Fitness Seller

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

of ducktape.

hoe heb je dat gat voor je handvaten zo mooi vlak gekregen? ik zit hier met een bijtel op die log te kappen dus daar zitte veel versplinteringen op :D

daar ram je tog gewoon ff met je kettingzaag doorheen weet je hoe lang da duurt met een beitel :P

onmogelijk, dan is er een stuk van m'n log af, die kettingzaak is veel te breed :D

Is bij mijn boom idd met een kettingzaag gedaan. Denk zo'n klein kettingzaagje.

Was al door de boom-dealer voor mij gedaan. Rest heb ik zelf gemaakt.

oke dan moet ik nog wat doorbijtelen :p

Mn vader heeft me een tijdje geleden een verstelbare box gemaakt. Niet echt strongman attribuut, maar wel handig :D

Ongeveer deze:
box.jpg

ziet er wel tof uit man, hardcore boom! :)

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon touw omheen, eigenlijk had je dat meteen moeten doen Ruben nu is het al een beetje te laat. Ik heb het meteen gedaan en de touwen zijn na verloop van tijd echt superstrak gaan staan wat al aangeeft dat de boom ook wel wat heeft uitgezet nog.

Boor een ga paar centimeter van de rand en ongeveer 5cm diep, stop het uiteinde van het touw daarin en ga wikkelen. Sla elke 10-15 cm een kram om het touw en ga zo door. Aan het eind weer het uiteinde wegwerken in een gat.

Touw is altijd netjes om te zien, maar dat gaat het krimpen (scheuren) van het hout echt niet tegenhouden. @ Gijs, kan me haast niet voorstellend dat die verse stam van jou is uit gaan zetten.

Touw is altijd netjes om te zien, maar dat gaat het krimpen (scheuren) van het hout echt niet tegenhouden. @ Gijs, kan me haast niet voorstellend dat die verse stam van jou is uit gaan zetten.

Misschien een andere oplossing Barry? Zou je het niet met één of andere houtvuller kunnen dichtsmeren?

Misschien een andere oplossing Barry? Zou je het niet met één of andere houtvuller kunnen dichtsmeren?

Nja, dat gaat toch nog steeds niet tegen dat het hout uitzet...
Hij zal niet uit blijven zetten hoor. Zal ondertussen wel stoppen..

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Hier mijn bomen rack zoals ik hem nu in de sportschool heb staan.
Mijn houten boom moeten nog loading pins op worden gemaakt. Is deze week aan de beurt.

4u6ic3.jpg

23hknqt.jpg

Van boven naar onder:

Logbar 24kg
9 inch Log 55kg
11 inch Log 65kg
13 inch IFSA log 80kg

Solid! :cool:

Weegt die middenste 65 Jules? Is dat die met smalle en brede handvaten?

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Hier mijn bomen rack zoals ik hem nu in de sportschool heb staan.
Mijn houten boom moeten nog loading pins op worden gemaakt. Is deze week aan de beurt.

4u6ic3.jpg

23hknqt.jpg

Van boven naar onder:

Logbar 24kg
9 inch Log 55kg
11 inch Log 65kg
13 inch IFSA log 80kg
hangt mijn bloed (en de rest) nog aan die dikz*k :p?

hangt mijn bloed (en de rest) nog aan die dikz*k :p?

Hehe, nee die vettige substantie heeft mn zusje eraf gepoetst... T zag er iig smerig uit... hehehe....
Ja johan, heb nu alle bomen op een precies gewicht laten maken. Dus die ene weegt nu 65kg. Blok ijzer aan de binnenkant erin laten lassen.

weet er nog iemand een adresje in de randstad waar je 2e hands tire's kunt kopen heb het hele www al doorgespit maar kan niks vinden

Dichtsmeren kan Ruben, maar zal niet veel uithalen. Alleen als je je ergert aan de scheur wellicht.

Het hout scheurt omdat het krimpt, niet omdat het uitzet, de lange jaarringen verkorten zeg maar meer (qua omtrek) als dat de korte jaarringen doen, zo krijg je een verschil in spanning.

Ook kan het scheuren omdat het te snel droogt.

Tegen het krimpen (werken) van hout kan je niets doen. Om het enigszins controleerbaar te houden kun je het hout het beste niet te snel laten drogen. Dus als je een verse stam omzaagd buiten, luchtvochtigheid gemiddeld 80 % en je gaat die stam binnen leggen, misschien zelfs in een verwarmde ruimte met een vochtigheid van 40 of 50% dan droogt dan ding veel te snel en scheurt ie.

Ook zijn er houtsoorten die veel meer krimpen als andere, een beuk bijvoorbeeld krimpt heel veel als die droogt en bijvoorbeeld een spar (vurenhout) is een veel stabielere houtsoort, dus krimpt vele malen minder als het droogt.

Dichtsmeren kan Ruben, maar zal niet veel uithalen. Alleen als je je ergert aan de scheur wellicht.

Het hout scheurt omdat het krimpt, niet omdat het uitzet, de lange jaarringen verkorten zeg maar meer (qua omtrek) als dat de korte jaarringen doen, zo krijg je een verschil in spanning.

Ook kan het scheuren omdat het te snel droogt.

Tegen het krimpen (werken) van hout kan je niets doen. Om het enigszins controleerbaar te houden kun je het hout het beste niet te snel laten drogen. Dus als je een verse stam omzaagd buiten, luchtvochtigheid gemiddeld 80 % en je gaat die stam binnen leggen, misschien zelfs in een verwarmde ruimte met een vochtigheid van 40 of 50% dan droogt dan ding veel te snel en scheurt ie.

Ook zijn er houtsoorten die veel meer krimpen als andere, een beuk bijvoorbeeld krimpt heel veel als die droogt en bijvoorbeeld een spar (vurenhout) is een veel stabielere houtsoort, dus krimpt vele malen minder als het droogt.

thnx, weer wat geleerd.;)

@Barry: Thanks voor de info!

Hier een foto van mijn H-balk farmers die ik binnenkort kan gaan ophalen. Ze zijn zo goed als af, alleen worden de loading pins toch nog effe aangepast. In plaats van hoe ze nu zijn gemaakt, worden ze toch verstek gezaagd en gelijk op de h-balk vastgelast. Lijkt me ook iets steviger. Verder komen er nog 2 metalen ringen over de loading pins, zodat de schijven niet de puntige zijkanten van de H-balk kunnen raken.

Ben er echt blij mee, heerlijk Sinterklaas kadootje voor mezelf! :D

Kosten balken en materiaal: ca. 80 euro

2h6xfua.jpg

302ylnd.jpg

Dank aan Jules en de lasser hiervoor, die dit voor mij mogelijk hebben gemaakt!

Terug
Naar boven