AndroidHealthClinic

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Een tip heb ik niet, maar wel interesse in je constructie, zou je er eens wat foto's en meer uitleg van kunnen posten a.u.b.?
Het is vrij simpel, als je een oude auto band hebt leg je daar een kruis in van bijv ijzer of sterk hout. Zorg dat het in een "X" ligt en daar zet je een stang op zodat je die kan beladen met barbell schijven.

Dit idee:
2690609101_3cd664e2fa.jpg

Oud klimtouw uit de gymzaal. Ik heb er 1 is echt perfect. Anders even naar de watersportwinkel daar hebben ze dit soort touwen gewoon liggen. Het moet redelijk dik zijn anders is het k*t.

Jup, denk ook dat dat de beste optie is. Even kijken of ik zoiets kan regelen, zal vast wel wat op marktplaats staan.

Oud klimtouw uit de gymzaal. Ik heb er 1 is echt perfect. Anders even naar de watersportwinkel daar hebben ze dit soort touwen gewoon liggen. Het moet redelijk dik zijn anders is het k*t.

idd ik heb een klimtouw van marktplaats, kostte me €10 en is 5 meter lang ofzo. Mocht je toch nieuw touw kopen is kunsstof misschien geen goede optie, is gladder dan een echt klimtouw. Ga je het voortrekken aan een harnas, is een (6mm schalmen) ketting of een spanband ook goed. Heb wel gemerkt dat een autoband op het ruwe asfalt een stuk moeilijker beweegt dan op een glad betonpad.

idd ik heb een klimtouw van marktplaats, kostte me €10 en is 5 meter lang ofzo. Mocht je toch nieuw touw kopen is kunsstof misschien geen goede optie, is gladder dan een echt klimtouw. Ga je het voortrekken aan een harnas, is een (6mm schalmen) ketting of een spanband ook goed. Heb wel gemerkt dat een autoband op het ruwe asfalt een stuk moeilijker beweegt dan op een glad betonpad.

Daar zat ik ook aan te denken, wat kan je het beste als harnas gebruiken?

Zodat het gewicht zeg maar gelijk matig over je bovenlichaam verdeeld is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wij hebben een vergelijkbare sled, doch deze kantelt heel gemakkelijk om. Het is niet ideaal om mee te trainen: http://bp0.blogger.com/_qGlyBlxVW1Q/SHiMCyavfnI/AAAAAAAAAL4/VP08XbKp7H8/s1600-h/Afb026.jpg (zie foto)
We hebben twee banden op elkaar gemonteerd en de onderste onderaan dicht gemaakt. Vervolgens verzwaren we ze door er schijven in te leggen.

Heb jij (EPK) geen kantel problemen?
Zo niet, dan gaan wij er eentje maken zoals die van jouw.

Groetjes Wim.

Misschien kan je het met 3banden doen ?

kapic9.jpg

Zoiets als hierboven.
Het zal wel voor meer wrijving zorgen denk ik.

Laatst bewerkt:
Net een fatbar gemaakt van een steigerbuis, gewoon de uiteinden afgeslepen en aan elke kant op een 40cm ofzo van de kant een klem gezet om de gewichten tegen te houden, kwam geen laswerk bij te kijken alleen effe slijpen

Wat is fijner om een sled te maken, een autoband of een bak van een kruiwagen?

Edit: nu ik erover nadenk misschien zo een bak met een band of rubberen stroken eronder, ik moet nog eens dringend gaan knutselen :D

Daar zat ik ook aan te denken, wat kan je het beste als harnas gebruiken?

Zodat het gewicht zeg maar gelijk matig over je bovenlichaam verdeeld is.

Ik heb het zelf gemaakt van een brede spanband --> knoop het zo dat je een grote 8 hebt. Door de gaten van de '8' steek je je armen, alsof het een rugzak is. Dan kun je in het midden van de '8' een lus maken met daaraan een karabijnhaak. Voila, klaar voor een paar euro. Als je nog restant spanband over hebt, zou je eventueel ook nog een stuk eraan knopen dat dan over je borst loopt, alsof je een backpackers rugzak om hebt.

Let wel op, het kan behoorlijk gaan irriteren bij je oksels/schouders na een tijdje dus trek eerst een dikke trui aan.

Wie arm is moet slim zijn ;)

Misschien kan je het met 3banden doen ?

kapic9.jpg

Zoiets als hierboven.
Het zal wel voor meer wrijving zorgen denk ik.

Te groot oppervlak, daar start je veeel te moeilijk mee en als je start kun je de gang er niet inhouden terwijl dat wel de bedoeling is; als je niet vooruit komt kun je er ook niet mee trainen.

1 band is genoeg, geloof mij maar, er komt nog gewicht op dus dat zorgt echt wel voor genoeg wrijving.

post 8000 :woot:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wij hebben een vergelijkbare sled, doch deze kantelt heel gemakkelijk om. Het is niet ideaal om mee te trainen: http://bp0.blogger.com/_qGlyBlxVW1Q/SHiMCyavfnI/AAAAAAAAAL4/VP08XbKp7H8/s1600-h/Afb026.jpg (zie foto)
We hebben twee banden op elkaar gemonteerd en de onderste onderaan dicht gemaakt. Vervolgens verzwaren we ze door er schijven in te leggen.

Heb jij (EPK) geen kantel problemen?
Zo niet, dan gaan wij er eentje maken zoals die van jouw.

Groetjes Wim.
Nee, bij mij gaat die niet kantelen, maar ik weet niet hoe jij je sled gebruikt, misschien als ik heel explosief er aan ga trekken dat die wel gaat kantelen. Kan ik anders wel even proberen.

Ik heb het zelf gemaakt van een brede spanband --> knoop het zo dat je een grote 8 hebt. Door de gaten van de '8' steek je je armen, alsof het een rugzak is. Dan kun je in het midden van de '8' een lus maken met daaraan een karabijnhaak. Voila, klaar voor een paar euro. Als je nog restant spanband over hebt, zou je eventueel ook nog een stuk eraan knopen dat dan over je borst loopt, alsof je een backpackers rugzak om hebt.

Let wel op, het kan behoorlijk gaan irriteren bij je oksels/schouders na een tijdje dus trek eerst een dikke trui aan.

Wie arm is moet slim zijn ;)

Goede tip, thnx.

Goeie tip van dat harnas, thanks!

Mn sled is ook af

2zszfj5.jpg

ameghv.jpg

Ik heb nu aan elke kant een oog waar ik het touw aan kan bevestigen, ik heb maar een smal paadje ter beschikking waarop ik niet kan draaien en op deze manier gaat het perfect.

• Topic Starter Topic Starter
ziet er functioneel uit Sanca

ziet er functioneel uit Sanca

Thanks, ik ben er best wel tevreden van, ik denk wel dat het een zware load kan hebben, 170kg heb ik al geladen, ging prima

Ik kan er eventueel ook nog een likje verf op aanbrengen om het af te maken

Thanks, ik ben er best wel tevreden van, ik denk wel dat het een zware load kan hebben, 170kg heb ik al geladen, ging prima

Ik kan er eventueel ook nog een likje verf op aanbrengen om het af te maken

Hoezo, wil je er op off dagen in gaan baden :p

Mijn homemade poor man's slee

slee.groot.jpg

Een palet + een schommel. De koorden van de schommel (zit op het einde een lus in) hang je dan aan je belt.
Geen garantie dat het bij echt zware gewichten niet afbreekt :p Op de foto ligt er ~180kg aan zand op

Bar is 2m20 lang, 48,5mm dik, ringen op 40cm van uiteinde en bussen van 49mm in de velgen gelast.

Afb006.jpg

Afb007.jpg

Afb009.jpg

Afb010.jpg

Mooi :thumbs:

Mooi werk!

2cgev0y.jpg

Weer een leuk nieuw speeltje erbij, made by my father! Trots op hem;):D

Mooi ding :thumbs:

Terug
Naar boven