MuscleMeat

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

ben ook van plan een yoke te maken, heb al een axle en farmers gemaakt(foto's volgen). ik dacht aan een yoke uit hout, maar zo een chainyoke ziet er ook goed uit en lijkt goedkoper, maar slinger je daarmee niet naar alle kanten?

• Topic Starter Topic Starter
ben ook van plan een yoke te maken, heb al een axle en farmers gemaakt(foto's volgen). ik dacht aan een yoke uit hout, maar zo een chainyoke ziet er ook goed uit en lijkt goedkoper, maar slinger je daarmee niet naar alle kanten?

Uit hout zou ik niet doen, dan zul je echt dikke palen moeten gebruiken (en bijzonder goed geconstrueerd) wil je het stevig genoeg maken voor 300+

En een chain yoke slingert ja, dat is ook de bedoeling. Op deze wijze leer je rechtop lopen en stabiel.

oke, thanks. heb je misschien een plannetje van die chain yoke ofzo? of een lijstje van alle benodigdheden

Ijzer, sporttape, ketting,ijzer, bouten.

zover was ik ook wel ja :D
waarom die tape?

Ik denk dat G-men gaat antwoorden.

Ligt aan de uitvoering die je wilt maken.

Mijn versie:

2 ijzeren plaatjes
2x 45cm buis +/- 50mm (in mijn geval goede kwaliteit gaspijp)
1x 150cm gaspijp +/- 50mm
2x ketting van +/- 2m
4x kleine klikkers
2x grote klikkers
2x grote ronde ring
Boor 12

Bovenbuis = 150cm daar las ik aan de uiteinde 2 ringen aanvast. Daaraan komen de grote klikkers en aan die klikkers loopt de ketting dubbel naar beneden. Aan de uiteindes komen de kleine klikkers. De poten maak ik door de stukken gaspijp van 45cm op de plaatjes te lassen en aan de uiteinden met boor 12 2x een gat te maken.

Bij het laden van de schijven klik je deze dan los en doe je de platen erop. Ben je klaar klik je de 2 klikkers in de gaten en klaar.

Ik spuit de yoke altijd met hammerite aangezien dat spul echt super is.

In de simpelste versie kun je zonder lassen en zul je bv onderaan de 2x gaspijp een bout er doorheen kunnen doen. Ik zal je zeggen dat als je kunt lassen dat ik dat zou doen.
Trouwens ik ben nu voor een vaste verstelbare yoke voor mijn vriendin minder geld kwijt dan voor een chain yoke klinkt gek maar waar. Het ligt er ook maar aan waar je je ijzer kunt krijgen.

Succes.

lassen kan ik spijtig genoeg niet, zal eens kijken wat ik kan fixen voor het ijzer :D
thanks!

en als je nu eens wat kettingen enzo kan vastmaken aan je olympische bar?

heb geen oly bar, maar kan misschien wel wat fixen met mijn axle

nieuwe shizzle.

Yoke voor vriendin:

yoke.jpg

(kosten 25 euro nice!)

rack voor de bomen (heeft trouwens nu alweer een 3e etage gekregen voor axle.
rack.jpg

T-bar in the corner (te koop) want heb er nog een gemaakt.
tbarrow.jpg

Overzichtje
nieuweindelingrawpowerbaarn.jpg

Laterzzzz.

:) Super wat een handel heb jij zeg, impressive!

nice man! ik ben jaloers :p

Wow Gijs, je kan seffens al een eigen fabriekje opstarten man.

Gman-industries :)

hoe heb je die houten log eigenlijk gemaakt? zou dit ook wel eens willen proberen :D

This is what heaven must be like!

Wanneer wordt je gevraagd als 'Rob' voor Eigen Huis en Tuin Gijs?

Hahaha, wel relaxed dat je het jezelf allemaal geleerd hebt! Super!

haha thanks mannen. Vandaag Powerrack opgehaald bij Massalah. Brutaal ding. Maar gaat het brutaalste rack van nl worden als het aan mij ligt.

Things to do:

- 5 cm verlagen van 211 cm naar 206, kan ik hem op elke gewenste plek in de garage kwijt en ik kan de lassen onderaan nog eens mooier maken.

- Pull up bar eraan lassen.
- Dipstation ervoor maken.
- 3e dwarsligger achteraan maken
- Pinnen maken voor de bar
- bevestigingen voor bands onderaan eraan lassen.
- even opnieuw beetje mooi zwart maken.

Genoeg te doen dus....

waarom start je niet een reallife soap : ipv klussen met kijker klussen met gijs :D nice dat je dit allemaal kan man !

Gijs nu verplicht je jezelf toch om vette pics te postten van dat rack hé

Terug
Naar boven