XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hahahahah, ken dat.

• Topic Starter Topic Starter
We zijn misschien niet moeders mooiste...maar groot en sterk dat we zijn! Lol

Precies...en ben toch al voorzien dus wat maakt het uit...als ik maar godsgruwelijk sterk word.

Vandaag alleen weer wat lichte stretching gedaan en verder gewoon lekker een rustdag gehouden want mijn lichaam heeft het nodig. De laatste tijd train ik erg intensief en dan heb ik van die dagen dat ik echt niet te genieten ben en dat zijn de dagen waarop ik rust houd. Mijn lichamelijke gesteldheid is duidelijk aan mijn humeur af te lezen. Als ik rust nodig heb ben ik ook erg prikkelbaar en geirriteerd en moeten mensen ook niet teveel vragen aan me stellen. Gelukkig weten de mensen om mij heen dat want vandaag was zo'n dag en dan houden ze er een beetje rekening mee en dan is het morgen wel weer over.

Af en toe is het best moeilijk om krachtsport te combineren met de rest van je (prive)leven en moeten er best wel wat offers gebracht worden.
Maar uiteindelijk is het het toch wel waard als je de resultaten ziet die je behaald!

Ow leuk dat je het vertelt, ik merk zelf dat ik de laatste paar weken ook wat prikkelbaarder ben, waarschijnlijk in combinatie weinig slaap en de overreaching..

Dat kan best kloppen want ik had al eerder in mijn log verteld dat ik de laatste twee weken ook niet optimaal slaap door een blessure aan mijn rechterpec waardoor ik meerdere keren per nacht wakker word doordat ik een verkeerde beweging maak in mijn slaap. Tel hier de zware trainingen bij op en je hebt de ideale formule voor een slecht humeur.

Ik zag in je log dat jij er ook aardig tegenaan gaat (in combinatie met avonden drinken en dat doe ik zelf ook nog wel eens :D )

Het is ook mijn bedoeling om alles in mijn log te beschrijven qua training maar ook alle andere zaken die er bij komen kijken zoals blessures en humeur etc.
om voor andere mensen een compleet en misschien herkenbaar beeld te schetsen.
Ik doe het ook voor mijzelf om achteraf te kunnen kijken wat bepaalde dingen in mijn training met mij doen en wat ik er aan kan doen om het bij te stellen.

Dit word vooral belangrijk wanneer het wedstrijdseizoen eind april begint.

Hoeveel druk je eigenlijk strikt overhead en hoeveel met de push press? Dan kan ik misschien een beetje zien hoe die boomstam lift zich verhoudtot de rest.

Strikt OHP is 100kg op dit moment en push press is 110kg. Ik loop hier best wel behoorlijk mee achter om dat ik ze nooit veel gedaan heb. Op de boomstam moet je wel aan dezelfde gewichten kunnen komen maar dat is ook afhankelijk van het formaat of dikte van de boomstam. Zelf moet ik best nog wel wennen aan de techniek.

Laatst bewerkt:
Training vanavond:

Deadlift: (op snelheid en explosiviteit)
2 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160

Goodmorning:
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
2 x 5 x 120

Dumbbell row:
5 x 5 x 60 (geen zwaardere dumbbells)

Hanging pull:
1 x 5 x 50
2 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90

Barbell curl:
2 x 5 x 50
2 x 5 x 60
1 x 5 x 70

Overhead cable curl:
2 x 5 x 40(lbs)
1 x 5 x 50(lbs)
1 x 5 x 60(lbs)
1 x 5 x 70(lbs)

Ondanks dat alles goed ging voelde ik mij vandaag niet echt sterk.
De goodmorning voelde erg zwaar aan maar dat zal ook wel komen omdat ik deze niet vaak genoeg doe. Sinds ik mijn log begonnen ben is dit de eerste keer maar ik wil hem wel regelmatig gaan doen omdat ik mijn core wil versterken.

Training vanavond:

Deadlift: (op snelheid en explosiviteit)
2 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160

Goodmorning:
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
2 x 5 x 120

Dumbbell row:
5 x 5 x 60 (geen zwaardere dumbbells)

Hanging pull:
1 x 5 x 50
2 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90

Barbell curl:
2 x 5 x 50
2 x 5 x 60
1 x 5 x 70

Overhead cable curl:
2 x 5 x 40(lbs)
1 x 5 x 50(lbs)
1 x 5 x 60(lbs)
1 x 5 x 70(lbs)

Ondanks dat alles goed ging voelde ik mij vandaag niet echt sterk.
De goodmorning voelde erg zwaar aan maar dat zal ook wel komen omdat ik deze niet vaak genoeg doe. Sinds ik mijn log begonnen ben is dit de eerste keer maar ik wil hem wel regelmatig gaan doen omdat ik mijn core wil versterken.

Toch niet verkeerd Ouwe ! De boog kan niet altijd gespannen zijn !!

Nee, de gewichten waren ook niet slecht maar het was meer mijn eigen gevoel.
Meestal voel ik me redelijk opgepept tijdens mijn training maar het slaapgebrek begont me nu echt een beetje op te breken. Ik word elke nacht zo'n 6 a 7 keer wakker.

Nee, de gewichten waren ook niet slecht maar het was meer mijn eigen gevoel.
Meestal voel ik me redelijk opgepept tijdens mijn training maar het slaapgebrek begont me nu echt een beetje op te breken. Ik word elke nacht zo'n 6 a 7 keer wakker.

Join the club, ik slaap al jaren slecht.... soms maar 3-4 uur per nacht :(
Ik heb alles al geprobeert, pillen, homeopathie, yoga, maar niets helpt. Ik heb nu maar Filmnet aangeschacht :D

Hebben jullie ZMA ook wel eens geprobeerd? (zal waarschijnlijk wel te zwak zijn als je al van alles geprobeerd hebt)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven