AndroidHealthClinic

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nou ga er maar vanuit dat ze bij een wedstrijd altijd lastiger zijn. Dus maak ze in elk geval lager dan de bb normaal gesproken is met olympische schijven erop.

Nou lager dan een barbell met olympische schijven vind ik wel erg overdreven hoor..... iig stuk onder de knie..
 
Nou lager dan een barbell met olympische schijven vind ik wel erg overdreven hoor..... iig stuk onder de knie..

als je je onderdelen express extra klote in gebruik maakt, kan het bij een wedstrijd alleen nog maar meevallen. dat is mijn gedachte erover
 
als je je onderdelen express extra klote in gebruik maakt, kan het bij een wedstrijd alleen nog maar meevallen. dat is mijn gedachte erover

Events trainen moet wel leuk blijven he.... zo denk ik erover.... Ieder zijn ding natuurlijk..
 
Nou lager dan een barbell met olympische schijven vind ik wel erg overdreven hoor..... iig stuk onder de knie..

op de IFSA site kijken. Geloof dat de hoogte 32 cm moet zijn van de grond voor timbers.

Mijn timbers ook op de goede hoogte gezet en dat is idd een vrij lastige hoogte.
 
Sorry voor de late reactie Mas! Had je vraag niet eerder opgemerkt :o :D

1) Heb gewoon een strandbal genomen. Deze maximaal opgepompt.
2) Daarna strandbal bedekt met plaaster (wat stukadoors gebruiken tegen de muur ;) ) Een laagje van 1 à 2 cm rond de strandbal. (Opgelet zorg dat de opening van de strandbal bovenaan zit en dat je hier een klein stukje open laat - geen plaaster aanbrengen- )
3) Paar dagen laten drogen.
4) Daarna de strandbal plat laten en door het gat uit de plaaster trekken.
5) Nu heb je een 'ronde' mal. Eventueel binnenkant beetje inwrijven met wat dreft/afwasmiddel.
6) De mal volstorten met beton (mengsel van zand, water, cement, eventueel beetje mortelolie/luchtbelvormer)
7) Met een buis/stok/whatever een beetje in de beton roeren/porren zodat de luchtbellen er uit komen. Probeer de mal zo vol mogelijk te krijgen, maar let op dat ze niet barst (is bij mij gebeurd de 1e maal :eek: :D )
8) Paar dagen laten drogen, daarna met een hamer en beitel de mal voorzichtig stukslaan.
9) Eventuele oneffenheden op de bal wat wegschuren. Bijvoorbeeld met een stuk klinker/baksteen/...
10) Eventueel een laagje betonsealer aanbrengen zodat de bal minder vatbaar is voor betonroest.

Wat weegt die stone gemiddeld dan, als je deze techniek gebruikt? Strandballen zijn toch niet overdreven groot...
 
Wat weegt die stone gemiddeld dan, als je deze techniek gebruikt? Strandballen zijn toch niet overdreven groot...

Toen ik in de winkel mijn strandbal kocht, had ik de keuze tussen strandballen met een diameter van ongeveer 30 tot 60 cm.
Afhankelijk van de grootte van de strandbal kan je stone dus toch heel wat lichter/zwaarder wegen. Weet niet meer van buiten welke diameter mijn strandbal had (kan het morgen eventueel wel even voor je nakijken, als je het wil weten ;) ) Heb hem ook nog steeds niet gewogen. Dus het gewicht van mn stone kan ik voorlopig nog niet meedelen.

Als je het gewicht van beton opzoekt per cm³ ofzo kan je, afhankelijk van de grootte van je strandbal het uiteindelijke gewicht van je stone misschien wel bij benadering berekenen...
 
stone van 50 cm doorsnede weegt ongeveer 85 kg!
kan best wat inzitten maar daar kan je van uit gaan!

gewicht van beton is 2,5 kg per liter!!!

berekening volume bal = 4/3 x 3,14 x s3
 
eindelijk af. m'n eigengemaakte farmers:


3495m3m.jpg


ntgut.jpg
 
Allemaal knappe dingen. Sommige zijn zelf redelijk prof.

Doet goed om te zien dat men nog creatief is :)
 
looks nice inderdaad ruben!
 
9vi3ic.jpg

1pwetx.jpg

25q4upg.jpg

2ug1etv.jpg


deadlift van blokken
deficit deadlift
boxsquat
 
Ziet er netjes uit Snoob!
 
ziet er inderdaad nice uit zeg
 
Gaat dat niet schuiven? Want het valt niet ech in elkaar ofzo. Wel laag platform om van te deadliften trouwens. Verder mooi spul hoor.
 
Staat ook in m'n log, maar post hier ook de foto's

Log en Axle zijn klaar. Hieronder volgen wat foto's. Log weegt 55 en heeft een diameter van 27cm, axle een diameter van 45.

Fotos-0078.jpg


Fotos-0079.jpg


Fotos-0080.jpg
 
Mooie spullen :) Ik ben er jaloers op :o
 
zeer mooi log! :thumbs:
 
Mooie log man:thumbs:
 
Back
Naar boven