MuscleMeat

Hier kan ik nou echt niet tegen....

Goed om te zien dat turken en marrokanen niet meer met elkaar verwart worden en dat de meesten inzien dat het de marrokanen zijn die het verpesten en de turken niet (srs)

opnieuw een leuk verhaaltje, maar met als jouw ingestelde mensen, rechters en wetten win je geen oorlog.

begrijp je wat ik bedoel? met je wetten, medelijden en hulp zijn we nog niet ver gekomen he? Niet verder dan enorm veel allochtonen in dit land, talloze uitkeringen, zelfs uitkering aan illegalen waarvoor we geen dak boven het hoofd kunnen bieden (500 euro/dag), meer geweld op straat, ... etc etc etc.

Ik heb een beetje een hekel aan mensen hun beeld van het probleem oplossen.. wetten.. hahahahahaha

Allicht is Amerika een land voor jouw,hier wordt zelf actie ondernemen gewaardeerd,helaas woon je in Europa en zul je de wetten moeten navolgen. Ik geloof dat mensen met jou instelling de wereld niet helemaal begrijpen,en dan moet het angstig zijn om op straat rond te lopen,wetende dat je er alleen voor staat.

Helaas geen genoegdoening gehad door justitie, het enigste wat ze me duidelijk hebben gemaakt is dat het compleet faalt!

Tevens begrijp ik uit jouw verhaal dat het enkel bedreiging is geweest?
Had je ook een gesprek willen hebben als je ook daadwerkelijk gestoken bent?
Als je daar in je uppie omringt word, zo'n kl***zak met een smile op zijn gezicht wat te voorschijn haalt en je steekt?
Welliswaar enkel in mijn hand/arm om stoer te doen dat wel, niet diep genoeg zodat er echt werk van word gemaakt maar wel om voor jezelf een indruk achter te laten.

En ben ook erg benieuwd wat jouw mening is als je dus na enkele van deze prettige ontmoetingen hebt gehad dat je voortaan praktisch altijd wel met iets op zak loop?
En voor je komt met dat dat onnodig is en dat het niet de uitkomst is, bespaar je die moeite want een paar andere ontmoetingen hebben zo zeer overtuigd dat dat verspilde moeite is!

Erg vervelend voor je dat je zo angstig bent geworden dat je niet meer op straat kunt zonder wapen. Zelf ben ik nog nooit daadwerkelijk stevig aangepakt. Ik weet vrij goed wanneer ik kan winnen en wanneer ik me uit de benen moet maken,ook ben ik vrij groot dus laat de gemiddelde Marokkaan van 1.60 me met rust.
Toch zou ik ook een gesprek willen hebben met de dader wanneer hij me neergestoken had,de toon van het gesprek zou dan wel anders liggen.
Een vriend van mij is een keer het ziekenhuis ingeslagen door een paar Marokkaan uit een wraakactie(zie een van vorige posts) hierbij werden 3daders binnen 2dagen opgepakt en na een paar weken hadden ze de hele groep te pakken. Ook mijn vriend heeft op mijn advies een gesprek met de daders aangevraagd en heeft fatsoenlijk met ze over de situatie kunnen praten,2 jongens weigerden sirieus mee te doen aan het gesprek en hebben uiteindelijk een zwaardere straf gekregen dan de rest. De motieven van de anderen waren onzekerheid,wraak na wat er met hun broertjes was gebeurd,en tunnelvisie. Ze hadden het terugpakken van mijn vriend als enige oplossing gezien. Ik kan ook uit jouw verhaal opmaken dat je net als mij in je woonomgeving dagelijks met deze situatie te maken hebt. Allicht heeft het bellen van de wijkagent zin,als je deze tenminste hebt.
Onze wijkagenten kennen veel daders bij naam en weten met een zeer kleine beschrijving al met wie ze te maken hebben.

