klepen stellen
42k kleine beurt
48k grote beurt incl. kleppen stellen

Ok ga ik hem ff beurtje geven, kleppen en carbs besteed ik dan uit.
 
voor 300 euro doe ik dat ook wel.. grin..

hoop voor je dat je dealer vind die enkel kleppen en carbs wil doen.. 9 van de 10 doen of alles of niks.. en ergens hebben ze gelijk want als je zelf sleuteld en hun dingen laat doen, op moment dat iets stuk gaat krijgen hun de schuld.
 
voor 300 euro doe ik dat ook wel.. grin..

hoop voor je dat je dealer vind die enkel kleppen en carbs wil doen.. 9 van de 10 doen of alles of niks.. en ergens hebben ze gelijk want als je zelf sleuteld en hun dingen laat doen, op moment dat iets stuk gaat krijgen hun de schuld.

Ja idd dat is wel zo, maar ik heb zelf geen gereedschap voor die kleppen en carbs, plus dat olie en filter etc..wel erg simpel is en het zonde is om dat uit te besteden.

Maar jij wil dat serieus voor 300,- doen ???
Dan weet ik wel dat het goed gebeurd en ik kan over je schouder meekijken/helpen zodat ik de volgende keer het zelf kan proberen (als ik dat gereedschap gekocht hebt).
 
Heb vandaag de 3e gekocht in 1 week tijd..maar dan wel een VFR800i( NL kenteken) in super staat voor mijn vriendin. Net direkt een stukje gereden van 30km.

Ben nu klaar......................

Ik zit nu weer te twijfelen, want ik zit nog steeds met het testrit probleem aangezien ik geen volledig RBW heb.. Dus moet OF een vriend vinden met een GSXR750 en een R6, of ik moet wachten tot in januari, wat naar mijn mening niet gunstig zal zijn voor de markt...
 
Ik zit nu weer te twijfelen, want ik zit nog steeds met het testrit probleem aangezien ik geen volledig RBW heb.. Dus moet OF een vriend vinden met een GSXR750 en een R6, of ik moet wachten tot in januari, wat naar mijn mening niet gunstig zal zijn voor de markt...

Ik heb op mijn zx6r ook een testrit gemaakt onbegrenst. Maarja je moet zelf het risico willen nemen.
 
Ik heb op mijn zx6r ook een testrit gemaakt onbegrenst. Maarja je moet zelf het risico willen nemen.

Risico wil ik best nemen, maar ik moet ze allebei rijden.. Ik vind het niet eerlijk om naar een vreemde via Marktplaats ff een testritje te gaan maken en daarna zeggen dat je het toch niets vind (aangezien je hem toch al niet wou kopen).. Heb al zitten denken aan huren, maar dan kun je ook niet echt fatsoenlijk rijden, krijg je dan een ongeluk oid heeft de huurder een groot probleem
 
Risico wil ik best nemen, maar ik moet ze allebei rijden.. Ik vind het niet eerlijk om naar een vreemde via Marktplaats ff een testritje te gaan maken en daarna zeggen dat je het toch niets vind (aangezien je hem toch al niet wou kopen).. Heb al zitten denken aan huren, maar dan kun je ook niet echt fatsoenlijk rijden, krijg je dan een ongeluk oid heeft de huurder een groot probleem

Ga naar motorport, deed ik ook, proefrit maken en dan zeggen dat het niets is, appeltje eitje.
 
Risico wil ik best nemen, maar ik moet ze allebei rijden.. Ik vind het niet eerlijk om naar een vreemde via Marktplaats ff een testritje te gaan maken en daarna zeggen dat je het toch niets vind (aangezien je hem toch al niet wou kopen).. Heb al zitten denken aan huren, maar dan kun je ook niet echt fatsoenlijk rijden, krijg je dan een ongeluk oid heeft de huurder een groot probleem

je mag gerust eens een ritje op de mijne komen maken :p
 
Som3on3 : zal r ff over nadenken ivm tijd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven