MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Onderdeeltraining vanmiddag:

Onderdeel: lichte hamer (5kg)
Aantal worpen: 25
Afstand: varierend van 25-27 meter
Trainingsduur: 60 minuten

Ondanks dat ik met hammerspikes aan gegooid heb vielen de afstanden enorm tegen. Ik heb minder vergegooid dan ik normaal zou doen dus het enige wat ik aan mijn hammerspikes over heb gehouden is kramp in mijn kuiten (moeilijk lopen) en een enorm k*tgevoel! :mad:
Het is niet helemaal eerlijk om mijn hammerspikes de schuld te geven van mijn slechte prestaties (maar wel leuk) want mijn energiepeil was van te voren al erg laag en het lukte niet om mijzelf op te laden. Was verder geen aanwijsbare oorzaak voor.

Onderdeel: lichte hamer (5kg)
Afstand: varierend van 25-27 meter
Trainingsduur: 60 minuten

Ondanks dat ik met hammerspikes aan gegooid heb vielen de afstanden enorm tegen. Ik heb minder vergegooid dan ik normaal zou doen dus het enige wat ik aan mijn hammerspikes over heb gehouden is kramp in mijn kuiten (moeilijk lopen) en een enorm k*tgevoel! :mad:
Het is niet helemaal eerlijk om mijn hammerspikes de schuld te geven van mijn slechte prestaties (maar wel leuk) want mijn energiepeil was van te voren al erg laag en het lukte niet om mijzelf op te laden. Was verder geen aanwijsbare oorzaak voor.

inderdaad niet erg ver met de 5 kg. Hebben jullie gefilmd ? Dan kun je evalueren waar het fout gaat en de volgende keer weer oppakken !
Bekijk ook de filmpjes van Ryan of de DVD van Las Vegas ! Leerzaam. !

Bekijk de DVD van Schier om te zien hoe het niet moet !! (allereerste filmpje van mij !!! ) HAHAHA:D

inderdaad niet erg ver met de 5 kg. Hebben jullie gefilmd ? Dan kun je evalueren waar het fout gaat en de volgende keer weer oppakken !
Bekijk ook de filmpjes van Ryan of de DVD van Las Vegas ! Leerzaam. !

Bekijk de DVD van Schier om te zien hoe het niet moet !! (allereerste filmpje van mij !!! ) HAHAHA:D

Nee, we hebben niet meer gefilmd want daar had ik ook helemaal geen zin meer in. Ik voelde me gewoon k*t. Gewoon te weinig energie en slap.
De techniek was gewoon goed maar er zat geen kracht in.

Maar dat filmpje van Schier ga ik sowieso wel kijken, doe ik altijd als ik even zin heb om te lachen :D

Onderdeel: Braemar stone (7,25kg)
Afstand: varierend van 8-9 meter

Onderdeel: Lichte Weight for Distance (12,5kg)
Aantal worpen: 15
Afstand: varierend van 13,5-14,5 meter

Trainingsduur: 90 minuten

Ik heb vandaag alleen uit stand gestoten omdat ik daarbij eerst mijn explosiviteit wil vergroten maar dat wilde vandaag nog niet echt lukken dus de afstanden waren niet echt schokkend.
De Weight For Distance ging gelukkig beter en na een eerste worp op 13,5m gooide ik vrijwel elke worp weer iets verder totdat ik 14,5 m haalde. Daarna begon het weer minder te worden dus toen heb ik besloten om te stoppen voor vandaag.
Met 14,5m ben ik best blij omdat behoorlijk verder is dan mijn westrijd-PR.

Is die steen een beetje rond, gooi je de Braemar stone, hetzelfde als je bij het kogelstoten binnen de atletiek zou doen?

Explosiviteit is imo misschien nog beter met een nog lichtere steen of misschien zelfs wel met een "echte" kogel van 4-5 kilo te trainen.. (kosten ook geen drol dus)

Is die steen een beetje rond, gooi je de Braemar stone, hetzelfde als je bij het kogelstoten binnen de atletiek zou doen?

