AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training vanavond:

Thuis weer wat gestretched. Het gaat nog een hele klus worden om alles weer soepel te krijgen en het is ook geen lekker gevoel maar waar een wil is is een weg! Voor je het weet deel ik weer hoge trappen uit :hahaha: (zover zal het helaas nooit meer komen tenzij er zoiets als een hoge lowkick bestaat).
Het belangrijkste is dat ik weer zover kom dat ik de stones van de grond af kan pakken.

Als je die stenen maar van de grond kan pakken! Je merkt wel dat het beter wordt qua lenigheid?

Als je die stenen maar van de grond kan pakken! Je merkt wel dat het beter wordt qua lenigheid?

Dit was pas de 3e keer dat ik echt aan het rekken was. Vlak erna ben ik wel even wat soepeler maar na een tijdje trekt dat weer weg dus ik zal nog wat geduld moeten hebben.

Elke dag, elk uur even rekken!

Ik weet niet wat je de dag door doet, maar in beweging blijven, 10 keer 1 minuutje strekken is beter dan 10 minuten lang hé. ;)

wat ligt eraan ten grondslag dan dat je zo'n houten klaas bent? Of is dat altijd al geweest

wat ligt eraan ten grondslag dan dat je zo'n houten klaas bent? Of is dat altijd al geweest

Mijn spieren zijn van zich zelf al niet heel soepel (genetisch) en nadat ik bijna 6 jaar geleden gestopt ben met thaiboxing en de overstap naar de krachtsport heb gemaakt heb ik het compleet verwaarloosd.
Ook speelt mijn onderrugblessure van afgelopen seizoen ook een flinke rol.
Hierdoor is het nog erger geworden want sinds die tijd is het al een opgave om s'ochtends mijn sokken aan te trekken.

Training vanavond:

Thuis weer wat gestretched. Het gaat nog een hele klus worden om alles weer soepel te krijgen en het is ook geen lekker gevoel maar waar een wil is is een weg! Voor je het weet deel ik weer hoge trappen uit :hahaha: (zover zal het helaas nooit meer komen tenzij er zoiets als een hoge lowkick bestaat).
Het belangrijkste is dat ik weer zover kom dat ik de stones van de grond af kan pakken.

waarom til je de stones voorlopig niet van een kleine verhoging af (paar plankjes hout ofzo)? dan kan je de stones wel alvast trainen en naarmate je rug soepeler wordt maak je de verhoging steeds wat lager.

waarom til je de stones voorlopig niet van een kleine verhoging af (paar plankjes hout ofzo)? dan kan je de stones wel alvast trainen en naarmate je rug soepeler wordt maak je de verhoging steeds wat lager.

Is ook de bedoeling dat ik dat ga doen. De vorige keer heb ik een stone van de verhoging af getild en dan op mijn knieen laten zakken om hem vervolgens weer op de verhoging te tillen. Dat werkte ook goed.

Je tilt die boom toch ook van de grond ??
(awel, die is minder zwaar zal je antwoord zijn, maar toch, de 6 meter boom zal toch droog zo'n 80 kg wegen !!)

Je tilt die boom toch ook van de grond ??
(awel, die is minder zwaar zal je antwoord zijn, maar toch, de 6 meter boom zal toch droog zo'n 80 kg wegen !!)

Nee, mijn antwoord is: Het is de manier van beetpakken want de boom klem je door het overhellen tegen je schouder/nek aan dus dat is toch "makkelijker". Bij de stones krijg ik mijn handen er niet ver genoeg onder om hem goed vast te klemmen maar dat gaat ook goed komen.

Nee, mijn antwoord is: Het is de manier van beetpakken want de boom klem je door het overhellen tegen je schouder/nek aan dus dat is toch "makkelijker". Bij de stones krijg ik mijn handen er niet ver genoeg onder om hem goed vast te klemmen maar dat gaat ook goed komen.

klopt ! het viel mij ook goed tegen, de eerste keer, om die steen op te pakken, kolere wat moet je diep zitten (ash to the grass) om je armen er goed omheen te krijgen !:eek:

Gelukkig ben ik zo enorm lenig ;)

klopt ! het viel mij ook goed tegen, de eerste keer, om die steen op te pakken, kolere wat moet je diep zitten (ash to the grass) om je armen er goed omheen te krijgen !:eek:

Gelukkig ben ik zo enorm lenig ;)

Valt idd tegen hoor dat diep zitten!

Vergeleken bij mij ben jij lenig genoeg om de hele Kama Sutra af te werken met je vrouw :doggy:
Ik heb wat minder keus (maar net genoeg om dr tevreden te houden) lol

Valt idd tegen hoor dat diep zitten!

Vergeleken bij mij ben jij lenig genoeg om de hele Kama Sutra af te werken met je vrouw :doggy:
Ik heb wat minder keus (maar net genoeg om dr tevreden te houden) lol

HAHA Karma-Sutra

standje 1 en 2 ??

anders kan zij nog altijd wat voorbinden !:verneder:

~ik wilde alleen maar wat afwisseling in je coïtus-leven voorstellen....:rolleyes:

Afwisseling is goed in de zin van: de ene keer ik boven en de andere keer zij boven!
Voor de rest is het toch allemaal teveel gedoe als je eenmaal een bepaalde omvang hebt bereikt! lol

Afwisseling is goed in de zin van: de ene keer ik boven en de andere keer zij boven!
Voor de rest is het toch allemaal teveel gedoe als je eenmaal een bepaalde omvang hebt bereikt! lol

HAHA,

lekker weertje voor Fryslân ouwe, hoe ging het ??

Vandaag weer de eerste Highland Games-training van dit jaar in Fryslân gehad. Het weer zag er s'ochtends niet goed uit (regen) maar het is de hele training droog geweest alleen een beetje winderig.
Het enige nadeel is dat je daar op kleigrond staat te gooien en het regenwater kan dus niet weg dus we stonden tot onze enkels in de bagger en dat maakt het gooien wel lastiger.

Onderdeel: zware hamer (10kg)
Aantal worpen: 12
Afstand: 19-20,5m

Onderdeel: braemar stone licht (ca. 6kg)
Aantal worpen: 10
Afstand: 9,5-11m

Onderdeel: stone met draaitechniek licht (ca. 6kg)
Aantal worpen: 7

Onderdeel: zware Weight For Distance (12,5kg)
Afstand: 14,5-15,5m

Trainingsduur: 120 minuten

Het was een goede techniektraining en ik kan merken dat de onderdeeltrainingen thuis nut gehad hebben omdat de techniek vooruit gegaan is. Toch zal ik de laatste maanden voor het wedstrijdseizoen nog veel tijd aan mijn techniek moeten besteden omdat de timing van sommige dingen beter kan.
De afstanden waren op zich ook niet slecht maar kunnen zeker nog beter.
De zware krachttrainingen hebben hier ook invloed op omdat je overal wel een pijntje voelt maar als het seizoen nadert worden de krachttrainingen minder zwaar zodat je in "topconditie" bent voor de wedstrijden.

Onderdeel: zware hamer (10kg)
Aantal worpen: 12
Afstand: 19-20,5m

Onderdeel: braemar stone licht (ca. 6kg)

Onderdeel: stone met draaitechniek licht (ca. 6kg)
Aantal worpen: 7

Onderdeel: zware Weight For Distance (12,5kg)
Afstand: 14,5-15,5m

Netjes ouwe !!:eek:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven