XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag alleen wat stretching gedaan en ik ben erachter gekomen dat dit ook een ander probleem wat ik heb zou kunnen oplossen. De laatste tijd heb ik best vaak last van spierkrampen op de meest vreemde tijden en plaatsen.
In eerste instantie dacht ik aan een tekort aan vocht of bepaalde mineralen maar nu blijkt dat het ook zou kunnen komen door het zware trainen van de laatste tijd. Een soort van oververmoeidheid waardoor je spieren niet meer voldoende ontspannen en de spierspanning toeneemt. Gebrek aan flexibiliteit kan dit probleem verergeren. Gelukkig is het op te lossen met stretching en massage dus op naar de sportmasseur! :thumbs:

Vandaag alleen wat stretching gedaan en ik ben erachter gekomen dat dit ook een ander probleem wat ik heb zou kunnen oplossen. De laatste tijd heb ik best vaak last van spierkrampen op de meest vreemde tijden en plaatsen.
In eerste instantie dacht ik aan een tekort aan vocht of bepaalde mineralen maar nu blijkt dat het ook zou kunnen komen door het zware trainen van de laatste tijd. Een soort van oververmoeidheid waardoor je spieren niet meer voldoende ontspannen en de spierspanning toeneemt. Gebrek aan flexibiliteit kan dit probleem verergeren. Gelukkig is het op te lossen met stretching en massage dus op naar de sportmasseur! :thumbs:

Ik ga al jaren periodiek naar een Chriropractor én een sportmasseur.
Dan merk je pas hoe vast sommige plaatsen in je lichaam zitten. Vooral die spierknopen rond je schouderblad zijn erg gevoelig. Dit kan doorstralen naar je schouders borst en biceps. Echt lekker is het niet, maar alle beetjes helpen en zeker met de hoeveelheden waarmee wij op onze lichamen belasten.

Tip: ga naar die voorstelling in de beurs van Berlage: ''Body's the exibition'', dan kun je zien hoe e.e.a. in elkaar steekt !

Ik ga er alleen heen als het echt nodig is (dus als er zich een probleem voordoet zoals nu). Op zich is het een maar een klein probleempje wat opgelost moet worden. Zelf zal ik dagelijks moeten stretchen en de masseur moet gewoon de boel even losmaken.

Ik hoef zelf niet zo nodig te weten hoe het allemaal in elkaar zit en werkt. Ik zie mijn lichaam als een machine. Als die kapot is laat je iemand er aan knutselen en zolang het goed werkt, lekker laten gaan. ;)

Ik ga er alleen heen als het echt nodig is (dus als er zich een probleem voordoet zoals nu). Op zich is het een maar een klein probleempje wat opgelost moet worden. Zelf zal ik dagelijks moeten stretchen en de masseur moet gewoon de boel even losmaken.

Ik hoef zelf niet zo nodig te weten hoe het allemaal in elkaar zit en werkt. Ik zie mijn lichaam als een machine. Als die kapot is laat je iemand er aan knutselen en zolang het goed werkt, lekker laten gaan. ;)

nooit te oud om te leren !

Als je weet hoe e.e.a functioneerd kun je er rekening mee houden !

nooit te oud om te leren !

Als je weet hoe e.e.a functioneerd kun je er rekening mee houden !

Ah joh, mijn lichaam moet niet zeiken maar gewoon doen. Ik houd wel rekening met blessures als ik ze eenmaal heb maar ik ga er niet van te voren over nadenken want meestal kan je het toch niet voorkomen.

voor en na de training heb ik nog wat stretching gedaan.

Training vanavond:

Push press:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90
1 x 1 x 100 (2 x failed, 3e keer lukte het eindelijk)

One arm dumbbell press:
2 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34
1 x 5 x 36 (eigenlijk veel te licht maar ik deed hem voor de 1e keer)

Hang pull:
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80

Seated machine crunch:
1 x 25 x 40
1 x 25 x 50
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80
1 x 25 x 90 (hele blok)

Standing rope crunch:
1 x 25 x 30(lbs)
1 x 25 x 40(lbs)
1 x 25 x 50(lbs)
1 x 25 x 60(lbs)

Lekkere training. Bij de Push press heb ik zoveel mogelijk op mijn techniek gelet, dus dat ik mijn hoofd zo snel mogelijk onder de stang duw en het strekken van mijn armen.
De One arm dumbbell press had ik nog nooit gedaan dus dat was even aftasten hoeveel gewicht ik kon pakken. De volgende keer moet deze ook zeker zwaarder.
De standing rope crunch had ik ook nog nooit gedaan maar dit vind ik geen fijne oefening want ik moet teveel op mijn balans letten en dat gaat ten koste van de buikspieren. Misschien is het nog even wennen.

voor en na de training heb ik nog wat stretching gedaan.

Training vanavond:

Push press:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90
1 x 1 x 100 (2 x failed, 3e keer lukte het eindelijk)

One arm dumbbell press:
2 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34
1 x 5 x 36 (eigenlijk veel te licht maar ik deed hem voor de 1e keer)

Hang pull:
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80

Seated machine crunch:
1 x 25 x 40
1 x 25 x 50
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80
1 x 25 x 90 (hele blok)

Standing rope crunch:
1 x 25 x 30(lbs)
1 x 25 x 40(lbs)
1 x 25 x 50(lbs)
1 x 25 x 60(lbs)

Lekkere training. Bij de Push press heb ik zoveel mogelijk op mijn techniek gelet, dus dat ik mijn hoofd zo snel mogelijk onder de stang duw en het strekken van mijn armen.
De One arm dumbbell press had ik nog nooit gedaan dus dat was even aftasten hoeveel gewicht ik kon pakken. De volgende keer moet deze ook zeker zwaarder.
De standing rope crunch had ik ook nog nooit gedaan maar dit vind ik geen fijne oefening want ik moet teveel op mijn balans letten en dat gaat ten koste van de buikspieren. Misschien is het nog even wennen.

Netjes Ouwe !!!

Verbaas me steeds alleen over het verschil tussen je bench en je overheads !:eek:

nou zeg dat wel!

Netjes Ouwe !!!

Verbaas me steeds alleen over het verschil tussen je bench en je overheads !:eek:

Ik ook, maar komt denk ik omdat ik normaal bijna nooit OHP deed omdat ik het niet prettig vond aanvoelen als het ging om balans enzo. Ik ben eigenlijk pas sinds een half jaar fanatiek bezig met OHP en ik verwacht ook dat het het komende half jaar aardig gelijk zal trekken.

Ik ook, maar komt denk ik omdat ik normaal bijna nooit OHP deed omdat ik het niet prettig vond aanvoelen als het ging om balans enzo. Ik ben eigenlijk pas sinds een half jaar fanatiek bezig met OHP en ik verwacht ook dat het het komende half jaar aardig gelijk zal trekken.

Daar heb ik wel vertrouwen in gezien je stats !!!:D

Strongman onderdeeltraining vanmiddag:

Yokerace
1 x 100kg (80m, warmlopen)
5 x 200kg (20m) Gewicht niet verhoogd omdat het vandaag niet goed voelde

Conan's wheel:
1 x 100kg (360 graden)
1 x 150kg (360 graden)
1 x 200kg (360 graden)
1 x 250kg (90 graden, het zat er gewoon niet in vandaag)

Forward hold:
1 x 25kg (2 sec., pijn in rechterpec)
1 x 25 kg (35 sec., eerst gezorgd dat borst goed doorbloed was)

Stones:
Overgeslagen wegens gebrek aan flexibiliteit. Ik blijf nog twee weken stretchen en dan moet ik zover zijn dat ik de stones van de grond kan tillen.