Explosiviteit is imo misschien nog beter met een nog lichtere steen of misschien zelfs wel met een "echte" kogel van 4-5 kilo te trainen.. (kosten ook geen drol dus)

Op wedstrijden stoten we met een natuursteen van ca. 6kg (licht) of ca. 10kg (zwaar) en deze hebben nooit een ronde vorm en kunnen per wedstrijd verschillen.

Zelf train ik met een stalen kogel van 7,25kg en binnenkort ook 10kg (is al besteld) dus ik kan beter niet lichter trainen omdat het verschil anders te groot wordt.
De techniek is echter exact hetzelfde als bij atletiek. We hebben twee verschillende wedstrijdelementen: Braemar (uit stand) of met aanglijden/draaitechniek.

Weet jij overigens wat een beetje redelijke afstanden zijn met 7,25kg?

De techniek is echter exact hetzelfde als bij atletiek. We hebben twee verschillende wedstrijdelementen: Braemar (uit stand) of met aanglijden/draaitechniek.

Weet jij overigens wat een beetje redelijke afstanden zijn met 7,25kg?

de twee verschillende wedstrijd elementen zijn:

- Braemar stone = verplicht uit standen stoten
- Open stone = vrije keus, dat mag dus uit stand, met draai of aanhinken zijn.

Volgens mij is de atletiek record iets van 22 m met de 7,25 kg ! Dus nog veel werk voor je bro !!:D

de twee verschillende wedstrijd elementen zijn:

- Braemar stone = verplicht uit standen stoten
- Open stone = vrije keus, dat mag dus uit stand, met draai of aanhinken zijn.

Volgens mij is de atletiek record iets van 22 m met de 7,25 kg ! Dus nog veel werk voor je bro !!:D

Ik wilde geen recordafstand weten maar de gemiddelde afstand van een middenklasser zeg maar want als ik zou vragen wat het record deadlift is stop ik spontaan met deadliften :D

Ik wilde geen recordafstand weten maar de gemiddelde afstand van een middenklasser zeg maar want als ik zou vragen wat het record deadlift is stop ik spontaan met deadliften :D

Een tienkamper gooit zeg maar gemiddeld, hij is immers goed op 10 onderdelen. Volgens stoten die zo'n 14-15 m.

Ik snap er niks van want met de kogel stoot ik op het moment niet verder als met de 10kg steen (heb ik zelfs grotere afstanden mee gehaald).
Ik vind een steen gewoon prettiger dan zo'n vervelende stalen knikker :p

Training vanavond:

Bench press:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 3 x 200 (4 failed, wel PR)

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Small grip bench press:
1 x 5 x 100
2 x 5 x 110
2 x 5 x 130

Triceps pulldown:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90 (4 failed)

Cable extension:
1 x 5 x 30 (lbs)
1 x 5 x 35 (lbs)
1 x 5 x 40 (lbs)
1 x 5 x 45 (lbs)
1 x 5 x 50 (lbs)

Hele goede training vanavond vanwege mijn PR op de bench press en de andere oefeningen hebben er niet onder geleden. Alleen de small grip bench kon ik niet met 140kg zoals normaal maar dat is op zich niet zo vreemd denk ik. Langzaam maar zeker begin ik weer sterker te worden dus er is nog hoop....:D

nice bench ouwe!

triceps pull down = triceps push down ?

Zieke training! :eek: Triceps gaar?

Mooi weer van die pr, helemaal mooi dat de rest van je training er niet door leed! :bow2: :D

Training vanmorgen:

Zelf heb ik alleen wat rek- en strekwerk gedaan om weer wat soepeler te worden. Ik heb dit enorm verwaarloosd en dat is goed te merken doordat ik bv. de steen bij de strongmantraining niet van de grond kan tillen omdat ik niet diep genoeg door kan zakken. Het rekken ging moeizaam en was pijnlijk maar ik moet dit vol blijven houden.

Ondertussen heb ik mijn vriendin hard aangepakt met haar krachttraining omdat zij ook in de voorbereiding zit voor het nieuwe Highland Games-seizoen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven