XXL Nutrition

Sticky Het Serotonine-Dopamine-GABA evenwicht

• Topic Starter Topic Starter
Zit nu in m'n test-e cycle.. zou het hierop meerwaarden kunnen hebben?

Dopamine onderdruk oestrogeen dus kan een meerwaarde zijn bij test only. Maar er zijn ook effecten op de schildklier wat oestrogeengevoeligheid kan verhogen. Dus is onzeker.

Dopamine onderdruk oestrogeen dus kan een meerwaarde zijn bij test only. Maar er zijn ook effecten op de schildklier wat oestrogeengevoeligheid kan verhogen. Dus is onzeker.

Om hier nog op terug te komen.. l-tyrosine genomen bij mijn caffeine om hiervan de effecten te boosten.

Libido is over de top al heel de dag. Zou dit een verband kunnen hebben? (test only)

Om hier nog op terug te komen.. l-tyrosine genomen bij mijn caffeine om hiervan de effecten te boosten.

Libido is over de top al heel de dag. Zou dit een verband kunnen hebben? (test only)

Kan zeker, heeft een vrij goed effect op de dopamine aanmaak. Dus ook lager oestrogeen.

Kan zeker, heeft een vrij goed effect op de dopamine aanmaak. Dus ook lager oestrogeen.

Gaaf! Ik ga het vanaf nu elke dag nemen. (500-1000 mg ed)

Ben erg benieuwd wat ik hiervan zal merken zowel lichamelijk als mentaal.

Ik laat het weten :)

Na een paar dagen heb ik het idee dat erecties wat beter zijn. (prolactine?) Ook het libido is beter.

Dosering (1000/1500mg)

Kijken of ik de komende weken nog wat kan nieuws kan updaten.

Prolactine? Zover ik weet krijg je daar geen betere erectie van :p

Prolactine? Zover ik weet krijg je daar geen betere erectie van :p

Dopamine verlaagt toch prolactine? En een verlaagde prolactine spiegel zorgt voor betere erecties toch?

Verder ondervind ik ook dat eten moeilijker gaat.. Minder honger.. Maar dat is niks nieuws.

Dopamine verlaagt toch prolactine? En een verlaagde prolactine spiegel zorgt voor betere erecties toch?

Verder ondervind ik ook dat eten moeilijker gaat.. Minder honger.. Maar dat is niks nieuws.

Klopt inderdaad, dacht dat je bedoelde dat je van prolactine betere erecties krijgt :p

Minder honger komt omdat dopamine voor een stijging van bepaalde hormonen zorgt die het hongergevoel onderdrukken. Serotonine zorgt voor een stimulatie van het hongergevoel.

Dopamine wordt dan ook vrijgelaten als je een goede maaltijd hebt gehad ;)

Klopt inderdaad, dacht dat je bedoelde dat je van prolactine betere erecties krijgt :p

Minder honger komt omdat dopamine voor een stijging van bepaalde hormonen zorgt die het hongergevoel onderdrukken. Serotonine zorgt voor een stimulatie van het hongergevoel.

Dopamine wordt dan ook vrijgelaten als je een goede maaltijd hebt gehad ;)

Hoe kan het dan dat door MDMA het honger gevoel ondrukt word? Hier worden toch zeer hoge serotonine concentraties door vrij?

Hoe kan het dan dat door MDMA het honger gevoel ondrukt word? Hier worden toch zeer hoge serotonine concentraties door vrij?

Klopt, maar het heeft ook effect op dopamine, cortisol, adrenaline, enz.. Het uiteindelijk effect zorgt voor onderdrukking van honger.

Ik lees hier dat GABA slecht is voor de concentratie/leervermogen, klopt dit? Het vermindert toch je stress waardoor je aandachtiger kunt zijn?

Ik lees hier dat GABA slecht is voor de concentratie/leervermogen, klopt dit? Het vermindert toch je stress waardoor je aandachtiger kunt zijn?

Waar staat dat het slecht voor je concentratie/leervermogen is?

Het verminderd inderdaad stress door dopamine te onderdrukken en dus een rustigere geest te geven.

Een verkeerde veronderstelling maak ik daar :p

Stimulatie van de hersenen via dopamine is juist nadelig om te leren vermoedelijk. Gaba verhoging lijkt me idd handiger hiervoor.

Simpele test is wat L-glutamine innemen, wat gaba sterk verhoogt, en zien hoe je hier op leert.

Mucuna pruriens voor dopamine verhoging en weer testen. Zelfde voor L-tryptofaan en serotonineverhoging.

Bepaalde stoffen hebben effect op verschillende receptoren van deze hormonen en kan positiever zijn om te leren.

Een verkeerde veronderstelling maak ik daar [emoji14]

Stimulatie van de hersenen via dopamine is juist nadelig om te leren vermoedelijk. Gaba verhoging lijkt me idd handiger hiervoor.

Simpele test is wat L-glutamine innemen, wat gaba sterk verhoogt, en zien hoe je hier op leert.

Mucuna pruriens voor dopamine verhoging en weer testen. Zelfde voor L-tryptofaan en serotonineverhoging.

Bepaalde stoffen hebben effect op verschillende receptoren van deze hormonen en kan positiever zijn om te leren.
Zou dit echt zo zijn?

Ik kan bijvoorbeeld uitstekend studeren op ritalin / adderall.

Ik heb dan wel add [emoji12]

Zou dit echt zo zijn?

Ik kan bijvoorbeeld uitstekend studeren op ritalin / adderall.

Ik heb dan wel add [emoji12]

Iedereen kan goed studeren op ritalin :p

Mooi voorbeeld gezien het middel aandacht en focus verscherpt.

Reden hiervoor zijn de gemengde effecten. Het verhoogt primair dopamine gezien het een reuptake inhibitor is hiervan, maar het is ook een specifieke serotonine receptor agonist zelf.

Maar het verhoogt ook noradrenaline, een teveel hiervaan zou een mede oorzaak van ADHD.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke transmitters bij specifieke emoties horen.

Is hier ergens meer over te vinden?

Terug
Naar boven