Fitness Seller

Sticky Het Serotonine-Dopamine-GABA evenwicht

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Geld dit ook voor l-tyrosine? Aangezien dit ook dopamine verhoogt.

En in Xtreme test van XXL zit ook l-dopal.. Zij beweren dat het product voor ongelimiteerde tijd gebruikt kan worden.

Moeilijk te zeggen gezien het verschillende invloeden heeft op het lichaam. Zal het strakjes eens opzoeken.

Xtreme test is een combinatiemiddel, hierbij zal de hoeveelheid l-dopa uit mucuna pruriens beperkt zijn. Als we over puur L-dopa of mucuna pruriens in hoge dosis spreken is het een ander verhaal.

Moeilijk te zeggen gezien het verschillende invloeden heeft op het lichaam. Zal het strakjes eens opzoeken.

Xtreme test is een combinatiemiddel, hierbij zal de hoeveelheid l-dopa uit mucuna pruriens beperkt zijn. Als we over puur L-dopa of mucuna pruriens in hoge dosis spreken is het een ander verhaal.

Karma!

Zo te zien kan langdurig l-tyrosine gebruik (persoons- en dosisafhankelijk) toch de kans op psychoses verhogen.

Het is veilig bevonden tot 150mg/dag gedurende 3 maanden. Maar als je aanleg hebt tot psychoses is het niet aan te raden.

Heeft Venlafaxine (Effexor) effect op je sportprestaties? (slik 75 mg per dag)
Dit staat er over:
As an SNRI, Effexor works slightly differently from antidepressants in the selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI) class. SNRIs help block the reabsorption of both serotonin and norepinephrine, while SSRIs focus solely on serotonin levels.

Heeft Venlafaxine (Effexor) effect op je sportprestaties? (slik 75 mg per dag)
Dit staat er over:
As an SNRI, Effexor works slightly differently from antidepressants in the selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI) class. SNRIs help block the reabsorption of both serotonin and norepinephrine, while SSRIs focus solely on serotonin levels.

Meeste hebben een negatief effect op testosteron (en dus libido) door serotonine verhoging en dus mogelijk op spiergroei en prestaties. Venlafaxine is geen uitzondering.

Meeste hebben een negatief effect op testosteron (en dus libido) door serotonine verhoging en dus mogelijk op spiergroei en prestaties. Venlafaxine is geen uitzondering.
Oei dat is niet best om te horen, praten we hier over grote percentages minder spiergroei of?
Geldt dit ook voor Risperidon (Anti-psychotica)

Oei dat is niet best om te horen, praten we hier over grote percentages minder spiergroei of?
Geldt dit ook voor Risperidon (Anti-psychotica)

Risperidon van hetzelfde.

Effect op spiergroei is een moeilijke vraag. Gezien de mogelijke daling in testosteron bij gebruik van deze middelen kan dit de spierwinst wat beperken, maar zou niet meteen zeggen dat je spiermassa gaat verliezen.

L-dopa kan je ook niet langdurig nemen gezien een constant verhoogde dopamine spiegel psychische bijwerkingen kan veroorzaken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levodopa

Ik word na een dosis sneller boos, dit duur wel even voordat ik dit effect krijg(gelukkig weet ik het van mezelf). Ook wordt ik er ondernemender / minder bang door misschien deels doordat ik kwader word.

Ik gebruik het maar zelden en ook maar een kleine dosis.

Dan zullen de mogelijke negatieve effecten ook beperkter blijven. Meten is weten in dit geval, bloedonderzoekje even laten doen.

Risperidon van hetzelfde.

Effect op spiergroei is een moeilijke vraag. Gezien de mogelijke daling in testosteron bij gebruik van deze middelen kan dit de spierwinst wat beperken, maar zou niet meteen zeggen dat je spiermassa gaat verliezen.
Speelt de dosering van de medicatie hier ook een rol in, hoe hoger de dosering hoe minder testosteron?

Wanneer kun je het beste Fosfatidylserine pakken? lege maag/volle maag? ochtend/avond?

Leuk stofje die fosfatidylserine, ik gebruik die van smartpowders tesamen met gingko.

Nu gebruik ik het al een klein week, ik word er iets te mellow van op 400mg (50% = 200mg ps)
Daarom misschien overstappen op de helft van de dosis en deze 's avonds gebruiken (half life?)

"Bijwerking" is dat ik gemakkelijk in slaap val, bioritme is minder sterk. Bv in het weekend weggegaan zat en zon opgestaan om 12u kon gemakkelijk gaan slapen om 23u zondag.

Het is meestal een 6-8u werkzaam, dus opsplitsen is een oplossing.

Cools,

Ik kwam laatst een pre workout tegen met DMAA erin Devil's Shot en daar zag ik ook dat het Yohimbine bevatte.
En ik had gelezen dat Yohimbine een lichte MAOI is, kan dit samen met Venlafaxine kan hier namelijk niet veel over vinden verder omdat het een lichte MAOI is.
Bij voorbaat dank.

Terug
Naar boven