Het was een wat minder lekkere training vandaag door die pecblessure waardoor ik ook slecht slaap en dus minder energie heb.
Voorlopig veel eten, slapen (desnoods met behulp van slaappillen) en misschien een aanpassing in mijn training om de technische probleempjes te verhelpen.
Laatste tijd begint de lijst met mankementen (overbelasting rechterpec/linker elleboog, spierkrampen, gebrek aan flexibiliteit) te groeien en dat moet gewoon ophouden. :mad:

Mankementen zullen niet snel stoppen als je hard door blijft trainen hé.

Dat je de stones niet kunt oppakken, is dat omdat je er helemaal niet diep genoeg kan zakken? Of speelt het gewicht een rol?
Dan kun je misschien een lichtere stone (als die er zijn) gebruiken?

Gisteren had je trouwens een mooie training!!

Mankementen zullen niet snel stoppen als je hard door blijft trainen hé.

Dat je de stones niet kunt oppakken, is dat omdat je er helemaal niet diep genoeg kan zakken? Of speelt het gewicht een rol?
Dan kun je misschien een lichtere stone (als die er zijn) gebruiken?

Gisteren had je trouwens een mooie training!!

Klopt, daarom moet ik even een aanvalsplan maken om het allemaal op te lossen.

Dat met die stones komt puur omdat ik idd niet diep genoeg kan zakken om ze op te pakken maar daar ben ik al voor aan het rekken en ik verwacht dat het met een week of twee wel redelijk zal lukken.

Mijn training na gisteren was wel redelijk maar ook niet van het niveau wat ik gewend ben, ik had gewoon niet zoveel energie nat als vandaag.

Het was een wat minder lekkere training vandaag door die pecblessure waardoor ik ook slecht slaap en dus minder energie heb.
Voorlopig veel eten, slapen (desnoods met behulp van slaappillen) en misschien een aanpassing in mijn training om de technische probleempjes te verhelpen.
Laatste tijd begint de lijst met mankementen (overbelasting rechterpec/linker elleboog, spierkrampen, gebrek aan flexibiliteit) te groeien en dat moet gewoon ophouden. :mad:

was slaap is zwaar overschat niet jouw opmerking ? ;)

Het lijkt wel of het heerst met de kleine mankementjes! Klote is dat, suc6.

Het lijkt wel of het heerst met de kleine mankementjes! Klote is dat, suc6.

Is idd klote, maar ja hoort er een beetje bij als je zoveel van je lichaam vraagt. Gewoon rustig wachten tot het overgaat en ondertussen een beetje om de blessures heen trainen.

Training vanavond:

Deadlift: op snelheid en explosiviteit uitgevoerd
2 x 5 x 100
2 x 5 x 120
2 x 5 x 140
2 x 5 x 160

Chin up:
5 x 5 x BW

Bentover row: explosief uitgevoerd
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130 PR
1 x 3 x 140 PR (voor de lol)

Seated row:
1 x 5 x 100
2 x 5 x 110
2 x 5 x 120

Standing biceps curl:
1 x 5 x 26 (per arm)
1 x 5 x 28
1 x 5 x 30
2 x 5 x 32

Cable curl:
1 x 5 x 25(lbs) (per arm)
1 x 5 x 30
1 x 5 x 35
1 x 5 x 40
1 x 5 x 45

Goede training zonder last van mijn blessures. Alleen bij de chin ups kon ik mij niet helemaal laten zakken omdat ik dan wel last kreeg van mijn rechterpec dus ik heb me niet helemaal tot onderaan laten zakken.
Zowel voor als na de training gestretched en ik merk al een lichte vooruitgang.

Da's een mooie training, met 2 pr's en nette gewichten!

:o Ik moet je natuurlijk niet te veel loven; daar wordt je soft van. ;)

Da's een mooie training, met 2 pr's en nette gewichten!

:o Ik moet je natuurlijk niet te veel loven; daar wordt je soft van. ;)

Dat is waar, hahaha. En ik mag niet soft worden want dan verlies ik mijn vechtlust en dat kan ik niet hebben met het aankomende wedstrijdseizoen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven