apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fixed
Klinkt echt supervet en avontuurlijk.Wij hebben een nogal goedkope smaak in vakantie. Kamperen ergens in de natuur en als het koud is een huisje in de natuur.
Vliegen associeer ik met werken. En in hotels denk ik ook aan werken plus ik verveel me heel snel. Een resort ben ik na twee dagen spuugzat. Ikwil wandelen, duiken, fietsen, klimmen, hiken, raften, Canyonen, iets avontuurlijks liefst onder de sterren slapen. wrakduiken vind ik ook wel tof, dat is duur, maar vrouw en kinderen vinden dat wat minder.... dus tsja.
vroeger waren de vakanties duurder, klimmen in de Alpen, trekkings, survivalcursussen, bushcraft. Dat kost welwat geld. Maar normaal kun je mij niet gelukkiger maken dan een hoge en rustige camping. Een stokbroodje, rugzak en camelback mee en omhoog. Liefst in de avond een vuurtje voor de tent, of slapen in een shelter als we in Scandinavië zijn.
aangezien ik een leaseauto heb kost het echt geen reet. Een beetje tol, camping. Af en toe een pizza en wat boodschappen.Koken doe ik graag, dus vaak uit eten gaan we ook al niet.
Volgend jaar ben ik van plan een camper te huren en in Scandinavië een paar mooie plekken voor goede hikes van een paar dagen rond te rijden. Dat Kost dan 1500 euro pp voor drie weken ex camping en eten. Duurste vakantie ooit.

Vinden wij heel leuk. Is ook avontuurlijk, alhoewel met kinderen het iets minder stoer wordt hebben zij ook met ons in het wild gekampeerd, gemounrainbiked in de Alpen, klimbossen doorkruist en gekanood in Zweden (en overnacht op een onbewoond eiland).
We zitten in paphos. Beetje cultuur meepakken. Ayia napa heeft mooie stranden en nachtleven maar als je iets wilt bezichtigen zit je direct 2 uur in de auto. Bovendien maken wij het geen 4 uur snachts meer op vakantie, we worden oud
Edit en met al die engelsen zal er heus wel een gezellig barretje te vinden zijn in paphos waar we nog wat kunnen drinken s avonds.
De poll is voor interpretatie vatbaar. Is die inclusief of exclusief:
- Eten/drinken;
- Reiskosten;
- Uitjes/bezoekjes.
Of het totaalplaatje? Lastig, een 10 daagse all-in is vrij duidelijk, maar kamperen in Zuid-Europa of een backpackvakantie in Azië is toch even een rekensom als je alle reiskosten, uitjes/entreekosten/bezienswaardigheden, eten/drinken etc. wilt schatten. Verschilt trouwens ook enorm, ik zou geen gemiddelde kunnen schatten.
Zeker . Z-O is zeker goedkoop, Helemaal, Thailand, Cambodja, Myanmar, Vietnam.Vakantie hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
31 dagen Thailand inclusief vliegtickets voor 2 personen: €2000 pp. Op het moment geven we zelfs minder dan €40 p.p.p.d uit (inclusief nice verblijf, motorscooter, etc).
Ik denk dat, uitgaande van 2 personen, €50 p.p.p.d. wel een goed bedrag is voor Thailand. De omliggende landen zijn trouwens een stuk goedkoper.
Maar zoals je zegt kan je idd geen gemiddelde schatten omdat je het zo gortig kan maken als je zelf wilt. Wil je elke dag uitgaan dan wordt het een stuk duurder. Maar er zijn ook gasten die van €15 per dag rondkomen.
Al bij al is het wel zeker dat een vakantie in Zuid-Oost Azië een stuk goedkoper is dan Europa.
Ticket valt mee. Als je op tijd boekt €600 voor een retourtje. Vorige keer heel laat geboekt. Kostte toen €880 voor een retourtje.Zeker . Z-O is zeker goedkoop, Helemaal, Thailand, Cambodja, Myanmar, Vietnam.
In Europa kun je nog wel goedkoper trouwens, aangezien het vliegticket naar Thailand wel wat kost. Denk aan Albanië, Macedonië, Hongarije, Bulgarije buiten de toeristische gebieden .
Wij gaven in totaal 2000 uit met 2 voor 28 dagen. Ongeveer hetzelfde voor Cambodja en Vietnam. Sri Lanka was net iets duurder door binnenlandse vluchten.Vakantie hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
31 dagen Thailand inclusief vliegtickets voor 2 personen: €2000 pp. Op het moment geven we zelfs minder dan €40 p.p.p.d uit (inclusief nice verblijf, motorscooter, etc).
Ik denk dat, uitgaande van 2 personen, €50 p.p.p.d. wel een goed bedrag is voor Thailand. De omliggende landen zijn trouwens een stuk goedkoper.
Maar zoals je zegt kan je idd geen gemiddelde schatten omdat je het zo gortig kan maken als je zelf wilt. Wil je elke dag uitgaan dan wordt het een stuk duurder. Maar er zijn ook gasten die van €15 per dag rondkomen.
Al bij al is het wel zeker dat een vakantie in Zuid-Oost Azië een stuk goedkoper is dan Europa.

Ziet er echt tof uit. Ben wel in Vietnam geweest, maar niet daar.Ohja en aangezien ik Vietnam een aantal x heb gelezen hier. Mocht je plannen hebben om naar Vietnam te gaan : sla de Ha Giang Loop niet over, verdomd vet...
Ach genoeg moois te zien daar. Heb je nog wat tegoed als je ooit nog eens naar zuid Oost azie gaatZiet er echt tof uit. Ben wel in Vietnam geweest, maar niet daar.
Gefeliciteerd. Mooie vooruitzichten!Ik heb me de laatste jaren mee laten slepen door mijn vriendin wat betreft de vakanties: dag of 10 all inclusive in landen als Griekenland, Spanje (Mallorca) etc. Moet ik zeggen dat Griekenland qua sfeer, mensen en eten ook voor mij altijd een succes is.
Sinds 2 jaar beide afgestudeerd en hebben we gedaan waar ik het meest van geniet: Natuur, off the beaten track en vooral dieren!
2017: Mauritius
2018: Colombia
2019: Vietnam en in oktober nog een weekje in mallorca geweest omdat vriendin lief de winterdip kreeg haha.. Ik klaag niet.
2020: Canada (vriend is geëmigreerd en gaat in juli 2020 trouwen, dus meteen met een groep van 9 personen de Rocky mountains in daarna⛰