XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Voor de geïnteresseerden. Hoe maak je een stone met insert:

Afb017-1.jpg

Afb018.jpg

Afb019-1.jpg

Afb020.jpg

Voila. 2uur werk.

Stap 1 Maak de mal schoon en spuit hem in met wd40
Stap 2 Maak een stellage waar de insert aan kan hangen en zet de mal op een band
Stap 3 Haal het touw door het bovenstuk van de mal en hang de insert op aan de dwarsbalk. Ik laat hem zelf een paar cm (in dit geval geloof ik 2-3) te laag hangen omdat de mal met al het beton nog iets zakt in de band
Stap 4 Mal op elkaar en aftapen, langs de naad, een paar dwars erop en dan nog voor de zekerheid boven en onder over de naad. Beter save dan sorry.
Stap 5 Vullen met beton en de mal af en toe flink schudden.
Stap 6 Als de mal vol is met een stok flink tegenaan tikken totdat er geen belletjes meer uit komen.
Stap 7 Afdekken met plastic dan hard het beton harder uit.

goeie info, zo'n tutorials mag je altijd hier wel neerzetten, zo leer je nog eens iets bij op dit forum :D

Ik vraag me af hoe erg je het gaat merken dat de stone uit balans is, gezien de vorm van het tandwiel. Maar ik zal niet degene zijn die dat test :D

• #1.065
Stukje verder weer met de GHR. Het hele achtergedeelte is klaar, alles verstelbaar en in de hammerite.

Ben nu bezig met de pad waar de knieen op rusten. Aanpassen van een oude preachercurl armpad.

Afb021-1.jpg

Afb022-1.jpg

@Gijs, eventueel een tril schuurmachien ertegen wil ook goed werken om de beton goed te verdichten...

Nice job!

Wil ook een 3-tal stones maken deze zomer nog, heb alleen geen zin om zoveel geld te dokken voor die mallen. Is er iemand die er 1 wilt doorverkopen/verhuren?

Zou iemand btw nog aanraden om zelf een mal te maken, wat hier een tijd geleden nog wel eens gedaan werd?

• #1.068
@Gijs, eventueel een tril schuurmachien ertegen wil ook goed werken om de beton goed te verdichten...

Nice job!

Dan wel tegen een blok hout anders krijg je lelijke slijtplekken op je mal.

en thanks, morgen maak ik hem af hoop ik

Ik vraag me af hoe erg je het gaat merken dat de stone uit balans is, gezien de vorm van het tandwiel. Maar ik zal niet degene zijn die dat test :D

de 130kg 20incher die bij Gijs ligt is helemaal uit balans, daarbij zit de foam ball helemaal naar een kant toe. En die stone is prima te liften

• #1.070
Hop de GHR is klaar alleen nog optisch wat verfraaien met wat verf etc.

De tutorial voor die 1a2 mensen die wellicht ook zo maf zijn als ik en zich eraan wagen. Alvast een waarschuwing. Dit is behoorlijk complex. Als je niet weet wat een haakse hoek is of wat overdwars meten betekend kun je je er beter niet aan wagen.

Daar gaat ie dan

1 De maten

ghr2.jpg

Deze maten komen mooi uit. Liefst gewoon naar de staalhandel en de hele boel van 5x5 3mm dik op maat zagen. Kost je meestal nauwelijks iets dus waarom zelf kloten met de haakse slijper.

Afb071_2.jpg

Stap 2 De boel in elkaar lassen waarbij je alles met een haakse hoek zorgvuldig in 90 graden zet. Let erop dat de balk waarover het achtergedeelte glijd los te maken is. Ik heb hiervoor De balk in 2 uitstekende platen laten vallen met een bout erdoor

Afb075_1.jpg

Stap 3 Het achtergedeelte dat je verstelbaar moet maken moet je kunnen borgen met een pin. Het mooist is als het een beetje professioneel is dus mijn advies zou zijn. Zoek een oud buikspierbankje dat verstelbaar is betaal er 50E voor en dan heb je zowel een pad dat je later kunt gebruiken alswel verstelknoppen die je eruit kunt flexxen en zelf kunt gebruiken.

Afb073_2.jpg

Hier zie je dus dat ik een knop met verstelmechanisme uit een oud bankje hebt gehaald en op mijn schuif heb gelast.

Stap 4 De rollen en voetplaten op het achtergedeelte. Ik heb van (2) buikspierbanken de rollen gebruikt en de stukken aan elkaar gelast. Ik heb een verstelknop en een borgknop erop. De voetplaten zijn 2 stukken traanplaat die ik met popnagels heb vastgezet aan 2 dwarsbalken die ik erachter heb gelast.

Afb022-1.jpg

Stap 5 De kniepad

Afb023.jpg

Dit is het lastigste gedeelte. Ik heb hiervoor de pad van de buikspierbank gebruikt en alle nietjes verwijdert. Het skai kan er dan af. Het schuim met een mes voorzichtig lossnijden want dat is verlijmt.

Afb026.jpg

Een dikke PVC pijp netjes in 2en flexxen

Afb025-1.jpg

Plank op maat maken en de pvc pijp erop zetten. Het foam met spuitlijm erop vastlijmen en aandrukken met lijmtangen

Afb027-1.jpg

Afb029.jpg

Skai er weer overheen zetten en vastnieten met een niettang (17.50 E met nietjes bij de doe het zelver)

Afb031-1.jpg

Afb032-1.jpg

Om de plank vast te zetten aan je frame heb ik nagels gebruikt met schroefdraad. En die in een andere plank gezet. Deze schroef je uiteindelijk met flink wat schroeven aan de onderkant van je pad en dan kun je hem dus vastbouten aan je frame.

Afb030-1.jpg

Afb035-1.jpg

Stap 6 de details.

Handels om jezelf te positioneren en er weer af te komen is handig

Afb033-1.jpg

En als je toch bezig bent dan ook een paar haken voor bands natuurlijk. Ik heb een dikke schakel van een scheepsketting in 2en geflexxed en erop gelast.

Afb036.jpg

Afb034-1.jpg

En even mijn busje hammerite opgemaakt. Over 6 weken mag het dan weer en dat doe ik dan nog wel even na nevelen en de onderkant omdat dit apparaat die kleine investering wel mag hebben.

Afb037-1.jpg

Zo daar heb je het. Ik ben benieuwd wie het ook waagt.
Groet Gijs.

Laatst bewerkt:
very impressive Gijs

• #1.073
Net even geprobeerd en gvd is goed zwaar zeg. Zwaarder dan zo'n versie met rollen. Ik ga hier veel lol aan beleven dat weet ik wel.

cool man! is ie chocoteddy-proof? :D

• #1.076
  • #1.077
Dennis had een hele doos ijzeren platen meegenomen van zijn bedrijf en ik dacht: "Daar gaan we eens mee puzzelen." Bleek toch een erg lastige opgave. Er waren maar een paar plaatjes een beetje hetzelfde en de rest week af qua dikte, lengte, breedte. Ze eenvoudig tegen elkaar aanstapelen kon niet. Alles slijpen was onmogelijk vanwege de dikte en de hoeveelheid die je dan wegslijpt. Na een 2 uur verschillende opstellingen bedenken toch een oplossing gevonden.

*2 platen waren hetzelfde die heb ik als zijkant gebruikt.
*De dikste heb ik als onderkant gebruikt.
*Voor de andere zijkanten heb ik moeten slijpen. Dit kost toch even rustig een 15min slijpen met de tol voor 1 kantje vanwege de dikte van het materiaal.
*De bovenkant idem. Ook hier even moeten slijpen.
*De doos eerst in elkaar gelast.
*Daarna gevuld met paar platen. Deze 1 voor 1 met een paar lassen vastgezet op elkaar.
*Afgevuld met beton.
*Paar platen bewaard om wat hoogte te creeren en express niet in de doos gedaan zodat er extra gewicht in de vorm van beton in kon.
*Platen op de doos (zitten nu nog niet vast in verband met drogen beton)

Zou ongeveer 175 moeten wegen nu. Heb al een systeem voor blokken die erop te laden zijn zodat we ook 200-225 etc ervan kunnen maken. Maar dit is even toekomst. Die blokken moeten met een lindzaag op maat worden gemaakt. Voor de slijpschijf zijn ze echt te dik.

Tot zover, nu voor de picca's:

Afb066_3.jpg

Afb069_3.jpg

Afb070_2.jpg

Afb071_3.jpg

Afb073_3.jpg

Afb072_3.jpg

Volgend weekend af denk ik..

eventueel 2 pinnen erop lassen zodat je gewicht kan toevoegen, ziet er in ieder geval nice uit G

Nice, flike lappen staal :D

lekkere lappe!

Terug
Naar boven