XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Kan hier geen sticky van worden gemaakt?

Ik moet namelijk telkens naar dit topic lopen zoeken, niet echt handig dus..

Heb hem net ook in het "Toon je homegym"-topic gepost, maar kan hem misschien beter hier zetten...
Had deze zomer twee atlasstones gemaakt, dus nu heb ik de laatste week me ook eens bezig gehouden om er een liftplatform voor te maken. Platform past in mn powerrack. Het rust op de vangers en is dus eenvoudig in hoogte te verstellen door de vangers omhoog of omlaag te plaatsen:

33eo3u1.jpg

2d6nyi8.jpg

closeup van het platform:

2945g21.jpg

mooi man!

Netjes, van welk materiaal heb je het precies gemaakt?

Netjes, van welk materiaal heb je het precies gemaakt?

heb hem gemaakt van 4 houten balken (iets breder dan de vangers in het powerrack) Heb deze 4 balken aan elkaar verbonden door twee dwarsbalken die net buiten de vangers van mn powerrack komen. Daarover heen heb ik een triplex plaat gelegd, waar ik een gat uit gezaagd heb. En op de top een stuk rubberen mat.

Bovenop heb ik er rondom dan enkele kleine houten balkjes op gemaakt, zodat de stone er niet vanaf kan rollen als hij naast het gat terecht komt.

Aan de voorkant heb ik het platform iets langer gemaakt zodat, wanneer je net niet hoog genoeg komt met je stone, je hem de laatste centimeters 'min of meer tegen het platform omhoog kan rollen' en hem misschien alsnog kan "locken".

Gebruikte materiaal zijn dus houten balken, triplex plaat en rubberen mat.
Zal anders eens proberen om een tekening te maken, want weet niet of iemand er zo iets van snapt ??? :p

edit:

bdr445.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heel nice, en natuurlijk een perfect idee zo kan je het ook nog eens op hoogte stellen.

Thnx voor de tekening en de uitleg!

Heb ik weer iets om in elkaar te knutselen :)

Nice, is voor mij ook een idee, ik heb hetzelfde rack :)

Omdat er misschien nog mensen zijn die zo'n platform willen maken:

Deze foto heb ik eens ooit ergens gevonden en hierop heb ik mn platform gebaseerd. Iets anders van opmaak, maar misschien ook leuk om even te zien:

im6m11.gif

Vet hoor, je mag wel dikke rubberen matten klaar leggen als je die beton bal er weer af gaat rollen/tillen what ever :D

Ik zie het ook wel zitten om zo'n farmer walk van de zomer ofzo te gaan maken, lijkt me een goede grip oefening. Buiten het feit dat je er gewoon sterk van wordt en je grip verbeterd, wat train je er nog meer mee?

Mooi gemaakt man !!

Vet hoor, je mag wel dikke rubberen matten klaar leggen als je die beton bal er weer af gaat rollen/tillen what ever :D

Ik zie het ook wel zitten om zo'n farmer walk van de zomer ofzo te gaan maken, lijkt me een goede grip oefening. Buiten het feit dat je er gewoon sterk van wordt en je grip verbeterd, wat train je er nog meer mee?

vooral traps

Zoals ik al gezegd heb, netjes Milky, ik kom hem zeker en vast nog testen!

@Opmerking van EPK: Rubberen matten zullen de stone niet opvangen op de grond als je hem van je platform laat vallen by the way, daar komen gegarandeerd brokken van, beter leg je een autoband op de grond dan

Zoals ik al gezegd heb, netjes Milky, ik kom hem zeker en vast nog testen!

@Opmerking van EPK: Rubberen matten zullen de stone niet opvangen op de grond als je hem van je platform laat vallen by the way, daar komen gegarandeerd brokken van, beter leg je een autoband op de grond dan

Beter 2!

Even een kickje van mijn kant.

Ik heb een sled gemaakt van een autoband, gaat allemaal prima, alleen nu vroeg ik me af wat voor touw je het beste kan gebruiken om te trekken.

Heeft iemand een goede tip?

Even een kickje van mijn kant.

Ik heb een sled gemaakt van een autoband, gaat allemaal prima, alleen nu vroeg ik me af wat voor touw je het beste kan gebruiken om te trekken.

Heeft iemand een goede tip?

Een tip heb ik niet, maar wel interesse in je constructie, zou je er eens wat foto's en meer uitleg van kunnen posten a.u.b.?

Oud klimtouw uit de gymzaal. Ik heb er 1 is echt perfect. Anders even naar de watersportwinkel daar hebben ze dit soort touwen gewoon liggen. Het moet redelijk dik zijn anders is het k*t.

Terug
Naar boven