MuscleMeat

Het nut van deadliften aan anderen uitleggen

@ Dani: lekker boeien wat profs doen, vraag hun maar eens hoe je binnenkant borst best traint en de meeste zullen goede tips voor je klaar hebben.

• Topic Starter Topic Starter
g-men zei:
De meesten nemen alles van mij aan omdat ik:
1 het beste lichaam heb daar.
2 In veel oefeningen de sterkste ben onder andere de deadlift.
3 Iedereen die wil toonden en die ik serieus heb begeleid ook groot en sterk zijn geworden.
4 Iedereen eruit lul als het op kennis aankomt daar.

Ik heb gewoon respect verdiend van degenen die mij al langere tijd kennen op de gym. Dus mijn advies is alleen in discussie gaan met diegenen waarvan jij denkt dat ze ook de drive hebben om met deze sport serieus bezig te zijn. Dan je kennis omtrent de deadlift te verwoorden. En jou resultaten voor je laten spreken.
Fijn voor jou dat je zo goed bent dat iedereen alles gelooft wat je zegt,ik heb alleen de beste deadlift omdat ik de enige ben die het doet:p
Weet je wel aan wie je dit advies geeft:o ?
Want mijn eigen resultaten zullen niet hetgene zijn wat ze gaat overtuigen:rolleyes:
Maar je hebt wel gelijk dat het bij breezahs toch verspilde moeite is om ze te willen helpen:p
M@rsel zei:
Niemand helpen. Je moet concurrentie onderdrukken!
Ik heb geen concurrentie:D
En mannen kunnen dat ook nooit worden want daar hoef ik toch nooit wedstrijd tegen te doen:p

Mijn antwoord:

deadliften is goed voor je spiergroei en kracht omdat het een erg zware compound oefening is dat erg veel spieren aanspreekt. Door het tillen van deze zware gewichten met zoveel spieren, zal je lichaam "schrikken" en je lichaam moet hard werken. Het is een erg zware oefening maar daardoor ook een van de beste oefeningen om spiermassa aan te zetten.

door het deadliften wordt je sterker op andere oefeningen zoals squatten / rows enz.

Draai de rollen eens om

Als mensen zeggen geen deads te doen moet je direct vragen waarom niet en dan geen genoegen nemen met verhalen als die&die doet het ook niet, of Jantje zegt dat ........., enz. maar echte gefundeerde uitleg waarom je beter niet zou deadliften

3XL zei:
Draai de rollen eens om

Als mensen zeggen geen deads te doen moet je direct vragen waarom niet en dan geen genoegen nemen met verhalen als die&die doet het ook niet, of Jantje zegt dat ........., enz. maar echte gefundeerde uitleg waarom je beter niet zou deadliften

heel goed! ik heb n figuur bij mij om gepraat om toch maar benen te doen, dat wilde ie niet. nu doet ie t wel (niet zo hardcore als de rest, maar toch). het is dus wel mogelijk, alleen moet je de mensen goeie info enzo kunnen geven.
zelf DL ik op t moment niet standaard meer, ga t na mn examen weer inbouwen.

waarom moet je deadliften? dat het een goede oefening is weet ik ook wel maar niemand maakt mij wijs dat je moet deadliften om groot te worden

ik heb er altijd schijt aan.. zal me een worst wezen of andere alleen machiness gebruiken, of niet deadliften of slecht eten. ik ga ze niet helpen, ik vind het leuk als ik sneller groei en sterker ben dan hun.. :) is niet mijn zorg wat andere uitvoeren :)

Marijn zei:
waarom moet je deadliften? dat het een goede oefening is weet ik ook wel maar niemand maakt mij wijs dat je moet deadliften om groot te worden

Hoeft niet, maar het is een mooie oefening, en als je anders al die spiergroepen wilt aanspreken die je bij deadliften gebruikt moet je best veel oefeningen doen, dus .....

@mr deadlift why bother? doe gewoon door en laat je stats/lichaam voor zich spreken

na dit allemaal te hebben gelezen , ik ga effe deadliften , het staat zowiezo in het schema , dus deadliften maar

• Topic Starter Topic Starter
roxxe zei:
@mr deadlift why bother? doe gewoon door en laat je stats/lichaam voor zich spreken

Who the **** is mr deadlift???

(Je bedoelt toch niet mij neem ik aan,ik ben Miss Deadlift:D )

Na zo'n 1,5 jaar weinig tot niet trainen ben ik sinds 4 weken (na de open limburgse kampioenschappen) weer behoorlijk gemotiveerd en begonnen met trainen en mijn voeding aan te passen.
Sinds die 4 weken deadlift ik ook weer, rustig aan begonnen natuurlijk. Vorige week maandag gewicht beetje opgevoerd maar volgens mij en de spiegel de deadlift wel correct uitgevoerd. Echter sinds vorige week dinsdag ( nu al bijna een week dus) heb ik mijn hele nek en rug vastzitten en kan ik mijn bovenlichaam er niet trainen.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand misschien waardoor het gekomen is. Ga trouwens morgenavond naar een sportmasseur om t te laten checken....

Ik heb het volgende uit mn hoofd geleerd, ze kijken je een paar minuten schaapachtig aan en gaan dan verder met hun hyperextensions :) vergeet het maar dus ;)

The Deadlift has always been considered a "Mass Building" exercise. This idea, which was first only supported by the pioneers of bodybuilding, has now begun to be supported by scientific evidence. The Deadlift, like other exercises that involve the intervention of compound muscle synergies like the Squat and Bench Press, acts as a noticeable factor of phsyco-physique-metabolic stressogen (or stressor) stimuli, with the stimuli being themselves the input of neuro-umoral stimuli that act as the "Trigger" for the release of hormones of the "Hypotalamus-pituitary-gonad axis" as well as for the "hypothalamus-Somatotrope Cell axis", causing the obvious morphological-functional adaptations always aimed for by the bodybuilder.

These adaptations-modifications act, in part, on one's somatotypic genetic asset, bringing it toward to the aimed muscle growth.

http://www.bodybuilding.com/fun/casi4.htm

Hoeveel denk je nu op je erector te kunnen pakken?
2-4 kg?
Dus als je je hele leven niet zou deadliften mis je misschien 2 kg spiermassa.

RichardV zei:
Hoeveel denk je nu op je erector te kunnen pakken?
2-4 kg?
Dus als je je hele leven niet zou deadliften mis je misschien 2 kg spiermassa.

sorry, kan het niet laten hier toch iets over te posten.

Deadliften belast niet alleen je erector Richard, maar de gehele achterkant. Kuiten, hams, onderrug, lats, traps, nek etc. Dus ik denk dat je wel meer dan 2 kg spiermassa kan winnen met jaren deadliften. ;)

Ik baal echt dat ik voorlopig even niet meer kan deadliften met mijn rugblessure.. Je pakt idd je gehele achterkant goed mee en zulke oefeningen zorgen ook voor een hormonale response, wat weer extra groei met zich meebrengt..

RubenSossa zei:
sorry, kan het niet laten hier toch iets over te posten.

Deadliften belast niet alleen je erector Richard, maar de gehele achterkant. Kuiten, hams, onderrug, lats, traps, nek etc. Dus ik denk dat je wel meer dan 2 kg spiermassa kan winnen met jaren deadliften. ;)

Hehe of Adema of jij.
Heerlijk!:D

Ik heb het over puur op je erector. Je kan de meeste andere delen ook wel met andere oefeningen trainen.

zo lekker gedeadlift en degene die het niet doen moeten dat allemaal lekker zelf weten

Terug
Naar boven