Ik hoop dat mensen gaan inzien dat net als het geval van die jongen in de klas dit bijna altijd het probleem is met allochtone jongeren. Dan komen mensen zeggen dat het een cultuurverschil is en dat zij een groter eergevoel hebben of een andere behandeling nodig hebben.. denkt er dan dan niemand van " we leven in Nederland/België en zij zouden gewoon moeten luisteren naar een leraar of politie en dat de politie of school zich niet moet aanpassen aan die cultuur" dat is verdomme toch niet normaal meer en een omgekeerde wereld, zulke dingen komen vaak voor en 9 van de 10 keer is t geen.autochtone nederlander of belg. Daarnaast heeft bijvoorbeeld badr hari jarenlang begeleiding gehad en zie t effect, tis nog steeds een mafkees. Zo zo er wel meer zaken die gewoon grotendeels goeie hoop ipv een echte preventie of behandelmethode zijn.

je maakt gebruik van een overhaaste generalisatie,toch ben ik het voor een groot deel met je post eens. Niet alle jongeren van Allochtone afkomst zijn zo in de klas of in het algemeen straatbeeld. Antillianen,Surinamers,Latino's en Aziaten zijn prima opgegaan in de Hedendaagse Nederlandse maatschappij en velen van hun hebben ook zeker een positief steentje bijgedragen aan de samenleving. slechts één deel van de Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst gedraagt zich zo. Het spreken van Allochtonen gaat dan ook niet op,zoals al eerder aangegeven het merendeel van dit soort kinderen is nog nooit in Marokko geweest. Als straatbasketballer heb ik veel mensen in mijn directe omgeving van allochtone afkomst. Allemaal ergeren ze zich net zo erg als het gedrag van de ''Marokkaanse jongeren'' als Nederlanders. Tegen ''n*gers'' in mijn vriendengroep worden zelfs rasistische opmerkingen gemaakt door dit type jeugd.

kan even iemand die gif didnt read lol doen?

Allicht is Amerika een land voor jouw,hier wordt zelf actie ondernemen gewaardeerd,helaas woon je in Europa en zul je de wetten moeten navolgen. Ik geloof dat mensen met jou instelling de wereld niet helemaal begrijpen,en dan moet het angstig zijn om op straat rond te lopen,wetende dat je er alleen voor staat.

Erg vervelend voor je dat je zo angstig bent geworden dat je niet meer op straat kunt zonder wapen. Zelf ben ik nog nooit daadwerkelijk stevig aangepakt. Ik weet vrij goed wanneer ik kan winnen en wanneer ik me uit de benen moet maken,ook ben ik vrij groot dus laat de gemiddelde Marokkaan van 1.60 me met rust.
Toch zou ik ook een gesprek willen hebben met de dader wanneer hij me neergestoken had,de toon van het gesprek zou dan wel anders liggen.
Een vriend van mij is een keer het ziekenhuis ingeslagen door een paar Marokkaan uit een wraakactie(zie een van vorige posts) hierbij werden 3daders binnen 2dagen opgepakt en na een paar weken hadden ze de hele groep te pakken. Ook mijn vriend heeft op mijn advies een gesprek met de daders aangevraagd en heeft fatsoenlijk met ze over de situatie kunnen praten,2 jongens weigerden sirieus mee te doen aan het gesprek en hebben uiteindelijk een zwaardere straf gekregen dan de rest. De motieven van de anderen waren onzekerheid,wraak na wat er met hun broertjes was gebeurd,en tunnelvisie. Ze hadden het terugpakken van mijn vriend als enige oplossing gezien. Ik kan ook uit jouw verhaal opmaken dat je net als mij in je woonomgeving dagelijks met deze situatie te maken hebt. Allicht heeft het bellen van de wijkagent zin,als je deze tenminste hebt.
Onze wijkagenten kennen veel daders bij naam en weten met een zeer kleine beschrijving al met wie ze te maken hebben.

