Hop de GHR is klaar alleen nog optisch wat verfraaien met wat verf etc.
De tutorial voor die 1a2 mensen die wellicht ook zo maf zijn als ik en zich eraan wagen. Alvast een waarschuwing. Dit is behoorlijk complex. Als je niet weet wat een haakse hoek is of wat overdwars meten betekend kun je je er beter niet aan wagen.
Daar gaat ie dan
1 De maten
Deze maten komen mooi uit. Liefst gewoon naar de staalhandel en de hele boel van 5x5 3mm dik op maat zagen. Kost je meestal nauwelijks iets dus waarom zelf kloten met de haakse slijper.
Stap 2 De boel in elkaar lassen waarbij je alles met een haakse hoek zorgvuldig in 90 graden zet. Let erop dat de balk waarover het achtergedeelte glijd los te maken is. Ik heb hiervoor De balk in 2 uitstekende platen laten vallen met een bout erdoor
Stap 3 Het achtergedeelte dat je verstelbaar moet maken moet je kunnen borgen met een pin. Het mooist is als het een beetje professioneel is dus mijn advies zou zijn. Zoek een oud buikspierbankje dat verstelbaar is betaal er 50E voor en dan heb je zowel een pad dat je later kunt gebruiken alswel verstelknoppen die je eruit kunt flexxen en zelf kunt gebruiken.
Hier zie je dus dat ik een knop met verstelmechanisme uit een oud bankje hebt gehaald en op mijn schuif heb gelast.
Stap 4 De rollen en voetplaten op het achtergedeelte. Ik heb van (2) buikspierbanken de rollen gebruikt en de stukken aan elkaar gelast. Ik heb een verstelknop en een borgknop erop. De voetplaten zijn 2 stukken traanplaat die ik met popnagels heb vastgezet aan 2 dwarsbalken die ik erachter heb gelast.
Stap 5 De kniepad
Dit is het lastigste gedeelte. Ik heb hiervoor de pad van de buikspierbank gebruikt en alle nietjes verwijdert. Het skai kan er dan af. Het schuim met een mes voorzichtig lossnijden want dat is verlijmt.
Een dikke PVC pijp netjes in 2en flexxen
Plank op maat maken en de pvc pijp erop zetten. Het foam met spuitlijm erop vastlijmen en aandrukken met lijmtangen
Skai er weer overheen zetten en vastnieten met een niettang (17.50 E met nietjes bij de doe het zelver)
Om de plank vast te zetten aan je frame heb ik nagels gebruikt met schroefdraad. En die in een andere plank gezet. Deze schroef je uiteindelijk met flink wat schroeven aan de onderkant van je pad en dan kun je hem dus vastbouten aan je frame.
Stap 6 de details.
Handels om jezelf te positioneren en er weer af te komen is handig
En als je toch bezig bent dan ook een paar haken voor bands natuurlijk. Ik heb een dikke schakel van een scheepsketting in 2en geflexxed en erop gelast.
En even mijn busje hammerite opgemaakt. Over 6 weken mag het dan weer en dat doe ik dan nog wel even na nevelen en de onderkant omdat dit apparaat die kleine investering wel mag hebben.
Zo daar heb je het. Ik ben benieuwd wie het ook waagt.
Groet Gijs.