je maakt gebruik van een overhaaste generalisatie,toch ben ik het voor een groot deel met je post eens. Niet alle jongeren van Allochtone afkomst zijn zo in de klas of in het algemeen straatbeeld. Antillianen,Surinamers,Latino's en Aziaten zijn prima opgegaan in de Hedendaagse Nederlandse maatschappij en velen van hun hebben ook zeker een positief steentje bijgedragen aan de samenleving. slechts één deel van de Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst gedraagt zich zo. Het spreken van Allochtonen gaat dan ook niet op,zoals al eerder aangegeven het merendeel van dit soort kinderen is nog nooit in Marokko geweest. Als straatbasketballer heb ik veel mensen in mijn directe omgeving van allochtone afkomst. Allemaal ergeren ze zich net zo erg als het gedrag van de ''Marokkaanse jongeren'' als Nederlanders. Tegen ''n*gers'' in mijn vriendengroep worden zelfs rasistische opmerkingen gemaakt door dit type jeugd.

didnt_read_lol.gif

Antillianen? Toch echt net zo erg als Marokkanen hoor en in sommige steden zelfs een graadje erger.

Aangezien wij in België geen Antillianen hebben, is het wel bizar te horen dat dit ook zo'n probleemgroep is.

Zijn die dan ook met zoveel als de marokkanen? Zijn het grote beren ofzo al die Antillianen?

Zijn er trouwens geen problemen tussen Antilianen en marokkanen?

Aangezien wij in België geen Antillianen hebben, is het wel bizar te horen dat dit ook zo'n probleemgroep is.

Zijn die dan ook met zoveel als de marokkanen? Zijn het grote beren ofzo al die Antillianen?

Jawel.

Antillianen dromen allemaal van een gangsterleventje ala 2pac, dat is een beetje hun probleem.

Marokkanen doen het liefst het tegenover gestelde van hoe ze zich eigenlijk zouden moeten gedragen, dat is hun probleem.

Zullen de Algerijnen die tegen marokkanen zijn dat je bedoeld :)

Antillianen? Toch echt net zo erg als Marokkanen hoor en in sommige steden zelfs een graadje erger.

In minimale hoeveelheden zijn er probleemgroepen,maar deze zitten meer in de drugshandel dan in het plegen van openbaar geweld. Ik ken diverse Antilliaanse jongens uit mijn directe omgeving en door hun gastvrijheid wordt ik daar onthaald als familie. Wat je ziet bij Marokkanen zie je totaal niet bij hun terug.

Jawel.

Antillianen dromen allemaal van een gangsterleventje ala 2pac, dat is een beetje hun probleem.

Marokkanen doen het liefst het tegenover gestelde van hoe ze zich eigenlijk zouden moeten gedragen, dat is hun probleem.

Het is inderdaad waar dat bij de Antilliaanse jeugd de hiphop-cultuur wordt gewardeerd,en dat ze er allemaal bij lopen als tupac. Maar in tegenstelling tot Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst weten Antillianen heel duidelijk waar de grens ligt tussen tolerant en intolerant gedrag. Dit ontbreekt vaak bij Marokkanen.

Marokkanen en Antillianen gaan inderdaad vaak met elkaar op de vuist,ook in mijn directe omgeving.

Interessant om zien toch, die cultuurverschillen.
Had vooral ook niet gedacht dat problemen uit Antilliaanse hoek zouden komen, is niet echt een gekend continent om probleemgevallen voort te brengen dacht ik.

In België wordt de laatste jaren ook een enorm verschil zichtbaar tussen de Turken en Marokkanen waar ik zeer blij om ben. Turken zorgen voor veel minder problemen maar kregen vroeger met dezelfde vooroordelen als Marokkanen te maken, nu zijn mensen zich meer bewust van het verschil.

Ik vind het trouwens leuk om te zien hoe Marokkanen geovolueerd zijn in de slechte zin van het woord terwijl andere kansloze etnische groepen zoals Chinezen, Zuid-Amerikanen, Vietnamezen etc... wel juist geëvolueerd zijn.

Je hoort toch nooit van een overval of een verkrachting door een Chinees?

Chinezen zijn kei harde werkers

Terug
Naar boven